abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53738608
quote:
'Boefje' gehard door tegenslag
Door SJOERD MOSSOU

ROTTERDAM - Drie zware blessures drukten een fors stempel op de loopbaan van Nicky Hofs (24). Juist daarom geniet de middenvelder nu van het nieuwe Feyenoord, dat morgen aantreedt tegen zijn oude club Vitesse. ,,Dat ik mezelf steeds heb teruggeknokt, dáár ben ik trots op.’’

Het liefst zette Nicky Hofs vroeger een stap achteruit als Roy Makaay voorbijliep. Zwijgend keek het jeugdspelertje dan naar de spits van Vitesse 1, in de schaduw van Nieuw Monnikenhuize.

,,Op de velden naast het oude Vitesse-stadion liepen de selectiespelers vaak tussen de jeugd door,’’ vertelt Hofs. ,,Dan kwamen ze even bij onze wedstrijden kijken, of je zag elkaar bij de kleedkamers. Maar ik was een heel verlegen jongen. Makaay aanspreken of iets vragen, dat durfde ik niet. Hij maakte meestal de doelpunten in het eerste, dus dat maakte indruk.’’

Morgen staan Hofs en Makaay zij aan zij in het shirt van Feyenoord, als de offensieve tandem van de Rotterdamse ploeg. In het uitduel met Vitesse, de club waar ze allebei de jeugd doorliepen. Makaay speelde tien jaar niet in Arnhem, Hofs is pas tweeënhalf seizoen weg.

,,Maar natuurlijk is dat een speciale wedstrijd,’’ vindt de voetballer. ,,Ik woon nog steeds in Arnhem, vlakbij het Gelredome. Theo Janssen woont een straat verderop. En natuurlijk beginnen mensen erover op straat. Doe maar rustig aan, zeggen ze dan.’’

Hofs maakte in Arnhem deel uit van een veelbelovende, jonge generatie voetballers. De ‘Boefjes van Vitesse’ werden ze genoemd; Hofs, Janssen en huidig NEC-spits Jhon van Beukering. In ongeveer dezelfde periode braken ook Michael Jansen, Ruud Knol en Remco van der Schaaf door. Van al die spelers is Hofs de enige die nu bij een topclub speelt.

De Feyenoorder mag dan het gezicht van een kwajongen hebben, als hij praat valt het wel mee met de bravoure. Het vuur zit bij Hofs vooral in zijn voeten. ,,Ik ben rustiger dan veel mensen misschien denken,’’ zegt Hofs. ,,Misschien komt dat ook wel door de blessures die ik heb gehad, daardoor ga je toch anders tegen dingen aankijken.’’

Twee keer scheurde Hofs een kruisband en afgelopen seizoen stond hij maandenlang aan de kant met een kraakbeenprobleem. ,,Vooral de laatste keer heb ik het een tijdje heel moeilijk gehad. Bij de eerste twee blessures kon ik de knop vrij snel omzetten, maar de derde keer kostte dat wel een week of twee. Ik was heel emotioneel. Soms vroeg ik me echt af of het nog wel goed zou komen. Op de operatietafel was ik heel erg zenuwachtig. Toen ik hoorde dat het wéér tegenviel, was ik het even helemaal kwijt.’’

Af en toe probeert hij zich voor te stellen hoe zijn carrière eruit had gezien zonder die tegenspoed. Hofs is pas 24 jaar, maar stond anderhalf seizoen buitenspel, verdeeld over drie periodes. ,,Toevallig had ik het er vanochtend over met Eldridge Rojer. Hij woont ook in Arnhem en reed met me mee naar Excelsior, waar hij nu ook revalideert van een blessure. ‘Hoe zou het gegaan zijn als het niet zus of zo…’, vroeg ik me af. Maar het antwoord daarop zal ik toch nooit weten.’’

Hofs koestert de hoogtepunten uit zijn nog jonge loopbaan. Zoals het gouden EK met Jong Oranje in Portugal, of zijn debuut voor Vitesse in het betaalde voetbal. ,,Dat was op mijn vaders verjaardag,’’ vertelt Hofs. ,,Maar de keren dat ik me heb teruggeknokt na een blessure, dáár ben ik echt trots op. Met dank aan mijn gezin, want zonder hen had ik het nooit gekund. Zij gaven de extra kracht die ik nodig had.’’

De beloning vindt Hofs nu op het veld bij Feyenoord. ,,Als je ziet hoe we soms voetballen, dan kan ik daar echt van genieten. Zoals de eerste helft tegen Heerenveen, of bij die goal van De Guzman tegen Roda JC. Dit is gewoon een heel goed team, met fantastische spelers.’’

Voetballen zonder pijn is niettemin een illusie voor Hofs. ,,Af en toe voel ik die knie nog wel eens, maar als ik speel, denk ik daar geen seconde aan. In de duels ben ik wel wat slimmer geworden. Tegen een amateurclub in de voorbereiding ga ik niet meer blind door om een bal te halen. Dat heb ik wel geleerd.’’

Hofs bloeit op in de rug van Makaay, die hij als spelmaker voortdurend moet voeden. ,,Bij Vitesse was ik te jong om dat echt goed te zien, maar nu merk ik pas hoe geweldig Roy kan voetballen. Bijna elke kans is een goal, op de training ook.’’

Deze week speelden Makaay en Hofs een voetbalquiz over Feyenoord en Vitesse. ,,Peter Houtman stelde de vragen, met beelden erbij,’’ vertelt Hofs. ,,Voor Feyenoord TV was dat. Vond ik nog best moeilijk hoor. Roy is tien jaar weggeweest uit Nederland, maar hij wist net zoveel als ik. Een gelijkspelletje werd het. Meer zat er niet in.’’
pi_53739223
goed stuk, vooral mooi als klein jochie opkijken tegen Makaay

Hofs
pi_53743371
Waar wordt dat Feyenoord TV tegenwoordig uitgezonden?
pi_53745544
RTL7, op zaterdagavond of zondagochtend oid volgens mij.
pi_53748391
Hij doet het beter dan verwacht op het moment , hij is dan ook zeker goed teruggekomen van zijn blessure

Mooi om hem morgen weer te zien in het Gelredome dit keer niet als toeschouwer maar als voetballer.
pi_53763961
Goede goal en slechte schwalbe
pi_54294496
En weer vier weken eruit met een kapotte meniscus.
pi_54594865
quote:
Feyenoord-middenvelder Hofs zes weken aan de kant
Datum: 12-nov-2007 16:40

Nicky Hofs is zes weken uitgeschakeld. De middenvelder van Feyenoord onderging vorige week een operatie waarbij er een scheurtje in zijn meniscus werd verwijderd, meldt Feyenoord maandag op zijn website. Aanvankelijk leek Hofs drie tot vier weken aan de kant te staan. Hofs kampte al enkele weken met knieklachten.

Twee weken geleden schoot zijn knie tijdens de training 'op slot', waarna er werd besloten tot een kijkoperatie. Daarin kwam het scheurtje in zijn meniscus aan het licht. Hofs speelde dit seizoen acht competitieduels en was daarin goed voor drie goals en één assist.
En er komen weer wat weekjes bij.
pi_54607786
Het zit hem niet mee, en hij was nog wel zo redelijk in vorm. Voelde Makaay - en andersom - goed aan.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_54609975
Het houd ook nooit op voor hem, lijkt het.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56702342
quote:
Hofs langer bij Feyenoord

ROTTERDAM - Feyenoord heeft het contract van Nicky Hofs met twee jaar verlengd tot medio 2010. De 24-jarige middenvelder kwam in januari 2005 over van Vitesse. Bij de Rotterdammers speelde Hofs in drie jaar tijd 62 competitieduels, waarin hij zeventien keer scoorde. De Feyenoorder kwam tot nu toe een keer uit voor Oranje.
pi_56702691
Hebben de dokters van Feyenoord ook wat te doen.
pi_56709928
die hebben wel genoeg aan Vlaar, Vincken en Lensky
pi_56713650
Ik kwam Hofs net nog tegen bij de IKEA in Duiven
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:43:58 #190
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_56713708
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik kwam Hofs net nog tegen bij de IKEA in Duiven
2000 light years from home
pi_56723504
quote:
Feyenoorder Hofs wil doorgroeien

ROTTERDAM - Nicky Hofs blijft nog tot minimaal 2010 bij Feyenoord spelen. Het contract van de aanvallende middenvelder werd gisteren met twee jaar verlengd. Tot volle tevredenheid van de speler, die al enkele weken wist dat de Rotterdamse club van plan was om de eenzijdige optie in zijn contract te lichten.

,,Voor de club en de speler is dit een goede zaak,’’ licht Hofs´zaakwaarnemer Louis Laros van de VVCS toe.

,,Nick heeft het geweldig naar zijn zin bij Feyenoord. In de eerste helft van het seizoen liep het fantastisch, vooral door de samenwerking met Roy Makaay. Het is alleen jammer dat Nick daarna een tijdje geblesseerd raakte.’’

Als Feyenoord Hofs niet voor 1 april een nieuw contract had gegeven, zou hij komende zomer transfervrij zijn geweest.

Laros: ,,Een vertrek is nooit aan de orde geweest. Vorige week hebben we al een gesprek met Peter Bosz (technisch directeur, red.) gehad, waarin duidelijk werd dat de club graag verder wilde. Nu hij hersteld is, wil Nicky weer net zo belangrijk voor Feyenoord worden als in de periode daarvoor. Hij wil absoluut doorgroeien.’’

De statistieken tonen aan dat Hofs, die één interland met het Nederlands elftal achter zijn naam heeft staan, zich nog volop ontwikkelt.

Hofs is veel belangrijker voor het team geworden dan vroeger. Bij Vitesse maakte hij een goal per vijf wedstrijden, bij Feyenoord scoort hij een doelpunt per drie duels. Dit seizoen heeft hij in 18 officiële wedstrijden zes keer het net gevonden.

Hofs kwam in januari 2005 over van Vitesse, de club waar hij ook werd opgeleid. Hij heeft in de Kuip inmiddels 62 competitieduels achter zijn naam staan en is populair bij de supporters.

Komende zondag speelt Hofs overigens in de Kuip tegen zijn oude club (14.30 uur).
Grapjes in combinatie met zijn lengte zijn natuurlijk niet grappig
pi_56787436
Jammer van al die kaarten en blessures, maar het kan een grote worden
  zondag 17 februari 2008 @ 12:01:08 #194
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56788027
Nou het buitenland haalt die echt niet hoor
pi_59854829
quote:
'Ook Hofs mag vertrekken bij Feyenoord'
02 juli 2008

De nieuwe Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek wenst geen gebruik te willen maken van Nicky Hofs. De 25-jarige middenvelder is volgens RTV Rijnmond op de transferlijst geplaatst. Hofs mag daardoor net als Danny Buijs en Serginho Greene op zoek naar een andere club.

Hofs maakte eind 2004 de overstap van Vitesse naar Feyenoord, maar kon de hoge verwachtingen als groot talent niet waarmaken. Geplaagd door vele blessures kwam de Arnhemmer tot slechts 58 wedstrijden voor de Rotterdamse club, waarin hij 18 doelpunten maakte. Afgelopen seizoen speelde de éénvoudig international slechts elf duels.
Toch wel behoorlijk mislukt bij Feyenoord kan je stellen.

Ook briljant om zijn contract in Februari nog te verlengen trouwens .
pi_59855299
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:34 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ook briljant om zijn contract in Februari nog te verlengen trouwens .
quote:
Vorige week hebben we al een gesprek met Peter Bosz (technisch directeur, red.) gehad, waarin duidelijk werd dat de club graag verder wilde.

Ze kunnen nu wel meer vragen dan voor zijn contractverlenging
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_59855361
Weinig gespeeld is toch niet hetzelfde als behoorlijk mislukt. De wedstrijden dat hij speelde heeft hij het aardig gedaan. En 18 uit 58 is ook geen slecht gemiddelde voor een middenvelder.
pi_59855638
Ik vind ook niet dat hij mislukt is.. gewoon veel blessures gehad..
Brett Holman
  donderdag 3 juli 2008 @ 00:47:21 #199
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_59856041
Ik blijf het een leuke voetballer vinden, inclusief tof accent!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_59858197
Ik vind het een rare beslissing om hem te laten vertrekken, daar kunnen ze best spijt van krijgen. Hij heeft kwaliteiten die veel andere middenvelders bij Feyenoord missen.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')