abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 december 2004 @ 13:50:39 #51
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23918337
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:41 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Met een BIC-pen kun je ook mensen vermoorden. Hangt van het type af.
Ja, hetzelfde argument dat de National Rifle Association naar voren brengt......

Maar een BIC-pen is daar niet voor bedoeld, en sommige alarmpistolen zijn wel bedoeld om mensen te verwonden of vermoorden.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23918341
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:43 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Luister, ik zie de dingen alleen maar zoals ze zijn: er is nauwelijks iets gebeurd, plus het nieuwsbericht in de titel is bewust stemmingmakend opgesteld. Ik hou gewoon niet zo van dit soort nutteloze ophef.
Hoe weet jij of die jongens niet echt iets van plan waren?
pi_23918388
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:50 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ja, hetzelfde argument dat de National Rifle Association naar voren brengt......

Maar een BIC-pen is daar niet voor bedoeld, en sommige alarmpistolen zijn wel bedoeld om mensen te verwonden of vermoorden.
Het argument van de NRA is dácht ik "guns don't kill people, people do". Dat is nét iets anders.
Wat je verder noemt, dat wist ik niet.

Mogen alarmpistolen die bedoeld zijn om mensen te vermoorden verkocht worden in Nederland, dan? En waarom heet het dan 'alarmpistool'?
pi_23918450
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:53 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Het argument van de NRA is dácht ik "guns don't kill people, people do". Dat is nét iets anders.
Wat je verder noemt, dat wist ik niet.

Mogen alarmpistolen die bedoeld zijn om mensen te vermoorden verkocht worden in Nederland, dan? En waarom heet het dan 'alarmpistool'?
Alarmpistolen zijn sowieso verboden in Nederland volgens mij.
  zondag 12 december 2004 @ 13:58:26 #55
94405 Tarak
pi_23918497
http://www.justitie.nl/pu(...)6&SourcePageID=29490

Overtreding van de wapenwet is een misdrijf. Dat is dus iets anders als met strijkers gooien wat een overtreding is.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23918575
[[edit]Dubbel is niet nodig
pi_23918606
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 23:26 schreef sooty het volgende:
Ben ik nou de enige die vraagtekens stelt bij dit verhaal ?
Nee hoor, ik ook. Kinderen van twaalf verzinnen vaak de gekste dingen, willen aandacht, stoer doen of hun fantasie slaat gewoon op hol. Het zou mij niet verbazen als dit gewoon allemaal helemaal niet is gebeurd.
De enige reden waarom ik nog twijfel is dat ik me niet kan voorstellen dat de politie blind afgaat op de getuigenis van 1 twaalfjarig jochie. Er moeten meer aanwijzingen zijn die deze getuigenis steunen, anders hadden ze dit nieuws nooit naar buiten gebracht. Mag ik toch hopen in elk geval.
  zondag 12 december 2004 @ 14:04:35 #58
94405 Tarak
pi_23918628
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:01 schreef thaleia het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ook. Kinderen van twaalf verzinnen vaak de gekste dingen, willen aandacht, stoer doen of hun fantasie slaat gewoon op hol. Het zou mij niet verbazen als dit gewoon allemaal helemaal niet is gebeurd.
Dat vraag ik me ook af, is het wel gebeurd? Zijn er meer getuigen dan dat kind? Zijn die schoten door de hele buurt gehoord?
pi_23918745
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:58 schreef Tarak het volgende:
http://www.justitie.nl/pu(...)6&SourcePageID=29490

Overtreding van de wapenwet is een misdrijf. Dat is dus iets anders als met strijkers gooien wat een overtreding is.
Ik heb dan ook op geen enkel moment beweerd dat deze twee geen straf zouden moeten krijgen, wat ik wél beweer is dat alles zo opgeblazen wordt. Misschien is er wel helemaal níks gebeurd.
Plaats een duidelijk en volledig nieuwsbericht, of plaats het niet. Want uit wat er nu staat kan ik geen andere conclusie trekken dan degene die ik al eerder trok. En dat kun je onnozel vinden of me een 'linkse hond' noemen, prima. De één ziet het zoals ik, de ander ziet het als een mogelijke moordslag, iedereen ziet het op zijn eigen manier. Duidelijkheid is anders.
  zondag 12 december 2004 @ 14:13:15 #60
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_23918829
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:50 schreef ikkemem het volgende:

[..]

Hoe weet jij of die jongens niet echt iets van plan waren?
Dat weet je niet, maar we hebben in Nederland en Europa afgesproken dat iemand onschuldig is, tenzij het tegendeel bewezen is. Speculatie heeft dus niet erg veel zin lijkt me.
pi_23918860
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:04 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af, is het wel gebeurd? Zijn er meer getuigen dan dat kind? Zijn die schoten door de hele buurt gehoord?
Er staat toch duidelijk in het bericht dat buurtbewoners de politie erbij gehaald hebben.
Dus niet de 12 jarige jongen.
Dus schoten en daders gezien door meer mensen.
  zondag 12 december 2004 @ 17:06:33 #62
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23922608
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:10 schreef Croupouque het volgende:

[..]
wat ik wél beweer is dat alles zo opgeblazen wordt.
Ach, ze kunnen beter het verhaal opblazen dan het zoontje van Van Gogh.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_23922710
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:14 schreef ikkemem het volgende:
Er staat toch duidelijk in het bericht dat buurtbewoners de politie erbij gehaald hebben.
Dus niet de 12 jarige jongen.
Dus schoten en daders gezien door meer mensen.
Kan het niet zo zijn dat de buurtbewoners de politie erbij gehaald hebben omdat de twaalfjarige jongen ze dit verhaal vertelde?
pi_23924646
Stond Lieuwe heel hard "geitenneukers" te roepen misschien?
pi_23924814
quote:
Op zondag 12 december 2004 18:48 schreef SCH het volgende:
Stond Lieuwe heel hard "geitenneukers" te roepen misschien?
Zou het kunnen dat hij boos is op die geitenneukers die zijn vader hebben afgeslacht en dat hij , als uiting van zijn woede 'geitenneukers 'riep ?
pi_23924877
quote:
Op zondag 12 december 2004 18:56 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat hij boos is op die geitenneukers die zijn vader hebben afgeslacht en dat hij , als uiting van zijn woede 'geitenneukers 'riep ?
Ja zo vader, zo zoon ben ik bang. Of zou Lieuwe iets verstandiger zijn?
pi_23925012
quote:
Op zondag 12 december 2004 18:56 schreef Koos Voos het volgende:
Dat zou belachelijk zijn als 'ie boos is.
Zijn vader heeft het aan zichzelf te danken met zijn onverstandige gedrag.
quote:
Op zondag 12 december 2004 18:59 schreef SCH het volgende:
  zondag 12 december 2004 @ 19:07:54 #68
94405 Tarak
pi_23925058
quote:
Op zondag 12 december 2004 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Het joch is twaalf jaar en z'n vader is net vermoord. Laat dat jong met rust.
pi_23926952
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:05 schreef Eightball het volgende:
Vind je dat echt? Dat vind ik dan wel weer vrij grof.
pi_23926968
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:07 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het joch is twaalf jaar en z'n vader is net vermoord. Laat dat jong met rust.
Goed idee, wat mij betreft krijgt dit topic een slotje.
pi_23927325
quote:
Op zondag 12 december 2004 20:32 schreef SCH het volgende:
Vind je dat echt? Dat vind ik dan wel weer vrij grof.
Nee natuurlijk vind ik dat niet SCH!
Ik zat in de sarcasme-mode.
Alsof ik het volkomen logisch zou vinden dat van Gogh geslacht zou worden..
Maar dat vinden die fundi's dus wel; he had it comming. En nu is het open season op dat addergebroed van hem, niet waar? Logisch joh.
pi_23928199
Dat vind ik echt waanzinnig &*^^%^&%$^%$#&*^$%*.
pi_23928769
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:35 schreef THC1 het volgende:
TWEE GETINTE JONGENS VAN rond de 15 en
16 jaar oud hebben gisteren een
12-jarige jongen in de Pythagorasstraat,
het woonadres van de vermoorde
Theo van Gogh in Amsterdamse
In het officiële persbericht van het ANP dat overal leterlijk wordt geciteerd in de kranten en op de diverse nieuwssites wordt geen melding gemaakt van getinte jongens.

Waarom zet je dat er dan toch in hoofdletters bij?

(aan de uitloop van de eerste zin van je artikeltje is overigens al simpel af te leiden dat je het woord 'getinte' er zelf hebt bijgeplakt, met welke reden?).
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  maandag 13 december 2004 @ 01:54:06 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23928926
quote:
Op maandag 13 december 2004 01:39 schreef Cosma-Shiva het volgende:
(aan de uitloop van de eerste zin van je artikeltje is overigens al simpel af te leiden dat je het woord 'getinte' er zelf hebt bijgeplakt, met welke reden?).
Klopt. Getinte is een toevoeging van TS zelf en is verwijderd uit de OP. TS wordt vriendelijk doch zéér dringend verzocht dit soort stemmingmakerij achterwege te laten, quote de bron graag letterlijk en laat evt. eigen toevoegingen achterwege.

Het originele bericht:
http://www.clubmetro.nl/index.php?actie=nieuws&c=2&id=7541
http://www.nu.nl/news.jsp?n=454248&c=14
http://www.telegraaf.nl/b(...)oontje_Van_Gogh.html
http://www.rtl.nl/(/actue(...)je_Van_Gogh_2000.xml
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_23929045
Je kan er met je verstand niet bij.
Die jongeren die met een alarmpistool zwaaien en op zoek zijn naar de zoon van Van Gogh verbaast me niet eens.
Wat me wel verbaasd is dat verschillende mensen dit afdoen als een kwajongensstreek. Het zou opgeblazen worden in de media??
Heeft het niet genoeg nieuwswaarde dat een zoon van een doodgeschoten filmmaker nog wordt bedreigd door mensen die de beschikking hebben over alarmpistolen??
Het is tekenend voor het huidige klimaat, maar het liefst moeten we dit uit het nieuws houden.
Ongelooflijk zeg.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_23930606
quote:
Op maandag 13 december 2004 02:06 schreef Overlast het volgende:
Wat me wel verbaasd is dat verschillende mensen dit afdoen als een kwajongensstreek. Het zou opgeblazen worden in de media??
Heeft het niet genoeg nieuwswaarde dat een zoon van een doodgeschoten filmmaker nog wordt bedreigd door mensen die de beschikking hebben over alarmpistolen??
Zoals je het nu schrijft, klopt het toch echt niet en dat wordt bedoeld met dat het bericht nogal snel wordt overtrokken. Er wordt gezegd dat het om getinte jongens gaat, jij zegt dat de zoon werd bedreigd, terwijl er naar zijn huis werd gevraagd.

Allemaal verontrustend genoeg, daar niet van maar het is juist nu belangrijk om de zaken goed te duiden!
  maandag 13 december 2004 @ 08:57:40 #77
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_23930722
quote:
Op maandag 13 december 2004 08:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Zoals je het nu schrijft, klopt het toch echt niet en dat wordt bedoeld met dat het bericht nogal snel wordt overtrokken. Er wordt gezegd dat het om getinte jongens gaat, jij zegt dat de zoon werd bedreigd, terwijl er naar zijn huis werd gevraagd.

Allemaal verontrustend genoeg, daar niet van maar het is juist nu belangrijk om de zaken goed te duiden!
Hoe weet jij dat ze naar zijn huis vroegen? In het bericht staat juist dat de politie niet wil zeggen wat er precies aan de zoon van Van Gogh gevraagd werd.
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
pi_23930740
quote:
Op maandag 13 december 2004 08:57 schreef Mikkel het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze naar zijn huis vroegen? In het bericht staat juist dat de politie niet wil zeggen wat er precies aan de zoon van Van Gogh gevraagd werd.
Waar zie jij staan dat de jongens met de zoon van Van Gogh hebben gesproken?
pi_23943982
quote:
Op maandag 13 december 2004 08:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar zie jij staan dat de jongens met de zoon van Van Gogh hebben gesproken?
Misschien wilden ze wel op een islamitische manier spijt betuigen...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23946821
Jammer genoeg zijn er nog steeds mensen die niet weten wat de impact van hun daad of grap is, zodat de gemoederen (onnodig) hoog oplopen.

Voor de zoon van Van Gogh moet een dergelijk bericht (wat er nu van waar is) natuurlijk verschrikkelijk om te lezen zijn, zeker zo kort na de moord op zijn vader.

Het verbaast me ook dat de politie simpelweg uitgaat van een alarmpistool, aangezien er nergens hulzen zijn gevonden, het kan immers zijn dat ze
a) op de verkeerde plaats zijn gaan zoeken ( de ondervraagde is pas 12 en kan het in de consternatie misschien niet exact herrineren waar het gebeurde)
b) niet goed hebben gekeken.
c) de daders de hulzen zelf hebben opgeruimd om de daad wat schappelijker te doen lijken.

We zullen hier waarschijnlijk niets meer van horen en ik hoop dat zoonlief ergens anders gaat wonen, anders wordt hij er dagelijks mee geconfronteerd.
Yeah baby Yeah!
pi_23947249
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:05 schreef Eightball het volgende:

Zou het niet correct zijn als je dan ook aangeeft, hoe van Gogh de brute moord aan zichzelf te danken heeft. En nu niet meteen weer over het woordje geitenneukers beginnen - dat non-argument is dankzij SCH nou wel vaak genoeg herhaald - maar graag met steekhoudende argumenten; bijvoorbeeld op welke wijze iemands gedrag in jouw ogen moord op hem/haar rechtvaardigt?

Als het verhaal zoals in de OP staat ook maar bij benadering op feiten berust, dan wordt het toch hoog tijd om de op haat en rancune gebaseerde vooroordelen - die zich kennelijk ook in jouw hoofdje hebben genesteld - met wortel en al uit te roeien; en kan indien bewezen bestraffing niet hard genoeg zijn.

De samenleving wil nu eens eidelijk af van die wild-west taferelen waarbij elke zeloot en maloot meent het recht in eigen hand te mogen nemen en als scherprechter op te treden in zaken recht en onrecht!...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')