quote:
Ik ben geen gedachtenlezer... Niemand weet wat zijn motieven zijn. Hij stelt zelf dat hij op basis van bewijs tot die conclusie is gekomen. En dat is, zo zei je ook zelf, wetenschappelijk gezien gelul. Ik vermoed slechts dat zijn leeftijd een grote rol speelt. Dat het dus vooral een emotionele beslissing is geweest in plaats van een rationele.
quote:
Ik vind dat 'ie zichzelf wel enorm voor paal zet door als filosoof te beweren dat er wetenschappelijk bewijs is voor het bestaan van een hogere intelligentie: dat is er nog steeds niet.
Genoeg filosofen die hetzelfde beweren hoor. Het is maar wat je onder bewijs verstaat. Hij ziet de complexiteit van het leven als bewijs (evolutionisten maken hier uiteraard meteen korte metten mee, maar als filosoof kun je gerust zoiets beweren).
quote:
Maar om het nou erger te maken door te stellen dat het komt door zijn leeftijd (dat zou pas helemaal onwetenschappelijk zijn natuurlijk), nee, dat vind ik niet kunnen
![]()
[..]
Nietes
![]()
Ik zeg toch dat ik denk dat het daardoor komt. En nogmaals, ik ben geen gedachtenlezer, ik kan niet met zekerheid of wetenschappelijk vaststellen
![]()
wat die man beweegt ineens in god te gaan geloven.
Maar ik vind deze discussie eigenlijk niet boeiend. Wat kan mij het schelen dat die vent ineens in een god of het goddelijke is gaan geloven? Fijn voor 'm zou ik zeggen.
[ Bericht 4% gewijzigd door nikk op 15-12-2004 17:26:22 ]