abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2004 @ 10:27:51 #76
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23984442
quote:
Op woensdag 15 december 2004 10:13 schreef GWD het volgende:

[..]

Maar da's een ouwe auto, en ze willen geen ouwe auto;s dus dat gaat niet

ps.

Voor alle mensen die dit een "aandachtschreeuw topic vinden" .. ga je eens afvragen wat het me intresseerd wat een forum vol volslagen onbekenden die ik waarschijnlijk nooit tegen zal komen van me denkt, ik denk dat dit meer wat over jullie zelf zegt. als dit topic je niet bevalt dan zijn er genoeg andere waar je op kan reageren hoor. Ik zal juliie opmerkingen nu verder ook negeren daar heb ik nu even geen zin in .. sorry
Waarom vraag je het dan?
Je loopt te blaten over Aston Martins, audi's etc etc... Gaat helemaal nergens over, en echt geloofwaardig is het ook al niet...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_23984699
Subaru Impreza 2.0 WRX AWD (helaas geen STI ) Kosten: ¤20k

Allebei 64k op de teller. Bouwjaar: 2001 & 2002



pi_23984812
die impreza's worden nieuw bijna echt niet meer verkocht
pi_23985622
Die Impreza's hebben verder ook plastic fantastic interieur dus die vallen ook af. Zoals de TS zei pa van TS heeft al een Legacy 3.0R spec b getest.
pi_23987310
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:30 schreef yup het volgende:
Die Impreza's hebben verder ook plastic fantastic interieur dus die vallen ook af. Zoals de TS zei pa van TS heeft al een Legacy 3.0R spec b getest.
Verkeerde Topique dude

Hier nieuwe auto (ook sleepwagen) moet je zijn
  woensdag 15 december 2004 @ 14:12:12 #81
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_23989301
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:01 schreef Catch22- het volgende:
vertel je er ook bij dat hij over 3 jaar gezien FLINK in waarde daalt

Neem een audi, lekker betrouwbaar en waardevast
Audi is ook niet bepaald waardevast...
Als je een waardevaste auto wil moet je benz of toyota rijden.
Een audi a8 4.2 uit 1997 krijg je bij inruil nog maar 9.000 euro voor Met iets meer als 100.000km whaha... brengt netzoveel op als een Corolla uit 99 hehe
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_23991305
Laten we de Lexus IS200 niet vergeten, blijft een lekkere wagen, ook al moet je aan t uiterlijk wennen... of een Peugeot 206CC, ok al issie wat kleiner... nieuwe a-klasse is ook wel netjes... of een demo versie van een hyundai tucson/kia sportage, die moeten ook wel rond de 20d liggen nu, en lekker hip.... maarja audi a4 avant über alles, ik ben helemaal weg van de afwerking van deze automobiel (na-2001 dan...).
pi_23991997
quote:
Op woensdag 15 december 2004 14:12 schreef RedArrow68 het volgende:

[..]

Audi is ook niet bepaald waardevast...
Als je een waardevaste auto wil moet je benz of toyota rijden.
Een audi a8 4.2 uit 1997 krijg je bij inruil nog maar 9.000 euro voor Met iets meer als 100.000km whaha... brengt netzoveel op als een Corolla uit 99 hehe
Das ook geleuter. Oftewel appels met peren vergelijken. Net of een S-klasse (en die mag je wel vergelijken met een A8) lekker waardevast is. Daar schrijf je minstens zoveel (zoniet meer, aangezien ie standaard wat duurder was) op af als een A8 over diezelfde periode.

Kleine in het gebruik (en aanschaf) goedkope autotjes schrijven gewoon het minste af. (mits het een beetje om een courant model/merk gaat). Grote dure sloepen schrijven altijd veel af, of het nou om een A8 een S-klasse of een 7-serie gaat.

Toyota is dan nog wel een aardig voorbeeld omdat die een betrouwbaar imago hebben en daardoor 2ehands populair zijn. Dat drijft de prijs enigzins op. Maar ook in dat geval gaat het alleen om de kleinere modellen die goedkoop in het gebruik zijn. (zoals die corolla)
  woensdag 15 december 2004 @ 16:27:52 #84
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23992229
heb je geld over? Ik denk namelijk dat je voor veel minder (misschien wel zelfs de helft) ook een auto kan vinden die aan je eisen voldoet. Helemaal omdat je maar 10.000 km in het jaar gaat rijden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_23992711
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:15 schreef DIJK het volgende:

[..]
Toyota is dan nog wel een aardig voorbeeld omdat die een betrouwbaar imago hebben en daardoor 2ehands populair zijn. Dat drijft de prijs enigzins op. Maar ook in dat geval gaat het alleen om de kleinere modellen die goedkoop in het gebruik zijn. (zoals die corolla)
Niet alleen de Corolla's.
Ook b.v. de Land Cruisers, Hiace, Camry's en Carina's omdat deze zeer populair zijn voor de export. Helaas is het straks zeldzaam om b.v. een '91er Carina te hebben.
  woensdag 15 december 2004 @ 17:18:29 #86
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_23993251
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:15 schreef DIJK het volgende:

[..]

Das ook geleuter. Oftewel appels met peren vergelijken. Net of een S-klasse (en die mag je wel vergelijken met een A8) lekker waardevast is. Daar schrijf je minstens zoveel (zoniet meer, aangezien ie standaard wat duurder was) op af als een A8 over diezelfde periode.
Als je in occasiontabellen kijkt (ANWB e.d) en ook gewoon naar verkoopprijzen zul je zien dat een S stukken meer oplevert dan een A8 Kijk naar de 'koerslijst' en neem een:

A8 4.2 uit 1997 = € 19.000,-
en een S420 uit 1997: € 24.000,- (oude vierkante tank-model nog)

Mercedes is in zijn klasse altijd al de meest waardevaste geweest.
Kijk naar de W124 serie (ook bekent als 200serie). Voor een Combi-model uit 1992 betaal je gauw over de 10.000 euro. Voor een taxi!

[ Bericht 14% gewijzigd door RedArrow68 op 15-12-2004 18:03:50 ]
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_23995037
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:18 schreef RedArrow68 het volgende:
Als je in occasiontabellen kijkt (ANWB e.d) en ook gewoon naar verkoopprijzen zul je zien dat een S stukken meer oplevert dan een A8 Kijk naar de 'koerslijst' en neem een:

A8 4.2 uit 1997 = € 19.000,-
en een S420 uit 1997: € 24.000,- (oude vierkante tank-model nog)
Hou je ook ff rekening met de nieuwprijs van (vanaf) 104.574 euri voor de S420 in 97 en ¤ 83.491 in 97 voor de A8 4.2? Wat de afschrijving voor de Merc in keiharde euro's veel hoger maakt, en procentueel gezien practisch hetzelfde. (77% voor beide).

[ Bericht 5% gewijzigd door DIJK op 15-12-2004 18:59:32 ]
  woensdag 15 december 2004 @ 18:58:32 #88
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_23995221
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:49 schreef DIJK het volgende:

[..]

Hou je ook ff rekening met de nieuwprijs van (vanaf) 104.574 euri voor de S420 in 97 en ¤ 83.491 in 97 voor de A8 4.2?
Ja want de S zit standaard al alles in Bij de A8 mag je alles er nog bijkopen... (optie in pakketen, en zon paket kost wel wat meer dan een paar duizend euro )

Als je een klasse lager kijkt (A6 vs E) dan zijn de verschillen ook duidelijk aanwezig: Een diesel uitvoering stationcar met nieuwprijs van 56.000 euro. Men neme een A6 2,5tdi en een E270cdi... zelfde nieuwprijs, inruil van een 4 jaar oude scheelt meer als 4.000 euro in inruil

[ Bericht 16% gewijzigd door RedArrow68 op 15-12-2004 19:06:30 ]
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_23995435
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:58 schreef RedArrow68 het volgende:
Ja want de S zit standaard al alles in Bij de A8 mag je alles er nog bijkopen... (optie in pakketen, en zon paket kost wel wat meer dan een paar duizend euro )
Quatsch. Zoveel verschil zat daar zeker niet in. Op de 4.2 quattro was practisch alles standaard wat ook op die s420 zat. Ik heb het net ff nagekeken. De merc had wel een stereo en electrische stoelverstelling standaard die de audi niet had. Maar daarintegen had de audi wel een boardcomputer en een alarm, waar bij mercedes gewoon voor gelapt moest worden. Voor dingen als verwarmde stoelen of leren bekleding moest je bij beide wagens gewoon nog bij lappen.

Bovendien komt daarbij dat dat boekje waar jij in kijkt voor de prijzen geen rekening houdt met opties. Dat is gebaseerd op de standaardprijzen.
  woensdag 15 december 2004 @ 19:22:58 #90
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_23995748
Boordcomputer heb je niets aan en een alarm is gewoon standaard Ik weet niet waar je kijkt maar als je bij autoweek kijkt kan je stoppen want daar klopt geen bout van

Maargoed we zijn het er over eens dat in dat segmetn erg veel wordt afgeschrven.
En wat ik al zei in het populaire lagere segment zien we pas echt verschillen. Verder is er nog een verschil tussen het boekje en wat je er écht voor krijgt. Wed maar dat 90% van alle dealers liever een Benz verkoopt dan een Audi... Die benz is veel sneller weg --> dus hogere inruil.
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_23996349
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:22 schreef RedArrow68 het volgende:
Boordcomputer heb je niets aan
Goedkoop & slecht argument. Een boordcomputer is lang een van de meest populaire opties geweest op nieuw verkochtte auto's. Bovendien is die optie ook een poos BPM-vrij (tot een bepaald bedrag) geweest omdat de overheid er het nut ook wel van inzag.
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:22 schreef RedArrow68 het volgende:
en een alarm is gewoon standaard
Ik ben dr niet 100% zeker van maar volgens mij moest je destijds toch echt 1200 gulden bijlappen voor het juiste alarm om je S alleen maar te kunnen verzekeren.
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:22 schreef RedArrow68 het volgende:Maargoed we zijn het er over eens dat in dat segmetn erg veel wordt afgeschrven.
En wat ik al zei in het populaire lagere segment zien we pas echt verschillen.
Ah kijk. Met die E-klasse - A6 vergelijking begon je eindelijk eens wat hout te snijden. De E is altijd al een courant model geweest, en al helemaal als het om een diesel gaat. Ik geloof het direct als je zegt dat die het beter doet in de inruil. Goed voorbeeld.
Maar om Mercedes dan maar meteen als "minder afschrijvend" te betitelen is mij wat makkelijk. Ik kan ook wel een erg courant audi model noemen. De audi cabrio bijvoorbeeld. Ik zou zo geen mercedes kunnen noemen die procentueel zo weinig afschrijft als de audi cabrio. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat dat makkelijk is omdat cabrios altijd couranter zijn, maar als je dan bij mercedes eens bij de cabrios kijkt dan valt dat nog tegen. De CLK cabrio bijvoorbeeld (niet direct vergelijkbaar, later model, wat duurder) dan blijkt die harder af te schrijven.
  woensdag 15 december 2004 @ 19:54:54 #92
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_23996461
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:01 schreef Catch22- het volgende:
vertel je er ook bij dat hij over 3 jaar gezien FLINK in waarde daalt

Neem een audi, lekker betrouwbaar en waardevast
Wat een onzin ook altijd.. waarde vaste auto. Je koop toch ook geen huis met het idee dat hij wel genoeg moet opleveren bij verkoop. Je neem een auto omdat jij hem mooi vind, lekker vind rijden etc. Hooguit neem je de waarde bij verkoop me in de kosten (afschrijving). Maar je kan de auto ook gewoon op rijden, en dan zijn ze allebei bijna niets meer waard.
God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  woensdag 15 december 2004 @ 20:05:32 #93
17061 mvt
blame Canada
pi_23996707
Als je moeder aan een Freelander dacht, misschien moet ze ook eens kijken naar bijvoorbeeld een Toyota RAV4.
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 15 december 2004 @ 22:37:46 #94
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_24000537
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:50 schreef DIJK het volgende:

[..]

Goedkoop & slecht argument. Een boordcomputer is lang een van de meest populaire opties geweest op nieuw verkochtte auto's. Bovendien is die optie ook een poos BPM-vrij (tot een bepaald bedrag) geweest omdat de overheid er het nut ook wel van inzag.
[..]

Ik ben dr niet 100% zeker van maar volgens mij moest je destijds toch echt 1200 gulden bijlappen voor het juiste alarm om je S alleen maar te kunnen verzekeren.
[..]

Ah kijk. Met die E-klasse - A6 vergelijking begon je eindelijk eens wat hout te snijden. De E is altijd al een courant model geweest, en al helemaal als het om een diesel gaat. Ik geloof het direct als je zegt dat die het beter doet in de inruil. Goed voorbeeld.
Maar om Mercedes dan maar meteen als "minder afschrijvend" te betitelen is mij wat makkelijk. Ik kan ook wel een erg courant audi model noemen. De audi cabrio bijvoorbeeld. Ik zou zo geen mercedes kunnen noemen die procentueel zo weinig afschrijft als de audi cabrio. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat dat makkelijk is omdat cabrios altijd couranter zijn, maar als je dan bij mercedes eens bij de cabrios kijkt dan valt dat nog tegen. De CLK cabrio bijvoorbeeld (niet direct vergelijkbaar, later model, wat duurder) dan blijkt die harder af te schrijven.
Ik ben het helemaal eens met je verhaal.. al wil ik toch even zeggen (ik heb geen idee wat een audi cabrio opbrengt dus..) dat je voor een w124 cabrio soms meer dan 20.000 euro betaald!! Voor een auto van 10 jaar oud . Dit model dus:



Ik weet dat die audi'cabrio's goed geld opbrengen, mijn moeder heeft een 1800 20klepper gehad. Later ingeruild voor een andere auto, en het inruilbedrag viel idd heel erg mee. Erg mooie auto's, zeker de mooiste in zijn klasse

[ Bericht 3% gewijzigd door RedArrow68 op 15-12-2004 22:48:22 ]
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_24255745
quote:
Op maandag 13 december 2004 22:45 schreef KeessieX het volgende:
[afbeelding]

¤ 21.500,-
Dit is veel té extreem.
Verwijderd door Admin.
pi_24256076
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:27 schreef Catch22- het volgende:
heb je geld over? Ik denk namelijk dat je voor veel minder (misschien wel zelfs de helft) ook een auto kan vinden die aan je eisen voldoet. Helemaal omdat je maar 10.000 km in het jaar gaat rijden.
Jah, zou ik ook zeggen, bv een wat ouder 2e handsje met meer km's op de teller. Zou ik m'n moeder ook adviseren, ze heeft 3 jaar geleden een nieuwe VW Polo gekocht en daar staat nu nog geen 22.000KM op de teller. Had ze eigenlijk net zo goed een 2e handse met 100.000KM op de teller kunnen hebben, kon ze nog lang mee doen.

Zeker wanneer de topicstarter naar een Golfje 4 1.6 kijkt, koop dan gewoon een wat oudere met meer km's op de teller.
pi_24256262
Me opa en oma kochten een nieuwe Micra en daar staat na 6 jaar 30k op
pi_24256421
Audi A3 of VW golf, maar liever de A3 want die is iets sjieker, de kwaliteit is van beiden toppiejoppie

Geen moeilijke keus lijkt mij.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
  woensdag 29 december 2004 @ 22:13:24 #99
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_24285277
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:51 schreef GWD het volgende:

Motor maakt niet zo heel erg veel uit aangezien ze nog geen 10.000 km per jaar rijdt
Klinkt niet erg logisch, als je allemaal sportieve auto's in je post zet natuurlijk....

Zou trouwens, als tweede auto, voor de Mini Cooper S gaan. Lekker beetje gooien en smijten met dat ding....
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
pi_24289365
Mijn vader heeft altijd Alfa gereden. Ze mogen dan niet waardevast zijn, voor de liefhebber maakt dat niets uit. Ik zit nu ook te azen op een mooie Alfa. Ik ben er mee opgegroeid en ik vind ze nu nog steeds bloedmooi...
Maar persoonlijk vind ik Alfa's meer mannen auto's.

Mijn moeder had tot vorige week een peugeot 206 en dat beviel erg goed. Ik heb er zelf ook nog in gereden en ik vond het ook helemaal geen onaardige auto. Nu heeft ze een Volkswagen polo, ze vind hem lekkerder rijden maar ze kan er minder boodschappen in kwijt zegt ze. Als mijn moeder zou moeten kiezen uit jou rijtje zou ze voor Volkswagen gaan, puur om het rijgenot en een Golf is een beetje groter dan een Polo dus je kan er wat meer in kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')