abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24039039
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 16:01 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik zei dat dit de spellen waren die mij het meest aanspraken, oftewel absolute must-haves.. ik heb echt geen zin om 50 spellen op te gaan noemen.

Ik heb Crash Bandicoot ook gespeeld, ook al was het zoals eerder gezegd niet Sony's vertegenwoordiger. En het is inderdaad redelijk kinderachtig. Ik ontken ook niet dat er geen kindergames bestaan voor PS2 en Xbox, ik probeer alleen te zeggen dat het er in verhouding veel minder zijn en dat ze een minder belangrijke rol spelen.
Ja... en je kon eerst bijna geen spellen voor kinderen opnoemen, vervolgens geef ik aan dat ik voor de PS2 bijna 100 titels kan geven en nu ga je weer zeggen dat er "in verhouding véél minder zijn", terwijl je dat niet onderbouwt met cijfers. (niet dat je geen gelijk hebt overigens, maar toch zou een feitelijke onderbouwing interessant zijn bij zulke uitlatingen) Schud je zomaar beweringen uit de mouw of praat je gewoon andere mensen na? Ja, want andere mensen zeggen dat Nintendo voor kinderen is.
  vrijdag 17 december 2004 @ 16:53:26 #202
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_24039453
kwaliteit gaat voor kwantiteit.....
Bernie en ik zijn tof.
pi_24039796
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 16:34 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ja... en je kon eerst bijna geen spellen voor kinderen opnoemen, vervolgens geef ik aan dat ik voor de PS2 bijna 100 titels kan geven en nu ga je weer zeggen dat er "in verhouding véél minder zijn", terwijl je dat niet onderbouwt met cijfers. (niet dat je geen gelijk hebt overigens, maar toch zou een feitelijke onderbouwing interessant zijn bij zulke uitlatingen) Schud je zomaar beweringen uit de mouw of praat je gewoon andere mensen na? Ja, want andere mensen zeggen dat Nintendo voor kinderen is.
Ik kon al die titels uit mn hoofd zo ff niet bedenken. En dat games (van een ander bedrijf) een rating krijgen die zegt dat kinderen het ook zouden kunnen spelen betekent niet dat een game voor kinderen bedoeld is.

Nintendo zegt zelf al jaren dat ze spellen voor het hele gezin maken, ze geven het zelf toe, waarom dan onderbouwen?

Noem dan eens bijna 100 spellen op
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:24:50 #204
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_24040212
dus nintendo maakt topgames voor het hele gezin, wat is daar dan mis mee
Bernie en ik zijn tof.
pi_24040354
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:24 schreef mordradead het volgende:
dus nintendo maakt topgames voor het hele gezin, wat is daar dan mis mee
Helemaal niks, zeg ik dat dan?
Ik wilde eigenlijk volgens mij alleen maar zeggen dat de spellen mij niet trekken. En dat ze een hele hoop potentiële klanten mislopen doordat ze veel games voor het hele gezin maken. Met een goede third party support zouden ze het gewoon een stuk beter doen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_24040413
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:07 schreef peristilius het volgende:

[quote]Ik kon al die titels uit mn hoofd zo ff niet bedenken. En dat games (van een ander bedrijf) een rating krijgen die zegt dat kinderen het ook zouden kunnen spelen betekent niet dat een game voor kinderen bedoeld is.

ja... en 18+ zegt dus niet dat iets voor oudere gamers gemaakt is?
quote:
Nintendo zegt zelf al jaren dat ze spellen voor het hele gezin maken, ze geven het zelf toe, waarom dan onderbouwen?
Omdat er een verschil is tussen "Nintendo maakt games voor de hele familie" en de statement die jij maakte dat de GC in verhouding meer games voor kinderen heeft dan de X Box en PS2... tenzij je beweert dat Nintendo alle games voor de GC maakt. Je moet wel even de dingen gescheiden houden.
quote:
Noem dan eens bijna 100 spellen op
Op de vorige pagina staat een link naar gamespot.com. Daar kun je zoeken zoals je wilt Ik ga namelijk niet lijsten op dit forum gooien.
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:34:34 #207
8369 speknek
Another day another slay
pi_24040481
Kijk, kiddy games, dat zijn spellen waarbij je een kleurplaat moet tekenen, of Freddy Fish door een spelletje van boter kaas en eieren dirigeert. Maar als de onderliggende gameplay zich kan meten met de volwassen games, dan is het geen kiddy game meer. Dan zijn hooguit de kleuren vrolijk. En daar kun je inderdaad niet van houden.

Maar met het kiddy noemen verraad je impliciet al dat je krampachtig volwassen probeert te zijn. Is op zich niets mis mee. Ik zeg alleen dat je, als je eenmaal ruim volwassen bent, daar wel doorheen prikt. Ik hoef echt niet meer spellen te spelen om cool te zijn, ik kies gewoon de spellen met de leukste onderliggende gameplay.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:35:09 #208
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_24040497
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:29 schreef peristilius het volgende:

[..]

Helemaal niks, zeg ik dat dan?
Ik wilde eigenlijk volgens mij alleen maar zeggen dat de spellen mij niet trekken. En dat ze een hele hoop potentiële klanten mislopen doordat ze veel games voor het hele gezin maken. Met een goede third party support zouden ze het gewoon een stuk beter doen.
daar heb je gelijk in maar dat neemt niet weg dat nintendo een boel toppers heeft en games als zelda, metroid, geist, resident evil en eternal darkness vind ik zelf niet echt kinderachtig ofzo
Bernie en ik zijn tof.
pi_24040638
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:29 schreef peristilius het volgende:

[..]

En dat ze een hele hoop potentiële klanten mislopen doordat ze veel games voor het hele gezin maken. Met een goede third party support zouden ze het gewoon een stuk beter doen.
Het gebrek aan 3rd party support heeft te maken met de populariteit van de eigen franchises onder Nintendo gamers. Veel gamers kopen veel van de Nintendo franchises (Mario, Zelda, Metroid) en minder van de 3rd party publishers. Dit is ook te zien in verkoopcijfers van de Cube en als je multi platforms erbij betrekt is het helemaal goed zichtbaar. Van vrijwel alle multi platform spellen verkoopt de GC meestal het minst (positieve uitzondering is Soul Calibur... vanwege de toevoeging van Link).

Je hoort Nintendo gamers wel klagen dat er zo weinig 3rd party support is, maar als er support is worden de spellen niet gekocht... zo ben je als gamer ook gedeeltelijk verantwoordelijk natuurlijk. Als ik een 3rd party publisher was zou ik ook voor de PS2 willen ontwikkelen ipv de GC, omdat je veel minder snel de kosten hebt terug verdiend.
pi_24040862
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:31 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

ja... en 18+ zegt dus niet dat iets voor oudere gamers gemaakt is?
[..]

Omdat er een verschil is tussen "Nintendo maakt games voor de hele familie" en de statement die jij maakte dat de GC in verhouding meer games voor kinderen heeft dan de X Box en PS2... tenzij je beweert dat Nintendo alle games voor de GC maakt. Je moet wel even de dingen gescheiden houden.
18+ zegt wel dat kinderen het spel eigenlijk niet zouden moeten spelen, maar dit is meestal door geweld, taalgebruik of wat dan ook. Als dit soort dingen niet in een spel voorkomen ligt de leeftijdsgrens meestal niet zo hoog, maar dit betekent niet dat het per se voor kinderen vanaf die leeftijd bedoeld is.

Je hebt wel een punt, ik heb het niet echt goed onderbouwd, en ga dit ook niet doen aangezien ik dan te veel moeite zou moeten doen om precies alle cijfertjes op te zoeken
Laten we het dan maar hebben dat nintendo meer draait op spellen voor kinderen (die ook door de rest van het gezin gespeeld kunnen worden ) En dit ga ik ook niet onderbouwen met cijfers

[ Bericht 4% gewijzigd door peristilius op 17-12-2004 17:55:16 ]
pi_24040869
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:34 schreef speknek het volgende:
Kijk, kiddy games, dat zijn spellen waarbij je een kleurplaat moet tekenen, of Freddy Fish door een spelletje van boter kaas en eieren dirigeert. Maar als de onderliggende gameplay zich kan meten met de volwassen games, dan is het geen kiddy game meer. Dan zijn hooguit de kleuren vrolijk. En daar kun je inderdaad niet van houden.

Maar met het kiddy noemen verraad je impliciet al dat je krampachtig volwassen probeert te zijn. Is op zich niets mis mee. Ik zeg alleen dat je, als je eenmaal ruim volwassen bent, daar wel doorheen prikt. Ik hoef echt niet meer spellen te spelen om cool te zijn, ik kies gewoon de spellen met de leukste onderliggende gameplay.
Ja het is natuurlijk maar hoe je het woord kiddy ziet,
Ik doel daarmee voornamelijk op hoe het spel weergegeven is (veel kleuren en leuke ronde vormen) en het verhaal (reken af met de boze verfklodders bijv.)
Het kan natuurlijk zijn dat ik het helemaal verkeerd zie.
pi_24040989
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:39 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Het gebrek aan 3rd party support heeft te maken met de populariteit van de eigen franchises onder Nintendo gamers. Veel gamers kopen veel van de Nintendo franchises (Mario, Zelda, Metroid) en minder van de 3rd party publishers. Dit is ook te zien in verkoopcijfers van de Cube en als je multi platforms erbij betrekt is het helemaal goed zichtbaar. Van vrijwel alle multi platform spellen verkoopt de GC meestal het minst (positieve uitzondering is Soul Calibur... vanwege de toevoeging van Link).

Je hoort Nintendo gamers wel klagen dat er zo weinig 3rd party support is, maar als er support is worden de spellen niet gekocht... zo ben je als gamer ook gedeeltelijk verantwoordelijk natuurlijk. Als ik een 3rd party publisher was zou ik ook voor de PS2 willen ontwikkelen ipv de GC, omdat je veel minder snel de kosten hebt terug verdiend.
Een spel als resident evil verkoopt heel goed (dit is second party volgens mij?)
Het kan dat bijvoorbeeld allerlei EA of Ubisoft games niet goed verkocht worden op de cube, maar dit zijn ook een paar van de weinige grote third party games die beschikbaar zijn. Als er goede (exclusieve) third party games gemaakt zouden worden zouden die zeker wel verkopen. Mensen die graag deze third party games spelen gaan nu voor een Xbox of PS2, maar als nintendo er meer aandacht aan zou besteden zouden ze ook best wel eens voor een GC kunnen gaan, omdat deze ook een aantal aantrekkelijk nintendo exclusives heeft.
  vrijdag 17 december 2004 @ 18:55:58 #213
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_24042181
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:47 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ja het is natuurlijk maar hoe je het woord kiddy ziet,
Ik doel daarmee voornamelijk op hoe het spel weergegeven is (veel kleuren en leuke ronde vormen) en het verhaal (reken af met de boze verfklodders bijv.)
Het kan natuurlijk zijn dat ik het helemaal verkeerd zie.
naar mijn mening zitten er ook erg veel velle kleuren in de 3d versie's van de gta serie en kingdom hearts is een machtig spel met disney figuren, dan zou dat spel zeker ook "kiddy" zijn
Bernie en ik zijn tof.
pi_24042353
verkoopcijfertjes van games

(en de DS ownt de PSP in z'n 2e week)
/edit
Trouwens waar zijn die 171 duizend units waar sony het over had?

[ Bericht 28% gewijzigd door Xrenity op 17-12-2004 19:12:08 ]
pi_24045034
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:34 schreef speknek het volgende:

Ik denk dat je te zwaar aan het woord 'kiddy' titl. Er is meer dan gameplay: sfeer, verhaal(!), decor, kleurenpaneel, karakter, etc. Dit, in combinatie met de verveling die best wel eens kan toeslaan na 25 jaar dezelfde karakters, zijn factoren die mee kunnen wegen in het kiezen of links laten liggen van een spel.

Je laatste alinea vind ik een beetje generaliserend. Een volwassen persoon kiest het spel wat hem het meeste aanspreekt. Of dat nou een kiddygame is of de nieuwste GTA, dat ligt aan de persoon zelf. En niet alleen aan de gameplay. Dat jij zwaar aan gameplay hecht, is jouw voorkeur. En niet de norm.

[ Bericht 26% gewijzigd door Kontiki op 17-12-2004 20:59:36 ]
pi_24045697
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:50 schreef Kontiki het volgende:
Ik denk dat je te zwaar aan het woord 'kiddy' titl. Er is meer dan gameplay: sfeer, verhaal(!), decor, kleurenpaneel, karakter, etc.
Ik mag toch hopen dat je gameplay wel het allerbelangrijkste element vindt...

Anders zou ik zeggen: voor een verhaal koop je een boek, voor sfeer koop je theelichtjes, voor decor ga je naar het theater, voor het kleurenpaneel ga je naar het museum, voor karakters kijk je een woody allen film etc.

Als je gameplay niet het belangrijkste vindt, dan kun je net zo goed geen games spelen.
  Donald Duck held vrijdag 17 december 2004 @ 21:32:44 #217
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_24045930
-edit: en weg

deze vraag hoort meer in het DS-topic
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 december 2004 @ 13:24:59 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24056644
quote:
Op donderdag 16 december 2004 16:15 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Hmmm...
[..]

Leg eens uit waarom je op een PSP zou willen spelen, terwijl je heel makkelijk op een PS2 kan spelen met een veel grotere scherm. Leg eens wat er zo vreselijk speciaal is aan PSP spellen? Wat heeft de PSP en de PS2 niet? Leg dat voor mij eens uit, zonder mij een fanboy te noemen en zonder die zwaai icoontjes.
Zodat de rest van het huis gewoon naar de tv kan kijken en ik niemand stoor.
Dat TV scherm is veel groter inderdaad, maar je zit er ook verder vanaf.
quote:
En waarom zou ik wel thuis op een Nintendo DS spelen? Ik kan op een PS1, PS2, Nixbox, GameCube niet tekenen op de gamewereld zoals ik dat kan bij Touch! Kirby's Magic Paintbrush of Touch! Catch! Yoshi! Dat lijkt me namelijk leuk.
Koop een a4tje en bruynzeel
Kortom, alsof DAT bepalend zou zijn om er thuis mee te spelen of niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 december 2004 @ 13:35:15 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24056805
quote:
Op donderdag 16 december 2004 17:25 schreef knater het volgende:
ik heb nog niemand boven de 18 met een gameboy zien lopen,
Wat een enorme stierepoep.
De kopers van consoles worden steeds ouder. Ik ben van de generatie welke de eerste consoles op de markt heeft zien komen. En ik koop nog steeds consoles (ik ben 35).
En met mij vele leeftijdgenoten.
En wat willen die leeftijd genoten? Een handheld console welke eindelijk eens niet (te ver) achter de normale consoles aanhobbelt mbt specs.

Ook dat Nintendo tot nu toe alle concurrenten verslagen heeft is niet zo gek. Tot op heden bestonden de concurrenten uit maatschappijen welke dramatisch mbt marketing waren.
De lynx was z'n tijd ver vooruit, verreweg de beste handheld van dat moment. Helaas van Atari welke nog nooit van marketing gehoord hadden.
Sega..., zelfde verhaal en over marginale pogingen zoals de N-Gage, Zodiak en GP32 hoeven we het helemaal niet te hebben.

Sony daarintegen is een Marketing nightmare voor elke concurrent. Ze zullen uitpakken met TV reclame's, advertentie campagnes BUITEN gamesmagazines (Revu, Panorama, Playboy, etc) met een intensiteit waar nintendo niet tegenop kan.

PSP zal overleven, daar ben ik van overtuigt. De DS ook, omdat nintendo simpelweg een hele trouwe schare fans heeft. De technofreak zal echter voor de PSP gaan. Het overige volk zal geindoctrineert worden door massive marketing van Sony....
pi_24057248
Ik weet niet of het al gepost was, maar de PSP software verkoopt in vergelijking met de DS software stukken beter! Ongelooflijk
pi_24057393
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:02 schreef CloudStrife het volgende:
Ik weet niet of het al gepost was, maar de PSP software verkoopt in vergelijking met de DS software stukken beter! Ongelooflijk
Ja dat komt omdat er veel minder spellen voor psp zijn, kwa hardware verkoopt de DS veel meer
Houd van een lijntje.
pi_24057487
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:11 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Ja dat komt omdat er veel minder spellen voor psp zijn, kwa hardware verkoopt de DS veel meer
Minder spellen? Dat valt ook wel mee hoor. En er zijn meer DS-en geproduceerd, dus is het logisch dat die meer verkoopt.
pi_24057636
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:02 schreef CloudStrife het volgende:
Dat is gelul
cijfers
Laten we beide is vergelijken in hun eerste week. De beste PSP titel:
Hot Shots Golf Portable (PSP, Sony) - 65,900 units
Wario Ware: Touched! (NDS, Nintendo) - 58,083 | 206,908
206.000-58.000= ongeveer 150.000
Oftewel, de DS games verkopen 2x zo goed
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 december 2004 @ 14:57:29 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24058284
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:24 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dat is gelul
cijfers
Laten we beide is vergelijken in hun eerste week. De beste PSP titel:
Hot Shots Golf Portable (PSP, Sony) - 65,900 units
Wario Ware: Touched! (NDS, Nintendo) - 58,083 | 206,908
206.000-58.000= ongeveer 150.000
Oftewel, de DS games verkopen 2x zo goed
Nee, deze week verkoopt sony's titel 100/(58.083/659)=1.14 keer meer games
pi_24058436
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, deze week verkoopt sony's titel 100/(58.083/659)=1.14 keer meer games
Dit is dan ook Ninty's 2e week en Sony's eerste
pi_24059168
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:24 schreef Xrenity het volgende:
cijfers
Ik wist dat de xbox het slecht deed in Japan, maar ik wist niet dat 'ie het zó ENORM bedroevend slecht deed! Moet je die aantallen eens vergelijken met de Gamecube of PS2!
  zaterdag 18 december 2004 @ 15:58:20 #227
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_24059258
Die japannertjes he. Kopen alleen spul van eigen makelij. Hebben ook een rare gamesmaak in vergelijking met die van ons. Niet meer dan logisch dat de xbox het zo slecht doet.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_24059831
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:53 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik wist dat de xbox het slecht deed in Japan, maar ik wist niet dat 'ie het zó ENORM bedroevend slecht deed! Moet je die aantallen eens vergelijken met de Gamecube of PS2!
X boxu? Kore wa X Boxu desu? Ik zie het die Japanners zich al afvragen...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 december 2004 @ 17:06:39 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24060643
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:07 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dit is dan ook Ninty's 2e week en Sony's eerste
En? Deze week verkoopt Sony's titel beter
pi_24060735
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En? Deze week verkoopt Sony's titel beter
in de 1e week verkoop je vaak meer dan in de 2e.
pi_24060910
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 18:55 schreef mordradead het volgende:

[..]

naar mijn mening zitten er ook erg veel velle kleuren in de 3d versie's van de gta serie en kingdom hearts is een machtig spel met disney figuren, dan zou dat spel zeker ook "kiddy" zijn
Volgens mij is grijs het meest voorkomende in GTA
Ik vind Kingdom Hearts wel een beetje kiddy ja en ik vind het ook machtig
pi_24062903
Now that the first reviews of the PSP are coming out, do you think you'll get one?
Vote Accepted
I've already got my import 1.04% 191
Absolutely, I need one now 7.82% 1437
Probably, it's looking good 16.4% 3014
Maybe, I'm not quite sold on it 25.13% 4617
No, I don't plan to get one 49.61% 9115
TOTAL VOTES 18374
Houd van een lijntje.
pi_24063304
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:19 schreef peristilius het volgende:

[..]

Volgens mij is grijs het meest voorkomende in GTA
Ik vind Kingdom Hearts wel een beetje kiddy ja en ik vind het ook machtig
Correct me if I'm wrong maar ik dacht dat jij zei dat je geen DS wilde oa omdat de games zo kiddy waren :S ?
pi_24063493
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:06 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong maar ik dacht dat jij zei dat je geen DS wilde oa omdat de games zo kiddy waren :S ?
peristilius is ook nog maar 15... verwacht dus ook geen consistente redenaties
pi_24063606
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:15 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

peristilius is ook nog maar 15... verwacht dus ook geen consistente redenaties
ik ben anders ook 15
pi_24063621
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:20 schreef Xrenity het volgende:
ik ben anders ook 15
Snotaap!
pi_24063879
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:20 schreef Xrenity het volgende:

[..]

ik ben anders ook 15
Ik had m'n eerste gameboy al toen jij werd geboren...
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:37:45 #238
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_24064069
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:58 schreef Rodie83 het volgende:
Die japannertjes he. Kopen alleen spul van eigen makelij. Hebben ook een rare gamesmaak in vergelijking met die van ons. Niet meer dan logisch dat de xbox het zo slecht doet.
Of de XBOX zuigt gewoon.

Gelijk de japanners beledigen he... .

Japan!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_24064220
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:37 schreef Ruzbeh het volgende:
Japan!
In Japan zijn het afgelopen jaar ook 5x zoveel PS2's verkocht als Gamecubes...
pi_24064431
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een enorme stierepoep.
De kopers van consoles worden steeds ouder. Ik ben van de generatie welke de eerste consoles op de markt heeft zien komen. En ik koop nog steeds consoles (ik ben 35).
En met mij vele leeftijdgenoten.
En wat willen die leeftijd genoten? Een handheld console welke eindelijk eens niet (te ver) achter de normale consoles aanhobbelt mbt specs.

Ook dat Nintendo tot nu toe alle concurrenten verslagen heeft is niet zo gek. Tot op heden bestonden de concurrenten uit maatschappijen welke dramatisch mbt marketing waren.
De lynx was z'n tijd ver vooruit, verreweg de beste handheld van dat moment. Helaas van Atari welke nog nooit van marketing gehoord hadden.
Sega..., zelfde verhaal en over marginale pogingen zoals de N-Gage, Zodiak en GP32 hoeven we het helemaal niet te hebben.

Sony daarintegen is een Marketing nightmare voor elke concurrent. Ze zullen uitpakken met TV reclame's, advertentie campagnes BUITEN gamesmagazines (Revu, Panorama, Playboy, etc) met een intensiteit waar nintendo niet tegenop kan.

PSP zal overleven, daar ben ik van overtuigt. De DS ook, omdat nintendo simpelweg een hele trouwe schare fans heeft. De technofreak zal echter voor de PSP gaan. Het overige volk zal geindoctrineert worden door massive marketing van Sony....
ja dat is leuk dat je 35 bent en nog steeds consoles speelt, maar ik heb het over handhelds, dat jij als old school gamer zoiets graag ziet komen kan ik alleen maar be-amen, maar het feit IS gewoon dat een handheld gewoon vele male meer verkocht wordt aan kids dan aan volwassenen, ja ook ik loop al 26 jaartjes rond, en een x aantal kennisen hebben een console, maar geen handheld, en zien ook geen intresse in een handheld, die besteden liever hun geld aan andere gadgets zoals een navigatie systeem of een nieuwe pc.
Ik heb nog maar 1 iemand over kunnen halen om ook een psp te gaan kopen zodat we kunnen wrc-en en dat heeft me veel pijn en moeite gekost.
Dus nee het is geen "stierepoep" zoals jij het interpreteert, ja de psp zal ook aan ouderen verkocht worden maar dat zijn er maar een handjevol vergeleken met het aantal kids van wie de handheldmarkt IS.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:55:06 #241
65330 Ruzbeh
pi_24064533
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:42 schreef P-Style het volgende:

[..]

In Japan zijn het afgelopen jaar ook 5x zoveel PS2's verkocht als Gamecubes...
Ja, sorry, ik ben niet zoals jij. Als ik van een land hou, hou ik van de mensen enzo niet door consoles die verkocht zijn ofzo.

Daar bovenop is PS2 aantrekkelijker en meer mainstream dan de Gamecube.
pi_24064629
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:55 schreef Ruzbeh het volgende:
Daar bovenop is PS2 aantrekkelijker en meer mainstream dan de Gamecube.
Ik geloof m'n ogen niet!
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:10:57 #243
65330 Ruzbeh
pi_24064964
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:58 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik geloof m'n ogen niet!
.

In mijn ogen is de PS2 een goede console, hoor. De PSP, in tegendeel, zuigt kei- en keihard.
pi_24064976
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:10 schreef Ruzbeh het volgende:
In mijn ogen is de PS2 een goede console, hoor. De PSP, in tegendeel, zuigt kei- en keihard.
pi_24065046
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:10 schreef Ruzbeh het volgende:

Ummm... ja natuurlijk, want je hebt er al zo vaak games op gespeeld... je bent ervaringsdeskundige...
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:40:46 #246
65330 Ruzbeh
pi_24065655
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:14 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ummm... ja natuurlijk, want je hebt er al zo vaak games op gespeeld... je bent ervaringsdeskundige...
Waar slaat dit op. Ik hoef niet op een PS2 gespeeld te hebben om te weten dat de PS2 owned.

PS2 heeft de meeste games (en ook exclusieve).
pi_24065707
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:40 schreef Ruzbeh het volgende:
Waar slaat dit op. Ik hoef niet op een PS2 gespeeld te hebben om te weten dat de PS2 owned.

PS2 heeft de meeste games (en ook exclusieve).
En als de PSP over... laten we zeggen een jaar of 3 de meeste games (ook exclusieve) heeft op de haldheldmarkt?
  zaterdag 18 december 2004 @ 21:11:23 #248
65330 Ruzbeh
pi_24066438
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:42 schreef P-Style het volgende:

[..]

En als de PSP over... laten we zeggen een jaar of 3 de meeste games (ook exclusieve) heeft op de haldheldmarkt?
Nope. De PSP lijkt gewoon de teveel op de PS2. Er is gewoon niet een groot vraag naar een portable PS2, en analisten zijn het met mij eens. Ik zou hem in ieder geval niet kopen.
pi_24066630
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 21:11 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Nope. De PSP lijkt gewoon de teveel op de PS2. Er is gewoon niet een groot vraag naar een portable PS2, en analisten zijn het met mij eens. Ik zou hem in ieder geval niet kopen.
Ik denk dat het tijd wordt om je Nintendo bril af te zetten
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_24066673
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 21:11 schreef Ruzbeh het volgende:
De PSP lijkt gewoon de teveel op de PS2. Er is gewoon niet een groot vraag naar een portable PS2
Dat valt nog te bezien...
quote:
en analisten zijn het met mij eens.
...en over die "analisten" hebben we het al gehad.
quote:
Ik zou hem in ieder geval niet kopen.
Dat was al langer duidelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')