Gaillano - Long time gone
[Dit bericht is gewijzigd door Soep v/d Dag op 19-09-2001 23:11]
quote:ga je nou wéér een heel album posten?
Op woensdag 19 september 2001 23:18 schreef Tackleberry het volgende:
Robbie Williams
Genesis - Mama LONG VERSION
quote:heb ik toch al eens op gereageerd
Op woensdag 19 september 2001 23:21 schreef Soep v/d Dag het volgende:[..]
ga je nou wéér een heel album posten?
Genesis - Mama LONG VERSION
ik post gewoon zodra er weer is gepost hier...
als ik een CD in elkaar heb geflansd met verschillende artiesten en ik draai die af. en ik post elk nummer (wat ik nu NIET doe) is dat dan wel goed
*zucht*
quote:
Op woensdag 19 september 2001 23:31 schreef Tackleberry het volgende:
Road to Mandalay
Beck - Whiskeyclone, Hotel city 1997
Mooi droevig liedje met valse gitaar.
Train - Drops of Jupiter
quote:
Op donderdag 20 september 2001 19:02 schreef Calypso het volgende:
En omdat ik weet, dat ik nu heeeel veeeel Fok!kers hier een heeeel groot plezier mee doe!!!![]()
Speciaal voor hen draai ik daarom nu.....Train - Drops of Jupiter
Freddy Mercury - Let's Turn It On
quote:Niet alleen postgeil...
Op vrijdag 21 september 2001 10:17 schreef nipeng het volgende:
nipeng - ik zie een postgeile beer
On-Topic:
Robert Miles - Fable
up next:
Volumia! - Voor Eeuwig Zou Te Kort zijn
Trigun - The First Donuts - 11 Kaze ha Mirai ni Huku
van de verzamelaar Klezmagic. Wie heb 'm niet?
de europese (jiddische) variant op soul/blues....
Julia P. Hersheimer - Song for sore ears.
Uitgebracht op Brinkman Records, dus goed.
Lief stemmetje op warme ronkende rock. Echte liedjes (zeg nou zelf, waar vind je die nog?)
Steve Mason-What you do 4 fun
(van Roadwork vol. 2: The MotorSourceMassacre, live at Kongsberg Jazzfestival 1995)
De onverbiddelijk harde gitaren van Motorpsycho, gecombineerd met 'a freebag jazz group'. Gepassioneerde muziekcollages. Sommigen zullen het herrie noemen. Nou ja....
Van de cd 'After the goldrush'
Lome warme gitaardeuntjes, losjes neergedrapeerd rondom een nasaalzingende Neil (hoe zou die verkouden klinken). Met hier een daar (en in 'when you dance...) een piano als bonus. Regelmatig gaat er iets mis, maar da's niet erg. Losse, ongedwongen, lome muziek.
Een dertig minuten durend nummer, waarin dynamiek een heel eigen betekenis krijgt. Harde muziek is niet wie het knopje van zijn distortion zo ver mogelijk kan openzetten, harde muziek is Motorpsycho! Zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb!
[edit] Ow ja, voor ik 't vergeet. Bovenstaand nummer komt van Roadwork vol. 1, Heavey metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil, live in Europe 1998 [/edit]
Rauwe seventies-funk, er werd duidelijk een feestje gehouden in de opname-studio. "Player's Ballin / Doing Their Own Thang" is een monstergroove...
een van de betere tracks van het beste compilatie album van wu tang ooit genaamd Wu-Tang Killa Bees The Swarm Vol.1. Track flowt lekker en de beat pompt.
[Dit bericht is gewijzigd door the_undertaker op 22-09-2001 11:30]
goede track, de naam zegt het al.. de wu-tang viert hun triumph ... ieder wu-tang member rapt een stukje in deze track.... erg lekker track
detail nog: ik zag gister de clip en daar zie je in het begin ol' dirty bastard (wu member) bovenop het World Trade Center staan.
Ik moet ook eens wat van hun live-werk in huis halen, heb ze vorig jaar in Tivoli gezien. Stond natuurlijk een vernietigende recensie in de Volkskrant de dag daarna (bla bla, achterhaald, te lang, ouwe hippie-zooi etc. etc.), maar die neem ik toch allang niet meer serieus
Van voor ze echt bekend werden. Songmateriaal is nog niet helemaal top maar wie op moddervette power chords kickt zit hier goed. En die Cornell heeft een wereldstrot natuurlijk.
Prijsnummers: Loud Love, Hands All Over.
quote:Ik zit nu bijna 2 jaar op Fok!, maar ik heb nog geen enkele posting geplaatst, enkel en alleen voor de post-aantallen, Dinosaur_Sr!!!
Op zaterdag 22 september 2001 11:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nou kijk ik regelmatig door de stortvloed aan 'wat draai je nu'-topics. En de laatste tijd lijkt dat meer een ham-topic, waarbij het de bedoeling lijkt te zijn om zoveel mogelijk posts neer te pleuren. Ik zou graag horen wat voor muziek het is, en waarom het goed/niet-goed is, waarom ik er naar zou moeten luisteren, waarom niet etc. etc.
Een onderbouwing dus. Een hint, een tipje van de sluier. Maar het schijnt niet te kunnen
En als je nu verplicht hele verhalen bij "Wat draai je nu" moet zetten, dan ben ik bang dat ik mijn 2 jarig bestaan als Fok! member niet eens haal!!!
Het "knippen/plakken" van voorgekauwde teksten, zoals je die op div. muzieksites kunt vinden, of nabrouwelen van krant, cq tijdschrift recensies vind ik wat flauw.....
Ga ik ook echt niet doen!!!
Want niet iedereen kan dat zo goed als jij, Dinosaur_Sr!!!
Voor sommigen gaat je user-tekst namelijk wel op: "woorden schieten tekort".....
quote:Dat spijt mij zeer, want dat was allerminst mijn bedoeling. Integendeel.
Op zaterdag 22 september 2001 14:46 schreef Calypso het volgende:
Vanaf vandaag durf ik hier helemaal niets meer te draaien, en dat meen ik echt!!!
[..]
quote:Ook dat was niet mijn bedoeling, want ik had/heb jou daarbij zeker niet op het oog/oor. Mijn opmerking was zeker niet generalistisch voor eenieder die hier post bedoeld. Bepaald niet
Ik zit nu bijna 2 jaar op Fok!, maar ik heb nog geen enkele posting geplaatst, enkel en alleen voor de post-aantallen, Dinosaur_Sr!!!
Ik voelde mij dan ook persoonlijk nogal aangevallen, door jou posting.....
quote:Verplicht is hier zeker niks. Wie iets niet wil, doet iets niet. Ik ben de laatste die daar iets over te zeggen heeft.
En als je nu verplicht hele verhalen bij "Wat draai je nu" moet zetten, dan ben ik bang dat ik mijn 2 jarig bestaan als Fok! member niet eens haal!!!
quote:Terecht. Ik zou het zelfs meer dan wat flauw vinden. Iemand anders napraten heeft noppes nut. Ik ben meer geïnteresseerd in de mening van de poster zelf.
Het "knippen/plakken" van voorgekauwde teksten, zoals je die op div. muzieksites kunt vinden, of nabrouwelen van krant, cq tijdschrift recensies vind ik wat flauw.....
Ga ik ook echt niet doen!!!
quote:Ik kan dat ook niet zo goed, vind ik zelf. Maar het zou leuk zijn als degenen die dat willen, kunnen én de moeite waard vinden er een korte omschrijving bij plaatsen. Want ik ben oprecht geïnteresserd in wat mensen draaien, maar kan me nu alleen iets voorstellen bij de zaken die ik al ken. Ik zou graag via anderen meer muziek leren kennen, dat lukt niet alleen een naam en titel. Vandaar. Wie dat niet wil, kan of wat dan ook doet dat niet.
Want niet iedereen kan dat zo goed als jij, Dinosaur_Sr!!!
Voor sommigen gaat je user-tekst namelijk wel op: "woorden schieten tekort".....
Trouwens, "woorden schieten tekort...." was maar een stukje, vroeger hoorde daar ook "...maar zinnen zijn teveel eer" bij, maar die is gesneuveld voor John Zorn.
En zou wil je nu weer plaatje opzetten? Met of zonder omschrijving of wat dan ook?
Ik hoop dat ik mijn mening hiermee wat heb kunnen verduidelijken?
Ik speel trouwens (alweer) Motorpsycho - Vortex Surfer (van de cd Roadwork vol. 1, live in Europe 1998)
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 22-09-2001 15:46]
daarna
Visage - The Damned Don't Cry
Dank je voor de uitleg!!!
Ik denk, dat de bedoeling van jouw opmerkingen nu duidelijk is, zonder dat anderen daar aanstoot aan kunnen nemen!!!
Natuurlijk is het leuk, als mensen nadere uitleg geven m.b.t. hun muziekkeuze!!!
Dat kan in dit topic, en natuurlijk ook in het speciaal daartoe door jou gemaakte topic!!!
Vrijheid blijheid, zeg ik altijd maar!!!
Harry Belafonte - Island in the Sun
Duitse krautrock, psychedelische ambient rock met erg veel space geluiden.
relaaaaaaaaaaaaaaxed
quote:Ik doe mee!
Op zaterdag 22 september 2001 01:08 schreef Purno het volgende:
The Jayhawks - Hollywood Town Hall (cd)
Omschrijving: country-rock met hemelse tweestemmige zang en Neil Young-achtig gitaarspel
Relaxte jazzrockfusionshit. Hoog ouwelullengehalte, maar wel lekker.
Heard it on the X
Krautrock wederom, space als fuck.
quote:Zow hee, die is inderdaad erg vet! Die drums...
Op zaterdag 22 september 2001 20:51 schreef links234 het volgende:
Can - HalleluwahKrautrock wederom, space als fuck.
quote:Klopt, Jaki Liebezeit roeleert heel hevig. Ook de drumpartijen in Oh Yeah, van dezelfde CD zijn superbruut.
Op zaterdag 22 september 2001 20:54 schreef Zanderrr het volgende:Die drums...
Vind het wel een behoorlijk dunnetjes, en een hoog 'is everybody happy/olé olé-gehalte' hebben.
Betwijfel of ik de hele 62 minuten vol ga maken...
Tot vervelens toe: "nou wil ik iedereen zien dansen daarachter". Mag het publiek zelf uitmaken of ze dat de moeite vindt? Mogen ze desnoods ook gewoon lui zijn?
[edit]ik trek mijn woorden in. Ook in latere nummers trekken de micro's het gitaargeluid compleet niet En ze geven er terecht geen zier om! (H)eerlijk.[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 23-09-2001 02:42]
quote:Die is erg goed.
Op zondag 23 september 2001 10:12 schreef -B- het volgende:
jimmy page & robert plant - gallows pole.
Motorpsycho - psychonaut
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |