Waarom vraag je het dan?quote:Op woensdag 15 december 2004 10:13 schreef GWD het volgende:
[..]
Maar da's een ouwe auto, en ze willen geen ouwe auto;s dus dat gaat niet
ps.
Voor alle mensen die dit een "aandachtschreeuw topic vinden" .. ga je eens afvragen wat het me intresseerd wat een forum vol volslagen onbekenden die ik waarschijnlijk nooit tegen zal komen van me denkt, ik denk dat dit meer wat over jullie zelf zegt. als dit topic je niet bevalt dan zijn er genoeg andere waar je op kan reageren hoor. Ik zal juliie opmerkingen nu verder ook negeren daar heb ik nu even geen zin in .. sorry![]()
Verkeerde Topique dudequote:Op woensdag 15 december 2004 11:30 schreef yup het volgende:
Die Impreza's hebben verder ook plastic fantastic interieur dus die vallen ook af. Zoals de TS zei pa van TS heeft al een Legacy 3.0R spec b getest.
Audi is ook niet bepaald waardevast...quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:01 schreef Catch22- het volgende:
vertel je er ook bij dat hij over 3 jaar gezien FLINK in waarde daalt
Neem een audi, lekker betrouwbaar en waardevast
Das ook geleuter. Oftewel appels met peren vergelijken. Net of een S-klasse (en die mag je wel vergelijken met een A8) lekker waardevast is. Daar schrijf je minstens zoveel (zoniet meer, aangezien ie standaard wat duurder was) op af als een A8 over diezelfde periode.quote:Op woensdag 15 december 2004 14:12 schreef RedArrow68 het volgende:
[..]
Audi is ook niet bepaald waardevast...
Als je een waardevaste auto wil moet je benz of toyota rijden.
Een audi a8 4.2 uit 1997 krijg je bij inruil nog maar 9.000 euro voorMet iets meer als 100.000km whaha... brengt netzoveel op als een Corolla uit 99 hehe
Niet alleen de Corolla's.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:15 schreef DIJK het volgende:
[..]
Toyota is dan nog wel een aardig voorbeeld omdat die een betrouwbaar imago hebben en daardoor 2ehands populair zijn. Dat drijft de prijs enigzins op. Maar ook in dat geval gaat het alleen om de kleinere modellen die goedkoop in het gebruik zijn. (zoals die corolla)
Als je in occasiontabellen kijkt (ANWB e.d) en ook gewoon naar verkoopprijzen zul je zien dat een S stukken meer oplevert dan een A8quote:Op woensdag 15 december 2004 16:15 schreef DIJK het volgende:
[..]
Das ook geleuter. Oftewel appels met peren vergelijken. Net of een S-klasse (en die mag je wel vergelijken met een A8) lekker waardevast is. Daar schrijf je minstens zoveel (zoniet meer, aangezien ie standaard wat duurder was) op af als een A8 over diezelfde periode.
Hou je ook ff rekening met de nieuwprijs van (vanaf) 104.574 euri voor de S420 in 97 en ¤ 83.491 in 97 voor de A8 4.2? Wat de afschrijving voor de Merc in keiharde euro's veel hoger maakt, en procentueel gezien practisch hetzelfde. (77% voor beide).quote:Op woensdag 15 december 2004 17:18 schreef RedArrow68 het volgende:
Als je in occasiontabellen kijkt (ANWB e.d) en ook gewoon naar verkoopprijzen zul je zien dat een S stukken meer oplevert dan een A8Kijk naar de 'koerslijst' en neem een:
A8 4.2 uit 1997 = € 19.000,-
en een S420 uit 1997: € 24.000,- (oude vierkante tank-model nog)
Ja want de S zit standaard al alles inquote:Op woensdag 15 december 2004 18:49 schreef DIJK het volgende:
[..]
Hou je ook ff rekening met de nieuwprijs van (vanaf) 104.574 euri voor de S420 in 97 en ¤ 83.491 in 97 voor de A8 4.2?
Quatsch. Zoveel verschil zat daar zeker niet in. Op de 4.2 quattro was practisch alles standaard wat ook op die s420 zat. Ik heb het net ff nagekeken. De merc had wel een stereo en electrische stoelverstelling standaard die de audi niet had. Maar daarintegen had de audi wel een boardcomputer en een alarm, waar bij mercedes gewoon voor gelapt moest worden. Voor dingen als verwarmde stoelen of leren bekleding moest je bij beide wagens gewoon nog bij lappen.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:58 schreef RedArrow68 het volgende:
Ja want de S zit standaard al alles inBij de A8 mag je alles er nog bijkopen... (optie in pakketen, en zon paket kost wel wat meer dan een paar duizend euro
)
Goedkoop & slecht argument. Een boordcomputer is lang een van de meest populaire opties geweest op nieuw verkochtte auto's. Bovendien is die optie ook een poos BPM-vrij (tot een bepaald bedrag) geweest omdat de overheid er het nut ook wel van inzag.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:22 schreef RedArrow68 het volgende:
Boordcomputer heb je niets aan
Ik ben dr niet 100% zeker van maar volgens mij moest je destijds toch echt 1200 gulden bijlappen voor het juiste alarm om je S alleen maar te kunnen verzekeren.quote:
Ah kijk. Met die E-klasse - A6 vergelijking begon je eindelijk eens wat hout te snijden. De E is altijd al een courant model geweest, en al helemaal als het om een diesel gaat. Ik geloof het direct als je zegt dat die het beter doet in de inruil. Goed voorbeeld.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:22 schreef RedArrow68 het volgende:Maargoed we zijn het er over eens dat in dat segmetn erg veel wordt afgeschrven.
En wat ik al zei in het populaire lagere segment zien we pas echt verschillen.
Wat een onzin ook altijd.. waarde vaste auto. Je koop toch ook geen huis met het idee dat hij wel genoeg moet opleveren bij verkoop. Je neem een auto omdat jij hem mooi vind, lekker vind rijden etc. Hooguit neem je de waarde bij verkoop me in de kosten (afschrijving). Maar je kan de auto ook gewoon op rijden, en dan zijn ze allebei bijna niets meer waard.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:01 schreef Catch22- het volgende:
vertel je er ook bij dat hij over 3 jaar gezien FLINK in waarde daalt
Neem een audi, lekker betrouwbaar en waardevast
Ik ben het helemaal eens met je verhaal.. al wil ik toch even zeggen (ik heb geen idee wat een audi cabrio opbrengt dus..) dat je voor een w124 cabrio soms meer dan 20.000 euro betaald!! Voor een auto van 10 jaar oudquote:Op woensdag 15 december 2004 19:50 schreef DIJK het volgende:
[..]
Goedkoop & slecht argument. Een boordcomputer is lang een van de meest populaire opties geweest op nieuw verkochtte auto's. Bovendien is die optie ook een poos BPM-vrij (tot een bepaald bedrag) geweest omdat de overheid er het nut ook wel van inzag.
[..]
Ik ben dr niet 100% zeker van maar volgens mij moest je destijds toch echt 1200 gulden bijlappen voor het juiste alarm om je S alleen maar te kunnen verzekeren.
[..]
Ah kijk. Met die E-klasse - A6 vergelijking begon je eindelijk eens wat hout te snijden. De E is altijd al een courant model geweest, en al helemaal als het om een diesel gaat. Ik geloof het direct als je zegt dat die het beter doet in de inruil. Goed voorbeeld.
Maar om Mercedes dan maar meteen als "minder afschrijvend" te betitelen is mij wat makkelijk. Ik kan ook wel een erg courant audi model noemen. De audi cabrio bijvoorbeeld. Ik zou zo geen mercedes kunnen noemen die procentueel zo weinig afschrijft als de audi cabrio. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat dat makkelijk is omdat cabrios altijd couranter zijn, maar als je dan bij mercedes eens bij de cabrios kijkt dan valt dat nog tegen. De CLK cabrio bijvoorbeeld (niet direct vergelijkbaar, later model, wat duurder) dan blijkt die harder af te schrijven.
Jah, zou ik ook zeggen, bv een wat ouder 2e handsje met meer km's op de teller. Zou ik m'n moeder ook adviseren, ze heeft 3 jaar geleden een nieuwe VW Polo gekocht en daar staat nu nog geen 22.000KM op de teller. Had ze eigenlijk net zo goed een 2e handse met 100.000KM op de teller kunnen hebben, kon ze nog lang mee doen.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:27 schreef Catch22- het volgende:
heb je geld over? Ik denk namelijk dat je voor veel minder (misschien wel zelfs de helft) ook een auto kan vinden die aan je eisen voldoet. Helemaal omdat je maar 10.000 km in het jaar gaat rijden.
Klinkt niet erg logisch, als je allemaal sportieve auto's in je post zet natuurlijk....quote:Op maandag 13 december 2004 18:51 schreef GWD het volgende:
Motor maakt niet zo heel erg veel uit aangezien ze nog geen 10.000 km per jaar rijdt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |