Nou, de omstandigheden in dat slachthuis lijken me niet echt stroken met de ARBOwetgevingquote:Op donderdag 9 december 2004 20:58 schreef Slarioux het volgende:
Men slacht koeien, en?
Ik wist niet dat die ook in Israel geldde.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:01 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Nou, de omstandigheden in dat slachthuis lijken me niet echt stroken met de ARBOwetgeving
Ik vraag me af of dit voedsel dan ook echt kosher is.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:02 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die ook in Israel geldde.
Ik denk het wel eigenlijk. Er zijn eigenlijk maar een paar regels omtrend kosher slachten, en tja, als je bij wijze van spreken 500.000 koeien kosjer moet slachten, dan blijf je niet aan de gang met vers stro en een leuke stal en weet ik veel wat, maar dan rek je de heilige regels dusdanig dat je met zoiets kan beginnen.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:04 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit voedsel dan ook echt kosher is.![]()
Geldt de ARBOwet ook voor koeien?quote:Op donderdag 9 december 2004 21:01 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Nou, de omstandigheden in dat slachthuis lijken me niet echt stroken met de ARBOwetgeving
Maar niet op een humane manier....quote:Op donderdag 9 december 2004 20:58 schreef Slarioux het volgende:
Men slacht koeien, en?
uhuhuh, sarcasmequote:
Kijk uit, je creëert kansen voor een inkopperquote:Op donderdag 9 december 2004 21:18 schreef DikkeSmikkel het volgende:
[..]
Maar niet op een humane manier....![]()
Uhm, nog steeds bedoel je. Eerst schot door hoofd om vervolgens ondersteboven de keel door te snijden.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:12 schreef Hayek het volgende:
keb geen zin om die video te kijken, maar het is in joodse en islamitische landen vrij standaard om bij koeien en schapen eerst levend te nek door te snijden zodat ie doodbloed, gebeurde in nederland vroeger ook
helemaal mee eens...quote:Op donderdag 9 december 2004 21:17 schreef Disorder het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd liever dat die beesten wat sneller heen gaan.
ze worden omgedraaid, zodat ze makkelijker die keel kunnen door snijden? en ze kunnen hun hoofd niet weg draaien!! dat denk ik tenminstequote:Op donderdag 9 december 2004 21:33 schreef Markster het volgende:
ik snap trouwens geen reet van die machine
Dat is het hele punt van kosjer slachten...quote:Op donderdag 9 december 2004 21:35 schreef Markster het volgende:
Mijn hemel. Ze raggen eerst een stuk uit hun keel, en laten ze dan doodbloeden ofzo?
in principe hoort ie dan dood te zijn maar ze laten ze ook nog wel leven zo te zienquote:Op donderdag 9 december 2004 21:35 schreef space-kees het volgende:
[..]
ze worden omgedraaid, zodat ze makkelijker die keel kunnen door snijden? en ze kunnen hun hoofd niet weg draaien!! dat denk ik tenminste
quote:Op donderdag 9 december 2004 21:38 schreef kalano het volgende:
[..]
in principe hoort ie dan dood te zijn maar ze laten ze ook nog wel leven zo te zien
en later in het filmpje fluiten ze er zelfs na net als in een boxwedstrijd
kosjer/koosjer = volgens de godsdienstige voorschriften van de joden bereid of geoorloofd, ritueel.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:36 schreef Markster het volgende:
wtf is kosjer?
belachelijk dus.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:41 schreef Bupatih het volgende:
[..]
kosjer/koosjer = volgens de godsdienstige voorschriften van de joden bereid of geoorloofd, ritueel.
Tja... God wil dit blijkbaar graag.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:39 schreef Markster het volgende:
Ah, weer een geloofbullcrap iets, hoe kan het ook anders.
Ik denk dat dit betrekkelijk veelvoorkomende 'incidenten' zijn. Het is niet een erg efficiënte manier van slachten. Zelfs bij schietmaskers komen dit soort dingen nog wel voor.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:41 schreef Markster het volgende:
Het zijn dan ook incidenten, ze horen dus idd dood te zijn.. Lijkt me.
Hij wàs ook een dierenliefhebber, naar het schijnt...quote:Op donderdag 9 december 2004 21:42 schreef Markster het volgende:
Misschien was hitler wel een dierenliefhebber
Hij had wel een mooi hondquote:Op donderdag 9 december 2004 21:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hij wàs ook een dierenliefhebber, naar het schijnt...
Blondi. Ik hou zelf niet zo van herders. Ben er ooit door eentje gebeten, negatieve associaties.quote:
Nou, dat weet ik wel cker. het gaat iig niet op deze manier.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:45 schreef Public_NME het volgende:
Best wel ranzig ja... Maar toch vlees is zooo lekker. Hopen dat ze ind e westerse wereld die dieren minder laten lijden...
Ik vind ze juist de mooiste hondenquote:Op donderdag 9 december 2004 21:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Blondi. Ik hou zelf niet zo van herders. Ben er ooit door eentje gebeten, negatieve associaties.
Toch gaat het ook hier redelijk vaak goed fout, ook bij rundvee. De slachtwijze van kippen is standaard vrij barbaars (levend de kop afrukken terwijl ze ondersteboven hangen).quote:Op donderdag 9 december 2004 21:46 schreef Markster het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik wel cker. het gaat iig niet op deze manier.
Echt belachelijk eigenlijk, maarja.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Toch gaat het ook hier redelijk vaak goed fout, ook bij rundvee. De slachtwijze van kippen is standaard vrij barbaars (levend de kop afrukken terwijl ze ondersteboven hangen).
Hmm lijkt me erg sterk dat alle koeien in Nederland op deze manier geslacht worden eigenlijkquote:Op donderdag 9 december 2004 21:48 schreef Repeat het volgende:
Laatst was dus op ned3 een docu dat alle koeien in nederland ook kosher/halal geslacht worden. Dus ook met deze draaimolen enz. Heel erg fout...
Dat is dus niet waar. Een koe krijgt een schietmasker op en dan wordt er een pin in de hersenen geschoten. Pas daarna wordt het dier gebloed. Als het goed is dus niet bij bewustzijn. Het bloeden gebeurt terwijl ze aan één poot opgehangen zijn aan een ketting.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:48 schreef Repeat het volgende:
Laatst was dus op ned3 een docu dat alle koeien in nederland ook kosher/halal geslacht worden. Dus ook met deze draaimolen enz. Heel erg fout...
Ze worden idd eerst bewusteloos gemaakt, maar daarna gaan ze wel gewoon in die draaimolen hoor.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Een koe krijgt een schietmasker op en dan wordt er een pin in de hersenen geschoten. Pas daarna wordt het dier gebloed. Als het goed is dus niet bij bewustzijn. Het bloeden gebeurt terwijl ze aan één poot opgehangen zijn aan een ketting.
Ik zie toch wel een subtiel verschilletje tussen dit en het jagen op dieren om te overleven... Niemand hoeft in de westerse maatschappij vlees te eten om te overleven.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:49 schreef Markster het volgende:
Echt belachelijk eigenlijk, maarja.
De mens is nou eenmaal altijd een vleeseter geweest, en ook barbaars dus het zit gewoon in ons
Niet op de films die ik ervan heb gezien. Daarop werden ze ondersteboven hangend gebloed. Maar goed, punt is dat ze hier niet bij volle bewustzijn leegbloeden.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:51 schreef Repeat het volgende:
Ze worden idd eerst bewusteloos gemaakt, maar daarna gaan ze wel gewoon in die draaimolen hoor.
Vlees is wel degelijk nodig, mijn zus was vegetarier en het ging helemaal niet goed met haarquote:Op donderdag 9 december 2004 21:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zie toch wel een subtiel verschilletje tussen dit en het jagen op dieren om te overleven... Niemand hoeft in de westerse maatschappij vlees te eten om te overleven.
wel, je hebt gewoon die eiwitten ed nodig die erin zitten. Wat je precies nodig hebt weet ik ook niet, maar anders moet je het iig bijvullen met vitamine pillen oid.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zie toch wel een subtiel verschilletje tussen dit en het jagen op dieren om te overleven... Niemand hoeft in de westerse maatschappij vlees te eten om te overleven.
ja dus hij is eerst dood, dat is een verschilquote:Op donderdag 9 december 2004 21:24 schreef VIP het volgende:
Uhm, nog steeds bedoel je. Eerst schot door hoofd om vervolgens ondersteboven de keel door te snijden.
Bah, was ik blij dat ik na een week werd ontslagen zeg.
ijzer onder andere.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
wel, je hebt gewoon die eiwitten ed nodig die erin zitten. Wat je precies nodig hebt weet ik ook niet, maar anders moet je het iig bijvullen met vitamine pillen oid.
Complete onzin. Er zijn op de wereld miljoenen mensen al hun hele leven vegetariër. Er zit niets, maar dan ook niets in vlees dat je niet ergens anders uit kunt halen. Ik ben zelf al 15 jaar vegetariër en nooit ziek.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:53 schreef Repeat het volgende:
wel, je hebt gewoon die eiwitten ed nodig die erin zitten. Wat je precies nodig hebt weet ik ook niet, maar anders moet je het iig bijvullen met vitamine pillen oid.
Lekker, al die sojabonen en andere ranzigheden cker?quote:Op donderdag 9 december 2004 21:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Complete onzin. Er zijn op de wereld miljoenen mensen al hun hele leven vegetariër. Er zit niets, maar dan ook niets in vlees dat je niet ergens anders uit kunt halen. Ik ben zelf al 15 jaar vegetariër en nooit ziek.
Wat een achterlijke dokter. Er is werkelijk geen moderne arts die zoiets durft te beweren. Slaat als een lul op een drumstel. Je moet gewoon gezond eten. Uit onderzoek is gebleken dat vegetariërs doorgaans gezonder zijn, langer leven en minder kans hebben op hart- en vaatziekten.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:53 schreef Markster het volgende:
Vlees is wel degelijk nodig, mijn zus was vegetarier en het ging helemaal niet goed met haar
Ze 'moest' van de dokter weer vlees eten
Ah dan ben ik psychopaat. Omdat ik anders denk dan jij.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Die mensen die daar staan zijn afgestompt. Je raakt daaraan gewend. Ze maken zich er ongevoelig voor. Anders kun je daar niet werken. Tenzij je psychopathische neigingen hebt en geniet van dit soort walgelijke taferelen.
Daar is helemaal niets mis mee, als het goed gebeurd lijden de dieren helemaal niet. Ik weet niet wat Kosher inhoudt, maar volgens mij zijn dat niet de beelden die ik zojuist gezien hebquote:Op donderdag 9 december 2004 21:48 schreef Repeat het volgende:
Moet jij eens opletten wat voor lekkers je allemaal met sojasaus / tofu kan combineren. Sterker nog, vraag het Piet in #culquote:Op donderdag 9 december 2004 21:56 schreef Markster het volgende:
[..]
Lekker, al die sojabonen en andere ranzigheden cker?
Als je geniet van het toebrengen van afschuwelijk lijden aan andere levende wezens ben je een psychopaat ja. Niet omdat je 'anders denkt dan ik'. Niet voor niets zijn vele seriemoordenaars hun carrière begonnen met het martelen van dieren. Daarvan genieten is ziekelijk.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:58 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ah dan ben ik psychopaat. Omdat ik anders denk dan jij.
Die hoef je dus werkelijk niet te eten als je vegetariër bent. Maar ik betwijfel of 'lekker' voldoende reden is om een beest dood te maken. Voor mij in elk geval niet. Ik vind vlees namelijk ook lekker.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:56 schreef Markster het volgende:
Lekker, al die sojabonen en andere ranzigheden cker?
Waar lees je dat ik hier van geniet?quote:Op donderdag 9 december 2004 21:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je geniet van het toebrengen van afschuwelijk lijden aan andere levende wezens ben je een psychopaat ja. Niet omdat je 'anders denkt dan ik'. Niet voor niets zijn vele seriemoordenaars hun carrière begonnen met het martelen van dieren. Daarvan genieten is ziekelijk.
Planten hebben ook gevoelquote:Op donderdag 9 december 2004 22:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die hoef je dus werkelijk niet te eten als je vegetariër bent. Maar ik betwijfel of 'lekker' voldoende reden is om een beest dood te maken. Voor mij in elk geval niet. Ik vind vlees namelijk ook lekker.
Dat is natuurlijk BS. Er zijn miljoenen vegetariërs op de wereld, waarvan rond de 700.000 in Nederland. Voor die mensen worden geen dieren geslacht. Er zouden meer dieren worden geslacht als al die vegetariërs vlees aten. Je probeert gewoon onder je morele verantwoordelijkheid uit te komen. Jij eet het, dus het wordt voor jou gemaakt.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:59 schreef Markster het volgende:
Vegetarier zijn helpt toch niet, er zijn namelijk alsnog miljarden mensen die wel vlees eten, dus dood gaan ze toch![]()
Dat impliceer je zèlf. Ik zei dat je psychopathisch bent als je van taferelen zoals in dit filmpje geniet. Vervolgens zeg jij dat je dus blijkbaar een psychopaat ben. Waaruit ik weer concludeer dat jij blijkbaar geniet van dat filmpje. Lijkt me een logische conclusie, je impliceerde hem namelijk eigenhandig.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:01 schreef Slarioux het volgende:
Waar lees je dat ik hier van geniet?
Als ik stop, worden er morgen net zoveel koeien doodgemaakt als vandaag hoor ?quote:Op donderdag 9 december 2004 22:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk BS. Er zijn miljoenen vegetariërs op de wereld, waarvan rond de 700.000 in Nederland. Voor die mensen worden geen dieren geslacht. Er zouden meer dieren worden geslacht als al die vegetariërs vlees aten. Je probeert gewoon onder je morele verantwoordelijkheid uit te komen. Jij eet het, dus het wordt voor jou gemaakt.
Dus jij wilt beweren dat 700.000 vegetariërs niks uitmaakt? Waar denk je dat ze al dat vlees laten? Doe nou toch normaal. Zo kan ik ook zeggen:quote:Op donderdag 9 december 2004 22:07 schreef Markster het volgende:
Als ik stop, worden er morgen net zoveel koeien doodgemaakt als vandaag hoor ?
Vlees stond vrij zelden op het menu van de primitieve mens. Teveel moeite. Vlees was tot 100 jaar terug een luxeproduct voor de rijken. je bent verwend.quote:Vegetarier zijn is gewoon bullshit, we eten godverdomme al zolang de mens bestaat vlees,
Nee, dat vind ik niet zielig. Don't jump to conclusions and don't assume to know what I think. Een kat heeft geen keus en een antilope heeft geen keus. Een mens heeft een keus. Het eten van veel vlees is niet gezond.quote:Jij vind het ook zielig wanneer een kat een muis opvreet, of een leeuw een antilope?
Zoja; mietje.
Nou, iig vind ik het niet eten van vlees niets te maken hebben met een aantal idioten die dieren mishandelen. Zo zie ik mensen niet opeens afkeer nemen van meisjes of kinderen omdat die ook mishandelt worden. Heeft werkelijk geen hol met elkaar te makenquote:Op donderdag 9 december 2004 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Enneh, wat had je dan verwacht of bedoeld met een filmpje als dit?
In India eten mensen al duizenden jaren vegetarisch. Mag het daar wel dan?quote:Op donderdag 9 december 2004 22:16 schreef Markster het volgende:
Hallo, de eerste mens op aarde at geen Mcshake hoor
En ja we hebben een keus, en die keus is jaren geleden al gemaakt, wij eten vlees. Simpel.
Doe maar lekker, jongen. Als jij je daar een echte kerel door voelt, dan moet het maar hè. Niet dat er veel vlees in een frikandel of een hamburger zit, maar goed.quote:Maar goed, wat maakt mij het eigenlijk uit, ik geniet morgen lekker van mijn firkandelletjes en hamburgertjes, zoals een echt kerel
Nou ja, soortgelijke taferelen vinden ook in onze slachthuizen plaats. Zijn weliswaar incidenten, maar ze vinden wel degelijk plaats. En zoals ik al zei, kippen worden standaard nogal barbaars van het leven beroofd.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:18 schreef AbdelGhafied het volgende:
Nou, iig vind ik het niet eten van vlees niets te maken hebben met een aantal idioten die dieren mishandelen. Zo zie ik mensen niet opeens afkeer nemen van meisjes of kinderen omdat die ook mishandelt worden. Heeft werkelijk geen hol met elkaar te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |