abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24163797
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:28 schreef Dominator2050 het volgende:
de hel bestaat degelijk lees dit maar eens http://nl.msnusers.com/hemelofhel/bestaatdehel.msnw
Jaa nu veranderd mijn mening
Tuurlijk bestaat de hel. in de fantasie van de mensen.Ooit wel eens van bangmakerij en angstzaaiing gehoord? De mensen die dat in de bijbel hebben geschreven deden dat om zo veel mogelijk mensen tot hun geloof te bekeren en zo weinig mogelijk mensen kwijt te raken. En angst zijn mensen gevoelig voor, heel gevoelig. gewoon flauwe kul dus. Bewijs? De moslims zeggen precies hetzelfde over mensen die geen moslim zijn!
pi_24169920
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:28 schreef Dominator2050 het volgende:
de hel bestaat degelijk lees dit maar eens http://nl.msnusers.com/hemelofhel/bestaatdehel.msnw
Bah, wat een onsmakelijke link.
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
  vrijdag 24 december 2004 @ 14:03:31 #103
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_24179887
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:57 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet. In Armageddon wordt iedereen die dan leeft en God willens en wetens niet wil erkennen vernietigd. Alleen mensen die voor die tijd zijn gestorven en dus geen kans hebben gehad kennis over God te verkrijgen worden dan opgewekt. Dus alleen de voor God aanvaardvare mensen en de mensen die het nog niet konden weten worden opgewekt.
Aan het eind van die duizend jaar wordt Satan (die gebonden en opgesloten was tijdens die periode) nog 1 laatste maal vrijgelaten en de mensen die hem daarna volgen worden uiteindelijk samen met Satan vernietigd en daarna is de aarde weer helemaal vrij van oorlog en ellende en ziekte en dood en is het oospronkelijke paradijs weer hersteld.
Wat je nu doet maakt dus wel degelijk uit..
Volgens dit verhaal maakt het niet uit wat je nu doet. Immers kun je in de opstanding God erkennen.
Ik kan God nu niet kennen, want de enige(n) die van god spreekt is een mens en mensen zijn niet te vertrouwen.
Kunst zonder trein.
  vrijdag 24 december 2004 @ 16:52:17 #104
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_24183080
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:03 schreef Mr.Zed het volgende:
Volgens dit verhaal maakt het niet uit wat je nu doet. Immers kun je in de opstanding God erkennen.
Ik kan God nu niet kennen, want de enige(n) die van god spreekt is een mens en mensen zijn niet te vertrouwen.
Mensen zijn inderdaad vaak niet te vertrouwen, helaas niet. Maar God heeft Zijn woord gegeven. De bijbel. Men kan nu (al is het zelfs maar in je eentje) de bijbel onderzoeken en te weten komen wat God heeft gedaan en wat hij nu van plan is. De bijbel is eigenlijk gewoon een brief aan de mens waarin hij zich identificeert en zijn plannen uiteenzet. Je mag inderdaad nooit zomaar alleen op het woord van mensen afgaan. Het kan je leven of dood betekenen en daar wil je toch graag goed onderzoek naar doen.
Dus via zijn woord kun je wel degelijk God leren kennen. En het maakt wel degelijk uit wat je doet, want alleen zij die sterven voor Armageddon in onwetendheid en zij die getrouw zijn, krijgen een opstanding. (En daarna wordt alsnog een laatste oordeel gebracht, hoewel deze kleiner zal zijn dan Armageddon).
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:37:50 #105
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24204906
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 16:52 schreef STORMSEEKER het volgende:
Mensen zijn inderdaad vaak niet te vertrouwen, helaas niet. Maar God heeft Zijn woord gegeven. De bijbel.
Vandaar eerst "Het Verbond". En daarna "Het Nieuwe Verbond". God wisselt nog al eens van zijn plannen
Nog even en Akkersloot is Zijn profeet Profeet
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 26 december 2004 @ 20:18:58 #106
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_24222592
Geloof is een verslaving; éénmaal verslaafd kun je niet meer helder nadenken en lieg en bedrieg je om je verslaving te handhaven...
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  woensdag 29 december 2004 @ 13:19:14 #107
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_24274920
quote:

[..]

Mensen zijn inderdaad vaak niet te vertrouwen, helaas niet. Maar God heeft Zijn woord gegeven. De bijbel. (...).

Wie heeft die lettertjes op dat papier gekrabbeld?
God zelf?
Of een (aantal) mens(en) die vaak niet te vertrouwen is/zijn?

edit:
aanvulling: Ik blijf dus onwetend tot de Armageddon.
En wie zal tijdens de duidelijke manifestatie van God hem nog kunnen (laat staan willen) ontkennen?
Zelfs Akkersloot zal op dat moment "god" met een hoofdletter gaan schrijven, vermoed ik.

[ Bericht 19% gewijzigd door Mr.Zed op 29-12-2004 14:09:00 ]
Kunst zonder trein.
pi_24276507
quote:

[..]

Mensen zijn inderdaad vaak niet te vertrouwen, helaas niet. Maar God heeft Zijn woord gegeven. De bijbel. Men kan nu (al is het zelfs maar in je eentje) de bijbel onderzoeken en te weten komen wat God heeft gedaan en wat hij nu van plan is. De bijbel is eigenlijk gewoon een brief aan de mens waarin hij zich identificeert en zijn plannen uiteenzet. Je mag inderdaad nooit zomaar alleen op het woord van mensen afgaan. Het kan je leven of dood betekenen en daar wil je toch graag goed onderzoek naar doen.
Dus via zijn woord kun je wel degelijk God leren kennen. En het maakt wel degelijk uit wat je doet, want alleen zij die sterven voor Armageddon in onwetendheid en zij die getrouw zijn, krijgen een opstanding. (En daarna wordt alsnog een laatste oordeel gebracht, hoewel deze kleiner zal zijn dan Armageddon).
Serieus , ik ben toch erg benieuwd wanneer die Armageddon komt. En of ik er dan al die tijd zo naast heb gezeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')