bron: RTLZ Nieuwsquote:Kamer pleit voor 'Naturalisatiedag' op 30 april
De Tweede Kamer wil dat er een 'Naturalisatiedag' wordt ingesteld om het verkrijgen van het Nederlanderschap meer allure te geven. Een geschikte dag hiervoor zou Koninginnedag kunnen zijn.
VVD wil Naturalisatiedag
Nonchalant
Op één speciale dag per jaar zouden vreemdelingen na inburgering hun pas kunnen ontvangen. Nederland springt nu volgens de Kamer wat nonchalant om met de afgifte van het paspoort.
Burgemeester
"We willen dat het belangrijk is en vinden het belangrijk. Dan moet je het paspoort niet per post sturen of door een loket geven", aldus Kamerlid Visser van de VVD. Hij pleit voor een plechtige uitreiking van het paspoort eens per jaar door de burgemeester.
Australia Day
De naturalisatiedag is geen nieuw idee. Een aantal andere landen kennen deze dag al om nieuwe medelanders officieel te verwelkomen. Zo heeft Australië zijn 'National Australia Day'.
Minister Verdonk
De Tweede Kamer debatteert vandaag met minister Verdonk van Vreemdelingenzaken over het integratiebeleid in de justitiebegroting voor 2005.
Zaterdag toevallig TV gekeken?quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:05 schreef HiZ het volgende:
Ik vind het een aardig voorstel. Eindelijk begint men hier in Nederland door te krijgen dat ceremonies en riten een functie hebben.
Nee, geen TV gekeken. Meestal bedenk ik mijn standpunten zelf. Maar wat hadden ze op TV zaterdag ?quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zaterdag toevallig TV gekeken?![]()
Je hebt wel gelijk. Er mag best een 'ritueel' bij om een en ander te onderstrepen. Dat is men overigens ook vergeten als het gaat om de Europeese eenwording.
Geld steken in werkgelegenheid is weggegooid geld. Werkgelegenheid moet geld opbrengen. En zo mooi waren die goede tijden helemaal niet. Onverschilligheid en onduidelijkheid maken geen samenleving.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een onzin, in hoeverre onderstaande zaken bijdragen tot een beter Nederland is me toch echt een raadsel. Laat ze al dat geld steken in onderwijs en werkgelegenheid, dan komt het vanzelf wel goed
- Verplicht inburgeren
- Naturalisatiedag
- Sluiten Moskeeën
- Etc.
- Kiezen voor 1 nationaliteit
Nee, we zijn in Nederland absoluut niet extreem-rechts.Ik weet nog dat als je deze dingen riep in de jaren '90 zoals bv. wijlen kastanjeboom Janmaat deed je bij voorbaat al dubbel werd genegeerd en uitgemaakt werd voor een racismisch iemand.
Die goede tijden zijn helaas achter de rug
Nee je had het over gebrek aan besef van de functie van ceremonies. Maar daar was weinig van de merken bij de bijzetting van Bernard.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, geen TV gekeken. Meestal bedenk ik mijn standpunten zelf. Maar wat hadden ze op TV zaterdag ?
Bernhard was dan ook van Duitse afkomst, met een perfect gevoel voor ceremonie. Ik begreep niet dat je die begrafenis bedoelde. Die heb ik wel voor een flink deel gezien. Zat tot mijn verrassing plots met een brok in mijn keel bij die fly-over.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee je had het over gebrek aan besef van de functie van ceremonies. Maar daar was weinig van de merken bij de bijzetting van Bernard.
----
Het 'Nederlanderschap' heeft waarde (zie maar eens wat mensen er bijv. voor over hebben om het te bemachtigen) en dat mag best onderstreept worden.
Inderdaad. De moslimknuffeltijden zijn achter de rug. Keihard gaat het hier worden. Dit is nog pas het begin.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Die goede tijden zijn helaas achter de rug
Would tell.quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Nederland springt nu volgens de Kamer wat nonchalant om met de afgifte van het paspoort.
Ik beantwoord je vraag met een retorische vraag: Wat is er problematisch aan de dubbele nationaliteit ? Het zijn maar wat papiertjes hoor. Denk niet dat ik een gat in de lucht sprong toen ik een Nederlands paspoort kreeg, het hoort er gewoon bij, ik profiteer van de (economische) voordelen, maar voor de rest heeft het niks aan me veranderd, ik voel me nog steeds 110% Marokkaan. Dus zoveel invloed hebben dergelijke papiertjes niet, we moeten het dus niet gaan overdrijvenquote:Op dinsdag 14 december 2004 09:02 schreef HeLLuM het volgende:
[..]
Would tell.
En BSB, vertel mij eens wat het oplossen van de dubbele nationaliteit problematiek te maken heeft met rechts extremisme.
Nee, je provoceert niet, neequote:Op dinsdag 14 december 2004 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik provoceer helemaal niet, ik verkondig mijn mening, weliswaar genuanceerder dan Hirsi Ali waar jij zo'n van bent, maar goed, ik hou nu eenmal van nuances, ik ben niet zo in to dat extreme gedoe
[..]
Omdat ik het niet onder stoelen of banken steek.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Extec, los van het feit dat je me zonder respect bejegend, wat ik overigens niet begrijp, wil ik van je weten waarom je me datgene vindt wat jij jezelf ook noemt, getuige je ondertitel
Moet je ook vooral doen.quote:"De kuil kan nog dieper"Ik ben geneigd om die uitspraak te zien als een lachwekkend belachelijke bedreiging
Waarom woon jij in Nederland?quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik beantwoord je vraag met een retorische vraag: Wat is er problematisch aan de dubbele nationaliteit ? Het zijn maar wat papiertjes hoor. Denk niet dat ik een gat in de lucht sprong toen ik een Nederlands paspoort kreeg, het hoort er gewoon bij, ik profiteer van de (economische) voordelen, maar voor de rest heeft het niks aan me veranderd, ik voel me nog steeds 110% Marokkaan. Dus zoveel invloed hebben dergelijke papiertjes niet, we moeten het dus niet gaan overdrijven
Omdat het is het land van herkomst een janboel is.quote:
Dit is juist een bevestiging dat ze erbij horen. Ze worden Nederlander en dat moet gevierd worden. Een betere welkomst dan een feest ter ere van jou kun je niet krijgen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:06 schreef Dildo het volgende:
Wat een BS plan. Alsof de allochtonen zich opeens veel meer nederlander zullen voelen als ze zo'n dag hebben. Het is alleen maar de zoveelste bevestiging dat ze er niet bij horen. Er zijn wel hele andere maatregelen nodig om de allochtonen te laten integreren.
Puur vanwege economische redenenquote:
Dit heb ik al 's eerder tegen je gezegd: economie is dus kennelijk belangrijker voor je dan moraal/religie?quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Puur vanwege economische redenen
Neen, het combineert lekker hier in Nederland. In elke stad is minimaal 1 Moskee te viden. Overal Islamitische slagerijen, nee, ik vermaak me welquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit heb ik al 's eerder tegen je gezegd: economie is dus kennelijk belangrijker voor je dan moraal/religie?
Dat zou een onderdeel van een geheel pakket moeten zijn. Andere onderdelen kunnen zijn dat er strenger toezicht wordt gehouden op discriminatie bij sollicitatie, discriminatie aan de deuren van horecagelegenheden, vrijheid van godsdienst (ook als het om moslims gaat dus), een strenge definitie van kritiek en belediging, enz. Met die ene dag zal een allochtoon zich echt niet meer nederlander voelen. Ze moeten zich ook daadwerkelijk welkom voelen. Maar gezien de laatste onderzoeken blijken veel autochtonen dit juist niet te willen. Een groot deel zegt heel concreet dat ze niet willen dat allochtonen zich welkom voelen in NL. Misschien dat daar een belangrijkere taak ligt voor de overheid? Het is namelijk nog altijd beter om te voorkomen dan te genezen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit is juist een bevestiging dat ze erbij horen. Ze worden Nederlander en dat moet gevierd worden. Een betere welkomst dan een feest ter ere van jou kun je niet krijgen.
Lijk me een slecht idee.quote:..een strenge definitie van kritiek en belediging, enz...
Exact.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:06 schreef Dildo het volgende:
Wat een BS plan. Alsof de allochtonen zich opeens veel meer nederlander zullen voelen als ze zo'n dag hebben. Het is alleen maar de zoveelste bevestiging dat ze er niet bij horen. Er zijn wel hele andere maatregelen nodig om de allochtonen te laten integreren.
toch wel een stelling gedaan vanuit pessimisme. 'glas half leeg gedachte'. ze moeten het uiteindelijk toch echt zelf doen lijkt me. zo'n dag is een mooi startschot voor de toekomst en we geven de argwanende autochtoon een goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Doen we een dagje, zijn we daar vanaf. Kunnen we ze vervolgens weer lekker in de hoek zetten.
Zoals Brinkman het al goed verwoorde. Men verwart kritiek met belediging en die scheiding mag wel duidelijker worden. Het continu beledigen van hele groepen noem ik nou niet bepaald een voorbeeld van je goed beheersen. Je zou kunnen bedenken dat jij niet wenst dat een ander jou iets aandoet wat jij hem ook niet zou aandoen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lijk me een slecht idee.
Ik zit namelijk niet te wachten op wetgeving die 'allah' onaantastbaar verklaard
En dat geld voor elk sprookje, wat mij betreft.
'Wij' hebben nooit noodzaak gehad voor dat soort wetgeving, 'wij' kunnen ons prima beheersen.
Kan effectief het beperken van die vrijheid niet als winst zien, alleen maar omdat sommigen sprookjesboek gelovers zich niet kunnen beheersen.
Word al enorm veel aan gedaan, de wetgeving gaat nu zelfs zover dat er zelfs 'positieve' discriminatie plaatsvind.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:28 schreef Dildo het volgende:
[..]
Dat zou een onderdeel van een geheel pakket moeten zijn. Andere onderdelen kunnen zijn dat er strenger toezicht wordt gehouden op discriminatie bij sollicitatie,
Dat is inderdaad nog een groot probleem.quote:discriminatie aan de deuren van horecagelegenheden,
Vrijheid van godsdienst is Nederland geen issue. Die vrijheid is alleen niet ongelimiteerd.quote:vrijheid van godsdienst (ook als het om moslims gaat dus),
Daar zit ik helemaal niet op te wachten.quote:een strenge definitie van kritiek en belediging, enz.
Het is in ieder geval een goed begin. De VS kent ook zoiets en het lijkt tot op zekere hoogte te werken.quote:Met die ene dag zal een allochtoon zich echt niet meer nederlander voelen. Ze moeten zich ook daadwerkelijk welkom voelen. Maar gezien de laatste onderzoeken blijken veel autochtonen dit juist niet te willen. Een groot deel zegt heel concreet dat ze niet willen dat allochtonen zich welkom voelen in NL. Misschien dat daar een belangrijkere taak ligt voor de overheid? Het is namelijk nog altijd beter om te voorkomen dan te genezen.
Die wet is er helemaal niet. Bovendien kun je nooit controleren of een werkgever oprecht is. Zo komt het nog te vaak voor dat in het geval er 2 sollicitanten zijn waarvan 1 turk en 1 autochtone nederlander bij gelijke kennis nog altijd de nederlander de voorkeur heeft. Ook bij een verschil in het voordeel van de turk zal de keuze vaak de nederlander zijn, mits dit verschil niet enorm is.quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Word al enorm veel aan gedaan, de wetgeving gaat nu zelfs zover dat er zelfs 'positieve' discriminatie plaatsvind.
[..]
Goed dat dat erkend wordt. Daarom en ik voor een pasjes systeem. Hiermee kan niet gediscrimineerd worden. Iedereen die vervelend is, wordt voortaan geweigerd, zonder onderscheid. Nu is het nog te vaak zo dat een kleine groep het verpest voor de rest.quote:Dat is inderdaad nog een groot probleem.
[..]
Zolang er geen haat en oorlog wordt gepredikt zie ik zelf geen probleem.quote:Vrijheid van godsdienst is Nederland geen issue. Die vrijheid is alleen niet ongelimiteerd.
[..]
Waarom niet? Ben jij van mening dat men iedereen zomaar mag beledigen? Wat voor doel heeft dat?quote:Daar zit ik helemaal niet op te wachten.
[..]
De VS is een compleet ander land dan NL. De VS is van oorsprong door immigranten opgebouwd. Bovendien is iedereen daar Amerikaan en wordt iedereen ook gewoon aangezien als Amerikaan. Hier is dat niet zo. Of jij nu een nederlander bent op papier of niet, je blijft een buitenlander als je getint bent. Het amerikaanse systeem is prima, maar voor NL niet toepasbaar imo.quote:Het is in ieder geval een goed begin. De VS kent ook zoiets en het lijkt tot op zekere hoogte te werken.
Je bedoeld brinkhorst, denk ik.quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:05 schreef Dildo het volgende:
[..]
Zoals Brinkman het al goed verwoorde. Men verwart kritiek met belediging en die scheiding mag wel duidelijker worden. Het continu beledigen van hele groepen noem ik nou niet bepaald een voorbeeld van je goed beheersen. Je zou kunnen bedenken dat jij niet wenst dat een ander jou iets aandoet wat jij hem ook niet zou aandoen.
Natuurlijk, dat komt voor. Maar hetzelfde geld voor Turkse bedrijven waarbij een Nederlander en een Turk solliciteren. Het is moeilijk om het helemaal uit te bannen, maar dat wil niet zeggen dat over het algemeen erg slecht gaat.quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:18 schreef Dildo het volgende:
[..]
Die wet is er helemaal niet. Bovendien kun je nooit controleren of een werkgever oprecht is. Zo komt het nog te vaak voor dat in het geval er 2 sollicitanten zijn waarvan 1 turk en 1 autochtone nederlander bij gelijke kennis nog altijd de nederlander de voorkeur heeft. Ook bij een verschil in het voordeel van de turk zal de keuze vaak de nederlander zijn, mits dit verschil niet enorm is.
Mee eens.quote:Goed dat dat erkend wordt. Daarom en ik voor een pasjes systeem. Hiermee kan niet gediscrimineerd worden. Iedereen die vervelend is, wordt voortaan geweigerd, zonder onderscheid. Nu is het nog te vaak zo dat een kleine groep het verpest voor de rest.
Er zijn nog wel wat meer punten, maar je snapt in ieder geval dat die vriheid niet ongelimiteerd is. Daarnaast, vrijheid van godsdienst is in Nederland geen issue. Het is in Nederland wat dat betreft heel goed geregeld, het gaat soms zelfs té ver waardoor er conflict-situaties ontstaan.quote:Zolang er geen haat en oorlog wordt gepredikt zie ik zelf geen probleem.
Het ligt eraan. Niet elke situatie is hetzelfde. Het beledigd voelen is alleen geen goed criterium aangezien die zeer subjectief is. Enne, waarom zou kritiek of een belediging een doel moeten hebben?quote:Waarom niet? Ben jij van mening dat men iedereen zomaar mag beledigen? Wat voor doel heef
t dat?
Niet iedereen word zomaar Amerikaan. Het verkrijgen van de Amerikaanse staatsburgerschap is daar een (niet overal, dat moet ook weer worden gezegd) een gebeurtenis op zich. Men is op dat moment dan Amerikaan. En dat gevoel voor een deel proberen na te bootsen lijkt mij een goed plan.quote:De VS is een compleet ander land dan NL. De VS is van oorsprong door immigranten opgebouwd. Bovendien is iedereen daar Amerikaan en wordt iedereen ook gewoon aangezien als Amerikaan. Hier is dat niet zo. Of jij nu een nederlander bent op papier of niet, je blijft een buitenlander als je getint bent. Het amerikaanse systeem is prima, maar voor NL niet toepasbaar imo.
My bad.quote:
Die wetgeving is pas nodig geweest sinds NL een centrum-rechtse regering kent. De samenleving is er in sneltrein vaart op achteruit gegaan. Logisch dat er nu bepaalde zaken benoemd moeten worden, terwijl men voor Balkenende wel gewoon met elkaar om kon gaan.quote:En het zal best hoor, maar ik woon als sinds de jaren 70 in dit land, en al die tijd is die wetgeving nog nooit nodig geweest.
We? Waar maak je je trouwens druk om? Dat ze een langere lul hebben dan jij?quote:Ik kan dan iig niet anders dan concluderen dat we sinds die tijd mensen hebben binnengehaald die een lul van een meter hebben.
Dus als ik jouw moeder elke dag een rothoer zou noemen en ik vind daar niets mis mee, dan is alles in orde?quote:En daarbij; beledigen is relatief, wat de een een belediging vind, vind de ander niks mis mee.
Het is helemaal niet lastig om te bepalen of iets beledigends is. Je hebt er alleen mensen voor nodig die zich kunnen inleven in een ander.quote:Dat maakt dat het naderend tot niet in een wet te vangen is; een wet zal immers wel absoluut moeten zijn, anders schiet de eerste de beste advocaat er gaten in.
Wat ik me realiseer is da menig anti-moslim de ware problemen niet ziet en alle problemen op de buitenlanders afschuift. Zij vinden helaas maar al te vaak dat je anderen mag beledigen, maar o wee als je de waarheid over hun vertelt.quote:ik realiseer me dat menig moslim dat probleem niet ziet, die vinden helaas maar al te vaak dat alle facetten van hun 'grootse geloof' off-limits moeten zijn
De meeste marokkanen verstaan geen arabisch en turken zeker niet. Waarom perse Arabie?quote:Die gastjes moeten lekker naar arabië gaan
Ook als je om de dag te horen krijg dat je moeder een rothoer is? Knap van je, maar klinkt meer als iemand die maar wat roept om zijn eigen gelijk maar te kunnen halen. No matter what.quote:En ik zelf ben niet hypocriet, ik ben voor absolute vrijheid van meningsuiting, en als iemand dan iets zegt wat mij niet zint, zal ik degene zijn die zich zal moeten beheersen.
Aha, duidelijk, dus de centrum rechtse regering is verantwoordelijk voor het gegeven dat sommigen niet tegen kritiek kunnen, niet de minder beschaafde mensen die we geimporteerd hebben, duidelijkquote:Op dinsdag 14 december 2004 12:51 schreef Dildo het volgende:
[q]Die wetgeving is pas nodig geweest sinds NL een centrum-rechtse regering kent. De samenleving is er in sneltrein vaart op achteruit gegaan. Logisch dat er nu bepaalde zaken benoemd moeten worden, terwijl men voor Balkenende wel gewoon met elkaar om kon gaan.
Ik maak me druk om regiseurs die afgeschoten worden en kamerleden die onder moeten duiken.quote:We? Waar maak je je trouwens druk om? Dat ze een langere lul hebben dan jij?
Daar kom het grofweg op neer ja. Ik kan naar de rechter stappen, en als die me niet gelijk geeft, zal ik er mee moeten leren leven.quote:Dus als ik jouw moeder elke dag een rothoer zou noemen en ik vind daar niets mis mee, dan is alles in orde?
?quote:Het is helemaal niet lastig om te bepalen of iets beledigends is. Je hebt er alleen mensen voor nodig die zich kunnen inleven in een ander.
Ik ben niet anti-islam perse, ik vind het in beginsel een geloof als elk ander. Ik ageer wel zwaar tegen de misstanden die er uit voort vloeien.quote:Wat ik me realiseer is da menig anti-moslim de ware problemen niet ziet en alle problemen op de buitenlanders afschuift. Zij vinden helaas maar al te vaak dat je anderen mag beledigen, maar o wee als je de waarheid over hun vertelt.
Verzamelnaampje voor die regio.quote:De meeste marokkanen verstaan geen arabisch en turken zeker niet. Waarom perse Arabie?
T'is toch echt zoquote:Ook als je om de dag te horen krijg dat je moeder een rothoer is? Knap van je, maar klinkt meer als iemand die maar wat roept om zijn eigen gelijk maar te kunnen halen. No matter what.
Dat zou je inderdaad kunnen denken, als je het verschil niet weet tussen kritiek en belediging.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Aha, duidelijk, dus de centrum rechtse regering is verantwoordelijk voor het gegeven dat sommigen niet tegen kritiek kunnen, niet de minder beschaafde mensen die we geimporteerd hebben, duidelijk
Ik maak me druk om regiseurs,politici en opiniemakers die segregatie in de hand werken.quote:[..]
Ik maak me druk om regiseurs die afgeschoten worden en kamerleden die onder moeten duiken.
Het is al heel wat dat je dat inziet.quote:Maar je hebt gelijk, maak me druk om niks
[..]
Je kan naar de rechter stappen, maar dat doe je niet. Je weet namelijk dat een rechter je weer naar huis zal sturen met lege handen. Het valt namelijk onder de vrijheid van meningsuiting. Iets zegt mij ook dat jij sowieso niet naar de rechter zou stappen, maar er wel degelijk iets van zou zeggen. Maar dat zul je wel ontkennen. Zoals ik al eerder zei, no matter what.quote:Daar kom het grofweg op neer ja. Ik kan naar de rechter stappen, en als die me niet gelijk geeft, zal ik er mee moeten leren leven.
Lijk me duidelijk of niet?
Ik kan er genoeg bedenken waarbij zelfs de meest eerloze persoon wel in actie zou komen.quote:Daarbij; nederlanders halen hun schouder op bij het begrip 'eer', dus bedenk zoveel voorbeelden met m'n ma als je wilt
Dat jij blijkbaar niets om je familie/vrienden/naasten geeft is jouw probleem. De wereld draait echter niet om jouw persoontje.quote:Bij mij geen van bloed doorlopen oogjes 'omdat de familie eer is geschaad'
[..]
Dat is moeilijk uit te leggen aan een persoon die het niet boeit of zijn moeder voor alles en nogwat wordt uitgemaakt en aan iemand die zich niet kan inleven in een ander.quote:?
Nee als je een verbod op beledigen in wilt stellen zul je veel concreter moeten zijn.
De een kan zich nu eenmaal beter inleven dan een ander.
Ik zie je af en toe posten, maar daaruit blijkt niet direct dat je niet anti-Islam bent. Je ageert tegen de misstanden waarvan jij denkt dat ze uit de Islam vloeien, terwijl het vaak cultuurgebonden misstanden zijn.quote:[..]
Ik ben niet anti-islam perse, ik vind het in beginsel een geloof als elk ander. Ik ageer wel zwaar tegen de misstanden die er uit voort vloeien.
Om je tegenstanders bij voorbaat al als zwakkere neer te zetten, spreekt niet voor je. Het maakt het tot een zwaktebod om het die richting op te sturen.quote:En als de zwakkeren dan ook nog gaan ontkennen dat er een verband is, of het gaan bagataliseren, dan kunnen we helemaal ons lol weer op
[..]
Zover ik weet loopt die 'regio' van West-Afrika tot aan Indonesie. Ik weet niet of je dan nog van een regio kunt spreken.quote:Verzamelnaampje voor die regio.
[..]
Daar geloof ik niets van en ik denk velen met mij.quote:T'is toch echt zo
Vind ik niet.quote:Slecht voorbeeld ook.
Grote kans van niet. De kans is net zo groot als dat de Turkse families hun gelijk zullen krijgen in de zaak Submission 2.quote:Want als jij dat flikt, en ik ga naar de rechter, grote kans da'k gelijk krijg.
Alles dient naar de betreffende tijd te worden gerelativeerd. Zo zal jouw overoverovergrootmoeder ook niet op haar 18e zijn getrouwd, aangezien mensen 1400 jaar geleden meestal de 50 niet eens haalden. Je moet eea wel in perspectief kunnen zien. Aangezien het pedo noemen van een historische figuur van 1400 geleden, heeft geen enkele nut. Het is puur bedoeld om te provoceren en te beledigen. Als jouw moeder een hoer zou zijn en ik zou iedere dag tegen jouw moeder zeggen dat ze een hoer is, dan ben ik in feite ook aan het beledigen. Dat heeft niets meer met kritiek te maken.quote:Die kaarten liggen al heel anders als ik mohammed een pedo noem (want feitelijk waar).
Verzonnen of niet, het is niet moeilijk om anderen in hun waarde te laten. Het is niet moeilijk om anderen te laten geloven wat zij zelf willen. Als je daadwerkelijk denkt dat jij zelf zo superieur bent dat je dat voor andere kunt bepalen en dus in feite denkt dat jouw wereld om jou draait, dan is er inderdaad iemand bij wie er wat grijze hersencellen afwezig zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:17 schreef Snik het volgende:
Een verzonnen sprookje van 1500 jaar oud vergelijken met je levende moeder laat al zien dat er wat grijze hersencellen betreft weinig werkends aanwezig is in de bovenpan.
Precies. Je kunt over overtuigingen zeggen wat je wil. Over het liberalisme, socialisme, pokemon-isme, star wars-isme, etc maar zodra er een goddelijke entiteit bij komt kijken moet het iets heel erg speciaals zijn...quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:17 schreef Snik het volgende:
Een verzonnen sprookje van 1500 jaar oud vergelijken met je levende moeder laat al zien dat er wat grijze hersencellen betreft weinig werkends aanwezig is in de bovenpan.
Als het alleen bij het geloven zou blijven was er nu geen probleem geweest...quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:22 schreef Dildo het volgende:
[..]
Verzonnen of niet, het is niet moeilijk om anderen in hun waarde te laten. Het is niet moeilijk om anderen te laten geloven wat zij zelf willen. Als je daadwerkelijk denkt dat jij zelf zo superieur bent dat je dat voor andere kunt bepalen en dus in feite denkt dat jouw wereld om jou draait, dan is er inderdaad iemand bij wie er wat grijze hersencellen afwezig zijn.
Kijk, en daar komt de aap uit de mouw: als er 1 groep denkt dat de wereld om hun (sprookje) draait en iedereen die dat niet gelooft totaal verkeerd bezig is, is het de groep religieuzen wel.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:22 schreef Dildo het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk denkt dat jij zelf zo superieur bent dat je dat voor andere kunt bepalen en dus in feite denkt dat jouw wereld om jou draait, dan is er inderdaad iemand bij wie er wat grijze hersencellen afwezig zijn.
Eens.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:28 schreef Snik het volgende:
[..]
Kijk, en daar komt de aap uit de mouw: als er 1 groep denkt dat de wereld om hun (sprookje) draait en iedereen die dat niet gelooft totaal verkeerd bezig is, is het de groep religieuzen wel.
Zij hebben een geestelijk probleem? Hun geest is dus afwijkend, zelfs in die mate dat het problemen veroorzaakt? Hoe kan het dan dat meer dan de helft van de wereldbevolking zegt een godsdienst aan te hangen? Dat zou suggereren dat juist agnosten en atheïsten lijden aan een afwijking.quote:Mensen die geloven in iets zonder 1 sprankje bewijs, aanwijzing of wat dan ook, die hebben gewoon een geestelijk probleem.
Schizofrenie is een gespleten persoonlijkheid. Leg mij eens uit hoe gelovig zijn onder schizofrenie valt.quote:Zeker als ze ZO overtuigd zijn van die onzin dat ze er objectieve waarheden voor in de kast schuiven. Daar is trouwens een naam voor: schyzofrenie.
Nee, want laat het nu juist het onontwikkelde deel vd mensheid zijn die zwaar religieus zijn. Onderwijs, welvaart en inzicht in de realiteit lijdt per defintie tot een afname van religieuze belevenis.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:53 schreef Black_Tulip het volgende:
Zij hebben een geestelijk probleem? Hun geest is dus afwijkend, zelfs in die mate dat het problemen veroorzaakt? Hoe kan het dan dat meer dan de helft van de wereldbevolking zegt een godsdienst aan te hangen? Dat zou suggereren dat juist agnosten en atheïsten lijden aan een afwijking.
Waanideen zijn een kenmerk ervan.quote:Schizofrenie is een gespleten persoonlijkheid. Leg mij eens uit hoe gelovig zijn onder schizofrenie valt.
Het is eerder extreem rechts en ultra-nationalistisch te noemen dat Marokko niet toestaat dat mensen afstand doen van de marokkaanse nationaliteit.quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik beantwoord je vraag met een retorische vraag: Wat is er problematisch aan de dubbele nationaliteit ? Het zijn maar wat papiertjes hoor. Denk niet dat ik een gat in de lucht sprong toen ik een Nederlands paspoort kreeg, het hoort er gewoon bij, ik profiteer van de (economische) voordelen, maar voor de rest heeft het niks aan me veranderd, ik voel me nog steeds 110% Marokkaan. Dus zoveel invloed hebben dergelijke papiertjes niet, we moeten het dus niet gaan overdrijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |