abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2004 @ 22:48:44 #1
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_23843626
Je kan tegenwoordig geen commerciele tv zender aanzetten of er is een programma over plastische chirgie gaande, en wat me daarin opvalt is dat in al die programma's (Make me beautiful, Extreme make overs, De Zwaan, Plastische chirurgie live (ofzo), 10 jaar jonger in 10 dagen etc. etc.) maar ook in het dagelijks leven het alleen maar vrouwen zijn die hun gezicht laten liften, lippen opvullen, botox injecties, vet laten wegzuigen, strak laten trekken, borsten vergroten, neuscorrecties en daarna nog een hele laag make-up eroverheen, haren verven etc. etc. (heb 1 keer in "Make me beautiful' een man gezien bij wie er een nieuw gebit werd ingezet en 1 keer een man wiens flaporen werden verkleind, that's all en ook wel 's 1 of 2 mannen bij '10 jaar jonger in 10 dagen' (geloof ik tenmiste)) maar iig zijn 99% van de kandidaten die onder het mes gaan op een zeer rigoreuze manier vrouw. Nu staat er in mijn woordenboek achter de term 'Het schone geslacht', de vrouwen (alsof het een algemeen vaststaand feit betreft dat niet alleen sommigen maar zelfs allevrouwen vanzelfsprekend qua fysiek omhulsel het mooiere geslacht zijn ten opzichtte van mannen in het algemeen)

Nu kan ik begrijpen dat het voor iedereen persoonlijk is wat hij of zij als mooi beschouwd (ik vind mannen over het algemeen er aantrekkelijker uitzien) maar ga niet als een soort vaststaande doctrine 1 specifiek geslacht opwerpen als zijnde het 'schone geslacht' (en daarmee bedoelen ze uiteraard niet dat ze hygienischer zouden zijn)

Maar goed, nu dus mijn punt; Als vrouwen dan uberhaupt het 'schone geslacht' zouden zijn, waarom is het dan voornamelijk het zogenaamde 'schone geslacht' dat massaal een face-lift neemt, de borsten laten vergroten, vet, rimpels en striae operatief laat verwijderen, botox en poly melkzuur laten injecteren, hun neus laten verkleinen/recht zetten, hun lippen tot formaat zoeloelip laten oppompen, hun gezichtten verven (velen onder het 'schone geslacht' durven nauwelijks de straat op zonder make-up, laat staan een uitgaansgelegenheid binnenstappen) etc.???

Een grotere contradictie lijkt haast niet mogelijk te zijn iig, 'de vrouw' als 'het schone geslacht' versus 'de vrouw' als het o zo zielige ongelukkige wandelende lelijkheidscomplex dat alleen maar 'te redden' is mbv rigoreuze plastsiche chirurgie!
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  woensdag 8 december 2004 @ 22:49:35 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_23843650
A brave new world wordt waarheid.
  woensdag 8 december 2004 @ 22:58:45 #3
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23843904
Als een vrouw per definitie als mooier dan elke man word gezien, zorgt dat voor een norm waar de vrouw aan moet voldoen. Een vrouw MOET mooi zijn -> meer druk -> eerder geneigd tot drastische ingrepen om aan die norm te voldoen.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  woensdag 8 december 2004 @ 22:59:48 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23843929
Ik doe dit even naar LIF, dar past het denk ik iets beter.
pi_23844294
Omdat vrouwen over het algemeen onzekerder zijn, met name over hun spek, vermoed ik.
  woensdag 8 december 2004 @ 23:15:04 #6
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_23844335
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:58 schreef dafjedaf het volgende:
Als een vrouw per definitie als mooier dan elke man word gezien....
Nou, door mij niet hoor...
quote:
zorgt dat voor een norm waar de vrouw aan moet voldoen. Een vrouw MOET mooi zijn -> meer druk -> eerder geneigd tot drastische ingrepen om aan die norm te voldoen.
Puur vals slachtofferschap, maar goed, als we dáár vanuit gaan dan vind ik het wel frappant dat in de meeste gevallen die vrouwen verder allemaal hebben wat ze begeerden (een man, kinderen, leuk huis etc.) wat is hun probleem verder dan, wil zo'n vrouw soms dat wildvreemde mannen spontaan in aanbidding voor 'r op de knieen gaan midden op straat (en wellicht nog verder gaan) en dat alle andere vrouwen in de buurt met stikjaloerse blikken haar gadeslaan ofzo
Benno Barnard
pi_23844487
Het wordt hen aangepraat, zelf winden ze zich helemaal om niets op en is plastische chirurgie in 99% van de gevallen onnodig. (getal is maar een gok )

Voor dit soort gevallen is het pas bedoeld.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  woensdag 8 december 2004 @ 23:33:53 #8
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_23844859
Der is nu weer zo'n programma gaande bij Yorin, heb tot nu toe nog geen man kunnen spotten die op de operatie tafel ligt...
Benno Barnard
  woensdag 8 december 2004 @ 23:39:41 #9
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_23845009
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:20 schreef Sportguy het volgende:
Voor dit soort gevallen is het pas bedoeld.
Ja, die gemankeerde jankende ijdeltuiten die denken dat een paar rimpels in hun gezicht of een neus dat ietwat scheef staat het einde van de wereld betekent zouden zich rot moeten schamen voor hun kleinzielige decadentie als ze die foto's zouden zien...
Benno Barnard
  woensdag 8 december 2004 @ 23:58:36 #10
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_23845493
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:20 schreef Sportguy het volgende:
Het wordt hen aangepraat
Ja, da's ook al zo'n contradictie, veel vrouwen hoor je altijd zeggen dat ze geestelijk veel sterker en standvastiger zijn dan mannen, als dat zo zou zijn dan druist dat behoorlijk in tegen al die "vrouwen die zich onder 'druk' laten zetten en zich laten aanpraten om plastische chirurgie te ondergaan" wat eerder als geestelijk zwak en labiel is te kenmerken dan als sterk en standvastig...
Benno Barnard
  donderdag 9 december 2004 @ 00:12:34 #11
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_23845822
Ja, nou weten we wel dat jij vrouwen maar labiele aanstellerige figuren vindt en mannen mooier etc zijn.

Hartstikke leuk voor je.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  donderdag 9 december 2004 @ 00:58:09 #12
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_23846726
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:12 schreef La_Guiri het volgende:
Ja, nou weten we wel dat jij vrouwen maar labiele aanstellerige figuren vindt
Plastische chirurgie addicts wél idd en daar de meeste vrouw zijn, connect the dots zou ik zo zeggen!
quote:
en mannen mooier etc zijn.
Dat kan je blijkbaar maar moeilijk verkroppen is het niet? je hebt blijkbaar graag dat eigenlijk elke man die jou tegenkomt jou zou moeten laten blijken dat je o zo mooi en onmisbaar bent en in potentie de wil zou moeten hebben om jou in je materiele en emotionele behoeftes te voorzien, geschikte kandidate voor plastische chirurgie dunkt me (al vraag ik me af of je al niet wat hebt laten doen daar je je je zo aangesproken voelt)
quote:
Hartstikke leuk voor je.
Ik heb blijkbaar heel wat innerlijke issues bij je getriggerd waardoor je zo op je teentjes getrapt bent?

Is het soms moeilijk voor je vrouw te zijn?
Benno Barnard
  donderdag 9 december 2004 @ 01:15:09 #13
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_23846975
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:12 schreef La_Guiri het volgende:
Ja, nou weten we wel dat jij vrouwen maar labiele aanstellerige figuren vindt en mannen mooier etc zijn.
Bovendien, wie is we? ik neem aan dat je reactie op conto van jezelf staat en dat je niet reageerde als officieel aangewezen spreekbuis van een hele groep is het wel?!? of heb ik hier soms met een persoon met MPS van doen, kijk dan maar uit, laatst was er bij o.a. Netwerk een psychiater die had onderzocht dat mensen die plastische chirurgie ondergaan (zonder dat ze echt mismaakt of zwaar verbrand of wat dan ook zijn) in de meeste gevallen een psychische stoornis hebben, borderline hebben, manisch depressief zijn etc. ja en daar de meesten die plastische chirurgie ondergaan vrouwen zijn... connect the dots... zou ik (nogmaals) zeggen!
Benno Barnard
pi_23849356
In veel gevallen zijn dit vrouwen die op jongere leeftijd gepest zijn met hun grotere neus of kleine borsten. Daardoor gaan ze zich focussen op die kenmerken, in plaats van te kijken naar wat er wél mooi is. Vrouwen zijn over het algemeen gevoeliger dan mannen en trekken zich dergelijke opmerkingen sterker aan. Ze krijgen een minderwaardigheidscomplex, want iedereen heeft een mooiere neus of grotere borsten. Hierdoor gaan ze aan nog veel meer twijfelen, ze vinden zichzelf niks meer waard, doen weinig aan hun uiterlijk en gaan er zo nog veel rotter uit zien. Ze kijken naar de ideaalbeelden in de media, beseffen dat ze daar niet op lijken. Waar normale vrouwen zich daar weinig van aantrekken, raakt het deze vrouwen behoorlijk hard. Ze raken in een neerwaardse spiraal, die naar hun idee alleen maar te stoppen is door een operatie.

Ik persoonlijk ben het daar niet mee eens. Ik denk dat een bezoekje bij de psycholoog ook al een heel eind kan helpen.

Waarom mannen dit minder hebben (ik heb namelijk wél mannen gezien, in extreme makeover ed)? Ik denk omdat er op mannen toch minder druk wordt gelegd vanuit de media in de eerste plaats. Kijk maar naar acteurs versus actrices. Vrouwen die ouder dan 35 zijn, worden aan de kant gezet, waar minder mooie of perfecte acteurs als Danny DeVito of Robert DeNiro nog steeds acteren, voor een absurd hoog salaris zelfs. In het zakenleven geldt hetzelfde. Kijk eens naar de topmensen, Cor Boonstra, Jeroen van de Veer, dat zijn niet echt de meest aantrekkelijke personen. Daar tegen over staat dat vrouwen die aan de top willen komen twee opties hebben (en dat is wetenschappelijk onderzocht): zich omhoog neuken of zorgen dat ze mooi zijn. Vrouwen hebben minder kansen in het bedrijfsleven, waardoor alleen de besten de top halen, en de besten zijn de mooisten. Dan heb je nog het wijdverspreide verschijnsel dat mannen mooier worden gevonden zodra ze wat ouder worden (grijzende slapen, wat scherpere gezichtstrekken worden gezien als mannelijk), waar vrouwen worden gezien als lelijk. Ga maar eens hier rondneuzen op Fok!. In veel topics wordt gezegd dat een vrouw met 25 wel aan haar top zit, en daarna alleen nog achteruit gaat.

Ik vind cosmetische chirurgie (het veranderen van een niet abnormaal lichaam voor cosmetische doeleinden, waar plastische chirurgie de reconstructie is van abnormaliteiten die aangeboren zijn of ontstaan door een ongeval) in veel gevallen ontzettend zinloos en ik denk niet dat het ook maar iets oplost. Maar sommige mensen zitten zo in de knoop dat ze dat niet snappen...
pi_23849448
blame the glossy's
pi_23849494
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:13 schreef Speth het volgende:
Omdat vrouwen over het algemeen onzekerder zijn, met name over hun spek, vermoed ik.
jonge vrouwen meer dan oudere, ouderen hebben weer meer last van hun rimpels...

voor elke leeftijdscategorie is er een probleem
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 december 2004 @ 10:15:26 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23849830
Vrouwen zijn van nature niet onzekerder over hun uiterlijk, alleen ze worden als het ware daartoe gedwongen. Vrouwen worden altijd harder ver/beoordeeld op hun uiterlijk dan mannen. Enkele voorbeelden: als het bv. over vrouwelijke sporters gaat dan heeft men het meer over uiterlijk dan over de sportprestaties (Anky van Grunsven met dat gebit), vrouwelijke politici worden ook geschoffeerd in de media (Erica Terpstra en haar overgewicht en kleedstijl), vrouwen uit het bedrijfsleven (bv. Ciska Dresselhuys - krijg je stomme grappen over dat het logisch is dat de feministe is en lesbisch met dat uiterlijk). Maar als het om mannen gaat dan heeft met het sec over de prestaties, het vakgebied van die man. Ik lees vrijwel nooit in de media iets over een man en zijn uiterlijk. Op de een of andere manier mag men vrouwen die niet zo gezegend zijn qua uiterlijk op een mensonterende manier beledigen, als loslopend wild. Zeer kwalijk vind ik dat. Zolang het uiterlijk van vrouwen zwaarder weegt dan dat van de man, is gelijkheid nog ver te zoeken.
pi_23849944
quote:
Op donderdag 9 december 2004 10:15 schreef Aventura het volgende:
Enkele voorbeelden: als het bv. over vrouwelijke sporters gaat dan heeft men het meer over uiterlijk dan over de sportprestaties (Anky van Grunsven met dat gebit), vrouwelijke politici worden ook geschoffeerd in de media (Erica Terpstra en haar overgewicht en kleedstijl), vrouwen uit het bedrijfsleven (bv. Ciska Dresselhuys - krijg je stomme grappen over dat het logisch is dat de feministe is en lesbisch met dat uiterlijk). Maar als het om mannen gaat dan heeft met het sec over de prestaties, het vakgebied van die man. Ik lees vrijwel nooit in de media iets over een man en zijn uiterlijk.
Volgens mij zie jij het een beetje gekleurd... Dat gebit van Anky bijvoorbeeld is gewoon iets heel opvalledns, logisch dat je daar opmerkingen over krijgt. Even wat voorbeelden bij mannen: De lippen van Michael Reiziger, de neus van Rene Eijkelkamp, de oren van van der Sar. Allemaal het onderwerp van spot geweest hoor.

Politiek: Geert Wilders met zijn haar. En zo zijn er tal van voorbeelden te bedenken, maar ja, jij wil ze blijkbaar niet zien en jezelf lekker in de slachtofferrol duwen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23850634
vanwege de druk die er op een vrouw ligt om toch vooral aan het schoonheidsideaal van deze tijd te voldoen.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_23851393
quote:
Vrouwen zijn van nature niet onzekerder over hun uiterlijk, alleen ze worden als het ware daartoe gedwongen. Vrouwen worden altijd harder ver/beoordeeld op hun uiterlijk dan mannen.
Onzin, vind ik. Ik ken weinig mannen die een beetje kont verkeerd vinden. Zolang je maar niet echt lelijk bent is er meestal geen probleem, maar dat geldt ook voor ons.
quote:
Enkele voorbeelden: als het bv. over vrouwelijke sporters gaat dan heeft men het meer over uiterlijk dan over de sportprestaties (Anky van Grunsven met dat gebit),
Dat gebit is gewoon grappig omdat ze toevallig met paarden omgaat, als dat niet zo was, zou waarschijnlijk niemand er iets van zeggen. Die (overigens verder niet lelijke) vrouw heeft gewoon iets van een paard weg, en dat vormt in de context van haar beroep natuurlijk stof tot grappen.
quote:
vrouwelijke politici worden ook geschoffeerd in de media (Erica Terpstra en haar overgewicht en kleedstijl), vrouwen uit het bedrijfsleven (bv. Ciska Dresselhuys - krijg je stomme grappen over dat het logisch is dat de feministe is en lesbisch met dat uiterlijk).
Waarschijnlijk denken vrouwen hetzelfde van Andre Hazes als mannen van Erica Terpstra. Wij zijn alleen eerder geneigd om het uit te spreken en er grappen over te maken.
quote:
Maar als het om mannen gaat dan heeft met het sec over de prestaties, het vakgebied van die man. Ik lees vrijwel nooit in de media iets over een man en zijn uiterlijk.
De media heeft niet zoveel met de werkelijkheid te maken, wij worden aldoor op uiterlijk beoordeeld. Vrouwen vallen alleen op een vent die er een beetje redelijk uitziet.
quote:
Op de een of andere manier mag men vrouwen die niet zo gezegend zijn qua uiterlijk op een mensonterende manier beledigen, als loslopend wild. Zeer kwalijk vind ik dat. Zolang het uiterlijk van vrouwen zwaarder weegt dan dat van de man, is gelijkheid nog ver te zoeken.
In de media misschien, in de realiteit maken vrouwen net zo goed grappen over kerels. Zo niet, dan denken ze het wel.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:09:06 #21
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_23851860
Beste vooringenomen Masterpiece,

Je weet niet waar je het over hebt.
Ik ben een vrouw en ik heb plastische chirurgie gehad. Ik heb (of had voor mijn operatie) geen last van een 'lelijkheids' syndroom en ik wil ook niet dat mannen zich op de knieeen voor me werpen als ik op straat loop.
Ik heb wat laten doen omdat IK dat mooi vind. Net zo goed als mensen naar de kapper gaan, een tattoo laten zetten of wat dan ook.
Het is ieders keuze en je mag er van denken wat je wilt, maar ga nou niet doen alsof vrouwen een operatie ondergaan om mooi gevonden te willen worden door mannen.
Pff, het idee..!
Money talks, Bullshit walks!
  donderdag 9 december 2004 @ 12:13:53 #22
18917 Kiki
pi_23851947
quote:
Zolang het uiterlijk van vrouwen zwaarder weegt dan dat van de man, is gelijkheid nog ver te zoeken.
Hulde Aventura!!
Ik erger me er ook altijd aan dat in een kranteninterview bijvoorbeeld met een vrouwelijk minister altijd de leeftij wordt vermeld, de huwelijkse staat en bij een mannelijke minister nou echt nooit.
pi_23852113
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:13 schreef Kiki het volgende:

[..]

Hulde Aventura!!
Ik erger me er ook altijd aan dat in een kranteninterview bijvoorbeeld met een vrouwelijk minister altijd de leeftij wordt vermeld, de huwelijkse staat en bij een mannelijke minister nou echt nooit.
Onzin, dat wordt net zo goed bij interviews met mannen vermeld.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:31:56 #24
18917 Kiki
pi_23852266
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:23 schreef Speth het volgende:

[..]

Onzin, dat wordt net zo goed bij interviews met mannen vermeld.
Af en toe wel
Vaker bij vrouwen
  donderdag 9 december 2004 @ 13:12:57 #25
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_23853069
quote:
Op donderdag 9 december 2004 01:15 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Bovendien, wie is we? ik neem aan dat je reactie op conto van jezelf staat en dat je niet reageerde als officieel aangewezen spreekbuis van een hele groep is het wel?!? of heb ik hier soms met een persoon met MPS van doen, kijk dan maar uit, laatst was er bij o.a. Netwerk een psychiater die had onderzocht dat mensen die plastische chirurgie ondergaan (zonder dat ze echt mismaakt of zwaar verbrand of wat dan ook zijn) in de meeste gevallen een psychische stoornis hebben, borderline hebben, manisch depressief zijn etc. ja en daar de meesten die plastische chirurgie ondergaan vrouwen zijn... connect the dots... zou ik (nogmaals) zeggen!
Doe eens rustig en hou die psychologie van de koude grond even voor je. Val niet meteen over het woordje 'we'.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')