Ja, hetzelfde argument dat de National Rifle Association naar voren brengt......quote:Op zondag 12 december 2004 13:41 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Met een BIC-pen kun je ook mensen vermoorden. Hangt van het type af.
Hoe weet jij of die jongens niet echt iets van plan waren?quote:Op zondag 12 december 2004 13:43 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Luister, ik zie de dingen alleen maar zoals ze zijn: er is nauwelijks iets gebeurd, plus het nieuwsbericht in de titel is bewust stemmingmakend opgesteld. Ik hou gewoon niet zo van dit soort nutteloze ophef.
Het argument van de NRA is dácht ik "guns don't kill people, people do". Dat is nét iets anders.quote:Op zondag 12 december 2004 13:50 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ja, hetzelfde argument dat de National Rifle Association naar voren brengt......
Maar een BIC-pen is daar niet voor bedoeld, en sommige alarmpistolen zijn wel bedoeld om mensen te verwonden of vermoorden.
Alarmpistolen zijn sowieso verboden in Nederland volgens mij.quote:Op zondag 12 december 2004 13:53 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Het argument van de NRA is dácht ik "guns don't kill people, people do". Dat is nét iets anders.
Wat je verder noemt, dat wist ik niet.
Mogen alarmpistolen die bedoeld zijn om mensen te vermoorden verkocht worden in Nederland, dan? En waarom heet het dan 'alarmpistool'?
Nee hoor, ik ook. Kinderen van twaalf verzinnen vaak de gekste dingen, willen aandacht, stoer doen of hun fantasie slaat gewoon op hol. Het zou mij niet verbazen als dit gewoon allemaal helemaal niet is gebeurd.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:26 schreef sooty het volgende:
Ben ik nou de enige die vraagtekens stelt bij dit verhaal ?
Dat vraag ik me ook af, is het wel gebeurd? Zijn er meer getuigen dan dat kind? Zijn die schoten door de hele buurt gehoord?quote:Op zondag 12 december 2004 14:01 schreef thaleia het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ook. Kinderen van twaalf verzinnen vaak de gekste dingen, willen aandacht, stoer doen of hun fantasie slaat gewoon op hol. Het zou mij niet verbazen als dit gewoon allemaal helemaal niet is gebeurd.
Ik heb dan ook op geen enkel moment beweerd dat deze twee geen straf zouden moeten krijgen, wat ik wél beweer is dat alles zo opgeblazen wordt. Misschien is er wel helemaal níks gebeurd.quote:Op zondag 12 december 2004 13:58 schreef Tarak het volgende:
http://www.justitie.nl/pu(...)6&SourcePageID=29490
Overtreding van de wapenwet is een misdrijf. Dat is dus iets anders als met strijkers gooien wat een overtreding is.
Dat weet je niet, maar we hebben in Nederland en Europa afgesproken dat iemand onschuldig is, tenzij het tegendeel bewezen is. Speculatie heeft dus niet erg veel zin lijkt me.quote:Op zondag 12 december 2004 13:50 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Hoe weet jij of die jongens niet echt iets van plan waren?
Er staat toch duidelijk in het bericht dat buurtbewoners de politie erbij gehaald hebben.quote:Op zondag 12 december 2004 14:04 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, is het wel gebeurd? Zijn er meer getuigen dan dat kind? Zijn die schoten door de hele buurt gehoord?
Ach, ze kunnen beter het verhaal opblazen dan het zoontje van Van Gogh.quote:Op zondag 12 december 2004 14:10 schreef Croupouque het volgende:
[..]
wat ik wél beweer is dat alles zo opgeblazen wordt.
Kan het niet zo zijn dat de buurtbewoners de politie erbij gehaald hebben omdat de twaalfjarige jongen ze dit verhaal vertelde?quote:Op zondag 12 december 2004 14:14 schreef ikkemem het volgende:
Er staat toch duidelijk in het bericht dat buurtbewoners de politie erbij gehaald hebben.
Dus niet de 12 jarige jongen.
Dus schoten en daders gezien door meer mensen.
Zou het kunnen dat hij boos is op die geitenneukers die zijn vader hebben afgeslacht en dat hij , als uiting van zijn woede 'geitenneukers 'riep ?quote:Op zondag 12 december 2004 18:48 schreef SCH het volgende:
Stond Lieuwe heel hard "geitenneukers" te roepen misschien?
Ja zo vader, zo zoon ben ik bang. Of zou Lieuwe iets verstandiger zijn?quote:Op zondag 12 december 2004 18:56 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat hij boos is op die geitenneukers die zijn vader hebben afgeslacht en dat hij , als uiting van zijn woede 'geitenneukers 'riep ?![]()
Dat zou belachelijk zijn als 'ie boos is.quote:Op zondag 12 december 2004 18:56 schreef Koos Voos het volgende:
Zou het kunnen dat hij boos is op die geitenneukers die zijn vader hebben afgeslacht en dat hij , als uiting van zijn woede 'geitenneukers 'riep ?![]()
quote:Op zondag 12 december 2004 18:59 schreef SCH het volgende:
Ja zo vader, zo zoon ben ik bang. Of zou Lieuwe iets verstandiger zijn?
Het joch is twaalf jaar en z'n vader is net vermoord. Laat dat jong met rust.quote:Op zondag 12 december 2004 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja zo vader, zo zoon ben ik bang. Of zou Lieuwe iets verstandiger zijn?
Vind je dat echt? Dat vind ik dan wel weer vrij grof.quote:Op zondag 12 december 2004 19:05 schreef Eightball het volgende:
Zijn vader heeft het aan zichzelf te danken met zijn onverstandige gedrag.
Goed idee, wat mij betreft krijgt dit topic een slotje.quote:Op zondag 12 december 2004 19:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het joch is twaalf jaar en z'n vader is net vermoord. Laat dat jong met rust.
Nee natuurlijk vind ik dat niet SCH!quote:Op zondag 12 december 2004 20:32 schreef SCH het volgende:
Vind je dat echt? Dat vind ik dan wel weer vrij grof.
In het officiële persbericht van het ANP dat overal leterlijk wordt geciteerd in de kranten en op de diverse nieuwssites wordt geen melding gemaakt van getinte jongens.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:35 schreef THC1 het volgende:
TWEE GETINTE JONGENS VAN rond de 15 en
16 jaar oud hebben gisteren een
12-jarige jongen in de Pythagorasstraat,
het woonadres van de vermoorde
Theo van Gogh in Amsterdamse
Klopt. Getinte is een toevoeging van TS zelf en is verwijderd uit de OP. TS wordt vriendelijk doch zéér dringend verzocht dit soort stemmingmakerij achterwege te laten, quote de bron graag letterlijk en laat evt. eigen toevoegingen achterwege.quote:Op maandag 13 december 2004 01:39 schreef Cosma-Shiva het volgende:
(aan de uitloop van de eerste zin van je artikeltje is overigens al simpel af te leiden dat je het woord 'getinte' er zelf hebt bijgeplakt, met welke reden?).
Zoals je het nu schrijft, klopt het toch echt niet en dat wordt bedoeld met dat het bericht nogal snel wordt overtrokken. Er wordt gezegd dat het om getinte jongens gaat, jij zegt dat de zoon werd bedreigd, terwijl er naar zijn huis werd gevraagd.quote:Op maandag 13 december 2004 02:06 schreef Overlast het volgende:
Wat me wel verbaasd is dat verschillende mensen dit afdoen als een kwajongensstreek. Het zou opgeblazen worden in de media??
Heeft het niet genoeg nieuwswaarde dat een zoon van een doodgeschoten filmmaker nog wordt bedreigd door mensen die de beschikking hebben over alarmpistolen??
Hoe weet jij dat ze naar zijn huis vroegen? In het bericht staat juist dat de politie niet wil zeggen wat er precies aan de zoon van Van Gogh gevraagd werd.quote:Op maandag 13 december 2004 08:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Zoals je het nu schrijft, klopt het toch echt niet en dat wordt bedoeld met dat het bericht nogal snel wordt overtrokken. Er wordt gezegd dat het om getinte jongens gaat, jij zegt dat de zoon werd bedreigd, terwijl er naar zijn huis werd gevraagd.
Allemaal verontrustend genoeg, daar niet van maar het is juist nu belangrijk om de zaken goed te duiden!
Waar zie jij staan dat de jongens met de zoon van Van Gogh hebben gesproken?quote:Op maandag 13 december 2004 08:57 schreef Mikkel het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ze naar zijn huis vroegen? In het bericht staat juist dat de politie niet wil zeggen wat er precies aan de zoon van Van Gogh gevraagd werd.
Misschien wilden ze wel op een islamitische manier spijt betuigen...quote:Op maandag 13 december 2004 08:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar zie jij staan dat de jongens met de zoon van Van Gogh hebben gesproken?
Zou het niet correct zijn als je dan ook aangeeft, hoe van Gogh de brute moord aan zichzelf te danken heeft. En nu niet meteen weer over het woordje geitenneukers beginnen - dat non-argument is dankzij SCH nou wel vaak genoeg herhaald - maar graag met steekhoudende argumenten; bijvoorbeeld op welke wijze iemands gedrag in jouw ogen moord op hem/haar rechtvaardigt?quote:Op zondag 12 december 2004 19:05 schreef Eightball het volgende:
Zijn vader heeft het aan zichzelf te danken met zijn onverstandige gedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |