Een internist hoeft niet alwetend te zijn. Daarnaast kan het dus verschillende oorzaken hebben.quote:Op maandag 20 december 2004 16:27 schreef dafjedaf het volgende:
Erg vreemd dat mn internist daar anders over denkt: die heeft en aantal patienten behandeld die zogenaamd een chronisch vermoeidheidssyndroom hadden terwijl ze toch zooo gezond aten, nou die hadden dus gewoon te weinig carnitine in hun bloed. Pillen er in en hoppa.
Een genetische afwijking hoeft niet perse bekend te zijn... je weet maar nooit... maar goed... ik denk alleen niet dat je zorgen hoeft te maken om veganisten. Ik heb nog geen veganist horen klagen over dat tekort (en ook wat langere veganisten dus, 20 jaar al ofzo).quote:Het is gewoon een voedingsstof waar je een tekort aan kunt krijgen. Ik zeg niet dat je niet kunt overleven als je er een tekort aan hebt, want het hoeft niet bij iedereen zo erg te zijn als bij mij. Ik zeg alleen dat een veganist het snel te weinig binnen krijgt en dat dat niet gezond is. Overigens: ik heb dus ook geen genetische afwijking.
Als het aangeboren was had ik er altijd al last van gehad.quote:Op maandag 20 december 2004 17:21 schreef TechXP het volgende:
Een genetische afwijking hoeft niet perse bekend te zijn... je weet maar nooit...
Misschien ben je een mutant.quote:Op woensdag 22 december 2004 01:48 schreef dafjedaf het volgende:
Als het aangeboren was had ik er altijd al last van gehad.
Maar toch vraag ik me af waarom dan niet alle vegetariërs en veganisten half dood in bed liggen.quote:Op woensdag 22 december 2004 01:48 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Mijn opa rookte een pakje per dag en zoop als een ketter. Hij is 94 geworden.quote:Op maandag 20 december 2004 19:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een vriend van mij is al een jaar of twintig veganist. Ik ken weinig mensen die zo fysiek gezond zijn als hij. Ik denk dat hij helemaal nergens tekort aan heeft...
Dit heeft er helemaal niks mee te maken. Er zijn hier mensen die denken dat je wel een tekort op mòet lopen als je veganist bent en dat is dus onzin. Je moet gewoon nadenken over wat je eet, maar dat moet je als omnivoor even goed.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:38 schreef Gert het volgende:
Mijn opa rookte een pakje per dag en zoop als een ketter. Hij is 94 geworden.
Dat je geen symptomen krijgt wil niet zeggen dat je geen tekort hebt. Net zoals het kettingroken: het is wel slecht ook al ontwikkel je er geen ziekte door en word je er oud mee. En een veganist kan gewoon niet genoeg carnitine binnen krijgen. Vast wel genoeg om het niet ernstig te merken, maar het blijft te weinig.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dit heeft er helemaal niks mee te maken. Er zijn hier mensen die denken dat je wel een tekort op mòet lopen als je veganist bent en dat is dus onzin. Je moet gewoon nadenken over wat je eet, maar dat moet je als omnivoor even goed.
geen idee, het kan misschien ook later komen?quote:Op woensdag 22 december 2004 01:48 schreef dafjedaf het volgende:
De mensen die bij mn internist komen met een licht tekort klagen over moeheid, gebrek aan energie, soms wat spierpijn, maar vooral futloosheid. Misschien dus wel slim voor de veganisten om daar eens aan te denken mochten ze die klachten herkennen.quote:Op woensdag 22 december 2004 18:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, als je door een tekort aan dat spul verlamd kan raken, zou je er als veganist bij een licht tekort toch wel iets van moeten merken. Lijkt mij dan...
Ik denk dat je het dan algemeen moet stellen.. iedereen moet gewoon letten op zijn lichaamquote:Op donderdag 23 december 2004 12:01 schreef dafjedaf het volgende:
De mensen die bij mn internist komen met een licht tekort klagen over moeheid, gebrek aan energie, soms wat spierpijn, maar vooral futloosheid. Misschien dus wel slim voor de veganisten om daar eens aan te denken mochten ze die klachten herkennen.
Je eet veel vlees en toch heb je te weinig, de meeste andere mensen die genoeg vlees eten hebben niet te weinig. Het eerste waar je bij zoiets aan zou denken is dus lijkt mij dus toch een 'genetische afwijking', d.w.z.: jouw genen zijn op dit punt anders als bij de meeste andere.quote:Op maandag 20 december 2004 16:27 schreef dafjedaf het volgende:
Overigens: ik heb dus ook geen genetische afwijking.
Mensen die genetisch aanleg hebben voor bijv. kanker hoeven ook geen kanker als baby te hebben.quote:Op woensdag 22 december 2004 01:48 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
tis een auto-immuun reactie bij mij, maar bij de rest is het aangeboren.quote:Op zondag 26 december 2004 14:43 schreef McGry het volgende:
Je eet veel vlees en toch heb je te weinig, de meeste andere mensen die genoeg vlees eten hebben niet te weinig. Het eerste waar je bij zoiets aan zou denken is dus lijkt mij dus toch een 'genetische afwijking', d.w.z.: jouw genen zijn op dit punt anders als bij de meeste andere.
Mensen die genetisch aanleg hebben voor bijv. kanker hoeven ook geen kanker als baby te hebben.
Ik kan het me goed voorstellen. Sommige mensen (lees: heel veel mensen) houden gewoon van een lekker stukje vlees. Daar kunnen ze dan echt van genieten. En 1 miniem moraal streepje voor hebben op vleeseters is voor velen niet genoeg om dat op te geven (en terecht). Er zijn waarschijnlijk wel 10 keer zoveel handtekeningen opgehaald door wakker dier dan dat er vegetariers zijn. Waarschijnlijk hebben ze ook wel meer donaties gekregen, maar geen vlees eten doet gewoon te weinig voor het resultaat.quote:Op maandag 27 december 2004 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar vlees je lust en je leven? Dat vind ik wel een beetje eng klinken...
Spaar zuurstof.quote:Op donderdag 30 december 2004 01:23 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik ben zo extreem-veganist. Zelfs water en brood drinken en eten vind ik moord. Zijn er nog meer FOK-ers die daar zo over denken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |