doe mij maar kabouterpostquote:Op maandag 20 december 2004 00:03 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
En wat ben jij voor rare hippie? Echt totaal wereldvreemd en naief als een kleuter als je zulke onzin post.
[..]
Nja, beter kun je het niet samenvattenquote:Op maandag 20 december 2004 00:30 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
oh ja, Notoire_gek....
drugs zijn niet gevaarlijk, de mensen die ze verkeerd gebruiken zijn een gevaar...(voor zichzelf)
ach...we kunnen beter zorgen dat onwetende mensen nog iets lerenquote:Op maandag 20 december 2004 00:34 schreef dopa het volgende:
Soms wou ik dat mensen als dat notoir geval een gevaar voor zichzelf waren. Een groot gevaar.
quote:Op maandag 20 december 2004 02:11 schreef mr.marcus het volgende:
vechten tegen de spreekwoordelijke bierkaai
je moet niet met die notoire_gek discussiëren deed ik gisteren, toen kwam er ook al niet veel uit.
Hij heeft al wel veel meer topics verziekt.
Check hem maar eens.
Als moderator, zou ik hem ff doorgeven aan één van mn collegae want hij verziekt dit topic en vele andere topics en ik denk dat ie het er gewoon om doet.
Jammer hoor..... die mensen!!!
quote:Op maandag 20 december 2004 00:41 schreef teknomist het volgende:
Just say know!
Ok, de onderbouwing?quote:Op maandag 20 december 2004 12:12 schreef Re het volgende:
xtc is chemisch tuig
lang verhaalquote:
Als je niks toe te voegen hebt, post dan niksquote:Op maandag 20 december 2004 12:59 schreef Re het volgende:
[..]
lang verhaal, lange termijn effecten etc., psychische klachten
Je hebt er weing kaas van gegeten gekkie.quote:Op maandag 20 december 2004 00:25 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Wat een onnozele vergelijking. Het is toch duidelijk dat ze als gevolg van xtc-gebruik is overleden, man. Dat jij dan niks beters kunt verzinnen dan een verhaal over zelfmoordplegers en scheermesjes is echt zielig.
weltrusten, ik ga maffen
fabeltjequote:Op maandag 20 december 2004 13:15 schreef Elgigante het volgende:
Het is het best te vergelijken met Baleys en & 7-up, beiden te drinken en bij mate absoluut ongevaarlijk, pas als je beide dranken bij elkaar gooit zie je hoe gevaarlijk ze KUNNEN zijn.
Bij juist gebruik zijn ze absoluut ongevaarlijk...
Het is een chemisch goedje dat bij verkeerd of overmatig gebruik absoluut blijvende schade kan aanrichten, maar dat geldt voor heel veel zaken die we dagelijks over de vloer krijgen, maar niet altijd bekend zijn:quote:Op maandag 20 december 2004 12:12 schreef Re het volgende:
xtc is chemisch tuig
non argumentquote:Op maandag 20 december 2004 13:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het is een chemisch goedje dat bij verkeerd of overmatig gebruik absoluut blijvende schade kan aanrichten, maar dat geldt voor heel veel zaken die we dagelijks over de vloer krijgen, maar niet altijd bekend zijn:Straling van telefoons, zendmasten, electrische apparaten, voedinssubstanties, vitaminepillen, medicijnen, bespoten groente en fruit etc.
ja, het klontert, meer nietquote:Op maandag 20 december 2004 13:23 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Niks fabeltje, heb je het ooit geprobeerd?
Ik probeer het niet te vergoeilijken (wat heb ik eraan, ik gebruik het zelf toch niet), maar ik stoor me aan de verkettering van bepaalde gebruiken en het tot in het extreme trekken daarvan.quote:Op maandag 20 december 2004 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
non argument... nee, bij normaal gebruik leidt XTC tot schade maar so what kan je dan beter zeggen en niet met vage dingen aankomen om het te vergoeilijken. het boeit mij ook niet dat mensen het gebruiken, ik zal het niet doen omdat ik weet (en het gezien heb) wat het met je hersenen kan doen, de risico's die je wilt nemen zijn voor jouw conto, net als elk andere drug. Dat proberen goed te praten dat men bijvoorbeeld niet kan aantonen dat iemand is gestorven omdat hij drug x heeft genomen of dat alles met mate goed is is een fabeltje en vind ik hypocriet. Net zo hypocriet als zeggen dat elke drugsgebruiker een junk is want dat is net zulk soort onzin
Heel goed, en wat gebeurt er ,als je 5 of meer van dergelijke consumpties achterover slaat, in je lichaam?quote:
weinig, daar is je maag veels te zuur voor, of wat zou er dan moeten gebeuren volgens jou?quote:Op maandag 20 december 2004 13:47 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Heel goed, en wat gebeurt er ,als je 5 of meer van dergelijke consumpties achterover slaat, in je lichaam?
hey ik zeg precies hetzelfdequote:Op maandag 20 december 2004 13:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik probeer het niet te vergoeilijken (wat heb ik eraan, ik gebruik het zelf toch niet), maar ik stoor me aan de verkettering van bepaalde gebruiken en het tot in het extreme trekken daarvan.
Iemand die eens per maand een helfje wit snuift, een XTCpilletje neemt of een Joint rookt is imo absoluut geen junk en hoeft dat ook helemaal niet te worden.
wat mij opvalt is het ontwijkingsgedrag of zelfs ontkenning van een probleem, dat wilde ik alleen even aankaarten. De naiviteit van vele drugsgebruikers is best grappigquote:We komen in ons dagelijks leven zat schadelijke dingen tegen die we voor lief nemen, alleen drugsgebruik wordt ingeschaald als gedoogd terrorisme, enige nuance is daarom wel nodig.
XTC is met natuurlijk mede-oorzaak van de dood van sommigen en over goed of slecht gebruik kun je tot in den einde discussieren, terwijl de oplossingen erg simpel zijn.
alleen maar mooi toch?quote:In Nederland is het gelukkig het geval dat iedereen die info over drugs (gerelateerde zaken), dat kan krijgen zonder bang te zijn in het gevang te komen, de info kan men zelfs bij de uitgaansgelegenheden (de drugsbus) krijgen en zelfs laten testen.
en ik geef wat productkennis, wat men ermee doet is een tweedequote:Zolang het bestaat zal het gebruikt worden, dus je kunt de gevolgen maar beter bloot leggen en er open mee omgaan omdat gebrek aan productkennis, ipv het gebruik zelf, de oorzaak is van 99% van de ongelukken die er van drugs komen.
wat niet betekent dat we geen problemen hebbenquote:Gelukkig heeft Nederland een voorbeeldfunctie in de wereld als het om drugs(problemen) gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |