Ben ik met je eens. Maar volgens Christenen is er wél een hel. Dat is hun theorie. Hoe passen de mensen voor Jezus in die theorie? Hadden zij ook een kans?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:45 schreef STORMSEEKER het volgende:
Dus er is zowiezo geen hel en iedereen krijgt een eerlijke kans.
Toen moesten mensen 'hun vertrouwen op god stellen', offeren als ze gezondigd hadden, armen verzorgen en nog 100.000 regeltjes volgen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:48 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar volgens Christenen is er wél een hel. Dat is hun theorie. Hoe passen de mensen voor Jezus in die theorie? Hadden zij ook een kans?
Uhh.. ik ben Christen...quote:Maar volgens Christenen is er wél een hel.
Dus alle ellende begint weer van voor af en aan? En eigenlijk maakt het dus ook geen reet uit wat je in dit leven doet? mooi....quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:45 schreef STORMSEEKER het volgende:
volgens de bijbel is er mijns inziens geen ''hel'', zie topic Leert de bijbel het bestaan van een 'hel'?
De mensen die gestorven zijn in het verleden, zowel de goede als de slechte krijgen in het duizendjarig vrederijk na armageddon een opstanding. In die duizend jaar zal blijken of die mensen God willen aanvaarden of niet.
Hand 24
15 en op God heb ik mijn hoop gesteld, welke hoop ook deze [mannen] zelf koesteren, dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.
Joh 5:29
29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels.
Dus er is zowiezo geen hel en iedereen krijgt een eerlijke kans.
Dat is ook interessant.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:43 schreef Thomaash het volgende:
In het oude testament werden al profetsieen gedaan over een messias.
Nee, zo werkt het niet. In Armageddon wordt iedereen die dan leeft en God willens en wetens niet wil erkennen vernietigd. Alleen mensen die voor die tijd zijn gestorven en dus geen kans hebben gehad kennis over God te verkrijgen worden dan opgewekt. Dus alleen de voor God aanvaardvare mensen en de mensen die het nog niet konden weten worden opgewekt.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:52 schreef djenneke het volgende:
Dus alle ellende begint weer van voor af en aan? En eigenlijk maakt het dus ook geen reet uit wat je in dit leven doet? mooi....
ik weet dat iemand je hier al op heeft gequote maar ik wil daar iets aan toevoegen;quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:48 schreef Geartsjuh het volgende:
Maar volgens Christenen is er wél een hel. Dat is hun theorie.
Sorry, ik doel op een bepaalde groep Christenen die er zo over denkt.quote:
Klinkt mij net zo goed als verdoemenis in de oren als hel.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:57 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. In Armageddon wordt iedereen die dan leeft en God willens en wetens niet wil erkennen vernietigd. Alleen mensen die voor die tijd zijn gestorven en dus geen kans hebben gehad kennis over God te verkrijgen worden dan opgewekt. Dus alleen de voor God aanvaardvare mensen en de mensen die het nog niet konden weten worden opgewekt.
Aan het eind van die duizend jaar wordt Satan (die gebonden en opgesloten was tijdens die periode) nog 1 laatste maal vrijgelaten en de mensen die hem daarna volgen worden uiteindelijk samen met Satan vernietigd en daarna is de aarde weer helemaal vrij van oorlog en ellende en ziekte en dood en is het oospronkelijke paradijs weer hersteld.
Wat je nu doet maakt dus wel degelijk uit..
De hel zou een plaats zijn van eeuwige pijniging en marteling. De bijbel leert niets anders dan dat je, als je niet volgens Gods regels wil leven, gewoon dood gaat en dat ook blijft zonder hoop op opstanding. Dus het ergste wat kan gebeuren is dat je dood gaat en blijft zonder bewustzijn.quote:Klinkt mij net zo goed als verdoemenis in de oren als hel.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:43 schreef Thomaash het volgende:
In het oude testament werden al profetsieen gedaan over een messias. Maar nogmaals, interresant vraagstuk.
Zijn komst is inderdaad voorzegd. Als je het interessant vindt (zoniet, dan nietquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:52 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat is ook interessant.Zijn komst is dus voorspeld? Hij zou hun redder zijn of iets dergelijks?
Ik blijf het oneerlijk vinden voor de ongelovigen die dan leven. Als ik doodga voor die tijd en ik word weer opgewekt heb ik meer reden om te geloven dan de ongelovigen die dan nog levenquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:57 schreef STORMSEEKER het volgende:
Nee, zo werkt het niet. In Armageddon wordt iedereen die dan leeft en God willens en wetens niet wil erkennen vernietigd. Alleen mensen die voor die tijd zijn gestorven en dus geen kans hebben gehad kennis over God te verkrijgen worden dan opgewekt.
dat verteld Stormseeker hierboven. die worden opgewekt tijdens of net na Armageddon en kunnen al dan niet voor God kiezen.quote:Op zondag 12 december 2004 01:25 schreef livEliveD het volgende:
Hoe zit het met mensen die heel jong sterven? Hoe moeten die van Jezus en God afweten?
Als je voor Armageddon dood gaat maakt het niet uit. Het is alleen lullig voor de ongelovigen die omkomen bij Armageddon zover ik begrijpquote:Op zondag 12 december 2004 02:21 schreef Isabeau het volgende:
Wel gemeen dat die mensen kunnen kiezen voor iemand waarvan zij zeker weten dat die bestaat. Nu moeten mensen maar gokken welke godsdienst het meest 'slimme' is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |