Aangezien ik hoorde dat in Nederland al een daling van zo'n 7% heeft sinds vorige week, zal het in de VS niet minder zijn. Lijkt mij tenminste.
Maar een beurskrach zoals in 1987 lijkt mij niet, een daling van 20% was er toen.
Buiten is het zeer zwaar beveiligd.
Voor de VS verwachten ze een daling van zo'n 10%. Daalt het meer, dan zullen de beurzen in Europa ook weer gaan zakken.
'God Bless America' wordt na de twee minuten gespeeld.
Aan de andere kant, als er wel oorlog komt.. dat is altijd goed geweest voor de economie.
quote:Hoeveel % is dat?
Op maandag 17 september 2001 15:36 schreef MrBig het volgende:
112 punten gezakt.
quote:Niet zo veel. 2%.
Op maandag 17 september 2001 15:37 schreef ranja het volgende:[..]
Hoeveel % is dat?
quote:Dat hebben ze toch gedaan?
Op maandag 17 september 2001 15:45 schreef Troeltje het volgende:
Ik begrijp niet, dat ze de beurzen niet een tijdje stil leggen tot een en ander duidelijk is, dit is alleen maar paniekvoetbal! Alsof ze aansturen op een krach..
quote:De (amerikaanse) economie heeft gewoon een enorme deuk opgelopen. Die koersdaling is dan ook meer dan reeel. Niets paniekvoetbal.
Op maandag 17 september 2001 15:45 schreef Troeltje het volgende:
Ik begrijp niet, dat ze de beurzen niet een tijdje stil leggen tot een en ander duidelijk is, dit is alleen maar paniekvoetbal! Alsof ze aansturen op een krach..
quote:Dat is al allemaal in de koers verrekend.
Op maandag 17 september 2001 15:49 schreef Casz het volgende:
Hoe reageren de andere markten, zoals de japanse en de europese op deze achteruitgang in de VS op dit moment?
quote:Afwachtend volgens mij. Wel op redelijk zware verliezen, maar niet richting een afgrond.
Hoe reageren de andere markten, zoals de japanse en de europese op deze achteruitgang in de VS op dit moment?
quote:Op zich ziet het er wel redelijk uit. NASDAQ is wel bijna 6% gezakt, maar de Dow Jones blijft op 2,5% steken.
Op maandag 17 september 2001 15:51 schreef Bazyx het volgende:[..]
Dat is al allemaal in de koers verrekend.
Maar ik krijg het idee dat de daling op de Dow Jones meevalt en dat er hier weer een stijging te verwachten is.
quote:AEX staat voor vandaag in de plus (3%).
Nogmaals, de koersen in Europa zijn vorige week al 15% gezakt. Dat lijkt me meer dan voldoende. Alleen wanneer Dow Jones meer dan de verwachte 10% zal zakken zal men in Europa daar nog wat last van krijgen.
quote:Duuuhhh.. lekker slim ben ik.. met de Japanse beurs.
Op maandag 17 september 2001 15:52 schreef Smike het volgende:[..]
AEX staat voor vandaag in de plus (3%).
De beurs in Japan is (neem ik aan) allang dicht.Nogmaals, de koersen in Europa zijn vorige week al 15% gezakt. Dat lijkt me meer dan voldoende. Alleen wanneer Dow Jones meer dan de verwachte 10% zal zakken zal men in Europa daar nog wat last van krijgen.
quote:Ik bedoelde meer, ik zou ze allemaal hebben dichtgehouden tot ze ook allemaal weer open konden. Daarnaast bedoelde ik met dichthouden tot met iets meer weet, dichthouden tot met een idee heeft wat de reactie van amerika, van de wereld gaat worden op de aanslagen. Ik denk dat best veel mensen bang zijn voor wat komen gaat een daarom en masse hun aandelen verkopen. Wat weer een koersval veroorzaakt.
Op maandag 17 september 2001 15:46 schreef Bazyx het volgende:[..]
Dat hebben ze toch gedaan?
quote:Je bent wel klinisch he.
Op maandag 17 september 2001 15:57 schreef MrBig het volgende:
Hij keldert. 380 punten
quote:Och, 100 punten in 20 seconden vind ik best wel onderuit duiken jah
Op maandag 17 september 2001 15:59 schreef zodiakk het volgende:[..]
Je bent wel klinisch he.
quote:Komt omdat ze de fondsen 1 voor 1 opengooien. Dat geeft een trapsgewijze daling
Op maandag 17 september 2001 16:00 schreef MrBig het volgende:[..]
Och, 100 punten in 20 seconden vind ik best wel onderuit duiken jah
quote:AH, I see
Op maandag 17 september 2001 16:02 schreef Bazyx het volgende:[..]
Komt omdat ze de fondsen 1 voor 1 opengooien. Dat geeft een trapsgewijze daling
.
quote:hoeveel fondsen moeten ze nog opengooien?
Op maandag 17 september 2001 16:02 schreef Bazyx het volgende:[..]
Komt omdat ze de fondsen 1 voor 1 opengooien. Dat geeft een trapsgewijze daling
.
quote:Die lijkt nog steeds te stijgen.
Op maandag 17 september 2001 16:06 schreef 2Wild het volgende:
Ben ook benieuwd hoe de AEX hier op gaat reageren
quote:Die is vorige week al 15% gedaald....
Op maandag 17 september 2001 16:13 schreef Casz het volgende:
De AEX reageert dus niet echt op de dalingen in de VS.. nou ja dan is er tenminste nog iets positief
[edit]
Voorlopig dus een stuk meer dan de 6% van de Dow Jones...
quote:620 punten om precies te zijn (6.5%)
Op maandag 17 september 2001 16:15 schreef Smike het volgende:[..]
Die is vorige week al 15% gedaald....
[edit]
Voorlopig dus een stuk meer dan de 6% van de Dow Jones...
[Dit bericht is gewijzigd door morpheus_at_work op 17-09-2001 16:38]
Hoop dat het een beetje stabiliseert nu!
quote:Dit is wel sneu natuurlijk...
NEW YORK (CNNfn) - Airline stocks faced sharp declines with Monday's resumption of trading and industry officials warned they will experience a cash crunch due to the public's reluctance to return to the air.Most major airline stocks saw delayed openings Monday, apparently due to an order imbalance. Among the few trading was AMR Corp. (AMR: Research, Estimates), the world's largest airline company and owner of American Airlines and Trans World Airlines, which lost $16, or 54 percent, to $13.70 in early trading. Northwest Airlines (NWAC: Research, Estimates), the nation's fourth-largest and a Nasdaq stock, was trading down $7.07, or 36 percent, to $12.55.
quote:Nu is alles wel open.
Op maandag 17 september 2001 16:05 schreef zodiakk het volgende:[..]
hoeveel fondsen moeten ze nog opengooien?
De Dow zit nu iets boven de 9000, net zat ie er net iets onder. Ben benieuwd welke kant het zometeen op gaat.
quote:wat is de dichtsbijzijnde psychologische grens?
Op maandag 17 september 2001 16:32 schreef Bazyx het volgende:[..]
Nu is alles wel open.
.
De Dow zit nu iets boven de 9000, net zat ie er net iets onder. Ben benieuwd welke kant het zometeen op gaat.
quote:Voor de Dow? Geen idee...
Op maandag 17 september 2001 16:34 schreef zodiakk het volgende:[..]
wat is de dichtsbijzijnde psychologische grens?
9000 zal wel belangrijk zijn. Omdat het een mooi getal is en omdat dat met een daling van zo'n 600 punten overeenkomt. En de hoogste daling in één dag (in punten) was 617 ofzo.
Voor de AEX was het steun 375 en weerstand 440 ofzoiets.
Ik hoop dat dit zo doorgaat !
-684.81 DOW
-115.75 NASDAQ
Van Teletekst:
NEW YORK De beurs in New York is in de loop van maandag,ondanks de onverwachte renteverlaging van de Fed,toch nog flink onderuit gegaan.De Dow Jonesindex sloot op een stand van 8920 punten,een verlies van ruim 7%.De barometer staat nu op het laagste punt sinds drie jaar. De Nasdaq-index leverde bijna 7% in op 1579.De koersval was fors,maar minder dramatisch als sommige analisten hadden gevreesd.Een zegsman van het Witte Huis noemde de dalingen,gezien de aanslagen vorige week,"niet onverwacht".De basis van de economie is volgens hem solide. Vooral vliegmaatschappijen en fondsen in de reiswereld moesten het ontgelden.
code:Vandaag weer behoorlijk gezakt.DOW -382.92 NASDAQ -56.87
8376.21 -4.37% 1470.93 -3.72%
Koos herhaalt zijn voorspelling : AEX 340 DIT jaar !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |