Ik denk dat de DS meer populair was dan de PSP, zie het aantal verkochte stuks in vergelijking met de voorraadquote:In tegenstelling tot de lancering van de Nintendo DS twee weken terug in Japan was die van de PSP veel meer besproken.
Ik denk eerder dat Nintendo een even grote campagne had als Sony, en de animo is groter omdat de voorraad veel kleiner is, je moet snel beslissen en zeker niet te lang wachtenquote:Ondanks dat er de eerste week van de lancering van de DS al zo'n 500.000 van verkocht zijn, lijkt de animo voor de PSP groter. Een gevolg van Sony's hype-campagne? Of toch voor gamers een interessanter product?
PSP gaat niet floppen, daarvoor is Sony te goed in marketing en de PSP spreekt een heel ander soort gamer aan dan de DSquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:44 schreef Kontiki het volgende:
De DS zal vast wel stukken beter verkopen, maar dat betekent nog niet dat de PSP gaat floppen. Ik hoop dat dit apparaat een aardig marktaandeel weet te verkrijgen. Concurrentie is voor ons consumenten alleen maar goed. Voor zowel de DS-bezitters als de PSP'ers.
Daarom vind ik het ook zo lomp dat sommige Nintendo-fanboys hier blijkbaar hopen dat de PSP flopt. Daarmee gooi je je eigen ruiten in. Of wil je graag 40 a 50 euro blijven betalen voor een GBA/DS-spel?
Ze zeggen hier dat de release van de PSP meer besproken is, wat ik me goed kan voorstellen aangezien dit het eerste apparaat in tijden is dat een grote kans heeft op een redelijk marktaandeel in de handheld wereld.quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:50 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Ik denk dat de DS meer populair was dan de PSP, zie het aantal verkochte stuks in vergelijking met de voorraad
Er zijn 5 PSP launch titels in totaal. Welke staat wel in het PSP topicjequote:Op dinsdag 14 december 2004 16:16 schreef Max_Dark het volgende:
Iedereen klaagt over het feit dat er maar 200.000 in productie zijn genomen als first batch. Maar bedenk wel dat er ook bij de PSP weer klachten over dead pixels, openklappende UMD-drives, disc read errors etc. etc. zijn binnengekomen. En dan ben je verder van huis met 500.000 dan 200.000 exemplaren. Nu is er nog tijd om wat te veranderen etc. en hoef je er minder te vervangen.
Is er al een lijst van games die voor onze launch beschikbaar zijn?
Ik wil echt NU een PSP verdomme. Maar ook de DS. Zucht.
Ik probeer tenminste een beetje objectief te blijven.quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:21 schreef Xrenity het volgende:
En sinds wanneer ben jij zo begaan met de PSP?
quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:40 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik probeer tenminste een beetje objectief te blijven.![]()
Ken Kutaragi is echt vreselijke arrogant trouwens. --- Inderdaad, heel objectief---
De batterijen zijn inderdaad makkelijk te vervangen. Dus je kan gewoon heel makkelijk de batterijen verwisselen als je een extra batterij heb.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:44 schreef Max_Dark het volgende:
Opzich is het batterijleven toch niet zo ernstig...volgens mij gaat het best meevallen allemaal.
En zelfs dan, batterijen worden steeds beter en als die dingen zo makkelijk te vervangen zijn dan kunnen we over een jaartje misschien wel batterijen halen die een uurtje of 7-8 met Ridge Racer doen...?
Ik zou eerst de reviews doorlezen voor je ridge racer voor 1 jaar in je agenda zet.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:44 schreef Max_Dark het volgende:
Opzich is het batterijleven toch niet zo ernstig...volgens mij gaat het best meevallen allemaal.
En zelfs dan, batterijen worden steeds beter en als die dingen zo makkelijk te vervangen zijn dan kunnen we over een jaartje misschien wel batterijen halen die een uurtje of 7-8 met Ridge Racer doen...?
daar zullen snel 3rd party batterijen voor gaan komen als ze 35 euro gaan kostenquote:Op dinsdag 14 december 2004 19:37 schreef Xrenity het volgende:
Je zegt het zelf al. 35 euro voor een BATTERIJTJE.
Das 70 oude guldens! Dat vind ik best een hoop, maar wie ben ik.
Wat helemaal een natte droom zou zijn geweest: de spellen op de Memory Stick. Ik denk dat diezelfde memory stick nog heel wat gaat beteken voor de PSP. Kwestie van tijd voordat de eerste nerd het apparaat hackt en de spellen naar memory stick gekopieerd kunnen worden. Maar het was zowieso beter geweest als dat UMD-systeem vervangen zou zijn voor de stick.quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:14 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik leg de schuld volledig aan de UMD drive. Als ze nou gewoon cartridges hadden gebruikt. Stelletje teringdebielen.
Zodat je eindelijk ook +/- 10 uur achter elkaar kan gamen, wat met de DS dus out-of-the-box al zou kunnen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:04 schreef Max_Dark het volgende:
Je kan het ook zien als 35 euro voor een accu (denk ook aan booraccu's etc. die kosten ook redelijk wat) waarmee je 3-5 uur extra van een geweldig apparaatje kan genieten
goed voor de consumentquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:44 schreef Kontiki het volgende:
De DS zal vast wel stukken beter verkopen, maar dat betekent nog niet dat de PSP gaat floppen. Ik hoop dat dit apparaat een aardig marktaandeel weet te verkrijgen. Concurrentie is voor ons consumenten alleen maar goed. Voor zowel de DS-bezitters als de PSP'ers.
Daarom vind ik het ook zo lomp dat sommige Nintendo-fanboys hier blijkbaar hopen dat de PSP flopt. Daarmee gooi je je eigen ruiten in. Of wil je graag 40 a 50 euro blijven betalen voor een GBA/DS-spel?
En dit is eigelijk beter dan PSP want daar moetje memory sticks gebruiken. Hier gebruiken ze SD-cards, die een stuk goedkoper zijn.quote:Op woensdag 15 december 2004 14:29 schreef Erwtensoep het volgende:
Weer 2 redenen minder om een PSP te kopen
http://www.m-gaming.nl/article.php?id=8158
buiten dat ze goedkoper zijn ze zijn ook groterquote:Op woensdag 15 december 2004 16:57 schreef Ruzbeh het volgende:
En dit is eigelijk beter dan PSP want daar moetje memory sticks gebruiken. Hier gebruiken ze SD-cards, die een stuk goedkoper zijn.
quote:Ik ga me echt afvragen hoe dat MP3 speler software eruit gaat zien. Zo play/stop/next buttons, equalizer allemaal op de touchscreen en dan nog time en van die balkjes die op en neer gaan enzo op de bovenste scherm.![]()
Moet je voor de spiegel gaan zittenquote:Op woensdag 15 december 2004 17:35 schreef Blinker het volgende:
Ik zie mezelf eigenlijk niet op zo´n klein DS schermpje een film kijken :S
Ja daaaaaaaag.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:38 schreef King_of_cubes het volgende:
dat lijkt me heel erg sterk. want de movie/mp3 speler is ook voor de GBA![]()
Wat is hier zo erg aan dan... ?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:20 schreef rockstah het volgende:
Ja ok, maar dat blijven japanners he. In het westen ligt dat waarchijnlijk heel anders.
Hoe wil je gaan pointen & clicken met knoppen?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:06 schreef reconnect het volgende:
point & click games zijn wel vet opzich...alleen wie zegt dat ze niet voor PSP verschijnen ?:)
met je D-pad over het schermquote:Op woensdag 15 december 2004 19:49 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoe wil je gaan pointen & clicken met knoppen?![]()
beetje onduidelijk...geeft het cijfer 10 (lichtbauw) aan t/m10 of wat...en 20 geeft dat aan t/m 20 ?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:09 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
De leeftijd van japanse handheld kopers. Links de NDS (4911 mensen ondervraagd), rechts de PSP(3341 mensen ondervraagd).
quote:According to Hitwise, the world's leading online competitive intelligence service, "Nintendo DS" was the most searched for product on the entire internet, from 11/01 - 12/04, beating out the iPod, PS2 and xbox.
Google, Yahoo and MSN Search were the engines polled.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |