abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2004 @ 12:17:12 #76
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23986727
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:47 schreef Toeps het volgende:
Ja hallo, dát zei je er in je eerste post niet bij! Ik je eerste post leek het net of het de normaalste zaak vna de wereld was dat iemand na 10 dagen geen vlees verlamd raakt.
Het is ook niet normaal dat je er verlamd van raakt, maar waarom is het dan meteen psychsich volgens jou... Er zitten immers stofjes in vlees die vrijwel niet in andere voedingsmiddelen zitten dus kun je daar best een tekort aan krijgen als je het niet eet - klinkt logischer dan psychisch de druk van het geen vlees eten niet aankunnen en in mekaar zakken.

Maar goed, ik heb inderdaad een zeldzame ziekte, maar nou weet ik nog steeds niet hoe de veganisten en vegetariers hier hun carnitine binnen krijgen? Gezien dat jullie zo verschrikkelijk veel van voeding weten zou ik dat wel s willen weten.

Verder: ja ik eet vlees en nee geen biologisch- scharrel- of anderszins knuffelbaarder vlees. Ik heb er domweg geen geld voor, als gehandicapte kan ik niet werken en ik leef dus van een zeer minimaal inkomen. Vaak moet ik bijv. limonade laten liggen en thee drinken, om genoeg vlees te kunnen eten, dus "beter" vlees zit er voor mij niet in. Ik word dan ook nogal moe van vegetariers die plaatjes googelen. Ik weet het, het is een drama, maar ikzelf sta op dit moment machteloos. Als ik later met mn verlamde lijf een rijke vent aan de haak heb geslagen zal ik de allergelukkigste lammetjes gaan opeten. Maar nu even niet.

* dafjedaf heeft veel pijn vandaag, excuses voor (toekomstige) scherpe bewoordingen.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_23987276
quote:
Carnitine wordt beschouwd als een aminozuur dat echter niet als bouwstof dient voor lichaamsweefsel, zoals andere aminozuren, maar een belangrijke rol speelt in de vetstofwisseling. Tevens fungeert carnitine als antioxidant. De dagelijkse inname via de voeding varieert sterk, n.l. van 5mg tot 100mg per dag. Rood vlees is de belangrijkste voedingsbron. Het lichaam maakt deze voedingsstof voornamelijk zelf met het aminozuur lysine. Hiervoor zijn tevens het aminozuur methionine, de vitamines C, B3 en B6 en het mineraal ijzer nodig. Een tekort aan één van deze voedingsstoffen zal tevens een carnitinetekort veroorzaken.
Even gegoogled: Ik maak het dus zelf aan.
Uit het stukje blijkt overigens wel weer dat veganisten (maar eigenlijk iedereen) goed op moeten letten of je wel voldoende ijzer en vitaminen binnenkrijgt.
pi_23987492
We moeten even snel met de genetische modificaties aan de gang gaan, zodat je straks weilanden vol met karbonades en gehaktballen hebt lopen... natuurlijk kunnen zij dan geen pijn voelen

Of lammetjes die meteen na de geboorte overlijden...
  woensdag 15 december 2004 @ 13:38:06 #79
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23988524
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:43 schreef Toeps het volgende:
Even gegoogled: Ik maak het dus zelf aan.
Uit het stukje blijkt overigens wel weer dat veganisten (maar eigenlijk iedereen) goed op moeten letten of je wel voldoende ijzer en vitaminen binnenkrijgt.
Ik weet niet wat voor bron je hebt, maar volgens mijn internist is het helemaal geen aminozuur. En de stof zelf zit gewoon in voeding, hoogste concentratie zit in lamsvlees. Nooit eerder iets gehoord over zelf aanmaken, je haalt t gewoon uit vlees enzo.
  woensdag 15 december 2004 @ 13:40:00 #80
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23988575
"De dagelijkse inname via de voeding varieert sterk, n.l. van 5mg tot 100mg per dag."

Muahahaha, ik slik 11 gram per dag + wat ik via vlees binnenkrijg

En volgens mn internist is de normale hoeveelheid uit voedsel 20 gram.
pi_23988783
quote:
Op woensdag 15 december 2004 09:51 schreef punchdrunk het volgende:
natuurlijk is het niet zo dat vegetariers en veganisten de wereld per saldo niet vreselijk veel verbeteren, maar het is wel zo, dat zij, over 30 jaar, als we walgend terugkijken op de manier waarop we dieren nu behandelen, kunnen zeggen: daar heb IK niet aan meegedaan. respect daarvoor dus.

verder vindt ik het heel laf van mensen die NIETS doen verwijten te horen tegen mensen die tenminste IETS doen.

[afbeelding]
legbatterij

[afbeelding]
snavel afslijpen

[afbeelding]
"lopende band werk"

en dan bespaar ik jullie de ECHT leuke plaatjes nog...

smakelijk trouwens.
Ik krijg trek in een kipfiletje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 15 december 2004 @ 14:04:51 #82
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23989146
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:49 schreef heiden6 het volgende:
Ik krijg trek in een kipfiletje.
Samen naar de mac?
pi_23989605
quote:
Op woensdag 15 december 2004 14:04 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Samen naar de mac?
Of BK.

Maar liever mac.
pi_23990407
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:38 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor bron je hebt, maar volgens mijn internist is het helemaal geen aminozuur. En de stof zelf zit gewoon in voeding, hoogste concentratie zit in lamsvlees. Nooit eerder iets gehoord over zelf aanmaken, je haalt t gewoon uit vlees enzo.
Het is geen aminozuur: (bron=biochemistry van Stryer)

(CH3)3N+-C-C(OH)-C-C(O2-)

of je het zelf kan maken weet ik niet.. Maar je slikt 11 gram zeg je? Dat is wel echt heel veel om te slikken, moeten dus echt meerdere dikke pillen zijn!

En nu ga ik wel heel erg off-topic, dus ik houd m'n smoel verder dicht
  woensdag 15 december 2004 @ 15:31:35 #85
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23991071
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:02 schreef McGry het volgende:
Het is geen aminozuur: (bron=biochemistry van Stryer)

(CH3)3N+-C-C(OH)-C-C(O2-)

of je het zelf kan maken weet ik niet.. Maar je slikt 11 gram zeg je? Dat is wel echt heel veel om te slikken, moeten dus echt meerdere dikke pillen zijn!
33 stuks, ze lijken op van die ouderwetse aspirines, maar dan zonder breekribbeltje. Wit poederig, zonder suikerlaagje, als ik er een vergeet ligt er na een dag een wit prutje wat NIET uit de vloerbedekking gaat.

Maar das wel heel OT
  woensdag 15 december 2004 @ 15:34:21 #86
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23991125
En ze smaken naar verotte vis of ongewassen doos.

Afhankelijk van je seksuele orientatie.

Maar nu echt weer ontopic!!

Kijk een koe, erg ontopic.
pi_23991173
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:34 schreef dafjedaf het volgende:
En ze smaken naar verotte vis of ongewassen doos.

Afhankelijk van je seksuele orientatie.

Maar nu echt weer ontopic!!

Kijk een koe, erg ontopic.
Een goede steak.
  woensdag 15 december 2004 @ 15:37:16 #88
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23991193
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:45 schreef teknomist het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat jullie voor de dieren opkomen maar onderbouw eens goed waarom dieren niet geboren mogen worden om uiteindelijk op mijn bordje te belanden - aannemende dat deze dieren geen pijn lijden o.i.d. Wat is het achterliggende ethisch principe... En indien een dergelijk consistent principe aanwezig is vind je dan ook dat je insecten mag doden?
wie zegt dat ze WEL op jouw bordje mogen belanden. We leven samen met dieren om de aarde, wij zijn zelfs nieuwkomers op aarde, veel dieren leven al langer op aarde dan de mens. Nergens staat wie er hoger is, de dieren, insecten of mensen. Niemand kan dat zeggen. Dus we zijn gelijken. Gelijken behandel je ook gelijk, maar de mens is zo egoistisch om te denken dat zij juist het opperwezen zijn en dat zij het recht hebben om die dieren te doden

Dus als wij voor voedsel vlees nodig hebben en dieren afmaken moeten we niet gaan janken als het ook andersom gebeurt. Dan hebben dieren daar net zoveel recht op.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 15 december 2004 @ 15:39:08 #89
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23991232
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:37 schreef The.PhantoM het volgende:
wie zegt dat ze WEL op jouw bordje mogen belanden. We leven samen met dieren om de aarde, wij zijn zelfs nieuwkomers op aarde, veel dieren leven al langer op aarde dan de mens. Nergens staat wie er hoger is, de dieren, insecten of mensen. Niemand kan dat zeggen. Dus we zijn gelijken. Gelijken behandel je ook gelijk, maar de mens is zo egoistisch om te denken dat zij juist het opperwezen zijn en dat zij het recht hebben om die dieren te doden
Volgens mij heeft de wereld wel zo'n wet, de wet van de sterkste.

Als ik sterker ben dan jij en ik vind jou lekker mag ik jou opeten. Gebeurt immers in de natuur ook.

Aangezien wij dus sterker zijn dan de dieren, mogen we die die we lekker vinden opeten.
pi_23991243
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:37 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

En dieren onderling doden zeker niets
  woensdag 15 december 2004 @ 15:41:33 #91
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23991277
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:39 schreef wendy-tje het volgende:
En dieren onderling doden zeker niets
Komt een antilope bij een leeuw.
Zeg Leeuw, wij zijn gelijken, niet waar?
*hap*
Inderdaad, niet waar.
  woensdag 15 december 2004 @ 15:42:18 #92
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23991299
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:39 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de wereld wel zo'n wet, de wet van de sterkste.

Als ik sterker ben dan jij en ik vind jou lekker mag ik jou opeten. Gebeurt immers in de natuur ook.

Aangezien wij dus sterker zijn dan de dieren, mogen we die die we lekker vinden opeten.
ja dat is onderling. Dus de sterkste mensen overleven en de sterkste dieren overleven. Maar als jij zegt dat die wet er is, dan moeten we alle zwakke mensen dood laten gaan, en moeten alle ziekenhuizen gesloopt worden.

survival of the fittest
  woensdag 15 december 2004 @ 15:45:53 #93
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23991363
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:41 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Komt een antilope bij een leeuw.
Zeg Leeuw, wij zijn gelijken, niet waar?
*hap*
Inderdaad, niet waar.
Evenwicht is wat anders. Dieren eten elkaar op, maar het komt nooit voor dat dieren een ander ras helemaal uitroeien wat wij wel doen.
  woensdag 15 december 2004 @ 15:45:57 #94
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23991364
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:42 schreef The.PhantoM het volgende:
ja dat is onderling. Dus de sterkste mensen overleven en de sterkste dieren overleven. Maar als jij zegt dat die wet er is, dan moeten we alle zwakke mensen dood laten gaan, en moeten alle ziekenhuizen gesloopt worden.
Dieren zorgen ook voor elkaar als er een in een zwakkere positie is. Volgens mij mag ieder ras zelf weten of ie zn zieken laat creperen of niet. Wij zijn op zo'n manier geevolueerd dat we dat niet doen. Sommige beesten kregen vleugels na een tijdje, of schutkleuren, wij ontwikkelden ethiek, gezondheidszorg en internetfora. We kunnen doen wat we willen, we zijn het sterkst op het moment, dus als wij graag een ziekenhuis willen, doen we dat. Willen we er een biefstuk bij, doen we dat ook. Er is geen verschil met 'onderling' - mensen zijn net zo goed dieren toch? We waren toch gelijk? Want als je ons nu ineens als wat anders dan dieren gaat zien argumenteer je ook niet echt VOOR vegetarisch eten...
  woensdag 15 december 2004 @ 15:48:15 #95
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23991411
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:45 schreef The.PhantoM het volgende:
Evenwicht is wat anders. Dieren eten elkaar op, maar het komt nooit voor dat dieren een ander ras helemaal uitroeien wat wij wel doen.
Mjah - evenwicht. Ik geloof niet dat een dierensoort de andere niet zou uitroeien als ze het konden. Het is alleen dat wij de enige zijn die ver genoeg zijn ontwikkeld om dat te kunnen doen, maar dieren hebben de zelfde instincten en de zelfde honger...
  woensdag 15 december 2004 @ 15:49:55 #96
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23991445
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:45 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Dieren zorgen ook voor elkaar als er een in een zwakkere positie is. Volgens mij mag ieder ras zelf weten of ie zn zieken laat creperen of niet. Wij zijn op zo'n manier geevolueerd dat we dat niet doen. Sommige beesten kregen vleugels na een tijdje, of schutkleuren, wij ontwikkelden ethiek, gezondheidszorg en internetfora. We kunnen doen wat we willen, we zijn het sterkst op het moment, dus als wij graag een ziekenhuis willen, doen we dat. Willen we er een biefstuk bij, doen we dat ook. Er is geen verschil met 'onderling' - mensen zijn net zo goed dieren toch? We waren toch gelijk? Want als je ons nu ineens als wat anders dan dieren gaat zien argumenteer je ook niet echt VOOR vegetarisch eten...
ik ben niet de gene die ons mensen heeft genoemd. Mens is mss de naam van het geevolueerde ras van de aap. Weet ik veel. Wij zijn niet de sterkste, ga jij maar eens tegen een tijger vechten met je blote handen...

En ik kap nu met de discussie want ik weet toch dat dit eindeloos door blijft gaan. Ik blijf gewoon bij mijn principes en jullie doen maar lekker wat jullie willen, de natuur omzeep helpen.
pi_23991493
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:45 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Het evenwicht van de natuur is volgens mij altijd nog dat er geen stabiel evenwicht is. Populaties nemen toe en af, naar gelang het weer, ziektes of het aantal roofdieren. Middelbare school biologie.
Hoe weet je zo zeker dat dat nooit gebeurd is? Lijkt me nogal sterke aanname, zo zonder bewijs.
  woensdag 15 december 2004 @ 15:54:31 #98
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23991555
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:49 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ben niet de gene die ons mensen heeft genoemd. Mens is mss de naam van het geevolueerde ras van de aap. Weet ik veel. Wij zijn niet de sterkste, ga jij maar eens tegen een tijger vechten met je blote handen...

En ik kap nu met de discussie want ik weet toch dat dit eindeloos door blijft gaan. Ik blijf gewoon bij mijn principes en jullie doen maar lekker wat jullie willen, de natuur omzeep helpen.
Ja een op een win ik dat niet - maar wint een bacterie het een op een van wat dan ook? Alleen als ie ebola is ofzo... Zelfde geldt voor veel groepsdieren....

En de natuur om zeep helpen? Kan ik anders dan?
pi_23991562
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:49 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

De sterkste zijn is wat anders dan lichamelijk de sterkste zijn. Wij halen onze kracht heel ergens anders vandaan, en dat weet je best.
quote:
En dat doe jij niet?
Wakeupcall: met al jouw activiteiten help je al dan niet indirect de natuur om zeep. Jouw stukje vlees opzij leggen heeft heel wat minder invloed dan wat er vervuild en vernield wordt om jou te kleden, te verzorgen, te voorzien van mogelijkheden en vervoer.
pi_23991632
daf, het lijkt wel of ik mezelf teruglees. Het is precies hoe ik erover denk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')