Denken jullie dat de wereld beter af is met of zonder drugs..de vraag is dus zijn drugs goed of kwaad als je kijkt naar het niveau wat sommige mensen hiermee bereiken?
Groeten, Serone and Spliffunk
quote:Naar mijn weten zorgt drugs voor schade aan je hersenen, bijv. je geheugen.
Op woensdag 19 september 2001 22:22 schreef Spliffunk het volgende:
Ik heb verschillende soorten soft-drugs gebruikt..voornamelijk paddo's en weed..(geen hard drugs)mijn ervaring is dat deze spiritueel een verschillend niveau van spirutaliteit hebben...wat vinden jullie hier van..?Denken jullie dat de wereld beter af is met of zonder drugs..de vraag is dus zijn drugs goed of kwaad als je kijkt naar het niveau wat sommige mensen hiermee bereiken?
Groeten, Serone and Spliffunk
En op spiritueel gebied komt er een wolk om je heen te hangen. Ik weet dat mensen denke dat als ze stoned of high zijn, misschien dingen zien die ze als spiritueel zien. Maar dit is juist de illusie die gecreeerd wordt door drugs.
Ik denk dat je je gevoeligheid voor de spirituele wereld verminderd wordt door drugs, omdat je lichaam dan een barriere gaat vormen (de drugs blijft in je lichaam zitten)
En geloof het of niet, je lichaam is ons communicatiemiddel met de materiele wereld. als je je lichaam verneukt, verneuk je je geestelijk toestand ook.
Maar goed, dat is een beetje mijn mening.. sommige mensen denken bijv. juist dat blowen goed is voor je lichaam/zintuigen, enz..
Maar nu over de eigenlijke vraag. Ja, ik denk dat het roken van bijv. een joint je ontvankelijker kán maken voor dergeljike dingen.
Dan bedoel ik niet dat je door de JOINT ontvankelijker wordt,nee ik zie het meer zo: joint--> ontspanning--> ontvankelijker
Als de joint zo uitpakt dat je er gewon lekker ontspannenvan wordt denk ik dat je door het ontspannen zijn en openminded zijn gevoeliger bent.
Verdere drugs dragen hier denk ik níet aan mee; vooral paddo's niet. Dat is toch meer een drugs die hallucinaties veroorzaakt net als LSD.
quote:Ik ben het met je eens dat als je een joint rookt once in a while, het geen kwaad kan. Dat is met veel dingen zo, zoals alcohol.
Op donderdag 20 september 2001 09:16 schreef Ester het volgende:
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik ben er ook van overtuigt dat drugs slecht voor je is, tenminste als je het met regelmaat gebruikt. Als je eens in de zoveel tid een keer een jointje rookt denk ik persoonlijk niet dat dat veel schade aanricht.Maar nu over de eigenlijke vraag. Ja, ik denk dat het roken van bijv. een joint je ontvankelijker kán maken voor dergeljike dingen.
Dan bedoel ik niet dat je door de JOINT ontvankelijker wordt,nee ik zie het meer zo: joint--> ontspanning--> ontvankelijker
Als de joint zo uitpakt dat je er gewon lekker ontspannenvan wordt denk ik dat je door het ontspannen zijn en openminded zijn gevoeliger bent.
Verdere drugs dragen hier denk ik níet aan mee; vooral paddo's niet. Dat is toch meer een drugs die hallucinaties veroorzaakt net als LSD.
En verder denk ik inderdaad dat een ontspannen gevoel je vatbaarder maakt voor de spirituele wereld; daar is meditatie ook zo goed voor.
Maar bij blowen is het het probleem dat er gewoon een lichamelijke barriere bij komt tussen jou als geestelijk wezen en de wereld om je heen. Dit kan er voor zorgen dat je dingen ervaart die als hallucinerend gezien kunnen worden.
Wat ik wel als voordeel zie, dat mensen die eerst nog denken dat we alleen maar vlees en bloed zijn, misschien de indruk krijg dat er meer is en daardoor toch zich gaan verdiepen in de spirituele wereld.
Maar het waarnemen van deze spirituele wereld zal toch het beste gaan wanneer er geen drugs barriere om je heen hebt en daarbij ook ontspannen bent. Dan weet je ook zeker dat het niet de drugs is die deze waarnemingen creeert.
Overigens geldt wel dat je heel bewust moet gebruiken. Zodra je elke dag gaat gebruiken, of het puur op een hedonistische manier gaat gebruiken, zullen psychedelica alleen maar een barriere vormen, en werkt het alleen maar verwarrend. Ik zelf heb al een tijd niks gebruikt (behalve wiet) en gebruik sowieso nooit vaker dan 1 keer per 2 maanden ofzo. Vaker kan bijna niet omdat ik gewoon tijd nodig heb om de trip te verwerken, ik heb er bovendien absoluut geen behoefte aan om het vaker te doen, trippen kan gewoon best zwaar zijn.
Misschien interessant om te lezen in dit verband: The Doors of Perception van Aldous Huxley. Dit gaat over experimenten met mescaline, en zijn ervaringen ermee. Een klassieker.
LSD blijf ik uit de buurt. Dat blijft in je lichaam zitten en kan flashbacks veroorzaken.
Paddo's zijn onschuldig als je jezelf de tijd geeft
om alles te verwerken.
Even een voorbeeld hoe indrukwekkend paddo's kunnen zijn:
Begin maart had ik zelfmoordneigingen. Ik was het zat en wist niet meer waarom ik hier ben.
Ik heb toen heel bewust gekozen om paddo's te nemen terwijl iedereen weet dat je de dingen niet moet nemen als je depressief bent. Voor mij was dat anders, mijn innerlijk toonde me die mogelijkheid.
Nou ik zeg je: deze keer was erg confronterend en heb een flinke discussie gehad met iets onstoffelijks, onderandere een ongelofelijk zeurende vraag: "Wil je leven of niet!".
Nadat ik had gekozen voor het leven kreeg ik een berg inzichten over het bestaan, waar ik de rest van mijn leven hier ontzettend veel aan heb.
Geen leugen: Sinds die tijd ben ik intens gelukkig, en hou ik volkomen van mezelf voor het eerst in mijn leven. Alles gaat zoals het hoort en mijn levensdoel is duidelijk.
Dus: Het gaat om het persoon die ze neemt, en de instelling daarbij.
Groetjes Yssil
Geen drugs voor mij. Ik vind het niks om je spiritualiteit op een geforceerde manier naar boven te halen, alles op een natuurlijke wijze en in eigen tempo.
quote:Hmm misschien is het zo dat door drugs je relatie lichaam geest verstoord wordt, dat je daardoor half of helemaal uittreedt en dan dingen waarneemt. Dat is dan tijdens de trip.
Op donderdag 20 september 2001 14:25 schreef fokje het volgende:
Drugs kunnen idd een soort schild van je wegnemen. Een vriend van mij zag z'n eigen dood. (al ben ik niet 100% zeker dat het daardoor kwam, ik kan het hem niet meer vragen helaas)Geen drugs voor mij. Ik vind het niks om je spiritualiteit op een geforceerde manier naar boven te halen, alles op een natuurlijke wijze en in eigen tempo.
Op lange termijn heeft het denk ik alleen maar nadelige gevolgen en vormt het wel degelijke een barriere.
Maar ik hou dus nog steeds in gedachte, dat je door drugs je eigen fantasien als echt kunt gaan zien. Mensen die bijv. stoned zijn, hebben immers een flink beperkte waarnneming op dat moment, dus dan zou het tegenstrijdig zijn als je dan op het spirituele vlak opeens wel beter zou kunnen waarnnemen.
quote:Heb je dan nu en vergeef me deze gedachte niet het gevoel dat je je ziel aan de duivel hebt gegeven door op deze manier de oplossing te zoeken? En nog iets..je hebt je leven als het ware overgelaten aan een hogere kracht..(iets in jezelf waarschijnlijk)..hoe kijk je daarnu tegen op..wie was die kracht(wat denk jezelf??)..
Op donderdag 20 september 2001 13:59 schreef Alcyone het volgende:Geen leugen: Sinds die tijd ben ik intens gelukkig, en hou ik volkomen van mezelf voor het eerst in mijn leven. Alles gaat zoals het hoort en mijn levensdoel is duidelijk.
Dus: Het gaat om het persoon die ze neemt, en de instelling daarbij.
Daarom vroeg ik dus ook in het begin zijn drugs nu goed of slecht?
Ikzelf heb drugs op twee manieren gebruikt..onbewust en bewust..op elk van deze twee vlakken kreeg ik en krijg ik nu nog steeds meer ervaring..
Door te stoppen met drugs, weed 9 maanden geleden en paddo's ongeveer nou wat zal het zijn 3 jaar geleden ben ik terecht gekomen in een nieuwe wereld..en daar ben ik nu blij mee..
Maar zeker weet ik dat ik heel diep van binnen een hulpkreet heb uitgeschreeuwd en dat die is gehoord. Heel geleidelijk aan en heel perfect kwam ik uit de weed wereld en werd ik weer in de realiteit gebracht..
Bedankt voor alle reacties trouwens..Spliffunk
ps. nickname spliffunk staat voor spliff unk(nown)*)
quote:Ja! Heb het een paar keer gedaan. Dat was met stip de meest bizarre ervaring die ik ooit heb gehad. Het was zo bizar dat ik er absoluut niets mee kan eigenlijk. Eén groot raadsel...
Op donderdag 20 september 2001 14:02 schreef Party-pooper het volgende:
Als je in prychedelica geintereseerd bent moet je zeker eens Salvia proberen, echt aparte ervaringen kun je daarmee opdoen.
quote:Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Een psychedelische ervaring is vaak heftig, het is echt een bumpy ride soms. Er gaan ook wel eens deuren open die niet eigenlijk maar beter dicht hadden kunnen blijven. Je hebt geen tijd om je aan te passen of je er op voor te bereiden, voor je het weet donder je de trip in. En probeer die dan nog maar eens te stoppen, dat gaat nauwelijks. Je zal je dan maar mee moeten laten voeren en alles ondergaan. Dat is soms lijden, maar lijden is nooit zonder doel.
Op donderdag 20 september 2001 14:25 schreef fokje het volgende:
Geen drugs voor mij. Ik vind het niks om je spiritualiteit op een geforceerde manier naar boven te halen, alles op een natuurlijke wijze en in eigen tempo.
Zonde, zonde en nog eens zonde..we verdiepen ons wel in allerlei vormen van oorlog maar in onze voorouders ver ver geleden..ho maar..
Spliffunk
quote:wiet en paddo's zijn toch gedoogd? en ik kan me niet voorstellen dat andere drugs goed zijn voor je geestelijke toestand, cocaine en lsd vreten gewoon je hersenen op.. ik hou het op af en toe een jointje.. alhoewel ik daar ook wel eens mee moet gaan stoppen (maar das moeilijk
Op donderdag 20 september 2001 16:24 schreef Spliffunk het volgende:
Yep..Schorpioen..dat klopt..de regels werden aangescherpt..maar dat zal voor korte duur zijn..ach wat is kort? Een mensenleven misschien? Zonde dat onze behoeftes en ik praat nu niet zozeer over Nederland zo "weggenomen" worden. Een voorbeelt van evolutie is dit denk ik wel..Zonde, zonde en nog eens zonde..we verdiepen ons wel in allerlei vormen van oorlog maar in onze voorouders ver ver geleden..ho maar..
Spliffunk
quote:ik weet wat je bedoeld.. ik heb heel vaak het id alsof er een soort wolk om je heen hangt waardoor je minder snel dingen door hebt en minder goed logisch kan nadenken..
Op donderdag 20 september 2001 15:10 schreef Spliffunk het volgende:Door te stoppen met drugs, weed 9 maanden geleden en paddo's ongeveer nou wat zal het zijn 3 jaar geleden ben ik terecht gekomen in een nieuwe wereld..en daar ben ik nu blij mee..
Maar zeker weet ik dat ik heel diep van binnen een hulpkreet heb uitgeschreeuwd en dat die is gehoord. Heel geleidelijk aan en heel perfect kwam ik uit de weed wereld en werd ik weer in de realiteit gebracht..
na hoeveel maanden was jij dat kwijt?
quote:Da's niet waar. Bij matig gebruik is lsd helemaal niet slecht, minder slecht dan cocaine iig. Bovendien niet verslavend. Dat lsd je hersens opvreet is een leugen van de antidrugsmafia. In feite is het verschil tussen paddo's en lsd ook helemaal niet zo groot. Als je het elke dag gaat gebruiken dan is het wat anders, maar als je elke dag naar de McDonalds gaat om te eten is dat ook niet goed...
Op donderdag 20 september 2001 16:31 schreef Wisp het volgende:[..]
wiet en paddo's zijn toch gedoogd? en ik kan me niet voorstellen dat andere drugs goed zijn voor je geestelijke toestand, cocaine en lsd vreten gewoon je hersenen op..
Maar los van dit alles, er zijn 1000en stoffen die slecht voor je zijn: suiker, vet, alcohol, bleekwater, lijm, die zijn toch ook niet illegaal? Waarom lsd dan wel Wat heeft de overheid in godsnaam te zeggen over wat ik met mijn eigen lichaam doe? Die moeten zich met hun eigen zaakjes bemoeien!
Ik kwam erachter dat een psychose niets anders is dan dat je hersens zelf de stoffen aanmaken die normaal alleen met drugsgebruik gemaakt kunnen worden.
( ben zelf ook psychotisch geweest 2 jaar geleden) Voornamelijk doordat ik alcohol gedronken heb en wiet gerookt heb.
quote:Op het moment dat ik moest kiezen tussen wat de wereld mij voorschotelde en wat ik zelf dacht heb ik ervoor gekozen om rust te zoeken en mezelf dan maar op te laten nemen. Wat doktoren niet vertelde was dat ik 3 maanden in een "kliniek" kon verblijven..
Op donderdag 20 september 2001 16:37 schreef Wisp het volgende:[..]
ik weet wat je bedoeld.. ik heb heel vaak het id alsof er een soort wolk om je heen hangt waardoor je minder snel dingen door hebt en minder goed logisch kan nadenken..
na hoeveel maanden was jij dat kwijt?
Verder werd me haldol voorgeschreven en ook die keuze heb ik eigenlijk tegen mijn zin moeten verwerken. Doktoren denken veel dingen te weten, maar af en toe wisten ze totaal niet wat er in mijn mind speelde. Deze ingrijpende veranderingen zorgden ervoor dat alles wat ik had..dat ik dat verloor.
Ik ben mijn hele leven in de wolk gebleven totdat ik er genoeg van had en heb precies de juiste hoeveelheid kracht en schrikreactie voor mezelf teweeggebracht. In totaal heb ik 3 maanden in een kliniek verbleven zonder te blowen..toen kwam ik op 4 juli weer vrij en toen heb ik een tijd lang elke maandag geblowd..tot en met 1 januari omdat ik toen een baan kreeg en mezelf verantwoordelijk wilde opstellen.
Werk deed ik daarvoor high, ik studeerde high en ik dacht, schreef high. Maar nooit en te nimmer heb ik me verleidt aan drugs die niet natuurlijk waren. Coke is dan wel natuurlijk maar het pastte gewoon niet thuis in mijn lijst van natuurlijke drugs..
Over dat doorhebben wil ik het vogende kwijt. Als je "wakker" wordt dan ga je het doorhebben..blow maar lekker door en raak verstrikt in je fantasie, maar bouw het op..vervolgens wil je uit de fanatsie..en dat moet dan ook mogelijk zijn..de aarde is tenslotte een leerschool
Spliffunk *kan er nu wel om lachen*
quote:Neen. Zeker niet. Ik heb altijd de controle gehad. Dit kwam van mijn hogere zelf, een manier om een directere communicatie te creejeren.
Op donderdag 20 september 2001 15:10 schreef Spliffunk het volgende:[..]
Heb je dan nu en vergeef me deze gedachte niet het gevoel dat je je ziel aan de duivel hebt gegeven door op deze manier de oplossing te zoeken?
Daarnaast geloof ik totaal niet in een duivel, maar ik denk ook dat je het meer figuurlijk bedoelt.
quote:Sinds de trips geloof ik in "god", maar geenzins een die te maken heeft met het christendom, Islam of anderen.
En nog iets..je hebt je leven als het ware overgelaten aan een hogere kracht..(iets in jezelf waarschijnlijk)..hoe kijk je daarnu tegen op..wie was die kracht(wat denk jezelf??)..
Komt meer overeen met de boeken van Neale Donald Walsch.
quote:Hangt dus totaal van iemands instelling en achtergrond af.
Daarom vroeg ik dus ook in het begin zijn drugs nu goed of slecht?
quote:Onbewust? Hoe bedoel je dat? Snap ik niets van.
Ikzelf heb drugs op twee manieren gebruikt..onbewust en bewust..op elk van deze twee vlakken kreeg ik en krijg ik nu nog steeds meer ervaring..
quote:Ik heb ooit 2 jaar af te toe geblowd, maar ik heb er nu voor mezelf een grote hekel aan: het houdt mij tegen, en brengt me omlaag op spiritueel niveau. Ik heb dan ook het niveau wat je met blowen kunt bereiken ruimschoots overstegen.
Door te stoppen met drugs, weed 9 maanden geleden en paddo's ongeveer nou wat zal het zijn 3 jaar geleden ben ik terecht gekomen in een nieuwe wereld..en daar ben ik nu blij mee..
quote:Mijn realiteit werd dus breder dankzij de xtc en paddo's. Heeft ook met mijn manier van analyseren te maken.
quote:Dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent, maar diep van binnen daar genoegen meeneemt. Je gaat dus door met het blowen en paddo's gebruiken en je weet onbewust niet hoe ver je kan gaan. Zodra je je bewust wordt van het onbewuste waar je je in verkeerd zie je je situatie en schrik je daarvan..of het opent je ogen en je oren. Dat bedoel ik met onbewust blowen en paddo's gebruiken..
Op donderdag 20 september 2001 18:56 schreef Alcyone het volgende:
Onbewust? Hoe bedoel je dat? Snap ik niets van.
Spliffunk
Ik heb xtc, mdma, wiet, hasj, paddo's en een keer coke gedaan. Van de coke merkte ik niets, maar die had ik in de cola gedaan omdat ik tegen andere manieren van innemen ben. Maar ik merkte er geen zak van.
De mdma heeft mij tot nu toe het meest goed gedaan, ik leerde mezelf kennen heel diep van binnen en dat gevoel heb ik eigenlijk nooit meer verloren.
Van de xtc leerde ik ook het diepere van het leven kennen, dat niet alleen maar de dingen bestaan die je op het oog waarneemt...maar dat je jezelf spiritueel op een hoger niveau kan brengen door bepaalde onderwerpen in ogenschouw te nemen.
Van de paddo's ( ook een keer gedaan) heb ik geleerd dat de menselijke geest tot hele grote dingen instaat is. Tijdens de paddo's kon ik zowat 270 graden zien...leek wel alsof ik ogen in mijn rug had. En wat ik zag dat bestond ook echt..als ik me omdraaide zag ik het ook.
Ik gebruik nu al 2 jaar niets meer en ben ook ECHT niet van plan om ooit nog wat te gebruiken. In mijn experiment van 3 jaar ben ik genoeg te weten gekomen, en heb dus eigenlijk geen drugs meer nodig om nog meer ervaring op te doen.
Die drugs ervaringen deed ik in het weekend op, nooit door de week omdat ik het leuker vond om het in het weekend met mijn vrienden te doen. Ik ben ook nooit in mijn eentje stoned geworden omdat ik dat niet wilde, ik wilde met andere mensen zoiets meemaken.
Mijn beste ervaring tot nu toe was mdma in combinatie van wiet ( top 44), toen voelde ik pas waar het leven om draait.
( dat deed ik trouwens tijdens een houseparty/tranceparty...was een perfecte sfeer.)
Maar zoals ik al zei....did it, done it, know it..and never again.
quote:Onbewust drugs gebruiken is niet echt okey, ik heb die ene keer dat ik paddo's deed het onbewust gedaan omdat ik niet wist wat me te wachten stond.
Op donderdag 20 september 2001 19:04 schreef Spliffunk het volgende:[..]
Dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent, maar diep van binnen daar genoegen meeneemt. Je gaat dus door met het blowen en paddo's gebruiken en je weet onbewust niet hoe ver je kan gaan. Zodra je je bewust wordt van het onbewuste waar je je in verkeerd zie je je situatie en schrik je daarvan..of het opent je ogen en je oren. Dat bedoel ik met onbewust blowen en paddo's gebruiken..
Spliffunk
Achteraf is het wel okey...maar tijdens die trip vond ik het alles behalve leuk.
Als je het doet moet je het bewust doen, en zeker niet uit gewoonte zonder na te denken.
quote:Ok laat ik het anders zeggen ik was bewust bezig drugs onbewust te gebruiken..;)
Op donderdag 20 september 2001 19:14 schreef illusion het volgende:[..]
Onbewust drugs gebruiken is niet echt okey, ik heb die ene keer dat ik paddo's deed het onbewust gedaan omdat ik niet wist wat me te wachten stond.
Achteraf is het wel okey...maar tijdens die trip vond ik het alles behalve leuk.
Als je het doet moet je het bewust doen, en zeker niet uit gewoonte zonder na te denken.
quote:ahhh dus je blowde en nam paddo's uit gewoonte, maar zonder echt een reden?
Op donderdag 20 september 2001 19:18 schreef Spliffunk het volgende:[..]
Ok laat ik het anders zeggen ik was bewust bezig drugs onbewust te gebruiken..;)
quote:Hmm..hoe zal ik hierop reageren..ik was een kind van 16 die langzamerhand steeds meer ging blowen maar bijna niks in een joint gooide..mijn gedachtes werden dus heviger..ach wat is een echte reden..ik wilde liefde vinden en vrijheid voor de wereld en mezelf..maar hoe bereik je zoiets in godsnaam..?? Een echte reden..??
Op donderdag 20 september 2001 19:20 schreef illusion het volgende:[..]
ahhh dus je blowde en nam paddo's uit gewoonte, maar zonder echt een reden?
Hmm..ik dacht echt dat ik voor de rest van mijn leven zou blowen..en ik nam daar gewoon genoegen mee..nooit gedacht dat ik zo "bewust" en "onbewust" tegelijk blowde..en toch in het "normale" leven kon staan..
Misschien wel stom en dom..maar wat is stom en dom..? Je staat tenslotte op deze wereld om anderen te helpen..maar nooit gedacht dat andere mensen mij zouden "helpen"..
Het complot was toen compleet..onbewust en bewust..
Een always-keep-on-smiling-ventje
quote:Ik heb net zo veel ervaring met XTC als met paddo's.
Op zaterdag 22 september 2001 01:21 schreef dagwaarde het volgende:
Paddo's zijn dus helemaal niet zo onschuldig, totaal niet.
x-t-c is onschuldiger, zolang je maar goeie hebt (die je voor 5 piek gratis kan laten (lab)testen.
Pas dan weet je zeker dat je goeie drugs hebt/had, geloof me, maar paddo's zijn idd net als LSD en andere trips.
Maar, iedereen heeft uiteindelijk zijn eigen mening natuurlijk dus als je dan toch uit je pannetje wil spacen, filosiferen , spiritualiseren of de beest wil uithangen ofzo (heheheh), GA JE GANGEen always-keep-on-smiling-ventje
Nu vind ik xtc TOTAAL niet onschuldig (ik bedoel dan vooral de pillen waar dat klote Speed in zit) maar heb nooit problemen gehad met paddo's. Wat is er zo slecht aan dan?
Probleem is vooral... waar vind je pure MDMA?
Ik denk dat zo'n 95% van de xtc gebruikers nog nooit MDMA heeft gehad, alleen maar MDA, MDEA en andere stoffen, MET Speed
quote:Dan is dat heel duidelijk niet het pad wat je in je leven moet bewandelen.
Op maandag 24 september 2001 21:05 schreef DerHanzl het volgende:
Drugs zijn kut.
Heb 't twee keer gebruikt en de tweede keer ging het wel zo gigantisch mis. Ik ben wel een "paranormaal actief"... maar zo erg??!! Tjezus... en da midden op straat, nie meer normaal kunnen praten (alleen Engels) en ik maakte me toch vanalles meej. Zwarte energiën enzo, van die dingen waar je normaal alleen van leest... 't kwam gelijk op me af...
Nooit meer voor mij, ben blij dat 't gelijk de tweede keer goed fout ging, ik hoef nie meer!
quote:Dan hebben ze niet de juiste adresjes
Op zaterdag 22 september 2001 14:57 schreef Alcyone het volgende:[..]
Ik heb net zo veel ervaring met XTC als met paddo's.
Nu vind ik xtc TOTAAL niet onschuldig (ik bedoel dan vooral de pillen waar dat klote Speed in zit) maar heb nooit problemen gehad met paddo's. Wat is er zo slecht aan dan?
Probleem is vooral... waar vind je pure MDMA?
Ik denk dat zo'n 95% van de xtc gebruikers nog nooit MDMA heeft gehad, alleen maar MDA, MDEA en andere stoffen, MET Speed
Ik heb toch serieus 90% van de tijd MDMA in handen (ja dat doe ik zo'n 1x p/m ) zonder andere shit dr in ...
MDA/MDEA hebben trouwens een iets andere uitwerking maar zijn niets meer of minder schadelijk hoor.
Mensen die er niet mee geexperimenteerd hebben kunnen naar mijn mening hier geen zinnige reply op posten aangezien het iets is waar je enkel uit ervaring een beeld van kan hebben.
Paddo's bijvoorbeeld worden als sinds mensheugenis door indianen en sjamanen gebruikt.
Ze openen een gebied in je bewustzijn dat normaal afgeloten is. Nou is het wel zo dat je in dat gebied alle kanten op kan en veel verder dan in een normale staat van bewustzijn.
Dit geldt zowel voor vreugde / euforish gevoel als angst/paranoia. Je maakt dus soms ook lelijke dingen mee. Daarom moet je een sterke geest+karakter hebben om er uiteindelijk mee te kunnen leven en er sterker van worden ipv. een phychotisch figuur te worden.
Ja dat t niet echt goed voor je is weten we allemaal.
quote:REACTIE:
Op dinsdag 25 september 2001 07:41 schreef Technofreak het volgende:[..]
Paddo's bijvoorbeeld worden als sinds mensheugenis door indianen en sjamanen gebruikt.
Ze openen een gebied in je bewustzijn dat normaal afgeloten is. Nou is het wel zo dat je in dat gebied alle kanten op kan en veel verder dan in een normale staat van bewustzijn.
Dit geldt zowel voor vreugde / euforish gevoel als angst/paranoia. Je maakt dus soms ook lelijke dingen mee. Daarom moet je een sterke geest+karakter hebben om er uiteindelijk mee te kunnen leven en er sterker van worden ipv. een phychotisch figuur te worden.
Hoe sterk ben je als je drugs naast je kunt leggen? Je hebt wel gelijk als je zegt dat er soms lelijke dingen gebeuren.
Paddo's bijvoorbeeld..een trip die je van de drugs afhelpt..is een teken of van zwakte of van sterkte?
Weed..5 jaar geblowd..en toch kon ik ook dat naast me leggen..naast me gelegd? Door zwakte of door sterkte? Zat kansen gehad om het te doen nadat ik ermee stopte..maar toch nee gezegd..
Het gaat er voor mij niet om of jij sterker bent dan mij..maar je eigen angst kun je nooit voorspellen..je kunt hem alleen maar meemaken en er van leren..
Wat de weg van het leven met jou aanwil daar kom je zelf achter en als dat op de helft van de weg angst betekend..dan moet je daar je rug niet van omkeren maar er wijs mee omgaan..
Psychotisch figuur..dat kun jij ook nog worden als je dat wilt..
Ikzelf koos dan maar voor beide..en daar heb ik geen moment spijt van..Als jij mijn angst zou meemaken dan zou je zien wat hel is..mijn angst is absoluut niet voor niets geweest en ik ben heel blij dat ik deze emotie heb..
De eerste stap is gezet..
Van paddo's geen spirituele dingen meegemaakt, als ik het gebruik dan heb ik altijd het idee dat ik het zeer goed zelf kan sturen. De laatste keer had ik een bad trip ook dit liet ik zelf toe. Erg prettig was het niet maar ik ben er veel sterker en wijzer uitgekomen. Voor de rest geen nare ervaringen ervan gehad (mijn hersenen zijn volgens mij ook nog niet verweekt ofzo)
XTC was voor mij een openbaring. Ik had toen echt het gevoel dat ik alles begreep. Niet echt spiritueel ofzo. Wat me het meest eraan beviel was de immens grote liefde die ik op dat moment ervaarde. Regelmatige gebruikers zeiden dat het goede pillen waren zonder speed erin, dus dat heb ik dan niet meegemaakt.
Drugs kunnen naar mijn mening niet veel kwaad mits met mate gebruikt. Onkunde leidt tot nare ervaringen. Mensen die er erg op tegen hebben volgens mij er geen ervaring mee of hebben onjuist gebruikt.
Boektip: Uit je bol (schrijver ben ik vergeten en nee dat komt niet door de drugs )
Overigens lijkt het wel zo te zijn dat je met sommige drugs op super-sensitief wordt.
quote:Tuurlijk komt spiritualiteit uit jezelf.
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:10 schreef sataN het volgende:
Dan moet je je denk ik eerst gaan afvragen of spiritualiteit uit jezelf komt, of juist ergens anders vandaan.
quote:Vind ik het toch bijzonder knap dat ik anderhalve maand geleden exact hetzelfde als mijn vrienden heb ervareb toen we paddo's namen.
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:10 schreef sataN het volgende:
Wil hier even tussendoor gooien dat volgens mij alles wat je ziet voelt en ervaart met drugs op, uit jezelf komt.
De dingen die jij hebt gevoeld, meegemaakt, gezien, maar dan sterker, afgezwakt vervrommeld en verdraait.
Gooi je hele herseninhoud en gevoelsleven in een mixer, dat is ongeveer zoiets als wat gebeurt.
Kunnen hele verbazende dingen utikomen.
Maar is dat spiritueel?
Dan moet je je denk ik eerst gaan afvragen of spiritualiteit uit jezelf komt, of juist ergens anders vandaan.Overigens lijkt het wel zo te zijn dat je met sommige drugs op super-sensitief wordt.
Sorry, maar dit is duidelijk niet iets wat puur "uit jezelf komt".
Ander punt: Ik heb 5 jaar geleden toen ik voor het eerst paddo's gebruikte te maken gekregen met concepten en inzichten die haaks staan op mijn zijn tot dan toe. Iedere keer daarna dat ik paddo's of MDMA heb gebruikt zijn exact dezelfde concepten met nieuwe inzichten tot mij gekomen, waardoor ik als mens radicaal ben veranderd (en ten goede, serieus). Conclusie in mijn geval: dit is niet het gevolg van be-invloed gedrag van mij eigen hersentjes... dit is iets veel groters dan dat en als je even doordenkt snap je dat ook.
En nee, ik sta niet bekend als een retard. Mijn vrienden staan achter me.
quote:Definieer "jezelf" dan. Ik heb een aantal keren gehad met paddo's dat de grens tussen mezelf en de rest van de wereld vager werd. Ook concepten als "ik" en "jij" werden heel vaag, bijna betekenisloos. Wat er over bleef was een soort allesoverkoepelend "wij". Ik had een soort van "binnenste buiten" gevoel als je begrijpt wat ik bedoel: ik voelde me niet alleen deel van de wereld, maar de wereld was ook deel van mij. Mijn "mezelf" was niet meer begrensd door mijn fysieke lichaam maar was veel vager, misschien dat "mezelf" niet eens echt bestond. Hoe kan je je dan nog afvragen of iets wel of niet uit jezelf komt, dat wordt dan een vrij betekenisloze vraag. Ik begreep toen ook wat religies als het boeddhisme bedoelen met de bewering dat je ego slechts een illusie van je geest is. Het universum is één, *alle* vormen van onderscheid zijn kunstmatig, en bestaan alleen in je geest.
Op woensdag 10 oktober 2001 01:27 schreef Alcyone het volgende:[..]
Vind ik het toch bijzonder knap dat ik anderhalve maand geleden exact hetzelfde als mijn vrienden heb ervareb toen we paddo's namen.
Sorry, maar dit is duidelijk niet iets wat puur "uit jezelf komt".
Mijn god wat klinkt dit hoogdravend en zweverig zeg. Maar ik kan mijn ervaringen niet anders beschrijven....
Wat betreft XTC: je weet nooit wat je krijgt. Mensen zeggen altijd, ja maar het is van een vriend en die heeft geen slecht spul. Dat weet je nooit. XTC wordt door vage figuren in zelf inelkaar geknutselde laboratoria 'geheim' gemaakt.
Daar komt helaas geen keuring van warendienst even controleren. Wat geeft jou de zekerheid dat er nietnet en pil tussenzit die even een verkeerde samenstelling bevat.
Ik heb er zelf zo'n 20-30 genomen totnutoe in mijn leven en het is wel een apart gevoel. En toch heb ik vaak zoiets van, ook zonder pil kan ik dat bewerkstelligen. Het zit toch allemaal tussen de oren. Wat me wel vaker opvalt is dat mensen die veel ge-experimenteerd hebben juist makkelijker dit beoogde gevoel uit zichzelf kunnen oproepen.
Blowen heeft verscheidene effecten bij mij. Afhankeljk in welke mood je zit uiteraard, ga ik soms enorm filosofisch denken ervan en andere keer zie ik dingen die ik normaal niet zie, vooral bij mensen.
Ik denk dat bij overmatig gebruik men teveel verwijdert raakt van de dagelijkse gang van zaken. Anderzijds zou dat voor sommige mensen juist een verademing kunnen zijn als je ziet in welke sleur men leeft.
Verder denk ik dat GHB en coke niet echt zuivere vormen zijn en je snel in verkeerde circeltjes terecht komt. Paddo's zijn op zijn tijd weer wel oke denk ik. Halucinerende trips kunnen heel spiritueel zijn. Je krijgt eigenlijk gewoon een visioen.
Maar voor alles geldt, als je met angstgevoelens zit, net als bij alcohol, dat het erg negatieve effecten kan hebben.
Blowen is nog het onschuldigst. Natuurlijk produkt.
[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 10-10-2001 17:23]
quote:Exact!
Op woensdag 10 oktober 2001 09:39 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Definieer "jezelf" dan. Ik heb een aantal keren gehad met paddo's dat de grens tussen mezelf en de rest van de wereld vager werd. Ook concepten als "ik" en "jij" werden heel vaag, bijna betekenisloos. Wat er over bleef was een soort allesoverkoepelend "wij". Ik had een soort van "binnenste buiten" gevoel als je begrijpt wat ik bedoel: ik voelde me niet alleen deel van de wereld, maar de wereld was ook deel van mij. Mijn "mezelf" was niet meer begrensd door mijn fysieke lichaam maar was veel vager, misschien dat "mezelf" niet eens echt bestond. Hoe kan je je dan nog afvragen of iets wel of niet uit jezelf komt, dat wordt dan een vrij betekenisloze vraag. Ik begreep toen ook wat religies als het boeddhisme bedoelen met de bewering dat je ego slechts een illusie van je geest is. Het universum is één, *alle* vormen van onderscheid zijn kunstmatig, en bestaan alleen in je geest.
Dit bedoel ik ook, maar soms moet je een stapje terug doen om het mensen duidelijk te maken die die ervaring niet hebben gehad.
quote:Waarom? Vind het juist realistisch en to the point
Mijn god wat klinkt dit hoogdravend en zweverig zeg. Maar ik kan mijn ervaringen niet anders beschrijven....
quote:Vaak is het even terugkeren naar je *ware* zelf. Geen maskers of aangeleerde patronen die je leven beheersen.
Op woensdag 10 oktober 2001 17:17 schreef michelos het volgende:
Volgens geldt ook hier: als je het niet overdrijft is het oke. Maar in het algemeen geldt denk ik toch, vooral bij de iets zwaardere vormen van drugs: je raakt je eigen gevoel tijdelijk kwijt of het vervaagd of verandert. En alhoewel ik vaak tegen iets verdovends ben is het soms juist een goeie manier even een ander licht op je leven te werpen. Soort van bezinning.
quote:Zorg dan dat je MDMA poeder te pakken krijgt
Wat betreft XTC: je weet nooit wat je krijgt. Mensen zeggen altijd, ja maar het is van een vriend en die heeft geen slecht spul. Dat weet je nooit. XTC wordt door vage figuren in zelf inelkaar geknutselde laboratoria 'geheim' gemaakt.
Daar komt helaas geen keuring van warendienst even controleren. Wat geeft jou de zekerheid dat er nietnet en pil tussenzit die even een verkeerde samenstelling bevat.
quote:Mijn reden om ermee te experimenteren! Als je goed oplet en alles goed analyseert kun je leren hoe je zelf die hendeltjes in je hoofd moet omhalen. Dit kun je ook bereiken door in een boeddhistisch klooster te gaan zitten en tientallen jaren te studeren, of je pakt het iets slimmer aan (een hele sterke discipline blijft noodzakelijk, het is geen vermaak).
Ik heb er zelf zo'n 20-30 genomen totnutoe in mijn leven en het is wel een apart gevoel. En toch heb ik vaak zoiets van, ook zonder pil kan ik dat bewerkstelligen. Het zit toch allemaal tussen de oren. Wat me wel vaker opvalt is dat mensen die veel ge-experimenteerd hebben juist makkelijker dit beoogde gevoel uit zichzelf kunnen oproepen.
quote:En het is misschien een cliche, maar om uit de sleur te breken is DE foutieve reden om ook maar iets te gebruiken en de sleutel tot verslaving. Het gaat om zelfstudie. Blowen brengt een mens een klein beetje meer, maar niet veel meer.
Blowen heeft verscheidene effecten bij mij. Afhankeljk in welke mood je zit uiteraard, ga ik soms enorm filosofisch denken ervan en andere keer zie ik dingen die ik normaal niet zie, vooral bij mensen.
Ik denk dat bij overmatig gebruik men teveel verwijdert raakt van de dagelijkse gang van zaken. Anderzijds zou dat voor sommige mensen juist een verademing kunnen zijn als je ziet in welke sleur men leeft.
quote:GHB ken ik niet maar coke vind ik verschrikkelijk klote spul.
Verder denk ik dat GHB en coke niet echt zuivere vormen zijn en je snel in verkeerde circeltjes terecht komt.
Moet ik er ook bij zeggen dat ik totaal niets weet van heroine, crack, Angel Dust etc. en dat ik ook niet van plan ben om me er mee bezig te houden.
quote:Ik vind blowen helemaal niet onschuldig. Ik heb de effecten bij mezelf en vrienden geanalyseerd en ben tot de conclusie gekomen dat het alleen maar dempt en je bewustzijn vernauwt. Net als alcohol een vlucht uit de werkelijkheid.
Maar voor alles geldt, als je met angstgevoelens zit, net als bij alcohol, dat het erg negatieve effecten kan hebben.
Blowen is nog het onschuldigst. Natuurlijk produkt.
De enige die ik ken die er baat bij heeft is een vriend van me met ADHD.
quote:Ja zoiets ja.
Op woensdag 10 oktober 2001 22:22 schreef Alcyone het volgende:[..]
Vaak is het even terugkeren naar je *ware* zelf. Geen maskers of aangeleerde patronen die je leven beheersen.
quote:De moeder alle dansdrugs...
Zorg dan dat je MDMA poeder te pakken krijgt
quote:Lol. Ik doe dat ook al 10 jaar, dat experimenteren. Dat is een universeel idee volgens mij...
Mijn reden om ermee te experimenteren! Als je goed oplet en alles goed analyseert kun je leren hoe je zelf die hendeltjes in je hoofd moet omhalen. Dit kun je ook bereiken door in een boeddhistisch klooster te gaan zitten en tientallen jaren te studeren, of je pakt het iets slimmer aan (een hele sterke discipline blijft noodzakelijk, het is geen vermaak).
quote:Gedeeltelijk met je eens. Ik vind ook dat de enigste manier op van je probleem af te komen is om dat rechtstreeks op te lossen, zonder drugs. Als je mensen bestudeerd bijvoorbeeld naar het gedrag van een sigaret-roken kun je ook patronen ontdekken. Als iemand zich op een bepaalde manier niet makkelijk voelt ergens bij dat neemt men een haal.
En het is misschien een cliche, maar om uit de sleur te breken is DE foutieve reden om ook maar iets te gebruiken en de sleutel tot verslaving. Het gaat om zelfstudie. Blowen brengt een mens een klein beetje meer, maar niet veel meer.
quote:GHB is levensgevaarlijk en gaat te ver. Net als die andere hard drugs. Chemisch spul ben ik sowieso erg skeptisch over..
GHB ken ik niet maar coke vind ik verschrikkelijk klote spul.
Mensen die er iets in vinden hebben meestal gebrek aan zelfvertrouwen en eigenwaarde. Ik vind het de meest nutteloze drug ter wereld.Moet ik er ook bij zeggen dat ik totaal niets weet van heroine, crack, Angel Dust etc. en dat ik ook niet van plan ben om me er mee bezig te houden.
quote:Sja. Ik denk dat je ook dat zelf kan sturen. Als je duf wilt zijn kan dat. Maar je kan ook heel heldere gesprekken hebben. Tis maar net wat je wil en hoe fit je lichaam is volgens mij. En als je je teveel overgeeft aan de situatie raak je in zo'n apathische mood. Hoeft echter niet.
Ik vind blowen helemaal niet onschuldig. Ik heb de effecten bij mezelf en vrienden geanalyseerd en ben tot de conclusie gekomen dat het alleen maar dempt en je bewustzijn vernauwt. Net als alcohol een vlucht uit de werkelijkheid.
De enige die ik ken die er baat bij heeft is een vriend van me met ADHD.
quote:Ik was ff op zoek naar wat topics waar je in had geschreven ik hoop dat je het niet erg vind..
Op donderdag 20 september 2001 14:22 schreef Yssil het volgende:
Of drugs nou echt spiritueel zijn weet ik niet, maar ze hoeven niet persee alleen maar negatief te zijn.
Ik heb een paar jaar geleden LSD gebruikt en heb daarbij hele optochten leuke beestjes over de tafel zien lopen, je gaat mij niet vertellen dat die er echt zijn en dat je die normaal niet ziet
Wel heb ik hele mooie inzichten gekregen die waarschijnlijk al wel in me zaten maar die er toen dmv de LSD uitgekomen zijn. Na ongeveer 3 uur is mijn trip omgedraaid en heb ik de meest gruwelijke dingen beleefd. Ik dacht dat ik doodging (en dat is dan echt levensecht!) en beleefde dat ik doodging en het was helemaal niet erg/eng!
Sindsdien heb ik geen enkele angst meer voor de dood (niet dat ik nu dood wil) en kan ik mijn verdriet om mensen die zijn overleden omzetten in iets positiefs... Dat is toch wel een beetje spiritueel lijkt me..
Aan de andere kant heb ik wel problemen met mijn geheugen gehad ongeveer 4 jaar lang en een grote flashback.
Niet echt aan te raden dus, volgens mij halt het alleen dingen naar boven die al in je zitten maar waar je je nog niet van bewust bent, zowel positief als negatief.
En "what doesn't kill you makes you stronger"
zo kun je elke heftige gebeurtenis wel als spiritueel ervaren.Groetjes Yssil
Ikzelf heb twee soorten drugs gebruikt, de 1 is weed en de ander paddo's..beide keren heb ik alle twee de drugs gebruikt om psychisch dood-te-gaan..ik kan je vertellen dat je niet weet wat je meemaakt en dat je er alles voor over hebt om er weer uit te komen. De eerste keer lukte dit door de "bedorven??" paddo's weer uit-te-kotsen..(toen ben ik gelijk gestopt)de tweede keer was het de weed..die me in de situatie bracht van een psychose en ik toestemde om te slapen in het ziekenhuis..ik kreeg toen ook maar gelijk pillen en ik dacht dat als ik die zou nemen dat ik zou sterven..ik nam de pillen en ik nam er genoegen mee dat ik de volgende dag niet meer zou halen.
Ik leef nu sterker dan ooit..Zonder weed en zonder paddo's ik kan eigenlijk wel zeggen dat je uitspraak klopt..what doesn't kill u makes u stronger..dat is zeker waar..
Ik begrijp ook heel goed dat je iets kunt omzetten als iets positiefs als een persoon doodgaat..
Groetjes Spliffunk
* Spliffunk vind drugs wel degelijk spiritueel helend
[Dit bericht is gewijzigd door Spliffunk op 17-10-2001 21:04]
http://members.tripod.com/Drainman/stories/stories.html
Spliffunk
Dat weet ik dus wel eigenlijk... Heb toen ook het ziekenhuis van binnen gezien, mijn trip heeft zeker een dag geduurt, je kan je wel voorstellen hoevaak ik mijn laatste adem heb uitgeblazen...
We kunnen elkaar een handje geven geloof ik.
Yssil
quote:Eigenlijk hebben we dat al gedaan Yssil, maar bij deze aangenaam kennis met je te maken
Op woensdag 17 oktober 2001 22:45 schreef Yssil het volgende:
We kunnen elkaar een handje geven geloof ik.
Yssil
Spliffunk
quote:uit, Uit je bol:
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:40 schreef gvd het volgende:
tip lees uit je bol van gerben hellinga en hans plomp
hij staat ook online op en graag de link niet verwijderen dit is een goed voorlichtings boek over drugs van gebruikers voor gebruikers de link is: http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/index.htm
is niet mijn site
Ik wist echt wel wat ik innam..ik wist alleen niet hoe ver ik kon gaan omdat ik nog nooit van het woord psychotisch gehoord had.
Trouwens hele goede link, het zou voor mij het volgende kunnen betekenen als ik het boek gelezen had en dan met name het onderwerp paddo's..;
Een totaal ander leven en dat is nu juist niet wat ik wil
Spliffunk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |