Leuk ben jij. Zit ik me hier helemaal op te naaien, is het voor niks!quote:
Daar heb je gelijk in.quote:Het is gewoon een feit dat het slachten en eten van dieren niet kan stoppen, daar willen teveel mensen vlees voor,
Maar dat is en blijft onzin. Elk dier dat niet gefokt (en dus niet geslacht) wordt, is er eentje. En dat maakt wel degelijk uit. Minder vraag is minder productie. De vraag naar vlees is in Nederland het afgelopen jaar gedaald. Dat betekent dat er ook gewoon minder vlees geproduceerd wordt. Nogmaals, als die 700.000 vega's in ons land wèl vlees zouden eten, zouden er meer dieren gefokt en geslacht worden. Het maakt dus wèl uit. waarom zeg je dat het niks uitmaakt? Ik begin dan te vermoeden dat je zoiets zegt omdat je zelf geen verantwoordelijkheid wilt hebben voor het feit dat het wèl uitmaakt dat jij wèl vlees eet. De macht ligt bij de consument, hoe je het ook wendt of keert. Als de consument het wil, is de bio-industrie morgen verleden tijd.quote:dus vegetarier zijn maakt gewoon niets uit.
Nog steeds de overgrote meerderheid van de bevolking in India is vegetariër en dit is al duizenden jaren zo. Toen de mens nog onderdeel uitmaakte van de natuur, at hij weinig vlees. Vlees kostte erg veel moeite om te verkrijgen. Het dieet leek waarschijnlijk veel op dat van onze naaste verwant, de chimp. Die eten ongeveer 12 kilo vlees per jaar. Dat is een gezonde hoeveelheid. Veel vlees is absoluut niet gezond wegens de vele onverzadigde vetzuren. Precies de reden waarom vega's een lager cholesterol hebben en minder kans op hart- en vaatziekten.quote:En in India kennen ze ook gewoon vlees hoor. En ik weet niet of je weet wanneer de eerste mens op de aarde stond, maar dat was wel wat langer geleden dan duizend jaar.
quote:Op donderdag 9 december 2004 22:28 schreef nietzman het volgende:
Ik wil een scheiding tussen kerk en Abattoir.
Net zoiets als kosjer, maar dan bij moslims. Die slachten ook zo.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:30 schreef Markster het volgende:
Halal? wat is dat nou weer?
Willen denk ik, ik wil gewoon tijdens een gezellig avondje, een paar bitterballetjes naar binnen kunnen werken, als ik echt probeer dan kan het wel.quote:
Weet ikquote:Daar heb je gelijk in.
Tuurlijk, het klopt wel wat je zegt, maar zoals ik al zei, stopt het toch nooit helemaal. E die paar koeien meer maakt dan ook niet meer uit. We kweken ze toch zelf, ik ben wel tegen wild voedsel. Waarom weet ik ook niet, maar ik vind het niet tof als er zeldzame beesten uitstervenquote:Maar dat is en blijft onzin. Elk dier dat niet gefokt (en dus niet geslacht) wordt, is er eentje. En dat maakt wel degelijk uit. Minder vraag is minder productie. De vraag naar vlees is in Nederland het afgelopen jaar gedaald. Dat betekent dat er ook gewoon minder vlees geproduceerd wordt. Nogmaals, als die 700.000 vega's in ons land wèl vlees zouden eten, zouden er meer dieren gefokt en geslacht worden. Het maakt dus wèl uit. waarom zeg je dat het niks uitmaakt? Ik begin dan te vermoeden dat je zoiets zegt omdat je zelf geen verantwoordelijkheid wilt hebben voor het feit dat het wèl uitmaakt dat jij wèl vlees eet. De macht ligt bij de consument, hoe je het ook wendt of keert. Als de consument het wil, is de bio-industrie morgen verleden tijd.
Veel is niet gezond, maar normale hoeveelheid ook niet slecht, zelfs gezond.quote:Nog steeds de overgrote meerderheid van de bevolking in India is vegetariër en dit is al duizenden jaren zo. Toen de mens nog onderdeel uitmaakte van de natuur, at hij weinig vlees. Vlees kostte erg veel moeite om te verkrijgen. Het dieet leek waarschijnlijk veel op dat van onze naaste verwant, de chimp. Die eten ongeveer 12 kilo vlees per jaar. Dat is een gezonde hoeveelheid. Veel vlees is absoluut niet gezond wegens de vele onverzadigde vetzuren. Precies de reden waarom vega's een lager cholesterol hebben en minder kans op hart- en vaatziekten.
ik ben bang dat alles zogoedkoop mogelijk moetquote:Op donderdag 9 december 2004 22:41 schreef nietzman het volgende:
Waarom uberhaubt dat gepruts met die messen.
Come. On. Dit is 2004. Technology weetje.
Waarom kunnen ze die pin-guns niet combineren met een HalfLife2 LAN ofzo?
Er bestaan ook vegetarische bitterballen!quote:Op donderdag 9 december 2004 22:38 schreef Markster het volgende:
Willen denk ik, ik wil gewoon tijdens een gezellig avondje, een paar bitterballetjes naar binnen kunnen werken, als ik echt probeer dan kan het wel.
En die redenering begrijp ik echt niet. Er gaan op de wereld miljoenen mensen dood van de honger. Als jij er eentje kunt redden, doe je dat niet omdat het toch niks uitmaakt...? Het is gewoon geen logisch kloppende redenering.quote:Tuurlijk, het klopt wel wat je zegt, maar zoals ik al zei, stopt het toch nooit helemaal. E die paar koeien meer maakt dan ook niet meer uit.
Echt wild voedsel heeft tenminste een goed leven gehad. En zeldzame beesten uitsterven? gejaagd wordt er in Nederland alleen in het kader van wildbeheer. Dat die beesten uitsterven is het laatste wat de jagers willen.quote:We kweken ze toch zelf, ik ben wel tegen wild voedsel. Waarom weet ik ook niet, maar ik vind het niet tof als er zeldzame beesten uitsterven
Wel als het mager vlees is en dat is nou net wat de meeste mensen niet eten. Wild is mager vlees. Niet vetgemest in een te klein hok.quote:Veel is niet gezond, maar normale hoeveelheid ook niet slecht, zelfs gezond.
So what? Zo was het tot vijftig jaar geleden ook. Dan at je alleen op zondag vlees. Wat is daar mis mee? Stukken gezonder dan elke dag vlees. En weegt de luxe van het elke dag vlees eten op tegen het lijden van de beesten? Ik zei het al, je bent verwend.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:49 schreef Markster het volgende:
Ik heb ook liever dat de dieren normaal leven, en niet worden vetgemest (zag gister hoe dat met ganzen werd gedaan, afschuwelijk gewoon) maar wanneer dat gebeurt, wordt het vlees vele malen duurder, en bijna niet te betalen voor een normaal gezin.
Precies, als we allemaal een stuk minder vlees zouden eten. Zou niet alleen goed zijn voor dier, maar ook voor mens.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
So what? Zo was het tot vijftig jaar geleden ook. Dan at je alleen op zondag vlees. Wat is daar mis mee? Stukken gezonder dan elke dag vlees. En weegt de luxe van het elke dag vlees eten op tegen het lijden van de beesten? Ik zei het al, je bent verwend.
De plaats waar we dan lekker milieuverontreinigende fabrieken neerzettenquote:Op donderdag 9 december 2004 22:52 schreef Georges het volgende:
[..]
Al die koeien die moeten grazen nemen veel meer voer en ruimte in beslag dan plantaardige voeding.
Verwend ben ik cker, dat zal ik ook niet ontkennenquote:Op donderdag 9 december 2004 22:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
So what? Zo was het tot vijftig jaar geleden ook. Dan at je alleen op zondag vlees. Wat is daar mis mee? Stukken gezonder dan elke dag vlees. En weegt de luxe van het elke dag vlees eten op tegen het lijden van de beesten? Ik zei het al, je bent verwend.
Dat vind ik nou eigenlijk best wel wat meevallen. In Nederland zeker. We zijn behoorlijk zuinig op dat beetje natuur dat we nog hebben. Voor zover je het nog natuur kunt noemen dan.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:55 schreef Markster het volgende:
De plaats waar we dan lekker milieuverontreinigende fabrieken neerzetten
Wat we ook doen, het is nooit goed voor natuur of milieu, dat is (helaas) nou eenmaal zo.
Er zullen altijd milieu vervuilende industrieen zijn, of je nou slacht of niet. Je kan het wel beperken.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:55 schreef Markster het volgende:
[..]
De plaats waar we dan lekker milieuverontreinigende fabrieken neerzetten
Wat we ook doen, het is nooit goed voor natuur of milieu, dat is (helaas) nou eenmaal zo.
Dat beetje ja, hoe denk je dat dat komt, dat er nog maar een beetje isquote:Op donderdag 9 december 2004 22:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat vind ik nou eigenlijk best wel wat meevallen. In Nederland zeker. We zijn behoorlijk zuinig op dat beetje natuur dat we nog hebben. Voor zover je het nog natuur kunt noemen dan.
Wil je nu zeggen dat jij het ook niet kunt helpen allemaal en dat je ouders je aan een vleesverslaving hebben geholpen?quote:Op donderdag 9 december 2004 22:57 schreef Markster het volgende:
Verwend ben ik cker, dat zal ik ook niet ontkennenHelaas heb ik daar nooit voor gekozen, aangezien ik altijd lekker me kipfileetje na me eten kreeg
haha dat is hetquote:Op donderdag 9 december 2004 22:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat jij het ook niet kunt helpen allemaal en dat je ouders je aan een vleesverslaving hebben geholpen?
Ah, je woont nog bij pappie en mammie.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:59 schreef Markster het volgende:
Ik hoef ook niet elke vlees, maar mijn moeder maakt altijd standaard eten (aardappels en groente) en dan is het niet compleet zonder vleeswhehe klinkt als een goeie smoes
Kijk, nu snap je het. Ik wil me moeders eten niet afkraken hoor, maar ik weet dat wanneer je echt goede recepten maakt, vegetarisch best okay kan zijn.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ah, je woont nog bij pappie en mammie.
Als je altijd aardappels, groente, vlees eet kan ik me voorstellen dat vegetarisch eten je saai lijkt. Ik zou zeggen, kom eens een weekje met mij meeëten, ik durf te wedden dat het stukken lekkerder is dan de Hollandse pot van ma.
Ik eet geen vis. Iemand die vis eet is geen vegetariër. Ik eet zelden kaas. En er blijft héél veel over. Ik zou je een week lang dingen kunnen voorzetten waar je waarschijnlijk nog nooit van gehóórd hebt.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:03 schreef Markster het volgende:
Oja, nog een punt, eet je wel vis? Want dat lus ik dus ook niet, en ook geen kaas
Blijft weinig over
Dit heeft niks met goedkoop te maken, dit gaat om kosjer.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:06 schreef XiChico het volgende:
En dit allemaal omdat het zo goedkoop mogelijk moet .. sjeez dan gaan ze maar op een ander onzinnig iets besparen ofzo.
Ja klopt, maar daarvoor moet je goed kunnen koken , en wat durven proberen, nou durf ik dat wel, maar mijn moeder niet. ( "ik doe het al 20 jaar zo" ).quote:Op donderdag 9 december 2004 23:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik eet geen vis. Iemand die vis eet is geen vegetariër. Ik eet zelden kaas. En er blijft héél veel over. Ik zou je een week lang dingen kunnen voorzetten waar je waarschijnlijk nog nooit van gehóórd hebt.![]()
Dat doen ze ook wel. In plaats van met één haal, mogen ze de strot nu met drie halen doorsnijden. De runderen hebben tegenwoordig te dikke nekken voor maar één haal.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:10 schreef XiChico het volgende:
kosjer .. oke .. In dat geval .. Moeten ze die bijbel of wat dan ook regels maar eens gaan bijschaven en aanpassen naar deze tijd
Kwaad met kwaad vergelden? Dan ben je toch even erg als hen?quote:Op donderdag 9 december 2004 23:17 schreef Georges het volgende:
Je kan wel allerlei exucuses verzinnen, feit blijft dat het walgelijk is. Wat mij betreft schieten ze die slachters af.
Ja op zich wel, ach het zijn emoties. Maar red de dieren van de beesten.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Kwaad met kwaad vergelden? Dan ben je toch even erg als hen?
Heb je het nu over mij? En wat verklaart dat dan zoal?quote:Op donderdag 9 december 2004 23:20 schreef Markster het volgende:
ah je bent een vrouw! Dat verklaart al een hele hoop![]()
Klopt, en jij bent mn eerste slachtoffer!quote:Op donderdag 9 december 2004 22:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat impliceer je zèlf. Ik zei dat je psychopathisch bent als je van taferelen zoals in dit filmpje geniet. Vervolgens zeg jij dat je dus blijkbaar een psychopaat ben. Waaruit ik weer concludeer dat jij blijkbaar geniet van dat filmpje. Lijkt me een logische conclusie, je impliceerde hem namelijk eigenhandig.
Ik een vrouw? Nee hoor.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:20 schreef Markster het volgende:
ah je bent een vrouw! Dat verklaart al een hele hoop![]()
Het is maar wat je een eer vind om te doen.quote:Ik heb wel eens in een slachterij gewerkt, daar werden per dag tussen de 1200 en 1500 kalveren geslacht. Dat ging reuzesnel, pinnetje door het hoofd, beesten waren op slag kapot. Dit lijkt mij een halal achtige slachterij (heb maar 3 a 4 minuten gekeken) vanwege die gast met grote baard die de eer had om de keel door te snijden.
Niet elke psychopaat wordt een moordenaar, hoor. Psychopathie = storing in temperament of karakter waardoor iemand afwijkend gedrag vertoont. Maar je geniet dus wel van dat filmpje? Want die vraag hebben we nog altijd niet opgehelderd. Het eten van vlees maakt je niet tot een psychopaat.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:22 schreef Slarioux het volgende:
Klopt, en jij bent mn eerste slachtoffer!
Nou het valt mij meestal op dat de meeste vegetariers vrouw zijn, omdat ze de diertjes enzo allemaal zo zielig vinden.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Heb je het nu over mij? En wat verklaart dat dan zoal?
Ik had het niet tegen jouquote:Op donderdag 9 december 2004 23:22 schreef Georges het volgende:
[..]
Ik een vrouw? Nee hoor.
Maar vleeseters zijn grote hypocrieten. Op zich zou het nog wel ok zijn als ze heel wat minder vlees zouden eten en wat meer begaan zouden zijn met het lot van de dieren.
Geloof niet dat het veel met 'zielig' te maken heeft. Ik vind het gewoon niet nodig om vlees te eten. Waarom zou ik een beest doodmaken als dat nergens voor nodig is? Verder zijn er volgens mij evenveel mannelijke als vrouwelijke vegetariërs. Ik zit veel 'in het wereldje' en je komt er niet een disproportioneel aantal vrouwen tegen. Ik ken hier op Fok! ook een aantal mannelijke vega's, en die zijn niet ho.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:26 schreef Markster het volgende:
Nou het valt mij meestal op dat de meeste vegetariers vrouw zijn, omdat ze de diertjes enzo allemaal zo zielig vinden.
Meen je dat nou?quote:Op donderdag 9 december 2004 23:27 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen jou
Ow en wel even mijn complimenten voor de dame in dit topic, je bent de eerste die mij daadwerkelijk aan het denken heeft gezet over vegetanisme (?)
Hmm ik zie om me heen meer vrouwelijk dan mannelijke, ook hier op fok. Maar dat kan toeval zijnquote:Op donderdag 9 december 2004 23:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Geloof niet dat het veel met 'zielig' te maken heeft. Ik vind het gewoon niet nodig om vlees te eten. Waarom zou ik een beest doodmaken als dat nergens voor nodig is? Verder zijn er volgens mij evenveel mannelijke als vrouwelijke vegetariërs. Ik zit veel 'in het wereldje' en je komt er niet een disproportioneel aantal vrouwen tegen. Ik ken hier op Fok! ook een aantal mannelijke vega's, en die zijn niet ho.
Dat meen ik ja, ik heb vaker een discussie gehad als deze, maar nog nooit heb ik daadwerkelijk een paar keer gedacht van "verrek hij (sorryquote:Op donderdag 9 december 2004 23:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Meen je dat nou?Vegetarisme / veganisme. Dat laatste is een wat radicalere vorm (helemaal geen dierlijke producten).
Misschien zijn vrouwen eerder geneigd om erover te praten? Ik noem maar wat. Maar bij gelegenheden waar veel vegetariërs komen, zie je doorgaans ongeveer evenveel mannen als vrouwen. Misschien iets meer vrouwen, maar niet zodanig dat het heel erg opvalt.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:31 schreef Markster het volgende:
Hmm ik zie om me heen meer vrouwelijk dan mannelijke, ook hier op fok. Maar dat kan toeval zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |