quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
voor welke club zijde bende gij... pom pom
quote:In de voetsporen van Zlatan Ibrahimovic
Door Tijani Goullet
Esad Razic is pas 22 jaar, maar de Bosnische Zweed was al actief in vier verschillende competities: de Zweedse Superettan, de Spaanse Secunda División en in Nederland de ere- en eerste divisie.
De RBC-huurling heeft bij Helmond Sport eindelijk zijn draai gevonden en zal volgende week zo goed als zeker een twee- of driejarig contract bij de Brabantse club tekenen.
Bij zijn presentatie, vijf jaar geleden bij FC Den Bosch, lepelde zijn zaakwaarnemer enkele Italiaanse clubs op: Reggina, Genoa en Napoli. Bij al die clubs, toen uitkomend in de Serie A, kon zijn cliënt tekenen. Het toen 17-jarige ventje hoorde het allemaal aan. Het leek grootspraak van zijn manager.
Maar Razic bevestigt nu die interesse. ,,Enkele clubs bleven zelfs geďnteresseerd nadat ik bij FC Den Bosch had getekend. Maar Den Bosch vroeg een te hoge afkoopsom, één miljoen dollar of zo. Voor mij was dat frustrerend, want het is een jongensdroom om in Italië te voetballen.''
Razic wekte als talent de interesse van vele Europese clubs. Hij speelde immers in de Zweedse jeugdselecties (onder-16, -18 en één duel in -21). De aanvaller is van origine een Bosniër. Op 10-jarige leeftijd ontvluchtte Razic samen met zijn familie het door de oorlog geteisterde Bosnië. In Zweden integreerde hij al snel, leerde de taal en ging net als veel klasgenoten handballen. Uiteraard naast het voetbal. En in die laatste sport was Razic het meest bedreven.
Razic legde hetzelfde traject af als Zlatan Ibrahimovic. Ook de ex-Ajacied kwam via Bosnië en Zweden in Nederland terecht. Met Ibrahomovic speelde Razic één keer in een jeugdelftal. Als speler van Elfsborg kwam hij hem vaker tegen. Ibrahimovic verwezenlijkte via Ajax wél zijn jeugddroom: spelen in de Italiaanse Serie A, bij Juventus nog wel. Razic moet het met Helmond Sport doen. Bij de Brabantse club komt hij voor het eerst sinds zijn periode in Zweden veel aan spelen toe. En dat is volgens zijn coach Ruud Brood even wennen voor de lichtvoetige aanvaller.
Dat hij bij FC Den Bosch, RBC en Racing Ferrol niet veel aan spelen toekwam, wijt Razic aan de vele blessures. Bij Den Bosch lag hij er door een kruisbandkwetsuur één jaar uit. En daarna kampte hij met enkel- en schouderblessures. Bovendien speelde RBC met een hangende linksbuiten, terwijl Razic een klassieke buitenspeler is.
Meeverdedigen is niet de grootste kwaliteit van Razic, die het moet hebben van zijn passeeracties aan de zijlijn. En dé grootste kwaliteit van de aanvaller is toch wel zijn traptechniek. Bij Helmond Sport mag hij bijna alle vrije trappen nemen.
Vorige week maakte hij tegen Cambuur het mooiste doelpunt van zijn profloopbaan. Aan de zijkant van het veld, bijna tegen de zijlijn aan, trapte hij de bal verwoestend hard binnen. Het was slechts zijn vierde treffer van het seizoen, maar in het voorbereidende werk, speelt Razic een grotere rol. Negen van zijn voorzetten waren beslissend.
Daarom is het niet verwonderlijk dat Helmond Sport hem dolgraag langer wil vastleggen. Voor Razic is de club uit de eerste divisie een springplank naar een hoger niveau, om uiteindelijk in de Serie A uit te komen, want dat blijft zijn droom.
Volgens mij probeert hij terug te krabbelen want die verhalen heb ik ook gehoord..quote:Op maandag 25 april 2005 18:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Reggina, Genoa en Napoli.
Zijn zaakwaarnemer had het ook over Juve en Deportivo.
HU,van welke site heb je dit stuk?quote:
Komt van het Algemeen Dagblad afquote:Op maandag 25 april 2005 20:02 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
HU,van welke site heb je dit stuk?
Ik zie dat dit stuk geschreven is door een oud teamgenoot van me.
Dat klopt ja en dan stook ie zijn clubvoorkeur niet onder stoelen of banken,symphatieke gast.quote:Op maandag 25 april 2005 20:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tijani Goullet schreef vroeger veel ingezonden brieven voor de VI toch, volgens mij is hij nu journalist want ik kom zijn naam weleens vaker tegen bij artikelen op internet, maar ook in de VI of in de krant volgens mij.
mwa dat denk ik niet.. ik geloof best dat er grote clubs achter hem aan hebben gezeten.. als je ziet hoe technisch die gozer is. Zo iemand zie je bijna nergens op de Nederlandse velden. Ik denk dat zijn blessures hem zover terug hebben geworpen. Anders speelde hij nu allang minimaal bij een club van het kaliber Heerenveen.quote:Op maandag 25 april 2005 23:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het was Juve en Deportivo, nu is het alweer Reggina en Napoli, volgend jaar zijn het waarschijnlijk wat teams uit de Italiaanse amateurafdeling.
Maar we hebben het nu over de tijd dat ie bij ons in het 2e zijn wedstrijdjes draaide en dat al niet bijster goed deed.quote:Op maandag 25 april 2005 23:37 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
mwa dat denk ik niet.. ik geloof best dat er grote clubs achter hem aan hebben gezeten.. als je ziet hoe technisch die gozer is. Zo iemand zie je bijna nergens op de Nederlandse velden. Ik denk dat zijn blessures hem zover terug hebben geworpen. Anders speelde hij nu allang minimaal bij een club van het kaliber Heerenveen.
Mits hij (zoals nu) aan zijn instelling blijft werken, dan weet ik zeker dat hij er nog gaat komen
ah okequote:Op maandag 25 april 2005 23:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je snapt de strekking van m'n post niet. Voortdurend wordt hij met allerlei clubs in verband gebracht, vooral dan die periode voordat hij bij FCDB tekende, maar waar men het eerst had over Juve en Deportivo, heeft men het nu opeens over Reggina en Napoli. Toch wel een verschil.
Verder is Razic best een groot talent, alleen zijn blessuregevoeligheid en instelling zijn een probleem.
quote:"gele kaart" Helmond Sport komt te vervallen!
02-05-2005
De Licentiecommissie heeft vastgesteld dat Helmond Sport de doelstelling van het plan van aanpak heeft gerealiseerd. De licentiecommissie is tot voornoemde conclusie gekomen nadat de financiële positie van de club op basis van de halfjaarcijfers en prognose met betrekking tot het seizoen 2004-2005 voor de tweede keer achtereen is ingedeeld in categorie II van het financieel ratingsysteem.
Een en ander houdt in dat Helmond Sport vanaf heden is ingedeeld in categorie II, plan van aanpak wordt opgeheven en dat de eerder dit seizoen opgelegde "gele kaart" komt te vervallen.
Inderdaad, de schade is aardig beperkt gebleven gisteren.quote:
Zou hij nu weer gaan twijfelen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:33 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
verder schijnt Ilja van Leerdam dicht bij een overgang/ terugkeer naar Helmond te zijn
fotoquote:Op donderdag 19 mei 2005 23:14 schreef TerroRobbie het volgende:
Jammer dat we die 1 miljoen dollar nooit gekregen hebben, ze hadden hem met een mooie strik een doos bossche bollen kunnen krijgen.
Hoe is het eigenlijk met Razic? Heeftie nou een langer contract getekend?
Zijn vriendin (zou dr best een keer willen doen) zit bij mij in de klas, die zij dat hij graag terugkwam bij Den Bosch.
Heb ik niet... (en anders zou ik hem nog niet hierop zetten..)quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:22 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
foto
Geen idee of hij nou wel of niet getekend heeft.. bij HS laten ze ieder jaar opnieuw bijna NIKS los tot het nieuwe seizoen.. maar hij zelf en Captein waren zeer positief en zou snel tekenen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |