bron: RTLZ Nieuwsquote:Kamer pleit voor 'Naturalisatiedag' op 30 april
De Tweede Kamer wil dat er een 'Naturalisatiedag' wordt ingesteld om het verkrijgen van het Nederlanderschap meer allure te geven. Een geschikte dag hiervoor zou Koninginnedag kunnen zijn.
VVD wil Naturalisatiedag
Nonchalant
Op één speciale dag per jaar zouden vreemdelingen na inburgering hun pas kunnen ontvangen. Nederland springt nu volgens de Kamer wat nonchalant om met de afgifte van het paspoort.
Burgemeester
"We willen dat het belangrijk is en vinden het belangrijk. Dan moet je het paspoort niet per post sturen of door een loket geven", aldus Kamerlid Visser van de VVD. Hij pleit voor een plechtige uitreiking van het paspoort eens per jaar door de burgemeester.
Australia Day
De naturalisatiedag is geen nieuw idee. Een aantal andere landen kennen deze dag al om nieuwe medelanders officieel te verwelkomen. Zo heeft Australië zijn 'National Australia Day'.
Minister Verdonk
De Tweede Kamer debatteert vandaag met minister Verdonk van Vreemdelingenzaken over het integratiebeleid in de justitiebegroting voor 2005.
Zaterdag toevallig TV gekeken?quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:05 schreef HiZ het volgende:
Ik vind het een aardig voorstel. Eindelijk begint men hier in Nederland door te krijgen dat ceremonies en riten een functie hebben.
Nee, geen TV gekeken. Meestal bedenk ik mijn standpunten zelf. Maar wat hadden ze op TV zaterdag ?quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zaterdag toevallig TV gekeken?![]()
Je hebt wel gelijk. Er mag best een 'ritueel' bij om een en ander te onderstrepen. Dat is men overigens ook vergeten als het gaat om de Europeese eenwording.
Geld steken in werkgelegenheid is weggegooid geld. Werkgelegenheid moet geld opbrengen. En zo mooi waren die goede tijden helemaal niet. Onverschilligheid en onduidelijkheid maken geen samenleving.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een onzin, in hoeverre onderstaande zaken bijdragen tot een beter Nederland is me toch echt een raadsel. Laat ze al dat geld steken in onderwijs en werkgelegenheid, dan komt het vanzelf wel goed
- Verplicht inburgeren
- Naturalisatiedag
- Sluiten Moskeeën
- Etc.
- Kiezen voor 1 nationaliteit
Nee, we zijn in Nederland absoluut niet extreem-rechts.Ik weet nog dat als je deze dingen riep in de jaren '90 zoals bv. wijlen kastanjeboom Janmaat deed je bij voorbaat al dubbel werd genegeerd en uitgemaakt werd voor een racismisch iemand.
Die goede tijden zijn helaas achter de rug
Nee je had het over gebrek aan besef van de functie van ceremonies. Maar daar was weinig van de merken bij de bijzetting van Bernard.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, geen TV gekeken. Meestal bedenk ik mijn standpunten zelf. Maar wat hadden ze op TV zaterdag ?
Bernhard was dan ook van Duitse afkomst, met een perfect gevoel voor ceremonie. Ik begreep niet dat je die begrafenis bedoelde. Die heb ik wel voor een flink deel gezien. Zat tot mijn verrassing plots met een brok in mijn keel bij die fly-over.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee je had het over gebrek aan besef van de functie van ceremonies. Maar daar was weinig van de merken bij de bijzetting van Bernard.
----
Het 'Nederlanderschap' heeft waarde (zie maar eens wat mensen er bijv. voor over hebben om het te bemachtigen) en dat mag best onderstreept worden.
Inderdaad. De moslimknuffeltijden zijn achter de rug. Keihard gaat het hier worden. Dit is nog pas het begin.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Die goede tijden zijn helaas achter de rug
Would tell.quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Nederland springt nu volgens de Kamer wat nonchalant om met de afgifte van het paspoort.
Ik beantwoord je vraag met een retorische vraag: Wat is er problematisch aan de dubbele nationaliteit ? Het zijn maar wat papiertjes hoor. Denk niet dat ik een gat in de lucht sprong toen ik een Nederlands paspoort kreeg, het hoort er gewoon bij, ik profiteer van de (economische) voordelen, maar voor de rest heeft het niks aan me veranderd, ik voel me nog steeds 110% Marokkaan. Dus zoveel invloed hebben dergelijke papiertjes niet, we moeten het dus niet gaan overdrijvenquote:Op dinsdag 14 december 2004 09:02 schreef HeLLuM het volgende:
[..]
Would tell.
En BSB, vertel mij eens wat het oplossen van de dubbele nationaliteit problematiek te maken heeft met rechts extremisme.
Nee, je provoceert niet, neequote:Op dinsdag 14 december 2004 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik provoceer helemaal niet, ik verkondig mijn mening, weliswaar genuanceerder dan Hirsi Ali waar jij zo'n van bent, maar goed, ik hou nu eenmal van nuances, ik ben niet zo in to dat extreme gedoe
[..]
Omdat ik het niet onder stoelen of banken steek.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Extec, los van het feit dat je me zonder respect bejegend, wat ik overigens niet begrijp, wil ik van je weten waarom je me datgene vindt wat jij jezelf ook noemt, getuige je ondertitel
Moet je ook vooral doen.quote:"De kuil kan nog dieper"Ik ben geneigd om die uitspraak te zien als een lachwekkend belachelijke bedreiging
Waarom woon jij in Nederland?quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik beantwoord je vraag met een retorische vraag: Wat is er problematisch aan de dubbele nationaliteit ? Het zijn maar wat papiertjes hoor. Denk niet dat ik een gat in de lucht sprong toen ik een Nederlands paspoort kreeg, het hoort er gewoon bij, ik profiteer van de (economische) voordelen, maar voor de rest heeft het niks aan me veranderd, ik voel me nog steeds 110% Marokkaan. Dus zoveel invloed hebben dergelijke papiertjes niet, we moeten het dus niet gaan overdrijven
Omdat het is het land van herkomst een janboel is.quote:
Dit is juist een bevestiging dat ze erbij horen. Ze worden Nederlander en dat moet gevierd worden. Een betere welkomst dan een feest ter ere van jou kun je niet krijgen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:06 schreef Dildo het volgende:
Wat een BS plan. Alsof de allochtonen zich opeens veel meer nederlander zullen voelen als ze zo'n dag hebben. Het is alleen maar de zoveelste bevestiging dat ze er niet bij horen. Er zijn wel hele andere maatregelen nodig om de allochtonen te laten integreren.
Puur vanwege economische redenenquote:
Dit heb ik al 's eerder tegen je gezegd: economie is dus kennelijk belangrijker voor je dan moraal/religie?quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Puur vanwege economische redenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |