Cyber_rebel; ik kan me echt voor 100% vinden in jou. Wat mij wel tof lijkt is misschien 'n keer ergens afspreken met meer mensen die hier last van hebben?quote:Op donderdag 21 april 2005 19:08 schreef cyber_rebel het volgende:
...
Misschien ben ik wel teveel anti pillen maar het lijkt me toch echt geen goede zaak als half Nederland aan de anti-depressiva gaat. Het lijkt me dat je daar heel kieskeurig op moet zijnquote:Het is een misvatting dat deze alleen toegediend worden aan mensen die werkelijk depressief zijn, sterker nog, ik vermoed dat het aantal mensen dat deze medicijnen slikt vanwege depressie kleiner is dan het aantal mensen die het slikt om andere redenen.
ach gut..., nog steeds ...?quote:Op maandag 27 juni 2005 16:10 schreef tokx3 het volgende:
Ik heb nog steeds last van hetzelfde probleem,
ja..quote:Op maandag 27 juni 2005 16:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ach gut..., nog steeds ...?
en wat heb je er in de tussentijd dan zelf aan gedaan? Ben je al een keertje 'naar buiten gegaan' en heb je contact met anderen opgezocht, ook al voel je je er ongemakkelijk bij?
Ik denk niet dat het zo simpel is. TS houdt niet van mensen, en ik vermoed dat hij ook niet van zichzelf houdt.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:59 schreef Sport_Life het volgende:
Ga sporten, ga een muziek instrument spelen, etc. Als je een leuke hobby hebt kun je daar vast uuuuuuuuren over praten met iedereen.. Anders wel met sportgenoten/teamgenoten (dat laatste zal wat lastig worden ivm groepsangst met een sport wat je met 2 mensen doet werkt dat wel).
Je zult vast een paar keer keihard op je bek gaan in een gesprek.. maar dat gebeurt iedereen en als het je gebeurt dan ben je dat de volgende dag toch weer vergeten.. en je gesprekspartner al helemaal.
Dus FUCK IT en its your life, doe wat je leuk vindt en trek niks aan van anderen. Gewoon jezelf zijn!
Succes!
Heb ik ook een tijdje gehad. Had ook geen zin om ergens heen te gaan bang dat ik het niet leuk vond, altijd wel een uitvlugt zoals verjaardagsfeest=saai, ken niemand of terrasje/disco ja druk en die harde muziek etc. Maar als ik dan toch een keer mee ging dan had ik meestal wel de avond van mijn leven. Je had dan wel altijd een groepje mensen die ergens over aan het praten waren waarover je kon meepraten en naargelang de avond vorderde groeide de gesprekken. Je hoeft niet de eerste te zijn die wat zegt, wacht je tijd een beetje af als je echt zo verlegen ben of niet weet wat je moet zeggen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Alle tievus nog aan toe :/, het leek wel of ik naar geschreven verhalen van mezelf keek. Damn wat veel overeenkomsten :x. Ben zelf ook een kneus in sociale contacten, zo een 'stumperd' ;[ geen flauw idee wat ik er aan moet doen. GGZ enzo waar ik bij zit helpt soms wel, maar ja, niet altijd. Op school ben ik altijd mijn eigen gang gegaan, zelf gedaan waar ik zin in had en stond niet echt open voor sociaal contact, waarom? ik weet het niet. Vond het altijd zo jammer dat ik op bepaalde momenten me klep hield. En als iemand me vroeg om ergens heen te gaan dat weigerde want wist niet zeker of ik het leuk zou vinden, plus het feit om bij zoveel vreemde mensen plots te zijn. 'rilt al bij de gedachte' Het frapante is dat toen ik ging werken, ik weer zoals op school, makkelijk geaccepteerd word. Niet pispaal ofzo, ze respecteren me wel om keuzes dat ik net doe ik of savonds etc nooit weg wil terwijl ik dat wel wil, maar op 1 of andere manier durf ik dat niet.
Verstand? Je laat je juist leiden door en lijden onder irreëele angsten, die je verlammen. Je gaat hier niet zonder professionele hulp uitkomen, maar volgens mij heb ik dat ooit al eens gezegd in een soortgelijk topic van jequote:Op dinsdag 28 juni 2005 01:02 schreef tokx3 het volgende:
Ik denk ook geheel met me verstand, alles weeg ik af , ik bekijk alles vanuit elk opzicht voordat ik iets onderneem of zeg.
IDd, na 2-3 biertjes word ik heel wat losser, minder stijf in de omgang.. Ik durf meer grapjes te maken, en loop ook veel sneller op mensen af.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:50 schreef Snurk het volgende:
Zoals Christine zei: ALCOHOL
Met mate natuurlijk
Nee, zelfkennis.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef Snurk het volgende:
klinkt arrogant.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |