Het is ook niet normaal dat je er verlamd van raakt, maar waarom is het dan meteen psychsich volgens jou... Er zitten immers stofjes in vlees die vrijwel niet in andere voedingsmiddelen zitten dus kun je daar best een tekort aan krijgen als je het niet eet - klinkt logischer dan psychisch de druk van het geen vlees eten niet aankunnen en in mekaar zakken.quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:47 schreef Toeps het volgende:
Ja hallo, dát zei je er in je eerste post niet bij! Ik je eerste post leek het net of het de normaalste zaak vna de wereld was dat iemand na 10 dagen geen vlees verlamd raakt.
Even gegoogled: Ik maak het dus zelf aan.quote:Carnitine wordt beschouwd als een aminozuur dat echter niet als bouwstof dient voor lichaamsweefsel, zoals andere aminozuren, maar een belangrijke rol speelt in de vetstofwisseling. Tevens fungeert carnitine als antioxidant. De dagelijkse inname via de voeding varieert sterk, n.l. van 5mg tot 100mg per dag. Rood vlees is de belangrijkste voedingsbron. Het lichaam maakt deze voedingsstof voornamelijk zelf met het aminozuur lysine. Hiervoor zijn tevens het aminozuur methionine, de vitamines C, B3 en B6 en het mineraal ijzer nodig. Een tekort aan één van deze voedingsstoffen zal tevens een carnitinetekort veroorzaken.
Ik weet niet wat voor bron je hebt, maar volgens mijn internist is het helemaal geen aminozuur. En de stof zelf zit gewoon in voeding, hoogste concentratie zit in lamsvlees. Nooit eerder iets gehoord over zelf aanmaken, je haalt t gewoon uit vlees enzo.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:43 schreef Toeps het volgende:
Even gegoogled: Ik maak het dus zelf aan.
Uit het stukje blijkt overigens wel weer dat veganisten (maar eigenlijk iedereen) goed op moeten letten of je wel voldoende ijzer en vitaminen binnenkrijgt.
Ik krijg trek in een kipfiletje.quote:Op woensdag 15 december 2004 09:51 schreef punchdrunk het volgende:
natuurlijk is het niet zo dat vegetariers en veganisten de wereld per saldo niet vreselijk veel verbeteren, maar het is wel zo, dat zij, over 30 jaar, als we walgend terugkijken op de manier waarop we dieren nu behandelen, kunnen zeggen: daar heb IK niet aan meegedaan. respect daarvoor dus.
verder vindt ik het heel laf van mensen die NIETS doen verwijten te horen tegen mensen die tenminste IETS doen.
[afbeelding]
legbatterij
[afbeelding]
snavel afslijpen
[afbeelding]
"lopende band werk"
en dan bespaar ik jullie de ECHT leuke plaatjes nog...
smakelijk trouwens.
Of BK.quote:
Het is geen aminozuur: (bron=biochemistry van Stryer)quote:Op woensdag 15 december 2004 13:38 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor bron je hebt, maar volgens mijn internist is het helemaal geen aminozuur. En de stof zelf zit gewoon in voeding, hoogste concentratie zit in lamsvlees. Nooit eerder iets gehoord over zelf aanmaken, je haalt t gewoon uit vlees enzo.
33 stuks, ze lijken op van die ouderwetse aspirines, maar dan zonder breekribbeltje. Wit poederig, zonder suikerlaagje, als ik er een vergeet ligt er na een dag een wit prutje wat NIET uit de vloerbedekking gaat.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:02 schreef McGry het volgende:
Het is geen aminozuur: (bron=biochemistry van Stryer)
(CH3)3N+-C-C(OH)-C-C(O2-)![]()
of je het zelf kan maken weet ik niet.. Maar je slikt 11 gram zeg je? Dat is wel echt heel veel om te slikken, moeten dus echt meerdere dikke pillen zijn!
Een goede steak.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:34 schreef dafjedaf het volgende:
En ze smaken naar verotte vis of ongewassen doos.
Afhankelijk van je seksuele orientatie.
Maar nu echt weer ontopic!!
![]()
Kijk een koe, erg ontopic.![]()
wie zegt dat ze WEL op jouw bordje mogen belanden. We leven samen met dieren om de aarde, wij zijn zelfs nieuwkomers op aarde, veel dieren leven al langer op aarde dan de mens. Nergens staat wie er hoger is, de dieren, insecten of mensen. Niemand kan dat zeggen. Dus we zijn gelijken. Gelijken behandel je ook gelijk, maar de mens is zo egoistisch om te denken dat zij juist het opperwezen zijn en dat zij het recht hebben om die dieren te dodenquote:Op dinsdag 14 december 2004 20:45 schreef teknomist het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat jullie voor de dieren opkomen maar onderbouw eens goed waarom dieren niet geboren mogen worden om uiteindelijk op mijn bordje te belanden - aannemende dat deze dieren geen pijn lijden o.i.d. Wat is het achterliggende ethisch principe... En indien een dergelijk consistent principe aanwezig is vind je dan ook dat je insecten mag doden?
Volgens mij heeft de wereld wel zo'n wet, de wet van de sterkste.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:37 schreef The.PhantoM het volgende:
wie zegt dat ze WEL op jouw bordje mogen belanden. We leven samen met dieren om de aarde, wij zijn zelfs nieuwkomers op aarde, veel dieren leven al langer op aarde dan de mens. Nergens staat wie er hoger is, de dieren, insecten of mensen. Niemand kan dat zeggen. Dus we zijn gelijken. Gelijken behandel je ook gelijk, maar de mens is zo egoistisch om te denken dat zij juist het opperwezen zijn en dat zij het recht hebben om die dieren te doden
En dieren onderling doden zeker nietsquote:Op woensdag 15 december 2004 15:37 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
wie zegt dat ze WEL op jouw bordje mogen belanden. We leven samen met dieren om de aarde, wij zijn zelfs nieuwkomers op aarde, veel dieren leven al langer op aarde dan de mens. Nergens staat wie er hoger is, de dieren, insecten of mensen. Niemand kan dat zeggen. Dus we zijn gelijken. Gelijken behandel je ook gelijk, maar de mens is zo egoistisch om te denken dat zij juist het opperwezen zijn en dat zij het recht hebben om die dieren te doden
Komt een antilope bij een leeuw.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:39 schreef wendy-tje het volgende:
En dieren onderling doden zeker niets![]()
ja dat is onderling. Dus de sterkste mensen overleven en de sterkste dieren overleven. Maar als jij zegt dat die wet er is, dan moeten we alle zwakke mensen dood laten gaan, en moeten alle ziekenhuizen gesloopt worden.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:39 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de wereld wel zo'n wet, de wet van de sterkste.
Als ik sterker ben dan jij en ik vind jou lekker mag ik jou opeten. Gebeurt immers in de natuur ook.
Aangezien wij dus sterker zijn dan de dieren, mogen we die die we lekker vinden opeten.
Evenwicht is wat anders. Dieren eten elkaar op, maar het komt nooit voor dat dieren een ander ras helemaal uitroeien wat wij wel doen.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:41 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Komt een antilope bij een leeuw.
Zeg Leeuw, wij zijn gelijken, niet waar?
*hap*
Inderdaad, niet waar.
Dieren zorgen ook voor elkaar als er een in een zwakkere positie is. Volgens mij mag ieder ras zelf weten of ie zn zieken laat creperen of niet. Wij zijn op zo'n manier geevolueerd dat we dat niet doen. Sommige beesten kregen vleugels na een tijdje, of schutkleuren, wij ontwikkelden ethiek, gezondheidszorg en internetfora. We kunnen doen wat we willen, we zijn het sterkst op het moment, dus als wij graag een ziekenhuis willen, doen we dat. Willen we er een biefstuk bij, doen we dat ook. Er is geen verschil met 'onderling' - mensen zijn net zo goed dieren toch? We waren toch gelijk? Want als je ons nu ineens als wat anders dan dieren gaat zien argumenteer je ook niet echt VOOR vegetarisch eten...quote:Op woensdag 15 december 2004 15:42 schreef The.PhantoM het volgende:
ja dat is onderling. Dus de sterkste mensen overleven en de sterkste dieren overleven. Maar als jij zegt dat die wet er is, dan moeten we alle zwakke mensen dood laten gaan, en moeten alle ziekenhuizen gesloopt worden.
Mjah - evenwicht. Ik geloof niet dat een dierensoort de andere niet zou uitroeien als ze het konden. Het is alleen dat wij de enige zijn die ver genoeg zijn ontwikkeld om dat te kunnen doen, maar dieren hebben de zelfde instincten en de zelfde honger...quote:Op woensdag 15 december 2004 15:45 schreef The.PhantoM het volgende:
Evenwicht is wat anders. Dieren eten elkaar op, maar het komt nooit voor dat dieren een ander ras helemaal uitroeien wat wij wel doen.
ik ben niet de gene die ons mensen heeft genoemd. Mens is mss de naam van het geevolueerde ras van de aap. Weet ik veel. Wij zijn niet de sterkste, ga jij maar eens tegen een tijger vechten met je blote handen...quote:Op woensdag 15 december 2004 15:45 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Dieren zorgen ook voor elkaar als er een in een zwakkere positie is. Volgens mij mag ieder ras zelf weten of ie zn zieken laat creperen of niet. Wij zijn op zo'n manier geevolueerd dat we dat niet doen. Sommige beesten kregen vleugels na een tijdje, of schutkleuren, wij ontwikkelden ethiek, gezondheidszorg en internetfora. We kunnen doen wat we willen, we zijn het sterkst op het moment, dus als wij graag een ziekenhuis willen, doen we dat. Willen we er een biefstuk bij, doen we dat ook. Er is geen verschil met 'onderling' - mensen zijn net zo goed dieren toch? We waren toch gelijk? Want als je ons nu ineens als wat anders dan dieren gaat zien argumenteer je ook niet echt VOOR vegetarisch eten...
Het evenwicht van de natuur is volgens mij altijd nog dat er geen stabiel evenwicht is. Populaties nemen toe en af, naar gelang het weer, ziektes of het aantal roofdieren. Middelbare school biologie.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:45 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Evenwicht is wat anders. Dieren eten elkaar op, maar het komt nooit voor dat dieren een ander ras helemaal uitroeien wat wij wel doen.
Ja een op een win ik dat niet - maar wint een bacterie het een op een van wat dan ook? Alleen als ie ebola is ofzo... Zelfde geldt voor veel groepsdieren....quote:Op woensdag 15 december 2004 15:49 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ben niet de gene die ons mensen heeft genoemd. Mens is mss de naam van het geevolueerde ras van de aap. Weet ik veel. Wij zijn niet de sterkste, ga jij maar eens tegen een tijger vechten met je blote handen...
En ik kap nu met de discussie want ik weet toch dat dit eindeloos door blijft gaan. Ik blijf gewoon bij mijn principes en jullie doen maar lekker wat jullie willen, de natuur omzeep helpen.
De sterkste zijn is wat anders dan lichamelijk de sterkste zijn. Wij halen onze kracht heel ergens anders vandaan, en dat weet je best.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:49 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik ben niet de gene die ons mensen heeft genoemd. Mens is mss de naam van het geevolueerde ras van de aap. Weet ik veel. Wij zijn niet de sterkste, ga jij maar eens tegen een tijger vechten met je blote handen...
En dat doe jij niet?quote:En ik kap nu met de discussie want ik weet toch dat dit eindeloos door blijft gaan. Ik blijf gewoon bij mijn principes en jullie doen maar lekker wat jullie willen, de natuur omzeep helpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |