Eerst Barca maar even dan:
Na 4 minuten krijgt Barca al een onterechte strafschop. De verdediger speelt duidelijke vol de bal en toucheert misschien de aanvaller (al valt een volwassen vent daar niet van om). Iniesta valt en Eto'o mag een strafschop nemen. Hij schiet hem hard binnenkant paal en de bal gaat achter de keeper langs en voor het doel langs over de achterlijn.
Het spel van Barca was niet al te best. Veel spelers lijken toch niet de vorm van 2 maanden geleden te hebben al en het spel maakte niet erg veel indruk op me al hebben ze natuurlijk wel nog de individuele kwaliteit die een wedstrijd kan beslissen. Vooral Eto'o kreeg wat kansen en leek niet helemaal scherp. Hij heeft denk ik (inclusief de strafschop) 4 100% kansen gemist over de hele wedstrijd.
Er vielen eerste helft wat gele kaarten voor de spelers van Sociedad die duidelijk alleen voor het gelijke spel waren gekomen. Ze begonnen met 1 spits (Kovacevic) en 4 middenvelders en 5 verdedigers en ze zakten telkens helemaal terug waardoor de diepste spits op de middenlijn stond en het speelveld dus erg klein was. Barca probeerde te combineren maar op die manier kwamen de kansen niet. Al was het balbezit duidelijk voor Barca en speelden ze de hele wedstrijd bijna op de helft van de tegenstander (die dit toeliet).
Het belangrijkste gebeurde in de 2de helft waar ik de hele 2de helft elke minuut heb zitten af te tellen in de hoop op puntverlies van Barca maar jammer genoeg kreeg een speler van Sociedad 30 min voor het einde al z'n 2de gele kaart na een hele domme overtreding. Het leek dus onmogelijk om de stand gelijk te houden maar des te meer minuten verstrijken hoe meer hoop een iemand krijgt
Minuut 79, de inmiddels ingevallen Nihat (voor Kovacevic) krijgt de bal mooi in de diepte aangespeeld over de grond en komt oog in oog met Valdes te staan... jojomen springt op en roept dat ie moet scoren... maar die klootzak verneukt de kans door de bal onder Valdes te schieten waar die blijft liggen. Vervolgens geeft Valdes de bal mee aan Marquez die hem een lange trap naar voren geeft. Uit een actie van een Catalaanse speler verdient Barca een hoekschop die door gekopt word door Marquez en afgemaakt wordt door Eto'o.
Hierna heeft Sociedad nog maar 9 minuten waarin Nihat (rotTurk
![]()
) nog 2 100% kansen krijgt om voor puntverlies te zorgen... maar nee hoor.. het lukt hem helaas niet.
Barca wint verdient al werd er heel laat gescoord en lijkt zich door een wat mindere periode heen te moeten worstelen. Het ziet er gewoon allemaal net wat minder flitsend uit dan een tijd terug en ik moet zeggen dat ik bang ben dat ze het heel moeilijk met Chelsea zullen krijgen. De meeste tegenstanders zijn toch wat bang voor Barca nu ze goed spel hebben laten zien. Ik denk dat een tegenstander die niet bang is om te aanvallen tegen Barca (zoals Chelsea) het de verdediging van Barca heel moeilijk kan maken. Gio en Oleguer zijn in m'n ogen niet van Internationaal niveau en als die te maken krijgen met Robben en Duff dan denk ik niet dat ze die af kunnen stoppen. Abraham en José waren ook aanwezig vanavond.
Dan Real..
Minder mooi spel dan bij Barca maar dat mag verwacht worden aangezien we nog in het opbouwende gedeelte zitten van ons traject
Real speelde eerste helft wat slapjes en dramatisch. Na enkele minuten wil Figo het strafschop gebied in met bal maar hij speelt de bal net wat te ver voor zich uit waardoor de verdediger met een slijding de bal weg wil trappen. Figo "doet" alsof ie ook voor de bal wil glijden maar iedereen weet dat ie in zo'n geval de bal al kwijt is. Hij glijd keihard in op de verdediger's bovenbeen die het uitschreeuwt van de pijn.
![]()
Hij kan niet meer opstaan en wordt van het veld afgedragen. Na enkele minuten wordt ie vervangen. Figo had rood moeten krijgen maar kreeg niks..
Een diepe bal van Zaragoza rond de 20ste minuut werd aan de zijkant van het veld slap door Helguera weg geschoten (hij wilde hem over de zijlijn trappen die 3 meter verder op was) waardoor de dicht bij staande David Milla of Villa (
![]()
) de bal tegen z'n been aankreeg. Deze was snel en liep alleen richting doel waar hij Samuel zou treffen in de 16. Met een mooie schaar zet hij Samuel heel simpel weg (Samuel die z'n been niet eens naar de bal uitsteekt (Wat is er in godsnaam gebeurt met de "muur"
![]()
).. en hij loopt ook nog eens langs Casillas waarna die de bal in het doel schiet. Samuel was hierin dus kut.. maar de fout ligt bij Helguera die die bal 25x harder moet trappen.
Einde 1ste helft begint het iets beter te lopen en rond de 40ste minuut produceert Real de eerste mooie combinatie (die van uitzonderlijke klasse was
![]()
) die prachtig door Raul wordt afgemaakt met een lob.
![]()
Een echt Raul doelpunt
![]()
Na de rust lijkt Real eindelijk op stoom te komen. Door flink druk te zetten verliest een speler van Zaragoza het hoofd en maakt voor de 2de keer een harde overtreding op Raul van achteren. Hij krijgt z'n 2de gele en mag vertrekken. Het spel in de eerste 25 min na rust was goed. Helaas wordt er door Ronaldo gescoord uit een buitenspel geval, Figo stond buitenspel mocht nog op doel schieten. De afgeketste bal wordt door ROnaldo ingekopt.
In 4 minuten na deze goal krijgt Ronaldo nog 2 100% kansen die die niet weet af te maken. Hierna mag ie op de bank uitrusten. Owen komt erin en even later komt Gravesen ook nog mee doen.
Hij speelde de laatste 20 min gedreven en alsof ie wilde laten zien waarvoor die gehaald was. Om de bikkelharde maar faire middenvelder uit te hangen. Kreeg de ballen zoals ik dacht wel over een afstand van 40 meter bij z'n medespelers maar was verder niet al te creatief (mogen we ook niet van hem verwachten). Jammer genoeg was het niet meer echt een wedstrijd. Real hoefde niet meer en Zaragoza kon niet echt. Ze kregen nog 1 "kans' bij een afstandsschot waarbij de bal heel erg dwarrelde en Casillas hem bijna niet meer kon stoppen.
Laatste 5 min kon Owen nog een leuke goal maken. Mooi uitgemeten en niet te hard plaatste die hem tussen 2 verdedigers door langs de keeper in de verre hoek.
Real dus minder verdient dan Barca gewonnen in mijn ogen maarja..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano