Communisme verdraagt geen andere religies.quote:Op maandag 13 december 2004 08:17 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Niet zo gek he, als je naar de geschiedenis van beide landen kijkt.
Allebei communistisch (geweest). En je weet wat het communisme met alle soorten geloof heeft gedaan.
Je bent in ieder geval scherpquote:
Dat zei ik toch?quote:Op maandag 13 december 2004 12:34 schreef sjun het volgende:
[..]
Communisme verdraagt geen andere religies.
Turkije zal niet in een honingpot veranderen, daar is het te arm en onontwikkeld voor.quote:Op maandag 13 december 2004 12:36 schreef sjun het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval scherp
Ben je ook scherp genoeg om de winst te zien van turkse toetredeing tot de EU? Denk bijvoorbeeld aan afname van migratiebehoefte omdat Turkije zelf in een honingpot verandert, een sleutel naar de handel met het mdden-oosten, een sterke bondgenoot ein plaats van een sterke concurrent op het wereldtoneel en niet te vergeten een land van waaruit jarenlang de oudgrieks-romeinse beschaving werd uitgedragen totdat het land door Mehmet de Setljoek werd onderworpen. Ook toen nog was er in het land ruimte voor tolerantie jegens verschillende religieuze overtuigingen.
Nee, het betekent dat er in het verleden geen keuze mogelijkheid 'geen' was om in te vullen op de identiteitskaart. Maar die situatie is er eentje van het verleden. Alleen stromen de mensen niet massaal naar de burgerlijke stand om het aan te laten passen. Ze hebben wel wat beters te doen.quote:Op maandag 13 december 2004 11:17 schreef Scandum het volgende:
[..]
Dit betekent religeuze onderdrukking, hetgeen nog een goede reden is om turkije er niet bij te laten.
De enige juiste reactie op dit soort geblaat.quote:Op maandag 13 december 2004 13:59 schreef Snik het volgende:
.. nonsens...
Nee. Feitelijk niets mis aan.quote:Op maandag 13 december 2004 14:18 schreef HiZ het volgende:
Verblind gelul van eveneens in Istanbul woonachtige Turkse ex-moslim
Let me get this straight: Je spreekt Turks, je bent moslim en je hebt een huis en familie in Turkije, maar je bent geen Turk noch van afkomst?quote:Op maandag 13 december 2004 14:32 schreef HiZ het volgende:
Het feit dat ik Turks spreek maakt me geen Turk, en daarnaast is het gebouw in Istanbul slechts mijn vakantie-adres.
Turkije heeft al 100 keer gevraagd om lid te mogen worden.quote:Op maandag 13 december 2004 14:39 schreef ClioSporT het volgende:
Vraag jij altijd alles 2 keer.
Was jij niet die user die beweerde dat zeker 90% van de mensen vond dat Turkije er niet bij mag?quote:Op maandag 13 december 2004 14:28 schreef Snik het volgende:
[..]
Nee. Feitelijk niets mis aan.
Bijna de helft van alle Nederlanders (47%) is er niet voor dat de Europese Unie (EU) toetredingsonderhandelingen start met Turkije. Een bijna evengroot deel vindt dat die onderhandelingen wel mogen starten. Dat blijkt uit een opinieonderzoek van Maurice De Hond, dat in opdracht van het Radio 1-journaal werd uitgevoerd.
)
Maar de eu weigert een duidelijk antwoord te geven. Die heeft HiZ je wel gegeven.quote:Op maandag 13 december 2004 14:42 schreef Snik het volgende:
[..]
Turkije heeft al 100 keer gevraagd om lid te mogen worden.
Ik ken aan mijn vaders kant mijn afstamming tot 1510 en in ieder geval vanaf dat moment is er alleen sprake van Nederlanders (en rechtsvoorgangers van dat begrip). Aan mijn moeders zijde is het Nederlanderschap ontstaan door migratie in 1350 vanuit Duitsland.quote:Op maandag 13 december 2004 14:33 schreef Snik het volgende:
[..]
Let me get this straight: Je spreekt Turks, je bent moslim en je hebt een huis en familie in Turkije, maar je bent geen Turk noch van afkomst?
Wat niet is kan altijd komen en alles heeft een eerste keer.quote:Op maandag 13 december 2004 14:32 schreef Snik het volgende:
Kijk, ik voel me Europeaan. Ik ben me ervan bewust dat de volkeren die het Europese continent bewonen meer met elkaar gemeen hebben dan van elkaar verschillen. Tevens vind ik dat we veels te lang verdeeld zijn geweest en daarom ben ik erg pro-Europa. Maar dat betekent dus niet dat er landen en volkeren die NIETS met Europees zijn van doen hebben er opeens bij moeten gaan komen. Niets, maar dan ook niets hebben de Turken met Europa te maken, niets, behalve een geschiedenis van aanvalsoorlogen die ze telkens jammerlijk verloren. Het ligt niet in Europa, de taal is niet Europees, het volk is niet Europees en de religie is niet Europees. Helemaal NIETS is Europees en op het moment dat Turkije toe zou treden (wat god moge verhoede) hoop ik dat die hele EU als een kaartenhuis in elkaar klapt en we dan maar een Unie met de West-Europese landen misschien met Polen en Tjechie erbij kunnen oprichten maar dan houdt het ook wel op.
Blijkbaar is er geen 1 keer NEE gezegd.quote:Op maandag 13 december 2004 14:42 schreef Snik het volgende:
[..]
Turkije heeft al 100 keer gevraagd om lid te mogen worden.
En dan wordt je moslim en ga je in Istanbul een huis kopen?quote:Op maandag 13 december 2004 14:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ken aan mijn vaders kant mijn afstamming tot 1510 en in ieder geval vanaf dat moment is er alleen sprake van Nederlanders (en rechtsvoorgangers van dat begrip). Aan mijn moeders zijde is het Nederlanderschap ontstaan door migratie in 1350 vanuit Duitsland.
quote:125 Teletekst ma 13 dec
Schröder:geen aparte status Turkije
BERLIJN Bondskanselier Schröder wil dat
de onderhandelingen met Turkije niet
over een aparte status maar over een
volwaardig lidmaatschap van de EU gaan.
Dat zei Schröder na een gesprek met
premier Balkenende,die de woorden van
Schröder onderschreef.
Donderdag en vrijdag vindt in Brussel
de EU-top plaats.Tijdens die top moet
een besluit vallen over het begin van
de onderhandelingen met Turkije.
Balkenende sprak met Schröder in zijn
functie als EU-voorzitter.Later vandaag
bezoekt hij de Franse president Chirac.
Morgen heeft hij een ontmoeting met de
Oostenrijkse bondskanselier Schüssel.
volgende nosnieuws financieel nossport
Het kan mij niet zoveel schelen wat jij 'hard to believe' vindt. Je hebt wel meer blijk gegeven van een zeer beperkt vermogen om te gaan met de feiten. Ondertussen wacht ik gewoon op wat er gebeurt met de prijzen van onroerend goed in Istanbul.quote:Op maandag 13 december 2004 15:07 schreef Snik het volgende:
[..]
En dan wordt je moslim en ga je in Istanbul een huis kopen?
I find it very hard to believe.
Er moet nog veel gebeuren aangaande betalingsverkeer in onroerend goed. Als koper heb je daar weinig bescherming tegen malafide mensen. Ook zullen er hogere eisen aan de bouw worden gesteld, met de operende maffia die bezuinigt op bouwmateriaal kan dat nog erg leuk worden.quote:Op maandag 13 december 2004 16:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het kan mij niet zoveel schelen wat jij 'hard to believe' vindt. Je hebt wel meer blijk gegeven van een zeer beperkt vermogen om te gaan met de feiten. Ondertussen wacht ik gewoon op wat er gebeurt met de prijzen van onroerend goed in Istanbul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |