abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23962556
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Hirsi Ali is wat mij betreft wat betreft provocatie erger dan Mohammed B. Hij provoceerde namelijk niet, laat dat duidelijk zijn

Ja, Mohammed B. had ook een baard en Ayaan niet. Het is wel goed met jou.
Mohammed B. pleegde een moord en Ayaan niet, dat is me toch nog wel een verschil. Een behoorlijk verschil. Of niet?
pi_23962564
quote:
Hirsi Ali is wat mij betreft wat betreft provocatie erger dan Mohammed B. Hij provoceerde namelijk niet, laat dat duidelijk zijn

Mohammed b zendt met zijn daad een duidelijk signaal uit. Is je dat niet duidelijk?
pi_23962585
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:58 schreef Redux het volgende:

[..]

Mohammed b zendt met zijn daad een duidelijk signaal uit. Is je dat niet duidelijk?
Hirsi Alia ook hoor
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23962645
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Hirsi Alia ook hoor
Correct, ze zenden inderdaad beiden een signaal uit. Blijft over dat de wijze waarop dat signaal uit wordt gezonden verschilt, de 1 dmv een film, de ander dmv een moord, en je dus een conclusie kunt trekken dat de provocatie van mohammed b erger is.
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:02:28 #105
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23962662
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wordt het je allemaal te veel, houd je de threads niet meer uit elkaar, BSB?
Roemenen zijn ook gewoon mensen. Dat zou jij als RAS-westerling toch echt moeten weten. En nee, met RAS bedoel ik geen Remote Access Routing

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23962665
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:01 schreef Redux het volgende:

[..]

Correct, ze zenden inderdaad beiden een signaal uit. Blijft over dat de wijze waarop dat signaal uit wordt gezonden verschilt, de 1 dmv een film, de ander dmv een moord, en je dus een conclusie kunt trekken dat de provocatie van mohammed b erger is.
jah dat is zo Natuurlijk is dat zo MAAR ....
Als er geen film was was er geen Moord
pi_23962699
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:02 schreef Meki het volgende:

Dus het maken van een film rechtvaardigt een moord?
pi_23962712
quote:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Terroristen hebben weinig reden nodig.

Het maken van een film is op geen enkele manier te vergelijken met het beroven van het leven van een mens. Dat ben je toch wel met me eens?

anders kan ik onmogelijk vice-president in je kabinet worden
pi_23962718
quote:

[..]

En als er geen Marokkanen in Nederland waren had die moord ook niet plaatsgevonden.

Oftewel, een kut-redenering.
pi_23962769
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Terroristen hebben weinig reden nodig.

Het maken van een film is op geen enkele manier te vergelijken met het beroven van het leven van een mens. Dat ben je toch wel met me eens?

anders kan ik onmogelijk vice-president in je kabinet worden
Neeh Natuurlijk niet Maar Hirsi Ali weet waarmee ze aan bezig is , ze weet dat er gekken rondlopen
pi_23962782
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:05 schreef nikk het volgende:

[..]

En als er geen Marokkanen in Nederland waren had die moord ook niet plaatsgevonden.

Oftewel, een kut-redenering.
Aha Mohammed B. was in Nederland geboren dus geen Marokkaan maar een Nederlander
pi_23962829
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:08 schreef Meki het volgende:
Neeh Natuurlijk niet Maar Hirsi Ali weet waarmee ze aan bezig is , ze weet dat er gekken rondlopen
Een moord is geen automatisch gevolg voor het maken voor wat voor film dan ook.
pi_23962835
quote:

[..]

Aha Mohammed B. was in Nederland geboren dus geen Marokkaan maar een Nederlander
Z'n papa en mama niet hoor, dus als er in Nederland geen Marokkanen waren geweest had Mohemmed B. lekker nooit in Nederland geweest. Dus, geen moord.
pi_23962852
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:10 schreef Redux het volgende:

[..]

Een moord is geen automatisch gevolg voor het maken voor wat voor film dan ook.
Maar de gekken denken dat wel
zoals Mo B
pi_23962865
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Z'n papa en mama niet hoor, dus als er in Nederland geen Marokkanen waren geweest had Mohemmed B. lekker nooit in Nederland geweest. Dus, geen moord.
oow Als Hirsi Ali in Somalie was gebleven was er ook geen moord
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:13:04 #116
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_23962871
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Zonder postzegel? Heb je ons alsnog tuk.
jawel... zelfgemaakte van blaadjes en zand...
quote:
Iets met opgeruimd en netjes
Blije
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_23962901
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Precies. Snap je je onzinnige logica nu?
pi_23962969
quote:

[..]

Maar de gekken denken dat wel
zoals Mo B
Je moet dus bij alles rekening houden met mogelijke gekken? Er zijn gekken die je van de weg afrijden. Als ik van de weg af wordt gereden, dan is dat volgens jou mijn eigen schuld. Dat is jouw redenatie.
pi_23963094
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:17 schreef Redux het volgende:

[..]

Je moet dus bij alles rekening houden met mogelijke gekken? Er zijn gekken die je van de weg afrijden. Als ik van de weg af wordt gereden, dan is dat volgens jou mijn eigen schuld. Dat is jouw redenatie.
Hij heeft het volgens mij niet over schuld maar houd jij dan geen rekening met gekken op de weg????
pi_23963126
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij heeft het volgens mij niet over schuld maar houd jij dan geen rekening met gekken op de weg????
quote:
Hij heeft het dus wel over 'eigen schuld'.

Hou jij wel rekening met gekken op de weg dan? Ik ben benieuwd hoe.
pi_23963173
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:25 schreef Redux het volgende:

[..]

[..]

Hij heeft het dus wel over 'eigen schuld'.

Hou jij wel rekening met gekken op de weg dan? Ik ben benieuwd hoe.
Ja ik wel, ik let goed op, anticipeer op wat er gebeurt en vermijd gevaarlijke situaties. Als ik een auto kriskrassend met 170 aan zie komen, ga ik wel even aan de kant. En ik steek geen middelvinger op naar patsers in een BMW (naar niemand trouwens, althans dat is het doel).

En hij heeft het niet over schuld: hij heeft het over verantwoordelijkheid en kennis, en dat is een terechte opmerking.
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:32:06 #122
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_23963244
quote:

[..]

Dikke onzin.. Moslims grijpen al jaren ieder ding aan om herrie over te schoppen...

Dus die moord zat er al jaren aan te komen... de vraag was alleen wanneer... en hoe...
Hoewel... die "vraag" is niet belangrijk... wat belangrijk is, is de motivatie van de moordenaar... En die motivatie zit gruwelijk fout... "handelen in naam van een onbewezen Opperwezen"
Als je zo gaat denken is dr geen Limiet meer... dan is opeens alles geoorloofd...
En dat is Ziek...
Die mensen doen alles uit geloofsovertuiging... Oftewel: Mensen die er alles aan zullen doen om hunzelf en anderen te overtuigen van hun geloof...
Dus het is nú toevallig hirsi ali...

Volgende week is het weer iemand anders... zo gaat het al jaren.. zo zal het nog jaren gaan...
pi_23963262
Een gek kan je ook vanachter aanrijden. Je kunt simpelweg geen rekening houden met een gek die jou met opzet op de weg wil rijden. De dood is geen logisch gevolg op het maken van een film en daarom kun je daar als film maker geen rekening mee houden, en kun je ook niet zeggen dat hirsi wist waar ze mee bezig was en de moord daarom 'eigen schuld' is. Meki heeft het met zijn opmerking wel degelijk over 'eigen schuld' in mijn ogen.
pi_23963286
Je had die film "The Temptation of Christ". Daar is ook een behoorlijke ophef over geweest kan ik me herinneren. Ook dat mensen protesteerden toen de film hier uitgezonden zou worden met petities e.d. Hij is ook niet uitgezonden.
pi_23963316
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:32 schreef Redux het volgende:
Een gek kan je ook vanachter aanrijden. Je kunt simpelweg geen rekening houden met een gek die jou met opzet op de weg wil rijden. De dood is geen logisch gevolg op het maken van een film en daarom kun je daar als film maker geen rekening mee houden, en kun je ook niet zeggen dat hirsi wist waar ze mee bezig was en de moord daarom 'eigen schuld' is. Meki heeft het met zijn opmerking wel degelijk over 'eigen schuld' in mijn ogen.
Niet als je weet dat er op die weg op dat moment een gek rijdt. En dat wist HA - dat heeft ze zelf ook aangegeven: "iedereen zal over me heenvallen". Van de gedachte alleen al kreeg ze alvast harde tepeltjes, vermoed ik.
pi_23963337
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet als je weet dat er op die weg op dat moment een gek rijdt. En dat wist HA - dat heeft ze zelf ook aangegeven: "iedereen zal over me heenvallen". Van de gedachte alleen al kreeg ze alvast harde tepeltjes, vermoed ik.
"Iedereen zal over me heenvallen" is in mijn ogen echt niet hetzelfde als "er zullen gekken zijn die me hierom gaan vermoorden".
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:37:07 #127
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23963357
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:35 schreef SCH het volgende:

Van de gedachte alleen al kreeg ze alvast harde tepeltjes, vermoed ik.
Hey, AHA neerzetten als iemand die dit doet omdat ze er sexueel opgewonden van wordt..

Dat doen onze moslim vrienden ook vaak.

Je bevind je weer in goed gezelschap, SCH
pi_23963381
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:36 schreef Redux het volgende:

[..]

"Iedereen zal over me heenvallen" is in mijn ogen echt niet hetzelfde als "er zullen gekken zijn die me hierom gaan vermoorden".
Over naief gesproken.
pi_23963419
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Over naief gesproken.
Jij vindt moord een logisch gevolg op het maken van een film?
pi_23963481
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:54 schreef Meki het volgende:

[..]

waarom vinden jullie de film goed omdat het over de Islaam gaat
als dit een film over Jezus ging gingen jullie anders praten he
Ook al ging hij over mijn opa...mistanden zijn mistanden en die moeten bespreekbaar zijn.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_23963554
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:58 schreef Meki het volgende:

[..]

aha die ken ik niet
Omdat de Media er niet wil over schrijven maar moet Anti-islaam vinden anders gaan ze Failliet
hetzlefde geldt als FP er is geen een dag gekomen dat er geen Anti-Islaam nieuws stond
Jeeh....wat jammer he dat die goeie ouwe tijd waarin critici van de islam monddood werden gemaakt voorbij is...dat zelfs het letterlijk doormaken van een criticus niet meer werkt...those were the days.
pi_23963581
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 00:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Aha dat denk jij
Ik weet wat Hirsi Allemaal uitspookt als Hirsi niet naar Theo was geweest was Theo er niet aan geweest en was er geen Onrust ik weet dat jij het hiermee eens bent maar je hoeft het niet toegeven hoor
Vertel eens dat wat Hirsi allemaal uitspookt en hoe ze daarmee van Gogh vermoord zou hebben...ben zeer benieuwd.
pi_23963702
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 01:10 schreef NorthernStar het volgende:
Topictitel aangepast zodat hij in de "Submission Reloaded" reeks past.

+ vorige delen in de OP gezet.
Oh ja, stom van me..het is jouw topic natuurlijk...jij kan er mee doen en laten wat je wilt.
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:53:10 #134
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_23963718
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:33 schreef ChiChi het volgende:
Je had die film "The Temptation of Christ". Daar is ook een behoorlijke ophef over geweest kan ik me herinneren. Ook dat mensen protesteerden toen de film hier uitgezonden zou worden met petities e.d. Hij is ook niet uitgezonden.
De KRO heeft toch de uitzendrechten van deze film gekocht?
Ik verwacht dat hij met Pasen 2005 wel op de Nederlandse televisie uitgezonden zal worden.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
pi_23963765
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:40 schreef Redux het volgende:

[..]

Jij vindt moord een logisch gevolg op het maken van een film?
Jij haalt de dingen weer door elkaar. Er is een groot verschil tussen mening en realiteit.
pi_23963795
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij haalt de dingen weer door elkaar. Er is een groot verschil tussen mening en realiteit.
Dus jij zegt dat zowel hirshi als theo geen goed gevoel voor realiteit hadden?
pi_23963808
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 09:25 schreef Meki het volgende:

[..]

nee dat is haar taak niet
haar taak is werken en geen films maken
Dat zul jij als goede moslim wel even weten te bepalen voor die vrouw?
pi_23963823
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:57 schreef Redux het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat zowel hirshi als theo geen goed gevoel voor realiteit hadden?
Inderdaad.
pi_23963870
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad.
Dat vind ik nogal wat. Jij plaatst jezelf wat realiteitsgevoel boven theo van gogh en hirsi, en daarmee natuurljik boven veel mensen die achter theo van gogh en hirsi staan. Ik kijk daar vanop.
pi_23963923
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 09:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien is hij er nu pas naar gevraagd? Of omdat ze aangekondigd heeft een tweede film te maken? Het is gewoon een actueel onderwerp dus logisch dat het ter sprake komt.

Maar over timing en zo valt wel wat te zeggen, aan de andere kant is het eigenlijk not-done om iets kritisch over Hirsi Ali te zeggen in de politiek, omdat ze ondergedoken zit. Daarom vind ik het wel prettig dat Brinkhorst dat taboe doorbreekt. En eerlijk gezegd vind ik het erg beschaafd wat hij zegt. Zij maakt een film en anderen vinden daar iets van, zo gaat dat.
Beschaafd is het misschien wel...maar om nu een geloof gelijk te stellen met een kruitmagazijn en kritiek met een sigaret kan ik niet echt intelligent noemen. Of het is uber rechts wat hij bedoeld. Als het geloof staat voor een kruitmagazijn (islam dus) dan zijn de uitwassen van de geloof totaal niet op hun plaats onder het volk. Net zo min als dat men kruitmagazijnen in woonwijken kan hebben. Iedereen weet wat dat oplevert.
pi_23963982
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:18 schreef pro_jeex het volgende:
Het lijkt me evident dat deze film de ban in moet en wel zo snel mogelijk.
Lijkt me eerder dat intolerante moslims in de ban moeten. Die hebben namelijk zulke grote problemen met de vragen die gesteld worden in die film.
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:07:22 #142
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23964020
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:05 schreef wonko het volgende:
Die hebben namelijk zulke grote problemen met de vragen die gesteld worden in die film.
En welke vragen mogen dat dan wel zijn?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23964034
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:35 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Zoals tegenwoordig door veel volksvertegewoordigers wordt geroepen:

Als er geen wet voor is, dan wordt die maar gemaakt.

Trouwens het zou onder het artikel Godslastering verboden kunnen worden.

(zijn films als De Eeuwige Jood dan niet in de ban in Nederland?? )
Wat is er godslastering aan? Alleen mensen die de islam aanhangen vinden het erg dat ze vanuit hun geloof geen antwoorden hebben op de vragen in de film. Dus willen het stellen van die vragen van verbieden...pure onmacht.
pi_23964073
quote:

Dus het stellen van vragen is erger dan moord? Wat is er toch dat die moslims zo slecht kunnen omgaan met kritiek of vragen waar ze geen antwoord op hebben?
pi_23964087
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:07 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En welke vragen mogen dat dan wel zijn?
Ga eens lekker filmpje kijken doen. Er is vast wel een versie die zo vertaald is dat jij het snapt.
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:11:02 #146
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_23964108
Niemand die "open staat" voor de ideeën van een ander .. bla bla...

Eindeloze discussie..bla bla..
pi_23964128
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:37 schreef milagro het volgende:
Domme man, die Brinkhorst
In een munitiedepot steek je geen sigaret op.
Nee, maar als er in de achtertuin van je buurman zich een dergelijk depot bevindt, dan is die sigaret die je opsteekt niet het probleem, maar dat depot!

Hij loopt vast in zijn eigen beeldspraak op deze manier.
Lekker die solidariteit naar een collega toe, die al ruim vóór die film gemaakt was, te maken kreeg met de levensgevaarlijke korte lontjes uit dat zelfde depot.
That were exactly my thoughts toen ik die slechte vergelijking hoorde. Dus kennelijk mag je de waarheid niet zeggen, want moslims zijn onberekenbare debielen. En degene die de waarheid zegt zit fout in dat verhaal.
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:12:40 #148
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23964147
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:10 schreef wonko het volgende:

[..]

Ga eens lekker filmpje kijken doen. Er is vast wel een versie die zo vertaald is dat jij het snapt.

Net zoals al die moslims die altijd naar VPRO kijken op zondagavond het moeten snappen. .

Duidelijk bedoeld als een boodschap deze film. .

En als je zo slim bent kun je vast mijn vraag wel even beatnwoorden. Welke vragen worden er precies gesteld? Want ik heb geen vraag gezien.
pi_23964153
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:10 schreef wonko het volgende:

[..]

Ik zie geen vragen in de film hoor. Vertel eens?
pi_23964162
quote:

[..]

Dusss...de film is schuldig aan de moord? Niet die geloofsgestoorde die de moord uitvoerde? Wat een waanzin zeg.
pi_23964230
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:12 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Net zoals al die moslims die altijd naar VPRO kijken op zondagavond het moeten snappen. .

Die film was dan ook niet bedoeld voor de VPRO. Het programma Zomergasten kreeg slechts de premiere omdat Hirsi Ali daar een keer te gast was.
pi_23964270
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Die film was dan ook niet bedoeld voor de VPRO. Het programma Zomergasten kreeg slechts de premiere omdat Hirsi Ali daar een keer te gast was.
Onzin. De film is gemaakt met het doel uit te zenden in zomergasten, de VPRO heeft er zelfs nog geld in zitten.
pi_23964303
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin. De film is gemaakt met het doel uit te zenden in zomergasten, de VPRO heeft er zelfs nog geld in zitten.
De uitzendrechten liggen echt niet bij de VPRO hoor. Het is niet een flmpje dat enkel gemaakt is voor die ene avond om dan maar weer ergens in een la te verdwijnen.
  Moderator dinsdag 14 december 2004 @ 12:20:17 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23964310
quote:

[..]

helemaal alsof die film de enige reden was voor de moord

Theo van Gogh was op een kruistocht tegen de Islam en de manier waarop was idd onverstandig te noemen ... neemt niet weg dat zolang de regering hem niet terugfluit (wat ze imo wel hadden moeten doen) het gewoon zou moeten kunnen in Nederland.

Mohammed B. heeft echter een gruwelijke moord gepleegd omdat hij het niet met de man eens was en dat is op zoveel manieren fout dat ik de vergelijking uberhaupt al walgelijk vind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_23964335
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:12 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En als je zo slim bent kun je vast mijn vraag wel even beatnwoorden. Welke vragen worden er precies gesteld? Want ik heb geen vraag gezien.
O Allah, how can I have faith in you? You who reduced my love to fornication?
I lie here flogged – abused and shamed – in your name.
The verdict that killed my faith in love is in your holy book.
Faith in you…, submission to you... feels like… is self betrayal.

O, Allah, I pray, give me the strength to endure him or I fear
My faith shall weaken.

O Allah, giver and taker of life.
You admonish all who believe to turn towards you in order to attain bliss.”
I have done nothing my whole life but turn to you.
And now that I pray for salvation, under my veil, you remain silent as the grave I long for.
I wonder how much longer I am able to submit!

http://www.opzij.nl/opzij/show/id=23669

Maar eigenlijk is elk verhaal 1 grote vraag...hoe die allah in zijn onmetelijke wijsheid die misstanden tegen die vrouwen kan tolereren. Of maken jullie daar maar weer wat anders van?
pi_23964352
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:20 schreef sp3c het volgende:
Theo van Gogh was op een kruistocht tegen de Islam
Van gogh was op kruistocht tegen elke religie.
pi_23964379
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:21 schreef wonko het volgende:
Maar eigenlijk is elk verhaal 1 grote vraag...hoe die allah in zijn onmetelijke wijsheid die misstanden tegen die vrouwen kan tolereren. Of maken jullie daar maar weer wat anders van?
Die allah doet niks hoor, het zijn de mensen die het doen.
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:32:27 #158
3542 Gia
User under construction
pi_23964550
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat in de Koran staat dat ze dat mogen.
Omdat in de moskee gepreekt wordt dat ze dat mogen, als het maar niet zichtbaar is.
Kortom, omdat het volgens het geloof gerechtvaardigd is.
pi_23964585
quote:

[..]

Das ook de onzin die vele Christenen aanhalen. Ja, de kruistochten waren niet de schuld van het Christendom hoor, het waren de mensen. Ik hou er niet van om WO2 vergelijkingen te maken, maar zo kun je ook stellen dat de holocaust niet de schuld is van het nazisme maar van de mensen
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:36:28 #160
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23964619
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:21 schreef wonko het volgende:

[..]

O Allah, how can I have faith in you? You who reduced my love to fornication?
I lie here flogged – abused and shamed – in your name.
The verdict that killed my faith in love is in your holy book.
Faith in you…, submission to you... feels like… is self betrayal.

O, Allah, I pray, give me the strength to endure him or I fear
My faith shall weaken.

O Allah, giver and taker of life.
You admonish all who believe to turn towards you in order to attain bliss.”
I have done nothing my whole life but turn to you.
And now that I pray for salvation, under my veil, you remain silent as the grave I long for.
I wonder how much longer I am able to submit!

http://www.opzij.nl/opzij/show/id=23669

Beetje hypocriet gelul dus. Zogenaamd aan Allah vragen, terwijl je een reactie van de moslims zelf wil. Lekker nuttig allemaal.
  Moderator dinsdag 14 december 2004 @ 12:37:59 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23964653
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:22 schreef Redux het volgende:

[..]

Van gogh was op kruistocht tegen elke religie.
true

maar tegen de ene toch wat fanatieker dan tegen de andere
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_23964706
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:36 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Beetje hypocriet gelul dus. Zogenaamd aan Allah vragen, terwijl je een reactie van de moslims zelf wil. Lekker nuttig allemaal.
Dat is gebruikelijk wanneer je krtiek levert op een geloof of overtuiging.
pi_23964725
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:34 schreef nikk het volgende:

[..]

Das ook de onzin die vele Christenen aanhalen. Ja, de kruistochten waren niet de schuld van het Christendom hoor, het waren de mensen. Ik hou er niet van om WO2 vergelijkingen te maken, maar zo kun je ook stellen dat de holocaust niet de schuld is van het nazisme maar van de mensen
Ja. Wat is daar niet waar aan? Het zijn altijd nog de mensen die een ideologie moeten verwerkelijken.
pi_23964739
quote:

jij vind iemand die een duidelijk probleem aan het licht stelt gelijkwaardig aan een extremist die een onschuldige man op klaarlichte dag neerschiet en daarna ritueel slacht

dat geeft jouw niveau wel weer aan
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23964753
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is gebruikelijk wanneer je krtiek levert op een geloof of overtuiging.
Het woord kritiek is ook niet meer wat het geweest is.
pi_23964757
Het wordt tijd dat er een monty phyton film wordt gemaakt over het leven van de profeet Mohammed. Dan moeten we eens kijken hoe tolerant en verdraagzaam moslims zijn.

Aangezien de uitkomst me al duidelijk lijkt is het overduidelijk dat de Islam nog een lange weg heeft te gaan voordat het zich kan meten met de moderne tijd. Op dit moment is het ergens blijven steken in de middeleeuwen. Dat is opzich geen probleem zolang de mensen die dat geloof aanhangen in hun eigen wereld blijven en de moderne wereld met rust laten. Maar helaas is dat een utopie en zitten we met de gebakken peren. Een vervolg op submission juig ik dan ook zeker toe.
pi_23964783
Het is onverstandig gebleken dus kan hij alleen maar gelijk hebben .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23964795
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja. Wat is daar niet waar aan? Het zijn altijd nog de mensen die een ideologie moeten verwerkelijken.
Het zegt alleen wel iets over de motieven.
pi_23964824
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Het zegt alleen wel iets over de motieven.
Leg uit???
pi_23964828
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Het woord kritiek is ook niet meer wat het geweest is.
Mwah, Nietzsche ging ruim honderd jaar terug ook extreem ver.
pi_23964862
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:43 schreef RichardQuest het volgende:
Het is onverstandig gebleken dus kan hij alleen maar gelijk hebben .
Misstanden aan de kaak stellen is dus onverstandig?

De allochtonenknuffel cultuur en de andere kant op kijken cultuur is toch wel voorbij. Brinkhorst is hét voorbeeld van de oude garde die hopelijk snel met pensioen gaat.
pi_23964868
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Leg uit???
Kom op zeg. Moet ik jou serieus uitleggen dat ideologien mensen kunnen sturen?
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:49:14 #173
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23964923
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Alleen als mensen die ideologieen heel erg serieus nemen.
pi_23964942
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Misstanden aan de kaak stellen is dus onverstandig?
Als je daarvoor vermoord wordt wel....tenzij het je het niet erg vond om vermoord te worden.
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
De allochtonenknuffel cultuur en de andere kant op kijken cultuur is toch wel voorbij. Brinkhorst is hét voorbeeld van de oude garde die hopelijk snel met pensioen gaat.
Misschien is hij een van de weinige die de hype niet roekeloos achterna loopt .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23964947
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh zo. Tuurlijk kan dat maar het punt is dat dezelfde ideologie mensen dus allerlei kanten uit kan sturen blijkbaar. Dus is de conclusie gerechtvaardigd dat het altijd de mensen zijn die de keuzes maken, die interpreteren. Dat is geen dode letter te verwijten. Dat is ook steeds mijn kritiek geweest op de film van Ayaan. Laat zien wat mensen er mee doen, laat niet die dode letter zien.

Er zijn christenen op basis van hun geloof pacifist en christenen op basis van datzelfde geloof voor de doodstraf.
pi_23964958
quote:

[..]

Jajajajaja, het struisvogeltje. Hun geloof staat boven de wet maar heeft niets te maken met wat ze doen? Wat een ontkenning weer.
pi_23964968
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat is doorgaans wel het geval met Moslims.
pi_23964980
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:50 schreef wonko het volgende:

[..]

Jajajajaja, het struisvogeltje. Hun geloof staat boven de wet maar heeft niets te maken met wat ze doen? Wat een ontkenning weer.
Wie is hun
pi_23964983
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als je je geloof boven de wet stelt lijkt me dat je dat geloof of ideologie vrij serieus neemt.
pi_23965007
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:50 schreef wonko het volgende:

[..]

Lees nou even. Ik zeg helemaal niet dat het er niets mee te maken heeft.
pi_23965041
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:36 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Weer lekker die ontkenning inrennen. Zeker niets steekhoudends te antwoorden? En staat allah niet boven alle moslims?
pi_23965042
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:51 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach, dat is pas een dooddoener. Het begrip moslims is al zo veelomvattend. Je suggereert dat een gereformeerde bonder hetzelfde is als een lid van de basisgemeente.
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:54:17 #183
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23965045
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:51 schreef nikk het volgende:

[..]

Bij een aantal wel ja.

De rest heeft niet zoveel op met homo's van een flat gooien hoor.
pi_23965095
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:54 schreef wonko het volgende:
En staat allah niet boven alle moslims?
Nee natuurlijk niet. Verdiep je anders eens in religies.
pi_23965100
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh zo. Tuurlijk kan dat maar het punt is dat dezelfde ideologie mensen dus allerlei kanten uit kan sturen blijkbaar. Dus is de conclusie gerechtvaardigd dat het altijd de mensen zijn die de keuzes maken, die interpreteren. Dat is geen dode letter te verwijten. Dat is ook steeds mijn kritiek geweest op de film van Ayaan. Laat zien wat mensen er mee doen, laat niet die dode letter zien.

Er zijn christenen op basis van hun geloof pacifist en christenen op basis van datzelfde geloof voor de doodstraf.
Dat is op dit moment het probleem met de Islam (net zoals dat eeuwen terug een probleem was met het Christendom). Je kunt er niet zomaar wat van maken zoals je dat zelf wilt. Er is echter goede hoop, in de VS is er (na 11 september) een liberale vorm vorm van de Islam ontstaan die daadwerkelijk enige betekenis heeft. Los daarvan, interpretatie gaat maar tot een zekere hoogte. Als er staat dat iets zwart is kun je niet iets wits van maken.
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:56:57 #186
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23965109
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:54 schreef wonko het volgende:

[..]

Weer lekker die ontkenning inrennen. Zeker niets steekhoudends te antwoorden? En staat allah niet boven alle moslims?
Staat Allah niet boven alle moslims? Ja, nogal logisch he, dat heb je met gelovigen.

Wat niet betekent dat ze de hele Koran letterlijk nemen overigens.
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:57:09 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23965113
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Hier heeft hij dan wel gelijk in:
[..]
dat wel maar de rest van zijn wereldbetoog is ronduit ranzig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:57:44 #188
3542 Gia
User under construction
pi_23965124
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:56 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Staat Allah niet boven alle moslims? Ja, nogal logisch he, dat heb je met gelovigen.

Wat niet betekent dat ze de hele Koran letterlijk nemen overigens.
Nee, alleen maar datgene wat in hun straatje past, zoals vrouwenonderdrukking.
pi_23965135
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bij een aantal wel ja.

ja het zijn er maar een paar lees eens wat er alleen dit jaar allemaal is gebeurd alleen al +/- 330.000 moslims in nederland die de sharia in willen voeren en nog eens +/- 330.000 die het nog niet weten.

ik hoef je toch hopelijk niet te vertellen dat een moslim die achter de sharia staat niet spoort of wel ?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:58:14 #190
92803 Bela
homo ludens
pi_23965137
quote:
[/b]Brinkhorst noemt maken Submission onverstandig[/b]

AMSTERDAM - Minister Brinkhorst van Economische Zaken noemt het maken van de film Submission, van filmmaker Theo van Gogh en Tweede-Kamerlid Hirsi Ali, onverstandig. De D66-bewindsman zegt dat in een interview met het weekblad Vrij Nederland.
Nu verwacht ik dan een verstandig onderbouwd betoog waarin de neveneffecten van de eigen werkelijkheidsinkleuring eveneens de revue passeren. Dat valt behoorlijk tegen dus zal ik ze zelf maar belichten.
quote:
"Toen ik die film zag, dacht ik: oei, oei, loopt dit wel goed af? Je weet wat er gebeurt als je in een munitiemagazijn een sigaret opsteekt.
Wat vergelijkt minister Brinkhorst nu met een munitiemagazijn?
- Islam?
- de beledigde islamiet?
- de fanaticus zonder gezond verstand?
- een buurt als de Diamantbuurt in Amsterdam?
Je zult maar worden neergezet als munitiemagazijn door een minister waarvan je enig oog voor nuance zou mogen verwachten omdat deze ervaring heeft in de wereld van uitvergroting van uitspraken. Kennelijk is en dergelijk verwachtingspatroon teveel verwacht van het voorstellingsvermogen van deze bewindsman.
quote:
Zo'n film mag, maar ik vond het niet verstandig. Ik vind het heel begrijpelijk dat daar onder moslims opwinding over is ontstaan. Neem me niet kwalijk! Wie is hier nou naïef?" aldus Brinkhorst.
Inderdaad, wie is hier nu naïef mijnheer Brinkhorst. De wijze van boodschappen van de heer Brinkhorst komt over als een knieval voor dreiging met geweld. Mijnheer Brinkhorst stelt zich hiermee chantabel op voor mensen die zich weinig gelegen laten liggen aan normen voor persoonlijke integriteit. En dat voor een bewindsman. Het redelijke alternatief van D66 verbleekt behoorlijk als ik deze bewindsman hoor. Hij levert het recht op vrijheid van meningsuiting, in dit geval het recht op aankaarten van vrouwenmishandeling onder een religieus mom, uit. Immers wie de film niet wenst te zien kan de TV uitzetten.

Brinkhorst vindt het echter nodig om een reeds ondergedoken kamerlid, die die nederlandse vrijheid van meningsuiting als product van de verlichting verdedigt, nog een trap na te geven door middel van een interview in Vrij Nederland.
quote:
Hij vindt, dat dit "niets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting. Als ik voor het huis van mijn buurvrouw de hele dag 'rothoer' roep, wordt ze boos. Daar moet ik dan niet verbaasd over zijn.
Hier gebruikt Brinkhorst een aforisme van lik me vestje. Theo van Gogh zat immers niet de hele dag voor het huis van een keurige vrouw te verkondigen dat zij een hoer was. Theo van Gogh bezigde soms de term geitenneukers om fanatische moslims te duiden die niet voor rede vatbaar waren. Mensen die kritisch Ruhollah Khomeini navolgen, de man van wie de raad kwam dat een man in sexuele nood er beter aan deed dan maar een geit te gebruiken dan zich te verontreinigen aan een ongestelde vrouw... Daar komt de term geitenneukers vandaan die Theo soms gebruikte om fanatici te duiden.

Theo had overdag iets anders te doen dan de hele dag geitenneukers te roepen tegen fanatici, laat staan dat hij het nodig vond eerzame burgers dit etiket op te plakken, zoals de heer Brinkhorst door middel van zijn aforisme veronderstelt. De heer Brinkhorst hoeft er dan ook niet verbaasd over te zijn als er kritische vragen gesteld zullen worden bij zijn maatschappelijke inzicht, benodigd om de functie van bewindsvoerder met succes te kunnen uitvoeren. De man is immers geen columnist maar minister en zal daarom een minder oppervlakkig en beter onderlegd voorbeeld navolging moeten uitdragen dan hij presteert via het artikel dat in VN geplaatst wordt.

De minister had moeten weten dat VN er als PvdA-spreekbuis op uit zou kunnen zijn om onrust te stoken in het kabinet. Hij had moeten weten dat zijn socialistische kennissen van de VN hem wat stroop om de mond zouden smeren om hem te verleiden tot uitspraken die hun politieke familie wat vooruit zouden kunnen helpen. In zijn naïviteit heeft hij bij dat gegeven mogelijk niet stilgestaan. Dat roept vragen op over 's mans talent om om te kunnen gaan met het feit dat hij als bewindsvoerder in de schijnwerpers staaten zijn uitspraken per definitie zullen worden uitvergroot.
quote:
De situatie is kwetsbaar met zoveel tegenstellingen. Als je dan voortdurend herhaalt dat je gelijk hebt en gelijk wilt krijgen, draag je bij tot een klimaat waarin oplossingen niet meer mogelijk zijn. Zo denk ik erover en voor die opvatting zal ik strijden".
Niet de situatie maar de mensen zijn kwetsbaar. Voor je het weet legitimeer je als bewindsvoerder een klimaat waarin het gangbaar gevonden wordt om middels bedreiging anderen te laten inbinden. Voor je het weet schep je een klimaat waarin nog nauwelijks iets gezegd kan worden omdat er altijd wel iemand zich op de uitschuifbare lange tenen getrapt voelt. Voor je het weet beloon je als bewindsvoerder een slachtofferrol waardoor je gechanteerd kunt worden om voortdurend als redder op te treden. Van dit alles lijkt minister Brinkhorst zich in het geheel niet bewust. Als een schaap dat een aai over zijn bol kreeg blaat hij maar wat. Waarom zou de minister zich ook druk maken over mogelijke neveneffecten van zijn uitlatingen. Wat hij niet zo goed begrijpt, dat veroordeelt hij gewoon.
quote:
Provocerend

Brinkhorst is er "tegen om ongeremd van alles te roepen. Je moet nadenken voordat je iemand voor rotte vis uitmaakt.
... zoals je ook moet nadenken voordat je als bewindsvoerder een mening loslaat die geweld lijkt te legitimeren. Je moet nadenken over neveneffecten van je uitspraken mijnheer de bewindsvoerder. Je hoeft niet te scoren via Vrij Nederland Laurens. Ook hoef je niet via Vrij Nederland te solliciteren naar een functie in een brede maatschappelijke beweging waarin de sociaal-liberale idealen worden uitgedragen.

Je bent gewoon gebruikt om weer een rel rondom Balkenende II gestart te krijgen. In je naïviteit liet je met de beste bedoeling jouw bedenkingen los. Die beste bedoelingen hebben wederom een weg naar de hel geplaveid.

Je pleidooi om na te denken mag navolging vinden. Doe dat dan echter zelf ook in plaats van extremisten in de kaart te spelen door hun denkwijze te legitimeren en mensen die door hen geïntimideerd zijn en worden nog even verder te schofferen.
quote:
Ik kan het woord kutmarokkaan niet meer horen. En de term geitenneuker krijg ik niet over mijn lippen.
Ik zie niet in wat er mis is met de duiding kutmarokkaan als het er om gaat diegene van marokkaanse afkomst te duiden die zich schuldig maakt aan: treiterij, schending van de lichamelijke integriteit, criminaliteit en/of (groeps)intimidatie. Misschien heeft de heer Laurens Brinkhorst daar een betere term voor. Ik wacht het even af. Verder kun je natuurlijk ook afstand nemen van de door van Gogh gebezigde terminologie door de termen daadwerkelijk niet in de mond te nemen, ook niet bij wijze van afkeuring.
quote:
In het dagelijks leven en op de televisie worden nu woorden gebruikt waarvan ik zeg: die zijn provocerend. Die zijn vuig, die hebben niets meer te maken met het benoemen van de problematiek.
Verklaar je vervolgens even nader.
quote:
Mensen worden tegen elkaar opgezet. Als ik mijn vrijheid van meningsuiting alleen kan veroveren door jou te vernederen, dan ben ik onverantwoord bezig. En dat moet ook maar eens hardop worden gezegd. Ik vind helemaal niet dat alles moet kunnen".
Hieruit vertaal ik een pleidooi voor acceptatie van de slachtofferrol. Degene die zich het meest beledigd voelt bepaalt daarin de toonzetting van het maatschappelijke debat. Zodra hem iets niet zint gijzelt hij het debat door de rol van beledigde te spelen. Zo beloon je uitschuifbare lange tenen Laurens. Zo genereer je het ontstaan van nieuwe maatschappelijke taboes Laurens. Zo schep je en klimaat waarin een zieligheidscultuur tot grote bloei komt Laurens. Is dat het redelijke alternatief dat D66 voorstaat? Wie zullen het weldra vernemen in de reacties die ook van D66 gevraagd kunen worden op jouw uitstapje in VN.
quote:
Nieuwe beweging

Brinkhorst zegt in het interview ook dat de tijd rijp is voor een nieuwe beweging: "Mijn gedachten gaan uit naar een beweging die tegenwicht geeft aan het populisme. De aanhangers kunnen uit verschillende groeperingen komen: PvdA, VVD, CDA en ook uit D66. Het is tijd voor een nieuw appèl aan de samenleving, zoals D66 in de jaren zestig deed. Toen ging het om het vermolmde politieke bestel, nu zou het moeten gaan om de samenhang in de maatschappij. Om het actief uitdragen van de Europese gedachte."
En wat mag die europese gedachte dan wel zijn Laurens? Behelst zij een gezond sociaal klimaat waarin het mogelijk blijft om kritiek te uiten? Behelst zij een klimaat waarin niet direct een beledigde kan opstaanom het debat te smoren? Behelst dit een klimaat waarin maatschappelijke misstanden kunnen worden aangekaart? Behelst dit een klimaat waarin ongelijkheid van man een vrouw prominent op de agenda komt? Behelst dit een klimaat waarin instellingen als Milli Görüs en loftrompet krijgen gestoken over hun wijze van emancipatoir handelen?

Of moeten wij naar een kousevoetenmaatschappij waarin ieder goed moet beseffen dat hij op eieren loopt. Een maatschappij waarin het beter is om vooral niets te benoemen omdat je wel eens iemand voor het hoofd zou kunnen stoten. Een maatschappij van een nieuwe eenpartijstaat waarin niets te vinden, te kiezen of te veranderen is omdat deze (waarschijnlijk religieuze) beweging al omvat wat er aan meningen gevonden zou kunnen worden in de maatschappij. De geconditioneerde, gekanaliseerde en gecontroleerde meningen en ideeën die deze beweging produceert kunnen zonder problemen worden gepubliceerd omdat deze zorgvuldig van elk kritisch weerwoord zullen zijn ontdaan. Zo gaan wij dan het rijk van de gecontroleerde meningen binnen. Wat niet past kan op de bewindsvoerders goedgekeurde wijze worden verketterd

Intussen maak ik ieder nog maar even opmerkzaam dat het stichten van islamitische scholen in Nederland niet kan worden uitgelegd als provoceren in een wespennest. Op soortgelijke manier denk ik dat aankaarten van problematiek op de ludieke wijze die Theo van Gogh voorstond niet gelijk hoeft te worden gesteld aan onverantwoord handelen.

Het zou pas van onverantwoord handelen getuigen als misstanden die overvolle blijf van mijn lijfhuizen veroorzaken en die gelegitimeerd lijken te worden door sommige imams niet zouden worden aangekaart. De ene doet dat in beelden, de ander doet dat in woorden. Het lijkt me een slechte zaak als kritiek niet gehoord kan wordne omdat er altijd wel iemand zich beledigd kan voelen.

Voor wat betreft verwijzingen naar Ayaan Hirsi Ali vind ik het zeer onverantwoord om over haar boodschap heen te praten, niet in te gaan op de dooor haar gevoerde argumentatieve onderbouwing, vooral heen te lopen langs de dooor haar ongebrachte nuanceringen en direct op de de vrouw te spelen. Daaruit sapreekt en intentie van geen kritiek te kunnen velen. Mogelijk omdat de intelligentie en/of de intentie ontbreekt om die kritiek op gepaste wijze te kunnen pareren .
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_23965147
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bij een aantal wel ja.

Oh, dat is helemaal waar. Maar de Islam stuurt wel degelijk het overgrote deel van de Moslims, en dat gaat vrij ver. Homo's van een dak gooien echter is dan weer een extreme uiting.
pi_23965148
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is op dit moment het probleem met de Islam (net zoals dat eeuwen terug een probleem was met het Christendom). Je kunt er niet zomaar wat van maken zoals je dat zelf wilt. Er is echter goede hoop, in de VS is er (na 11 september) een liberale vorm vorm van de Islam ontstaan die daadwerkelijk enige betekenis heeft. Los daarvan, interpretatie gaat maar tot een zekere hoogte. Als er staat dat iets zwart is kun je niet iets wits van maken.
Die liberale vorm van de islam was er ook in de VS al veel langer en is er hier ook deels. Mijn theorie is altijd geweest dat dat proces wel doorzet maar dat gaat langzaam. Beluister eens het boeiende gesprek met de cultuurfilosoof Van den Brink in NOVA gisteravond. Daar kan ik mij erg goed in vinden.

En dat heeft trouwens allemaal helemaal niks met knuffelen te maken. Wie nou nog 1 x zegt dat ik moslims knuffel, kieper ik ondersteboven van een flat. Zonder stuiteren
pi_23965162
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:50 schreef RichardQuest het volgende:
Als je daarvoor vermoord wordt wel....tenzij het je het niet erg vond om vermoord te worden.
Tuurlijk wilde hij dat niet. Niemand wil dat toch? Theo van Gogh en Ayaan wilde alleen maar misstanden binnen de Islam op het gebied van vrouwenonderdrukking aan de kaak stellen en bepaalde moslims willen liever niet dat dat naar buiten komt. Daar zit hem het probleem. Het is toch van de gekke dat vrouwen weinig voorstellen in de Islam. Dat past toch totaal niet in een westerse maatschappij. We moeten niet terug in de tijd omdat een bepaald geloof in het verleden is blijven steken.
quote:
Misschien is hij een van de weinige die de hype niet roekeloos achterna loopt .
Ik denk dat hij is blijven steken in het politiek correct denken en vooral de andere kant op kijken en problemen met integratie vooral niet benoemen want stel je voor dat je kritiek hebt op de Islam. Daar moeten we vanaf.
pi_23965170
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

true

maar tegen de ene toch wat fanatieker dan tegen de andere
Nee hoor, dat maak jij er nu van.
pi_23965174
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:56 schreef nikk het volgende:
Er is echter goede hoop, in de VS is er (na 11 september) een liberale vorm vorm van de Islam ontstaan die daadwerkelijk enige betekenis heeft.
Ik vermoed dat er niet zomaar plots na de terreuraanslagen een liberale Islam is ontstaan uit een stel vrouwenmishandelende baarddragende fundamentalisten, maar dat dat liberale er al veel langer is, onder meer omdat de Arabische en Islamitische migranten naar Amerika een stuk rijker zijn dan hun geloofsgenoten in de Islamitische wereld of Europa.

Dat vermoed ik dan, hè.
pi_23965187
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Doe nou eens de moeite je er ook maar een beetje in te verdiepen, dat zou zo veel schelen in het gesprek. Je strooit maar met van die one-liners zonder er blijk van te geven dat je er ook maar enigszins in hebt verdiept. Hoe gaat dat dan precies met die mannen volgens jou? Die lezen de koran, daar staat: je mag slaan, en dan slaan ze?

Zoiets?
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:02:16 #197
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23965202
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach ja, dat staat precies hetzelfde in de bijbel.

Kwestie van culturen die nog teveel op geloofsregels zijn gebaseerd, maar heeft niets te maken met de Islam alleen.
pi_23965207
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees nou even. Ik zeg helemaal niet dat het er niets mee te maken heeft.
Nee, je maakt je er weer een stomme opmerking vanaf. Eerst roep je dat er geen vragen zitten in die film...ik geef je de vragen en dan haal je iets over allah uit mijn stukje want je zou maar eens toegeven dat ik gelijk heb. Het zal allemaal wel...je blijft je toch wel in je geestelijke beerput rondraaien op zoek naar woorden om mee te ontsnappen. Maakt niet uit wat je roept als je maar wat roept om de aandacht van je ontkenning af te leiden.
pi_23965214
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:58 schreef Bela het volgende:
knip

Helemaal mee eens.
pi_23965226
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Die liberale vorm van de islam was er ook in de VS al veel langer en is er hier ook deels. Mijn theorie is altijd geweest dat dat proces wel doorzet maar dat gaat langzaam. Beluister eens het boeiende gesprek met de cultuurfilosoof Van den Brink in NOVA gisteravond. Daar kan ik mij erg goed in vinden.

En dat heeft trouwens allemaal helemaal niks met knuffelen te maken. Wie nou nog 1 x zegt dat ik moslims knuffel, kieper ik ondersteboven van een flat. Zonder stuiteren
je knuffelt moslims
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')