abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23833373

"De Walkman Van De 21e Eeuw"
Het nieuwste lid van Sony's Playstation®-familie en tevens Sony's eerste poging op de handheldmarkt.

De Specs:
  • Afmetingen: 170mm x 23mm x 74mm
  • Gewicht: 280g (incl. batterij)
  • CPU & Ram: PSP CPU (system clock frequency 1~333MHz), 32MB, embedded DRAM 4MB
  • Display: 4.3 inch, 16:9 breedbeeld TFT LCD, 480 x 272 pixel, 16.77 miljoen kleuren, Max. luminance 180 / 130 / 80cd/m2 (batterij), Max. luminance 200 / 180 / 80cd/m2 (AC adapter)
  • Geluid: Built-in stereo speakers
  • I/O: IEEE 802.11b (Wi-Fi), USB 2.0 (mini-B), Memory Stick PRO Duo, IrDA, IR Remote
  • Aansluitingen: Memory Stick Duo Slot, USB connector, DC OUT connector, DC IN 5V connector, Headset connector
  • UMD-Media: PSP Game, UMD Audio (ATRAC3plus&, MP3), UMD Video (H.264 / AVC MP Level3)
  • Draadloze communicatie: Infrastructure mode, Ad hoc mode (max 16 consoles)
  • Meegeleverde accessories: AC adapter, Battery pack

Game Lijst:
  • Lumines - Bandai Co.,Ltd
  • The legend of heroes Gagharvtrilogy White Witch - Bandai Co.,Ltd
  • Vampire Chronicle: The Chaos Tower - Capcom
  • Kollon - CyberFront Corporation
  • Need for Speed Underground Rivals (Working Title) - Electronic Arts
  • Tiger Woods PGA Tour (Working Title) - Electronic Arts
  • Armored Core Formula Front - FromSoftware, Inc.
  • Rengoku: The Tower of Purgatory - Hudson Soft Co., Ltd.
  • Dynasty Warriors - Koei Co., Ltd.
  • Mahjong (Working Title) - Koei Co., Ltd.
  • Metal Gear Acid - Konami Computer Entertainment Japan, Inc.
  • Mah-Jong Fight Club - Konami Corporation
  • AI Go - Marvelous Interactive Inc.
  • AI Mah-Jong - Marvelous Interactive Inc.
  • AI Shogi (Japanese Chess) - Marvelous Interactive Inc.
  • Kotoba No Mojipittan Daijiten - Namco Limited
  • Ridge Racers - Namco Limited
  • Puyo Pop Fever - Sega Corporation
  • Dokodemo Issyo - Sony Computer Entertainment Inc.
  • Hot Shots Golf - Sony Computer Entertainment Inc.
  • Puzzle Bobble Pocket - Taito Corporation

Voorgaande PSP-Topics:
    01 - 02 - 03

Interessante Links:
  • Officiële PSP Site (Japans)
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot

Verwachte Europese release: Maart 2005

[ Bericht 1% gewijzigd door P-Style op 09-12-2004 12:41:02 ]
  •   woensdag 8 december 2004 @ 15:27:02 #2
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_23833565
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      woensdag 8 december 2004 @ 16:04:20 #3
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_23834359
    Nette startpost.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_23841725
    ja er waren ZAT DS plaatjes met grafiekjes enzo die rondgingen, maargoed effe weer ontopic, iwe heeft em ge pre ordered? wel plaatjes posten he!
    pi_23843352
    quote:
    Op woensdag 8 december 2004 22:26 schreef c0nd0r het volgende:
    Ik kan best de humor van heel veel dingen inzien maar vin deze nogal heel erg flauw.. maar goed laten we het alsjeblieft weer gewoon over het dinge zelf hebben?

Zodra die bij lik-sang weer te krijgen is gaat mn bestelling erheen en w8 ik met smart tot ie in mijn handen valt!
    Ben benieuwd! Welk(e) spel(len) ga je erbij halen?
    pi_23843360
    Valt me op dat er altijd veel Nintendo-fanboys in de PSP-topics komen en dat je eigenlijk geen Sony-fanboys in de DS-topics ziet.
    pi_23845345
    gelukkig ben ik geen van beide, maar wie bedoel je dan wel P-Style? Want ik zie nergens staan dat nintendo rules? Of wordt JIJ nu gewoon paranoia dat er veel mensen zijn die en een PSP EN een DS gaan ownen en daarmee gewoon kunnen leven (met de voor en nadelen van beide en get a life als je niet tegen grapjes kunt) en dus in elk topic tegen komt en tegen gaat komen.
    Ik lust ook pepsi dus mag ik niet in het coca cola forum schrijven !

[ Bericht 36% gewijzigd door knater op 09-12-2004 00:08:09 ]
    pi_23845440
    quote:
    Op woensdag 8 december 2004 23:53 schreef knater het volgende:
    gelukkig ben ik geen van beide, maar wie bedoel je dan wel P-Style?
    Degene die ik ook in de "Nintendo Ds vs. Sony PSP"-topics tegenkom.
    pi_23845876
    quote:
    Op woensdag 8 december 2004 23:56 schreef P-Style het volgende:

[..]

Degene die ik ook in de "Nintendo Ds vs. Sony PSP"-topics tegenkom.
    Ik zie ook geen fanboys hier hoor
    In elk geval, niet van het gehalte: DS = l337, N1n73nd0 0wNz, etcetc. (ik moet toegeven, ik moet mezelf dwingen dat niet op te schrijven in dit topic ).

Hoewel ik het gevoel van Roy's sig deel, ben ik best wel geïnteresseerd in dit onding van een PSP. Ga er maar vanuit dat ik goed baal dat de meeste PS2 ontwikkelaars hun RPG's ook alleen op de PSP zullen uitbrengen Maar zolang die nog niet zijn aangekondigd kan ik met een goede rust slapen
      donderdag 9 december 2004 @ 00:21:50 #10
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_23846023
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 00:15 schreef IndoGuyver het volgende:
    Hoewel ik het gevoel van Roy's sig deel, ben ik best wel geïnteresseerd in dit onding van een PSP. Ga er maar vanuit dat ik goed baal dat de meeste PS2 ontwikkelaars hun RPG's ook alleen op de PSP zullen uitbrengen Maar zolang die nog niet zijn aangekondigd kan ik met een goede rust slapen
    Zo denk ik er net zo over Nintendo is en zal altijd mijn favoriet blijven, maar dat wil niet zeggen dat ik niet buiten de deur mag snoepen
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_23846161
    btw het is handhEldmarkt in topic, ik baal ervan dat ik m'n pre order gecancelled heb, maar er worden zo'n 100.000 per week bijgemaakt dus effe kijken of we weer een kennisje kunnen regelen
    pi_23849407
    Welke spellen ik erbij ga halen ja nog geen idee eigenlijk dat moet ik nog maar is even gaan kijken iig geen spellen die ik als MP wil gaan spelen want dat wordt dan een btje een probleem hier aan deze kant vd wereld.
    En anders gebruik ik hem tot dat ons kikkerlandje eindelijk ook van het apparaat mag genieten gewoon als veredelde MP3/MPG4 speler
    pi_23849652
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 00:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zo denk ik er net zo over Nintendo is en zal altijd mijn favoriet blijven, maar dat wil niet zeggen dat ik niet buiten de deur mag snoepen
    Gelukkig boeit het mij helemaal niet, zolang ik maar goede en leuke games kan spelen en of die nu van Nintendo of Bioware of Square af komen, maakt mij niet uit
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_23852105
    Heeft ongetwijfeld al in het vorige deel gestaan, maar ik post het alsnog maar..
    quote:
    Films kijken mogelijk op PSP
    Het wordt mogelijk om op de nieuwe handheld van Sony, de Playstation Portable (PSP) films te kijken. Sony heeft op haar Japanstalige website bevestigd dat de PSP het populaire MPEG4-formaat zal ondersteunen.

Het gerucht ging al langer dat PSP-gebruikers MPEG-4 video van een memorystick zouden kunnen afspelen op de draagbare spelcomputer, en dat blijkt dus waar te zijn. Eerder werd al bekend dat PSP de muziekformaten MP3 en ATRAC ondersteunt.

Op de website staat eveneens te lezen dat een trial-versie van het programma Image Converter 2 zal worden meegeleverd bij de aankoop van een PSP. Met dat programma kunnen gebruikers hun videobestanden omzetten naar MPEG4. Sommige camcorders van Sony maken ook gebruik van MPEG4.

Eerder meldde Plugged al dat de grootste concurrent voor de Nintendo DS vanaf voorjaar 2005 in Nederland te koop zal zijn. De PSP komt uit met 22 spellen.
    .
    -
    pi_23852137
    Het plezier van al die mobile-gaming ontgaat mij enigzins... De mogelijkheden van z'n ding zijn toch vrij beperkt als je het vergelijkt met de grote machines.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_23852216
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
    Het plezier van al die mobile-gaming ontgaat mij enigzins... De mogelijkheden van z'n ding zijn toch vrij beperkt als je het vergelijkt met de grote machines.
    Nou, de PSP is bijna net zo krachtig als de PS2. Dus echt beperkt zou ik het niet willen noemen.
    Helemaal niet gezien het formaat van het scherm.
    Ik heb trouwens wat offtopicposts gedelete.
    -
    pi_23852282
    quote:
    als ik ridge racer psp zie dan zie ik geen beperkingen eigenlijk
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 9 december 2004 @ 12:37:28 #18
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_23852383
    quote:
    Zelfs als je kijkt naar de mogelijkheden van de oude GBA kan je er hetzelfde mee als een PS2: GAMEN. En daar gaat het om.

De technische mogelijkheden liggen trouwens wel degelijk op een vergelijkbaar console niveau bij de PSP en in mindere mate ook de DS. Kijk maar eens naar de screens en bescikbare filmpjes. Overigens gaat multiplayen met de nieuwe generatie handhelds ook prima via wireless.
    pi_23852501
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 12:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Overigens gaat multiplayen met de nieuwe generatie handhelds ook prima via wireless.
    Ja. Dat wireless gebeuren is erg netjes (van zowel Sony als Nintendo). Sony had bij z'n nieuwe kleine PS2 met ingebouwde netwerkadapter eigenlijk ook wel gelijk een WiFi-adapter mogen plaatsen!
    pi_23852539
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 12:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Zelfs als je kijkt naar de mogelijkheden van de oude GBA kan je er hetzelfde mee als een PS2: GAMEN. En daar gaat het om.
    Bovendien ken ik geen enkele grote console waar je 2 monitoren (die verschillend beeld geven) op aan kan sluiten!
      donderdag 9 december 2004 @ 12:50:51 #21
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_23852623
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 12:46 schreef P-Style het volgende:

[..]

Bovendien ken ik geen enkele grote console waar je 2 monitoren (die verschillend beeld geven) op aan kan sluiten!
    Hell Yeah
      donderdag 9 december 2004 @ 12:54:16 #22
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_23852697
    Als ik hem ga halen is het eigenlijk alleen om Gran Turismo.
    Verder vind ik er weinig aansprekende titels tussenstaan (tot nog toe)

Maar ik vind de PSP een erg groot gadget gehalte hebben dus zal ie er wel komen
    Drop you like an ill, bad habit
    pi_23852969
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 12:54 schreef pmponer het volgende:
    Als ik hem ga halen is het eigenlijk alleen om Gran Turismo.
    Verder vind ik er weinig aansprekende titels tussenstaan (tot nog toe)
    Dit geldt eigenlijk ook voor mij. Daarbij zal ik 'm vooral gebruiken als ik lange treinreizen moet maken, denk ik. Maat toen de PS2 werd aangekondigd, 5 jaar geleden was ik ook niet geïnteresseerd in de launchtitels, maar wel in het ding zelf. En ik wist da er nog goede andere titels zouden komen.
    quote:
    Maar ik vind de PSP een erg groot gadget gehalte hebben dus zal ie er wel komen
    Dat vooral! Koop er een grote Memory Stick Duo bij (die nu nog vrij prijzig zijn, maar die prijs zal de komende jaren wel dalen ) van 512MB en je hebt een leuke MP3 walkman.

Maar ik ben vooral geïnteresseerd (en dat heb ik ook al in vorige PSP-topics gezegd) in de linkmogelijkheden met de PS2 en (later zeer waarschijnlijk) de PS3. Sony heeft al opmerkingen gemaakt over savegames van PS2 spellen, die je vervolgens verder kunt spelen op je PSP. Nou, vind ik dàt nog niet zo vreselijk interessant (je moet dan immers 2x hetzelfde spel hebben... 1x op de PS2 en 1x op je PSP). Maar als je de PSP nou eens als High-tech controller zou kunnen gebruiken.

Stel je voor... je speelt een Metal Gear Solid-spel en je ziet je radar op je scherpe grote PSP-scherm, je krijgt een codec gesprek op je PSP, terwijl je op je tvl gewoon verder kunt sneaken. Een soort... Dual Screen-idee dus! Dit is maar een voorbeeld dat ik even snel verzin, maar de mogelijkheden zijn eindeloos! Voor dit soort dingen zou het PS2-spel bijv. een klein programmaatje weg kunnen schrijven op de Memory Stick van de PSP (je kunt namelijk ook software draaien vanaf Memory Stick) en heb je helemaal geen speciale UMD nodig.

Maargoed. We zien wel wat de toekomst gaat brengen!
      donderdag 9 december 2004 @ 13:15:38 #24
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_23853131
    quote:
    Maar ik ben vooral geïnteresseerd (en dat heb ik ook al in vorige PSP-topics gezegd) in de linkmogelijkheden met de PS2 en (later zeer waarschijnlijk) de PS3. Sony heeft al opmerkingen gemaakt over savegames van PS2 spellen, die je vervolgens verder kunt spelen op je PSP. Nou, vind ik dàt nog niet zo vreselijk interessant (je moet dan immers 2x hetzelfde spel hebben... 1x op de PS2 en 1x op je PSP). Maar als je de PSP nou eens als High-tech controller zou kunnen gebruiken.

Cube - GBA link anyone?

Tis leuk, maar het werkt niet echt. De 3 games op de Cube die het goed gebruiken (Four Swords, Pacman en Crystal Chronicles) zijn wel leuk maar een gewone controller is gewoon nog wel handiger. Het heeft op zich wel potentie hoor, maar op dit moment waren de gamers er nog niet klaar voor. Misschien over een tijdje als Sony het goed aanpakt wat marketing betreft dat het goed uitgewerkt gaat worden door developers.
    pi_23853279
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 13:15 schreef Notorious_Roy het volgende:

Cube - GBA link anyone?
    Klopt
    quote:
    Tis leuk, maar het werkt niet echt. De 3 games op de Cube die het goed gebruiken (Four Swords, Pacman en Crystal Chronicles) zijn wel leuk maar een gewone controller is gewoon nog wel handiger.
    De PSP-knoppenlayout is vrijwel hetzelfde als die van de Dual Shock 2, je mist alleen 2 schoudenknoppen en een (rechter) analoge stick.
    quote:
    Het heeft op zich wel potentie hoor, maar op dit moment waren de gamers er nog niet klaar voor. Misschien over een tijdje als Sony het goed aanpakt wat marketing betreft dat het goed uitgewerkt gaat worden door developers.
    Mooie analyse... laten we het hopen!

[ Bericht 1% gewijzigd door P-Style op 09-12-2004 13:33:08 ]
      donderdag 9 december 2004 @ 13:30:41 #26
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_23853448
    quote:
    De PSP-knoppenlayout is vrijwel hetzelfde als die van de Dual Shock 2, je mist alleen 2 schoudenknoppen en een analoge stick.
    Ja, dat klopt inderdaad. Dat scheelt wel, de GBA heeft de helft van het aantal knoppen van de Cube dus echt als controller gebruiken ging daar niet echt.
      donderdag 9 december 2004 @ 15:09:53 #27
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_23855447
    Alhoewel ik zie net NBA street vol 3 staan voor de PSP ... hij wordt weer wat antrekkelijker

Maar voor de mp3 functionaliteit hoef ik het niet te doen, een beetje een grote mp3 speler met kleine capaciteit wordt dat dan.
    Verder zie ik die umd films ook nniet zitten... ik zie me namelijk niet voor mijn plezier een film op zo'n ding kijken. Maar goed dat is persoonlijk.
    pi_23855573
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 15:09 schreef pmponer het volgende:
    Verder zie ik die umd films ook niet zitten... ik zie me namelijk niet voor mijn plezier een film op zo'n ding kijken. Maar goed dat is persoonlijk.
    Misschien wel leuk voor onderweg, maar ik zie mezelf ook niet zo snel een film op UMD kópen!
    pi_23855915
    Daarom is het fijn dat je zef zelf kunt encoden en vanaf je Memorystick kunt spelen!
      donderdag 9 december 2004 @ 15:42:16 #30
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_23856050
    Ik zeg ook niet dat ik het niet wil proberen maar het lijkt me niet echt super
    pi_23858712
    Ik wel aangezien ik zo ong ieder weekend minstens 3 en half uur moet reizen om bij mn vriendin te komen dan begin je je nog wel is aardig te vervelen
      donderdag 9 december 2004 @ 17:43:05 #32
    65330 Ruzbeh
    pi_23858831
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 17:38 schreef c0nd0r het volgende:
    Ik wel aangezien ik zo ong ieder weekend minstens 3 en half uur moet reizen om bij mn vriendin te komen dan begin je je nog wel is aardig te vervelen
    Zolang gaat de batterij niet mee.
    pi_23859591
    Daar weet nog niemand wat over en anders koop ik er tog gewoon 1 bij? Big deal..
    pi_23859634
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 18:20 schreef c0nd0r het volgende:
    Daar weet nog niemand wat over en anders koop ik er tog gewoon 1 bij? Big deal..
    Let maar niet teveel op hem hoor.
      donderdag 9 december 2004 @ 19:13:14 #35
    65330 Ruzbeh
    pi_23860796
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 18:20 schreef c0nd0r het volgende:
    Daar weet nog niemand wat over
    Het record staat op 90 minuten.

Trouwens de mensen zeiden zelf, 4-6 uur met een puzzel spel, maar minder met een spel zoals bij GT4 of wat dan ook.
    pi_23861791
    WTF let maar ni op hem? Waar slaat dat nou weer op?

en het record staat op 90 min? Niet verkeerd bedoeld maar, bron?
    Niemand die dat ding zelf al in zn bezit heeft (lik-sang, IGN) heeft cijfers gegeven over hoelang hij het uithoudt, terwijl ik dit typ bedenk ik me trouwens dat play-asia.com wel cijfers heeft gegeven van iig voor mp3 5-6 uur.
      donderdag 9 december 2004 @ 20:01:05 #37
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_23861972
    Ik heb zelfs gelezen dat de batterij maximaal 4 uur en 20 minuten meegaat bij gamen. Ik weet niet of dit klopt.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      donderdag 9 december 2004 @ 20:02:12 #38
    65330 Ruzbeh
    pi_23861992
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 19:53 schreef c0nd0r het volgende:
    WTF let maar ni op hem? Waar slaat dat nou weer op?

en het record staat op 90 min? Niet verkeerd bedoeld maar, bron?
    Niemand die dat ding zelf al in zn bezit heeft (lik-sang, IGN) heeft cijfers gegeven over hoelang hij het uithoudt, terwijl ik dit typ bedenk ik me trouwens dat play-asia.com wel cijfers heeft gegeven van iig voor mp3 5-6 uur.
    http://www.gamespot.com/news/2004/10/04/news_6109524.html

Ik dacht eerst dat het een gerucht was, maar het schijnt waar te zijn. Ontwikkelaars hebben geklaagd en kregen ze van Sony lekker een pakketje waarmee ze konden testen en de batterylife hoger konden halen enzo.
    pi_23862158
    quote:
    By Chris Kohler -- GameSpot
    POSTED: 10/04/04 11:32 AM PST
    Dit bericht is van 2 maanden terug toen was er nog nix nada noppes bekend. Niet om je af te kraken ofzo maar er zijn nu dus wel tegen berichten en terzijnertijd zullen er wel batterijen komen die het wat langer uithouden en ik wacht komende week natuurlijk met spanning af over alle berichten uit Japan!
      donderdag 9 december 2004 @ 20:11:22 #40
    65330 Ruzbeh
    pi_23862201
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 20:09 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Dit bericht is van 2 maanden terug toen was er nog nix nada noppes bekend. Niet om je af te kraken ofzo maar er zijn nu dus wel tegen berichten en terzijnertijd zullen er wel batterijen komen die het wat langer uithouden en ik wacht komende week natuurlijk met spanning af over alle berichten uit Japan!
    Vergeet niet dat de PSP batterij ubersterk is, 1800mAh.
    pi_23862273
    Maar de technologie staat voor nix!
    Naja goed ik heb zoiets van ik zie wel wat er in Japan gaat gebeuren nu en wat ze daar in het gebruik voor ervaringen uit krijgen.
    Ik was sowieso van plan 2 batterijen aan te schaffen (kosten ni zo veel los ) dus nou ja stel dan houdt ie het maar 90 min uit dan is het toch alweer tot 180 gerekt wat alweer 3u is en alles wat ie dan toch langer uithoudt is alleen mooi meegenomen!
    pi_23862351
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 20:09 schreef c0nd0r het volgende:

[..]
    en terzijnertijd zullen er wel batterijen komen die het wat langer uithouden
    Tezijnertijd? Dat ding komt toch 12 december uit in Japan? Lijkt me sterk dat Sony na launch nog hardware aanpassingen gaat maken (of dat Sony dat heeft gedaan in de afgelopen maand).

Maar als het goed is kun je toch meerdere accu's voor dat onding kopen? Wel stoer zo'n speciale riem met de PSP aan je rechterzij en dan 4 accu's aan de linker. Misschien niet echt praktisch, maar ik zou het een stoere gadget vinden
    pi_23862423
    ja maar wie zegt dat Sony niet doorgaat met het verbeteren van hun hardware alstie pas uit is? (dat bedoel ik met terzijnertijd) Dat heeft Sony tot nu toe altijd nog gedaan (en niet slecht moet ik zeggen) en met deze zullen ze extra hard hun best moeten doen om in de markt naast Nintendo te kunnen staan dus denk dat ze dat heus wel gaan doen.

*edit* Idd wel stoere gadget of net als zon band met kogels die over je schouder hangt
    pi_23862556
    Je doelt op de PSone en PStwo toch?

Het *zou* inderdaad kunnen, ik bedoel, Nintendo heeft hetzelfde gedaan met de GBA ---> SP.

Maar ik verwacht dan wel iets heel anders.
    Verbetering van SP tov. GBA was de accu, backlight (thank God!), nieuw design.

Ik heb ze beide gekocht, maar ik zou het in elk geval niet pikken als de SP alleen 1 van die 3 dingen had.

Maar je hebt gelijk, misschien dat er nog een speciale batterypack ofzo uitkomt, zou wel een uitkomst zijn in elk geval.
    pi_23862612
    Niet alleen PSone en PStwo ik bedoel ook gewoon de PS2 (kijk maar eens op internet naar de vele SCPH versies die er wel niet zijn) omdat de laser van de eerste lichting nog wel eens slecht zou zijn enz zijn er nieuwe versies gekomen om dit beter te maken onder nog wat andere dingetjes, maar goed waarom deze loze voorspellingen doen?
    We zien het vanzelf tog?
    pi_23869274
    Reken er inderdaad maar op dat er nog vele (al dan niet onzichtbare) verbeteringen komen.
    pi_23892341
    Ook leuk voor in de trein, WipeOut Pure:

bring it on
    pi_23892583
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 01:31 schreef A.l.e.x het volgende:
    Ook leuk voor in de trein, WipeOut Pure:

[Stel plaatjes]

bring it on
    Ziet er verrekte netjes uit!
      zaterdag 11 december 2004 @ 10:50:57 #49
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_23894979
    Nog een game voor de PSP (volgens the magicbox):
    quote:
    Jump! Superstars
    Publisher: Nintendo
    Platform: PlayStation Portable
    Genre: Fighting
    Origin: Japan
    Release: TBA
    LOL
    pi_23895016
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 01:31 schreef A.l.e.x het volgende:

bring it on
    Godver, dat ziet er geil uit zeg. .
    -
    pi_23895501
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      zaterdag 11 december 2004 @ 13:11:24 #52
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_23896841
    die screens vind ik een beetje tegenvallen..het lijkt wel of het steeds wat minder wordt...nfs UDg zag er echt geweldig uit, net als de PC, maar dit hierboven vind ik matig
    pi_23896894
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 13:11 schreef err het volgende:
    die screens vind ik een beetje tegenvallen..het lijkt wel of het steeds wat minder wordt...nfs UDg zag er echt geweldig uit, net als de PC, maar dit hierboven vind ik matig
    !
    Op dat kleine scherm ziet het er natuurlijk tig keer strakker uit, .
    Dit plaatje is nu flink opgerekt.
    -
    pi_23897491
    MediEvil leuk leuk leuk

En potverdomme, wat ziet Wipeout er strak uit

DS
    pi_23897554
    Ziet er goed uit moet ik zeggen
    Gelukkig gaat het niet alleen om graphics
      zaterdag 11 december 2004 @ 13:58:36 #56
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_23897559
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 13:15 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

!
    Op dat kleine scherm ziet het er natuurlijk tig keer strakker uit, .
    Dit plaatje is nu flink opgerekt.
    `die medievel is redelijk op juiste schaal hoor..vind t erg korrelig en de textures van beide games vind ik niet zo heel gedetaileerd. 'T is nog steeds fantastisch voor een handheld maar stukken minder dan de teasers uit het begin
    pi_23897578
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 13:58 schreef err het volgende:

[..]

`die medievel is redelijk op juiste schaal hoor..vind t erg korrelig en de textures van beide games vind ik niet zo heel gedetaileerd. 'T is nog steeds fantastisch voor een handheld maar stukken minder dan de teasers uit het begin
    teasers en eerste shots worden altijd in een veels te hoge resolutie gemaakt, kijk maar naar de shots van WipeOut, die resolutie haalt een PSP echt niet
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      zaterdag 11 december 2004 @ 14:12:02 #58
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_23897803
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 13:54 schreef Alfa_Boy het volgende:
    MediEvil leuk leuk leuk

En potverdomme, wat ziet Wipeout er strak uit

DS
    Vind je midievil ook een leuk spel? Of Wipeout?
    pi_23898114
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 13:58 schreef Xrenity het volgende:
    Ziet er goed uit moet ik zeggen
    Gelukkig gaat het niet alleen om graphics

[ Bericht 11% gewijzigd door Roi op 11-12-2004 15:37:04 ]
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_23900154
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 14:12 schreef BMH het volgende:

[..]

Vind je midievil ook een leuk spel? Of Wipeout?
    Medievil vond ik wel geinig op de PS1, en wipeout hoort gewoon op Playstation
    pi_23903456
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 16:27 schreef Alfa_Boy het volgende:
    ...en wipeout hoort gewoon op Playstation
    Wipeout wordt door velen beschouwd als hèt spel dat de Playstation 1 heeft groot gemaakt. (Hoewel ik het zelf nooit gespeeld heb, alleen demo's)

Wat die screens betreft denk ik dat alleen de screens van Medievil representatief zijn. Die plaatjes zijn namelijk precies 480x272 (PSP-resolutie) en er is duidelijk géén blur overheen gegooid. Ik snap ook totaal het nut niet van "screenshots" die een veel hogere resolutie zijn dan de PSP ooit kan weergeven.
    pi_23903581
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 18:56 schreef P-Style het volgende:

[..]
    Wat die screens betreft denk ik dat alleen de screens van Medievil representatief zijn. Die plaatjes zijn namelijk precies 480x272 (PSP-resolutie) en er is duidelijk géén blur overheen gegooid. Ik snap ook totaal het nut niet van "screenshots" die een veel hogere resolutie zijn dan de PSP ooit kan weergeven.
    Dat vind ik dus altijd het nadeel van dat soort "screenshots", je krijgt wel een beeld van het spel, maar je weet nooit hoe het echt op je scherm komt...
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      zaterdag 11 december 2004 @ 19:09:34 #64
    65330 Ruzbeh
    pi_23903759
    Wipeout vond ik ook zo leuk op de Nintendo 64.
    pi_23904303
    wrc op psp ahhh gelukkig kan niet wachten om deze via wifi te spelen zeg
    pi_23906865
    Ik hoop dat Wipeout Pure goed word .ik heb zin in een nieuwe goede Wipeout .Toen Psygnosis werd opgekocht door Sony ging de serie jammer genoeg achter uit .
    pi_23907000
    Wipeout Pure filmpje: 7.6 MB .MPG

Lijkt me wel leuk om naast GT4 Mobile te hebben
    pi_23908938
    wipe out, GT4 , WRC...hmm leuke spellen jammer dat er geen marion komt...dat is natuurlijk het spel voor op een handheld
    pi_23909321
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 23:05 schreef reconnect het volgende:
    wipe out, GT4 , WRC...hmm leuke spellen jammer dat er geen marion komt...dat is natuurlijk het spel voor op een handheld
    Als je Mario bedoelt, dat vond ik leuk tot me 12de levensjaar

En als ik een handheld koop met zulke dikke specs als de PSP wil ik wel want anders op me scherm zien dan een dikke loodgieter met een snor.
    pi_23909371
    lik-sang.com heeft trouwens een PSP open gemaakt:

meer: http://www.lik-sang.com/psp.html
    pi_23910485
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 23:27 schreef A.l.e.x het volgende:
    lik-sang.com heeft trouwens een PSP open gemaakt:

[afbeelding]

[afbeelding]

meer: http://www.lik-sang.com/psp.html
    Arme PSP!
    pi_23910846
    Dit vind ik wel een opmerkelijk plaatje!

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat Sony z'n eigen schermpjes zou fabriceren!
    pi_23911578
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 00:37 schreef P-Style het volgende:
    [afbeelding]

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat Sony z'n eigen schermpjes zou fabriceren!
    quote:
    SHARP staat bekend om haar pioniersgeest in onder andere de ontwikkeling van de Liquid Crystal Display (LCD) technologie.
    bron

geen slechte keus van Sony

[ Bericht 2% gewijzigd door Michael_Moore op 12-12-2004 01:14:00 ]
    Feel free to ignore my comments.
    pi_23915007
    quote:
    [afbeelding]

waarom zelf maken als iemand anders het veel beter kan
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_23915576
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 23:25 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

Als je Mario bedoelt, dat vond ik leuk tot me 12de levensjaar

En als ik een handheld koop met zulke dikke specs als de PSP wil ik wel want anders op me scherm zien dan een dikke loodgieter met een snor.
    Oh wat zijn we stoer
    Je kunt toch op een handheld met dikke specs ook mario met een high-poly snor spelen.
    pi_23918423
    idd maar mario is gewoon een leuke handheld game...boeie wat A.l.e.x. er van vindt ...ik koop wss toch wel PSP alleen het is jammer van dat batterijgezeik en dat er geen mario op zit
      zondag 12 december 2004 @ 17:02:05 #78
    87889 Max_Dark
    Wii're waiting...
    pi_23922500
    Mensen het PSP Vs. DS even op het kleine kindertjes topic houden!

WipeOut ziet er wel heeeel smooth uit zeg...damn. Maargoed, draait ie dan nog wel soepel en zijn het niet een beetje opgepoetste shots?

Ik zit te wachten tot de eerste japanners met hun batterijduren komen.
    pi_23922641
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 17:02 schreef Max_Dark het volgende:
    WipeOut ziet er wel heeeel smooth uit zeg...damn. Maargoed, draait ie dan nog wel soepel...
    Dat is een kwestie van afwachten...
    quote:
    en zijn het niet een beetje opgepoetste shots?
    Ja... ze zijn behoorlijk opgepoetst, de resolutie alleen is al te hoog.
    quote:
    Ik ook. Maar wat de batterijduur ook is, dit gaat alleen maar beter worden (bij nieuwere PSP-versies).
    pi_23922642
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 17:02 schreef Max_Dark het volgende:
    Mensen het PSP Vs. DS even op het kleine kindertjes topic houden!

WipeOut ziet er wel heeeel smooth uit zeg...damn. Maargoed, draait ie dan nog wel soepel en zijn het niet een beetje opgepoetste shots?

hier staat een filmpje van WipeOut: [PSP] Deel 4 - Hij komt steeds dichterbij...

met de framerate zit het wel goed
    pi_23922723
    wie is hier een van de gelukkige 200.000 beta testers van de psp?
      zondag 12 december 2004 @ 17:12:06 #82
    65330 Ruzbeh
    pi_23922741
    quote:
    [afbeelding]

Het was alang bekend dat Sharp de schermen maakt voor de PSP.

Sony maakt al iets van 60% van alle onderdelen ofzo, dus niet zeuren.
    pi_23922862
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 17:12 schreef Ruzbeh het volgende:
    Het was alang bekend dat Sharp de schermen maakt voor de PSP.

Sony maakt al iets van 60% van alle onderdelen ofzo, dus niet zeuren.
    "Allang bekend"? O...
    pi_23922959
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 17:18 schreef P-Style het volgende:

[..]

"Allang bekend"? O...
    je wist ook al niet dat EA de rechten had van sommige autofabrikanten

pi_23923017
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 17:23 schreef A.l.e.x het volgende:
    je wist ook al niet dat EA de rechten had van sommige autofabrikanten

Hehe
    pi_23923155
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 17:07 schreef P-Style het volgende:
    [...]
    Ik ook. Maar wat de batterijduur ook is, dit gaat alleen maar beter worden (bij nieuwere PSP-versies).
    http://psp.ign.com/articles/572/572548p1.html

3 uur op een gloednieuwe PSP, die nog niet is opgeladen. Reken dus maar op zo'n 5 tot 6 uur gemiddeld. Valt nog mee. Al kan het bij intensievere games 3 uur of minder worden.
      zondag 12 december 2004 @ 17:35:02 #87
    65330 Ruzbeh
    pi_23923187
    Batterijduur? De laadtijden zijn pas lachen.

http://psp.ign.com/articles/571/571164p1.html
    pi_23923215
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 17:33 schreef Thomper het volgende:
    http://psp.ign.com/articles/572/572548p1.html

3 uur op een gloednieuwe PSP, die nog niet is opgeladen. Reken dus maar op zo'n 5 tot 6 uur gemiddeld. Valt nog mee. Al kan het bij intensievere games 3 uur of minder worden.
    Ja, dat wist ik al, maar het dat is ook het enige wat IGN te melden had, vervolgens concluderen dat 'ie gemiddeld 5 tot 6 uur meegaat vind ik een beetje voorbarig. We weten pas wat het echt is als IGN de test met een volledig opgelade batterij publiceert.
      zondag 12 december 2004 @ 17:41:44 #89
    65330 Ruzbeh
    pi_23923326
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 17:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik al, maar het dat is ook het enige wat IGN te melden had, vervolgens concluderen dat 'ie gemiddeld 5 tot 6 uur meegaat vind ik een beetje voorbarig. We weten pas wat het echt is als IGN de test met een volledig opgelade batterij publiceert.
    Dat vind ik dan echt zo dom. Je hebt die PSP eindelijk. TEST HEM DAN OOK GELIJK GOED.

Echt altijd maar moeilijk doen enzo. IGN is sowieso altijd kut bezig.
    pi_23923379
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 17:41 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat vind ik dan echt zo dom. Je hebt die PSP eindelijk. TEST HEM DAN OOK GELIJK GOED.

Ehr, er valt niet te klagen. Ze zijn zodra ze een PSP hadden begonnen met testen en indrukken schrijven, en dit is dan een eerste indruk met impressies van het menu, en de doos, en kwaliteit enzo. Ze zeggen er ook bij dat het niet uitgebreid is, en dat dat later komt.
    pi_23923392
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 17:41 schreef Ruzbeh het volgende:

Dat testen kost tijd. Ze hebben dat ding nog niet eens een halve dag!
      zondag 12 december 2004 @ 19:34:10 #92
    87889 Max_Dark
    Wii're waiting...
    pi_23925606
    Als ik er nou in theorie 1 uit Japan wist te bemachtigen, kan ik dan gewoon europese films erop bekijken? Ik ben er zelf van overtuigd dat er geen "regio lock" op de PSP zit qua films van memory sticks, maar een vriend van me is van het tegendeel overtuigd. Wie heeft er gelijk?
    pi_23926019
    op memory stick kun je zelf de films erop zetten, op umd films zat dacht ik een regio lock, maargoed ik ga echt geen films op umd kopen als ik ze al op dvd of ander formaat heb.
    Ik zal aankomende week alsie binnen is wel weer foto's maken

FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 december 2004 @ 20:04:16 #94
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_23926794
    quote:
    Leuk! Houd ik in de gaten.
    pi_23927424
    effe een recap:
    psp op de eerste dag:

dead pixels:

lcd probs:

disk read errors:

hij gaat wel aan maar boot niet :

umd drive gaat open terwijl je em alleen maar achter vasthoud:

http://www.asahi-net.or.jp/~cf6y-oot/auto.avi
      zondag 12 december 2004 @ 20:55:03 #97
    65330 Ruzbeh
    pi_23927539
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 20:51 schreef knater het volgende:
    effe een recap:
    psp op de eerste dag:

dead pixels:

[afbeelding]

lcd probs:

[afbeelding]

disk read errors:

[afbeelding]

hij gaat wel aan maar boot niet :

[afbeelding]

umd drive gaat open terwijl je em alleen maar achter vasthoud:

http://www.asahi-net.or.jp/~cf6y-oot/auto.avi
    THE WORKS.
    pi_23927543
    Tsja.. dan wil ik wel weten om hoevel het gaat, als het er nou hoogstens 100 zijn ofzo is het geen probleem, dat heb je met elk nieuw apparaat.
    pi_23927730
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 20:55 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

THE WORKS.
    THE works leer Engels ofzo...en btw wie weet wat ze allemaal met die dingen hebben gedaan...en stel dat er 10 van de 100000 kapot zijn...dan is dat nog een aardig gemiddelde...het is een nieuwe apparaat he
    pi_23927752
    krijg echt het gevoel dat de eerste 200.000 bezitters gewoon beta testers zijn, maar het zelf niet doorhebben
      zondag 12 december 2004 @ 21:12:05 #101
    65330 Ruzbeh
    pi_23927883
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 21:04 schreef reconnect het volgende:

[..]

THE works leer Engels ofzo...
    Das gewoon normaal engels hoor.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')