dankje, ik denk dat jullie me over 2mnd mogen oprapen, momenteel is het enige wat ik echt merk is dat ik weer ben gaan roken (ik was 3jr gestopt)quote:
*herkenbaar*quote:Op maandag 28 februari 2005 20:36 schreef bastardhost het volgende:
Een PC zegt "Buffer overflow", ook mijn autistje komt of met 'daar heb ik geen zin in' of hij zegt het omgekeerde 'omdat ik het leuk vind'.
Ik snap je redenatie, de psycholoog heeft hier ook uitgebreid met hem over gesproken, maar hij heeft er gewoon geen zin in, we geven hem ook vaak opties bijv ."bang dat mama boos word als ik wat zeg, dus liever niets zeggen" maar daar is hij juist helemaal niet bang voor, hij vind alleen de straf vervelend, boosheid, verdriet etc raakt hem niet, nu ligt volgens de ipgér ook het grootste probleem bij het feit dat hij geen gewetensontwikkeling heeft, recentelijk voorbeeldje: C had geld uit mijn portomonné gestolen, en hier snoep van gekocht, dit terwijl hij wist dat we die maand krap zaten, hij is natuurlijk gesnapt, en bij navraag waarom, eerst een half uur aanstaren en toen het antwoord, daar had ik zin in, doorvragen, waar had je zin in, snoep, de ipgér nog verder doorvragen, uiteindelijk de vraag "1. Zou je de volgende keer niet meer stelen omdat het eigenlijk niet mag, 2. of omdat mama anders boos word?" na lang wachten ...antwoord: "eigenlijk 2 .. .ik vind het niet fout, omdat ik geen zin heb in straf" daar ligt het probleem, hij ziet niet in dat liegen, stelen, bedriegen niet mag, en nu kunnen wij het onszelf heel makkelijk maken en het een beetje negeren, maar dan hebben we over 10jr een heel groot probleem, we moeten dit gewoon wel aanpakken dit om hem toch enige basiswaarden mee te geven voor later, dat is ook de grootste reden dat hij opgenomen word, als er nu niets gebeurd kan je er nml op wachten dat hij later in foute kringen komt omdat hij bepaalde waarden niet heeft geleerd, en als ze hem nu intensief gaan begeleiden is de kans dat het goed komt met hem veel groter, en dat is de afweging die wij hebben geaakt, ik hou van hem 200% alleen het is ontzettend moeilijk en af en toe zoals gister dan kom ik er weer even achter dat ik ook maar een mens ben.quote:Op maandag 28 februari 2005 22:33 schreef jessie het volgende:
Maar is het echt belangrijk dat je weet waarom hij liegt dat hij zijn tanden niet poets? Eigenlijk weet je bij voorbaat al dat hij erom zal liegen. Toch? Of heb je toch steeds weer de hoop dat hij dat niet doet? Het lijkt me nu dat het je steeds weer tegen valt dat hij om dingen liegt. Als je je eigen grens daarin kan verschuiven kan je het misschien lichter opnemen.
Het liegen zal toch wel komen door zijn onkunde om met bepaalde dingen om te gaan. En als jij dan toch door blijft gaan over waarom die het dan toch niet gedaan heeft zegt hij maar ik had er geen zin in. Wat moet hij anders? Hij kan het niet (denk ik dan) anders overbrengen. En als je dat misschien helemaal een plekje kan geven word het voor jezelf een stukje midner moeilijk. Want opzettelijk liegen is niet leuk en wil je graag anders zien. Maar liegen omdat je niet weet hoe je het anders kan doen is lang niet zo erg.
quote:de psychiater had ik gister aan de telefoon en die zei ook dat ik het misschien maar gewoon moest laten gaan, wat meer door de vingers moest zien om de tijd makkelijker door te komen totdat hij opgenomen word, maar dat gaat zo tegen mijn gevoel in, dan is het echt alsof je het helemaal opgeeft en dat wil ik niet, ik wil dat hij gewoon naar een normale school kan blijven gaan, ik vind dat ik het hem op de een of andere manier toch verschuldigd ben om daar voor te vechten, alleen is het zo ontzettend wrang aangezien ik daarvoor in gevecht met hem moet als het ware![]()
Ik zou het eigenlijk niet weten. Misschien had je last van de haperende servers? Als je het een paar minuten later nog eens probeert, doet hij het dan ook niet? Het forum is op het moment erg slecht bereikbaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:05 schreef arda het volgende:
Even iets anders. Ik kan al tijden blz 5 van dit forum niet oproepen. Ik weet zeker dat ik daar een berichtje opgezet heb. Ik weet ook niet waar ik hier de hulp voor krijgen. Heb heel dit forum nagekeken maar ik kan een en ander niet vinden. Heeft ook dagen geduurd voor ik op blz 6 kon kijken.
Arda
dankje, ik zou omgekeerd ook niets weten te zeggen denk ik..quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:10 schreef Karin het volgende:
Logician wat een vreselijk moeilijke situatie. Ik weet even niets te zeggen behalve dat ik je verhaal hier volg en heel erg met je meeleef.
dus ik hoop dat ik je niet ongerust heb gemaakt.quote:Vraag 5 Concerta met Risperdal bij het syndroom van Gilles de la Tourette
In de vele publicaties (ook met name Amerikaanse sites) wordt gebruik van Ritalin afgeraden bij kinderen met Gilles de la Tourette. Wij hebben echter de ervaring dat het goed werkt bij onze zoon. Wij zouden graag overstappen op Concerta als dat op de markt komt. Aangezien de stof (methylfenidaat) in Ritalin dezelfde stof is als die in Concerta, vragen wij ons dus ook af of een overgang van Ritalin op Concerta van (ernstige) invloed kan zijn op de Tourette van onze zoon. Tevens hebben wij de vraag of het een probleem is om Risperdal en Concerta te combineren?
Antwoord
Over het gebruik van Ritalin bij kinderen met Gilles de la Tourette en andere ticstoornissen wordt nog steeds verschillend gedacht. Dit berust vooral op oude ervaringen – en geloof – dat Ritalin in alle gevallen tics zou doen verergeren. Een serie goed opgezette en uitgevoerde onderzoeken van de laatste zes jaar heeft echter laten zien dat deze mening bijstelling behoeft.
• In de grote meerderheid van de gevallen leidt Ritalin niet tot toename van tics en wel tot een betekenisvolle vermindering van ADHD-symptomen bij kinderen met een combinatie van ADHD en ticstoornissen.
• Bij een kleine groep patiënten (10-15%) was wel sprake van toename van tics, die echter in alle gevallen omkeerbaar bleek na stoppen van de Ritalin.
• Bij sommige kinderen bleek ook de kleine toename van tics volledig op te wegen tegen het therapeutisch effect op de ADHD-symptomen, en werd de Ritalinbehandeling voortgezet.
Voor de klinische praktijk is vooral de volgende afweging van belang bij kinderen met een combinatie van ADHD en ticstoornis. Wat weegt het zwaarst, wat vormt de grootste belemmering voor het functioneren van het kind? Wanneer dit de ADHD-symptomen zijn, is de eerste keuze: behandeling met stimulantia. Met de behandelaar dient wel het eventuele risico op toename van tics besproken te worden om met ouders en kind een afgewogen beslissing te kunnen nemen. Wanneer de tics de primaire stoornis vormen, is de eerste keuze: behandeling met middelen tegen tics, zoals Clonidine of nieuwere antipsychotica of oudere antipsychotica. Eventueel kan in een vervolgtraject ook een behandeling met stimulantia en antipsychotica gecombineerd worden. Er is geen reden aan te nemen dat deze overwegingen niet op zouden gaan voor Concerta in plaats van kortwerkend Ritalin. Concerta en Risperdal kunnen verder ook gecombineerd worden.
Arda wat ontzettend herkenbaar .. wij hebben dus hetzelfde verhaaltje doorlopen, en waren al gestopt met de ritalin om aan de risperdal te beginnen toen ze ineens toch maar besloten om doorquote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:08 schreef arda het volgende:
Omdat het de laatste tijd niet goed gaat met Bart heeft de psychiater het idee gekregen om te stoppen met Ritalin en over te gaan op Risperdal. Hier ben ik van geschrokken omdat Risperdal laatst zo negatief in het nieuws is geweest. Het is voor mij al zo moeilijk geweest om hem Ritalin te geven. Hoewel ik daar nu zeer blij mee ben. Heeft hem een stuk verder geholpen op school. Concentratie vloog omhoog en zijn punten ook. Nu wordt dus Risperdal geadviseerd omdat het o.a. op school niet goed gaat. Morgen hebben wij hier een gesprek over op school. Volgens ons ligt het meer aan de omgeving. Twee juffen die niet op 1 lijn zitten ook al zeggen ze van wel. Een klas waarvan van de 25 kinderen zeker 15 kinderen zeer druk zijn. Juffen die niet eens goed weten wat Bart nu heeft en vinden dat hij zich maar wat moet aanpassen. Enz. Enz. Enz. Vorige week is hier de bom gebarsten. We zijn bezig met het aanvragen van een Rugzakje. Hiervoor hadden wij o.a. een formulier van school nodig wat ingevuld werd door de 2 juffen. Het was voor ons echt nieuws wat daar allemaal op stond. Onze Bart is echt een monster als je die formulieren leest. Hij liegt, bedriegt, is een stoorfactor, maakt ruzie, heeft een grote mond enz. enz. Hier hebben wij als ouders nog nooit enig bericht over gehad. Hij was juist altijd zo in zichzelf gekeerd in de klas werd vaak gezegd. Kan natuurlijk zijn dat een en ander zo is ingevuld om een rugzakje te krijgen maar zeg dat dan tegen ons. De 2 juffen zien het ook echt niet meer zitten met de hele klas. Heb de laatste tijd vaak wat geholpen en merk echt dat er zowat de hele dag op de kinderen gemopperd wordt. Dit vinden ook andere ouders. Dus dit wordt een verloren jaar. Volgens jaar gaan ze groep uit elkaar gooien. Voor Bart te laat.....
Arda
Momenteel voel ik er veel te weinig nog bij, zelfbescherming denk ik, net als de vorige keer, toen hijquote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:21 schreef Mariposa het volgende:
[Uit lurkstand] Wat kan er in een paar maanden veel veranderen...
Logician, ik wil je een hele dikke knuffel geven, het doet mij veel verdriet alles wat je over Chavez verteld te lezen, het herinnert me ook veel aan mijn broertje. Heel veel sterkte de komende tijd, want wat staat te komen (uit huis plaatsing en onderzoek) dat valt niet mee. Misschien juist wel heel erg tegen[/ uit lurkstand]
Logician, geen enkele ouder heeft nooit zijn geduld verloren bij zijn "engeltjes", laat staan ouders van kindjes zoals de onze. Jij bent ook een mens. Ik weet dat het een late reactie is, maar ik herken jouw gevoel heel goed. "Waarom ben ik zo'n slechte moeder?" - we denken het allemaal wel eens. We stimuleren ze niet goed genoeg, kan mijn opvoeding beter, was hij niet beter af geweest bij andere ouders, waarom gaat het niet vanzelf? Dagelijkse kost, ook hier. Elke dag met een schone lei beginnen werkt hier soms goed. Het maakt misschien een klein verschil, maar toch. Sterkte!quote:Op zondag 6 maart 2005 20:47 schreef Logician het volgende:
blerghhhhhh .. ik zit rillend en huilend van woede en en machteloosheid achter mijn laptop .. meneer heeft net even zijn hele pyama en bed ondergepoept en er lekker in liggen rollen, ik ben helemaal uit mijn vel gesprongen toen ik de reden hoorde, "ik had gewoon geen zin om naar de wc te gaan" ik heb hem een tik gegeven uit woede en ik voel me nu zo zwaar ellendig, aan de ene kant heb ik de neiging hem alle hoeken te laten zien, en aan de andere kant ben ik zwaar teleurgesteld in mezelf dat ik me niet in heb kunnen houden en hem mijn woede zo heb laten zien, hij staat nu huilend/piepend onder de douche en ik durf er bijna niet heen omdat ik zo vreselijk boos ben... (elke dag poept hij in zijn broek, en hij plast ook regelatig in het doucheputje omdat hij geen zin heeft om de trap af te lopen naar beneden, ik ben er zo moe van .... )
Er wordt wel aandacht besteed aan een bepaalde vorm van onderwijs maar je kunt het niet vergelijken met een "normale" school. Ik kan proberen het uit te leggen maar duidelijker staat het hierquote:Op maandag 21 maart 2005 22:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Lois, okdc, is dat (ook) een basisschool?
Inderdaad heel duidelijk, dankjewelquote:Op woensdag 23 maart 2005 20:56 schreef Lois het volgende:
[..]
Er wordt wel aandacht besteed aan een bepaalde vorm van onderwijs maar je kunt het niet vergelijken met een "normale" school. Ik kan proberen het uit te leggen maar duidelijker staat het hier
het kan natuurlijk ook zo zijn dat je naast daar ook nog naar een andere school gaat. Zou kunnen toch?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Inderdaad heel duidelijk, dankjewel
De meeste kinderen komen vijf dagen per week naar, dit is echter geen voorwaarde voor plaatsing Misschien een beetje stomme vraag, maar krijg je dan geen probleem met de leerplicht en zo? Of krijgt Eefje sowieso een soort vrijstelling daarvan?
Van wat ik begrepen heb gaan ze tot 4 jaar max 3 dagen, met 4 jaar 4 dagen en met 5 jaar 5 dagen. Tenminste dat staat in Eva's indicatie, het fijne weet ik er ook nog niet van.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Inderdaad heel duidelijk, dankjewel
De meeste kinderen komen vijf dagen per week naar, dit is echter geen voorwaarde voor plaatsing Misschien een beetje stomme vraag, maar krijg je dan geen probleem met de leerplicht en zo? Of krijgt Eefje sowieso een soort vrijstelling daarvan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |