Dat ging toch niet helemaal als gepland. Het werd geen deroofing maar een excisie. Na de ingreep alles goed afgedrukt, verbonden en naar huis. Twee keer per dag spoelen en over twee weken terug voor controle.
's Avonds onder de douche, gaasje eruit spoelen, wond spoelen, gaasje erin en klaar...... ehm nee dus. Het begon met bloeden en hield niet meer op. Nar de spoedpost, onderweg met een handdoek dichtgedrukt, arts erbij..... bloeden gestopt. Ok, u krijgt een drukverband en kunt weer naar huis. Nog niet thuis en het begon weer, nog erger als daarvoor, dus terug naar de spoedpost. Daar neergelegd, nieuw verband erop en een zandzakje, om het af te drukken. Besloten tot een nachtje observatie. Zandzakje had goed geholpen, dus naar boven. Tijdens de intake begon het weer heftig te bloeden, lief gedag gezegd en naar de wc, om daarna een drukverband aan te leggen. Eerst de wc veranderd in een bloedbad, daarna mn schone bed besmeurd. Samen met de pleeg een spicaverband aangelegd. Zat stevig, drukte goed af. Tot ik bewoog.... weer een plons. De pleeg heeft vervolgens een uur lang met beide handen en haar hele gewicht de wond dichtgedrukt. Dat lukte. Zij blij, ik blij, want inmiddels al meer dan een liter bloed kwijtgeraakt.
De eerste 3 uur daarna durfde ik niet te bewegen, stel je voor dat..... maar ik moest enorm naar het toilet. Heel voorzichtig naar de wc gelopen. Het bleef droog!
De volgende ochtend is er alginaat in de wond gedaan en heb ik een spica met klittenband gekregen. Ondertussen bleef ik panisch voor een bloedbad, dus zat ik iedere 5 minuten te kijken of het nog wel droog was. Mede daarom besloten om nog een nachtje te blijven.
Nu weer thuis, de thuiszorg komt de wond verzorgen, in ieder geval het weekend nog.
De symptomen van het abces/de ontsteking waren woensdag wel meteen weg. Niet meer misselijk en geen stank meer, wat heerlijk. Nu alleen nog bijkomen van het bloedverlies, ach, nog maar een weekje, ik ben er in ieder geval nog
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra