Die betreffende psychiater is niet bepaald onomstreden, en heeft zijn uitlatingen niet gebaseerd op onderzoeken of statistiek.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:15 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
laatst was er bij o.a. Netwerk een psychiater die had onderzocht dat mensen die plastische chirurgie ondergaan (zonder dat ze echt mismaakt of zwaar verbrand of wat dan ook zijn) in de meeste gevallen een psychische stoornis hebben, borderline hebben, manisch depressief zijn etc. ja en daar de meesten die plastische chirurgie ondergaan vrouwen zijn... connect the dots... zou ik (nogmaals) zeggen!

Vrouwen worden ook veel vaker getutoyeerd in de media. Dat is onderzocht en aangetoond. Dat vind ik ook iets kleinerends hebben.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:13 schreef Kiki het volgende:
[..]
Hulde Aventura!!
Ik erger me er ook altijd aan dat in een kranteninterview bijvoorbeeld met een vrouwelijk minister altijd de leeftij wordt vermeld, de huwelijkse staat en bij een mannelijke minister nou echt nooit.

Zo zijn er ook veel mannen die het over een "meisje" hebben, ook in het geval van vrouwen rond de 30.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:19 schreef Aventura het volgende:
[..]
Vrouwen worden ook veel vaker getutoyeerd in de media. Dat is onderzocht en aangetoond. Dat vind ik ook iets kleinerends hebben.

Algemeen kijkend leggen veel vrouwen zichzelf die druk op. De meeste vrouwen willen er mooi uitzien, dat is inherent aan het vrouwelijke geslacht.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:06 schreef Lempicka het volgende:
vanwege de druk die er op een vrouw ligt om toch vooral aan het schoonheidsideaal van deze tijd te voldoen.

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. De meeste mènsen willen er mooi uitzien, ik ben alleen van mening dat vrouwen wat meer mogelijkheden daartoe hebben dan mannen. Ik ken werkelijk geen een man die graag lelijk wil zijn.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:27 schreef turnpike het volgende:
[..]
Algemeen kijkend leggen veel vrouwen zichzelf die druk op. De meeste vrouwen willen er mooi uitzien, dat is inherent aan het vrouwelijke geslacht.

Je hebt gelijk, slecht geformuleerd van mij.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:32 schreef Kiki het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. De meeste mènsen willen er mooi uitzien, ik ben alleen van mening dat vrouwen wat meer mogelijkheden daartoe hebben dan mannen. Ik ken werkelijk geen een man die graag lelijk wil zijn.
Het is niet alleen inherent aan het vrouwelijke geslacht.
Is het 't allerbelangrijkste op de wereld, om mooi te zijn? Nee.

Mannen letten juist (ook) op het uiterlijk van vrouwen. Vrouwen worden (door mannen en vrouwen) gewoon meer op hun uiterlijk beoordeeld dan mannen.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:37 schreef turnpike het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, slecht geformuleerd van mij.
Vrouwen zijn echter veel visueler ingesteld en merken veel eerder details op. Ze letten dientengevolge ook veel beter op de details bij zichzelf. Een man is sneller tevreden, of neemt sneller genoegen met hoe hij eruit ziet.
In de algemeenheid gesproken natuurlijk.

Ik begrijp je punt, maar ik ben het er nog steeds niet helemaal mee eens. True, een vrouw ziet meer details, maar ik weet niet of ik zo zeker zou stellen dat een man sneller tevreden is dan een vrouw.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:37 schreef turnpike het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, slecht geformuleerd van mij.
Vrouwen zijn echter veel visueler ingesteld en merken veel eerder details op. Ze letten dientengevolge ook veel beter op de details bij zichzelf. Een man is sneller tevreden, of neemt sneller genoegen met hoe hij eruit ziet.
In de algemeenheid gesproken natuurlijk.

Door mij ook niet, maar het is wat jij in je OP zet dus redeneer ik van daaruit verder.quote:Op woensdag 8 december 2004 23:15 schreef MasterPeace het volgende:
Nou, door mij niet hoor...

Zijn hier statistieken voor? Ik lees regelmatig interviews in de Elsevier, Vrij Nederland, etc... Maar er wordt eigenlijk altijd wel naar het persoonlijke leven van iemand geinformeerd, waarbij dikwijls naar het huwelijk wordt gevraagd, zowel bij mannen als bij vrouwen.quote:

Jij misschien wel, maar ik hoor veel van die vrouwen in die programma's nadat hun uiterlijk operatief is getransformeerd zeggen "Nu mag ik eindelijk gezien worden", "Nu moet er eindelijk rekening met mij gehouden worden" en "Vanaf nu kunnen mensen niet meer om mij heen" wat duidelijk maakt dat ze het wel degelijk laten doen voor het verkrijgen van aandacht en bewondering van de buitenwereld...quote:Op donderdag 9 december 2004 12:09 schreef Kiki het volgende:
Ik heb wat laten doen omdat IK dat mooi vind.

Vreemd? nee hoor, wat ik wel vreemd vind en wat ik echt zeuren vind is dat bijna elke vrouw die hier reageert heel solidair met elkander met het vingertje wijst naar vermeende externe oorzaken en het zelfs hebben over externe DWANG die er voor zouden zorgen dat vrouwen onder het mes gaan, geen woord word er gerept over interne oorzaken en innerlijke issues bij die vrouwen zelf en de eigen autonome verantwoordelijkheid die ze hebben die er voor zorgen dat ze zélf (zonder dat er een pistool tegen hun hoofd word gehouden) naar de plastisch chirurg toe rennen. We hebben het hier over volwassen vrouwen hoor, niet over wilsonbekwame baby's.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:52 schreef dafjedaf het volgende:
Maar als ik de rest van je posts hier lees wil je niet over die stelling discussieren maar alleen zeuren dat vrouwen vreemd in elkaar zitten.

Misschien wordt er met geen woord om gerept dat de vrouwen uit eigen beweging naar de plastisch chirurg gaan, omdat het wel bloody obvious is, dat ze (ik geloof dat ik wel 'we' mag zeggen) uit eigen beweging gaan. Niemand houdt een pistool tegen ons hoofd en dwingt ons.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:54 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
Vreemd? nee hoor, wat ik wel vreemd vind en wat ik echt zeuren vind is dat bijna elke vrouw die hier reageert heel solidair met elkander met het vingertje wijst naar vermeende externe oorzaken en het zelfs hebben over externe DWANG die er voor zouden zorgen dat vrouwen onder het mes gaan, geen woord word er gerept over interne oorzaken en innerlijke issues bij die vrouwen zelf en de eigen autonome verantwoordelijkheid die ze hebben die er voor zorgen dat ze zélf (zonder dat er een pistool tegen hun hoofd word gehouden) naar de plastisch chirurg toe rennen. We hebben het hier over volwassen vrouwen hoor, niet over wilsonbekwame baby's.

Ik heb er geen statistieken van gezien, het valt mij al jaren op. Al geef ik toe dat in deze reality soap periode er vaak wat prive info over mannen en vrouwen bij staat.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:55 schreef Speth het volgende:
[..]
Zijn hier statistieken voor? Ik lees regelmatig interviews in de Elsevier, Vrij Nederland, etc... Maar er wordt eigenlijk altijd wel naar het persoonlijke leven van iemand geinformeerd, waarbij dikwijls naar het huwelijk wordt gevraagd, zowel bij mannen als bij vrouwen.
Zelfs al zou het zo zijn, dan begrijp ik nog steeds niet waar je je in hemelsnaam druk om maakt...

Allemaal heel erg, maar maak je je ook zo druk om de ongelijkwaardigheid van het automatisch toekennen van de kinderen na een scheiding aan de vrouw?quote:Op donderdag 9 december 2004 17:13 schreef Kiki het volgende:
Ik maak me druk dat ik als mejuffrouw bij de bank genoemd word omdat ik ongetrouwd ben. What the fuck heeft mijn huwelijkse staat met mijn bankrekening te maken? Een man is gewoon altijd meneer. Ik kreeg bij de ABN AMRO bank geen hypotheek omdat ik een ongetrouwde vrouw van onder de 30 was. Mijn ex die minder verdiende dan ik, kreeg 'm wel.

Maar een beetje babyvet is juist lievquote:Op woensdag 8 december 2004 23:13 schreef Speth het volgende:
Omdat vrouwen over het algemeen onzekerder zijn, met name over hun spek, vermoed ik.

Je hebt het gedaan voor je omgeving, je eigen onzekerheid.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:09 schreef Kiki het volgende:
Beste vooringenomen Masterpiece,
Je weet niet waar je het over hebt.
Ik ben een vrouw en ik heb plastische chirurgie gehad. Ik heb (of had voor mijn operatie) geen last van een 'lelijkheids' syndroom en ik wil ook niet dat mannen zich op de knieeen voor me werpen als ik op straat loop.
Ik heb wat laten doen omdat IK dat mooi vind. Net zo goed als mensen naar de kapper gaan, een tattoo laten zetten of wat dan ook.
Het is ieders keuze en je mag er van denken wat je wilt, maar ga nou niet doen alsof vrouwen een operatie ondergaan om mooi gevonden te willen worden door mannen.
Pff, het idee..!

Met andere woorden, je wil een man worden.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:13 schreef Kiki het volgende:
[..]
Ik heb er geen statistieken van gezien, het valt mij al jaren op. Al geef ik toe dat in deze reality soap periode er vaak wat prive info over mannen en vrouwen bij staat.
Waarom ik me druk maak? Tja , ik maak me druk over vrouwen emancipatie. Dat is mijn ding. Ik maak me druk dat ik als mejuffrouw bij de bank genoemd word omdat ik ongetrouwd ben. What the fuck heeft mijn huwelijkse staat met mijn bankrekening te maken? Een man is gewoon altijd meneer. Ik kreeg bij de ABN AMRO bank geen hypotheek omdat ik een ongetrouwde vrouw van onder de 30 was. Mijn ex die minder verdiende dan ik, kreeg 'm wel. Als ik word geinterviewd over mijn werk, zie ik niet in wat mijn leeftijd, huwelijkse staat of aantal kinderen daarmee te maken heeft. Dat is mijn ding Jij hebt vast ook je ding en misschien kan ik me daarover niks bij voorstellen. Maar dat was even heel erg offtopic. TS, mijn excuses.

Een man word net zo hard op z'n uiterlijk beoordeeld om goedgekeurd te worden door de vrouw voordat ie de vrouw mag bezwangeren.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:35 schreef Ixnay het volgende:
Voor een vrouw is uiterlijk belangrijker omdat ze er gewoon op beoordeeld worden
Frappant dan dat in al die plastische make-over programma's al die oh zo lelijke vrouwen vér voordat ze een face-lift of wat dan ook ondergingen probleemloos aan de man zijn gekomen. Waren in al die gevallen de mannen toevallig blind ofzo?quote:Een man wil graag een vrouw die er goed uitziet
Geloof je het zelf?quote:Die populaire vrouwen (met aantrekkelijk uiterlijk dus), maakt het meestal niet zoveel uit hoe die man eruit ziet.
Materialisme is waar het dus om draait voor 'de vrouw' begrijp ik uit jouw betoog?quote:Als ie maar geld heeft, hoge functie...
De moderne geemancipeerde vrouw kan toch net zo veel, is net zo, zo niet meer, sociaal vaardig als de man toch? waarvoor heeft ze daarnaast dan nog een man nodig?quote:...veel kan, sociaal vaardig is...
Zal best, maar dat betekent dus niet vanzelfsprekend dat ze allemaal gefixeerd zijn op vrouwen die eruitzien als Kylie Minoque of Pamela Anderson, als ik waar ik woon al die hetero stelletjes hier op straat zie lopen/rijden dan zien die vrouwen er qua kleding en kort geknipt kapsel er bijna hetzelfde uit als hun mannen met het enige verschil dat ze meer overmatig vetweefsel hebben dan hun mannen en wat meer in hun oren hebben hangen enzo.quote:Conclusie:
Mannen kijken naar uiterlijk.
quote:Bij een vrouw is dit heel anders.
Een knappere vrouw nemen ze graag aan, omdat de mannen graag tegen een lekker wijf aankijken.

Ben je nu zelfs zo diep gezonken dat je de uitgekauwde tactiek maar van stal haalt om mij in de misogynisten-hoek te dauwen? wellicht draai je de boel om en projecteer je je eigen mannenhaat op mij...quote:Op donderdag 9 december 2004 13:55 schreef Kiki het volgende:
Of hij komt niet in contact met vrouwen of hij heeft een of ander Norman Bates- achtige vrouwenhaat ontwikkeld.

Het is echt heel frustrerend voor je hè dat dit onderwerp word aangesneden, ik heb jouw iig nog geen enkele reactie zien geven op het hoe en waarom van dat het voornamelijk vrouwen zijn die plastische chirurgie ondergaan, omdat je daar blijkbaar geen enkel valide antwoord op hebt is het niet?quote:Op donderdag 9 december 2004 23:29 schreef La_Guiri het volgende:
En ik vraag me af waar jij het eigenlijk over hebt? Gaat dit nog over waarom het zogenaamde 'schone' geslacht aan plastische chirurgie doet of gaat het om het feit dat jij een redelijk generaliserend beeld over vrouwen wilt schetsen?
Reageer je frustraties over vrouwen toch lekker af op je beste vriend die toevallig een vrouw is.

Nou, dat is niet waar hoor. Voorbeelden: Geert Wilders, Theo van Gogh, J.P. Balkenende.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:15 schreef Aventura het volgende:
Ik lees vrijwel nooit in de media iets over een man en zijn uiterlijk.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |