abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2004 @ 15:10:39 #1
48044 peutje
Eindhoven Place to be
pi_23833204
Vandaag hoorde ik in hoe een dieptepunt nederland nu weer is gevallen!

Het is toch ongelooflijk dat een gedetineerde per dag 190 euro kost en een Bejaarde of iemand die in de zorg zit 60 euro kost???

Waarom betalen we zoveel voor het uitschot van de samenleving?? laat ze lekker wegrotten inplaatsvan ze te vertroetelen met een mooie EIGEN kamer en een mooi bedje en voor een paar euro's per week een tv + playstation?? .
En geef dan met het overgebleven geld mensen die een buggy of een elektrische rolstoel nodig hebben een rolstoel!!!
Peut
pi_23834585
Wat mij juist opviel is dat er voor die 60 euro per dag geen goede zorg kan worden geboden. 6o euro budget per dag per bejaarde is een hoop geld. Ben best wel benieuwd wat er allemaal aan de strijkstok blijft hangen en onnodig wordt uitgegeven.
  woensdag 8 december 2004 @ 16:16:45 #3
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_23834654
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:10 schreef peutje het volgende:
Vandaag hoorde ik in hoe een dieptepunt nederland nu weer is gevallen!

Het is toch ongelooflijk dat een gedetineerde per dag 190 euro kost en een Bejaarde of iemand die in de zorg zit 60 euro kost???

Waarom betalen we zoveel voor het uitschot van de samenleving?? laat ze lekker wegrotten inplaatsvan ze te vertroetelen met een mooie EIGEN kamer en een mooi bedje en voor een paar euro's per week een tv + playstation?? .
En geef dan met het overgebleven geld mensen die een buggy of een elektrische rolstoel nodig hebben een rolstoel!!!
Nu niet overdrijven, die extra kosten zitten niet in de luxe hoor. Gevangenen moeten nu eenmaal streng beveiligd worden. Bewakers, spullen waarmee ze geen zelfmoord kunnen plegen, grote hekken, etc.

Dat neemt overigens niet weg dat bejaarden betere zorg verdienen. Ik vind alleen je vergelijking een beetje scheef.
pi_23834933
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:13 schreef vidivici het volgende:
Wat mij juist opviel is dat er voor die 60 euro per dag geen goede zorg kan worden geboden. 6o euro budget per dag per bejaarde is een hoop geld. Ben best wel benieuwd wat er allemaal aan de strijkstok blijft hangen en onnodig wordt uitgegeven.
60 Euro per dag is 21900 Euro per jaar.
Huisvesting, personeelskosten voor het verplegend personeel, eten/drinken/kleding/etc... Dat is erg veel wat er van die 20 Euro per dag moet komen (aangezien de overige 40 nodig is voor de bonussen van de directie).
pi_23835061
Ik vind eigenlijk dat ze gevangenen gewoon moeten laten werken zonder betaling, zodat ze hun onderhoud kunnen terugverdienen. Veel beter dan gevangenisstraf lijkt mij. En ze kunnen dan ook nog iets leren waar ze in de maatschappij weer wat aan hebben.
  woensdag 8 december 2004 @ 16:41:08 #6
3542 Gia
User under construction
pi_23835226
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:28 schreef Skyclad het volgende:

[..]

60 Euro per dag is 21900 Euro per jaar.
Huisvesting, personeelskosten voor het verplegend personeel, eten/drinken/kleding/etc... Dat is erg veel wat er van die 20 Euro per dag moet komen (aangezien de overige 40 nodig is voor de bonussen van de directie).
Bejaarden moeten hiervoor zelfs betalen.
Ze krijgen een zakcentje voor zichzelf, de rest is voor het huis.

Tip voor oude mensen: Blijf zo lang mogelijk zelfstandig en zorg dat je op tijd je geld hebt opgemaakt of weggegeven. Anders wordt het allemaal ingepikt.
  woensdag 8 december 2004 @ 16:50:47 #7
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_23835422
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind eigenlijk dat ze gevangenen gewoon moeten laten werken zonder betaling, zodat ze hun onderhoud kunnen terugverdienen. Veel beter dan gevangenisstraf lijkt mij. En ze kunnen dan ook nog iets leren waar ze in de maatschappij weer wat aan hebben.
En zweepslagen als ze niet willen werken?
pi_23835555
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:50 schreef Pool het volgende:
En zweepslagen als ze niet willen werken?
Nee, natuurlijk niet. Ik ben erg voor een (zeer) humane behandeling van gevangenen. Schrijf zelf met terdoodveroordeelden in de VS en weet iets over de gevolgen van een inhumane behandeling van gevangenen. Er zijn andere manieren om te zorgen dat mensen werken. Bijvoorbeeld: als je werkt, krijg je bepaalde privileges. Een TV, vaker bezoek e.d. Positive reinforcement werkt veel beter dan straffen bij ongewenst gedrag. Je moet juist belonen bij gewenst gedrag.
pi_23836137
volgens mij heeft een zwerver het moeilijker in de winter op straat dan een crimineel in de gevangenis.

Ik vind dat nederland straf werk kampen moet invoeren, niet werken = geen eten en slaap plaats maar in een kooi tussen de ratten.
-
pi_23836182
Ja, concac, dat lijkt me echt een hele vooruitgang...
pi_23836209
Trouwens, de meeste zwervers hebben het aan zichzelf te danken dat ze op straat leven. Illegalen uitgezonderd. En een deel kiest er gewoon voor.
pi_23836444
draaideur criminielen vinden het niet erg om een paar maanden in een nederlandse gevangenis te zitten, maar als ze een paar maanden in bijv een Chineese gevangenis moeten zitten bedenken ze wel om weer dezelfde misdaden te plegen.
-
pi_23836493
Onzin, de VS bewijzen dat een heftig gevangenisregime absoluut niet zorgt voor minder recidivisme. In tegendeel, er is juist meer recidivisme. Is ook niet zo vreemd, psychologisch gezien.
pi_23837058
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Onzin, de VS bewijzen dat een heftig gevangenisregime absoluut niet zorgt voor minder recidivisme. In tegendeel, er is juist meer recidivisme. Is ook niet zo vreemd, psychologisch gezien.
onzin hij heeft wel degelijk een punt. ik zal proberen het iets duidelijker te verwoorden.

idd misdaad daalt niet door hogere straffen of sombere gevangenissen, maar hier in nederland zijn er zwervers en andere mensen die JUIST om in de bak te komen misdaden plegen. want dan zitten ze lekker warm en droog met veel luxe.

als we er een ECHTE gevangenis van maken zal dat zeker afnemen en kunnen we ook VEEL geld vrijmaken voor belangrijke zaken, b.v. de zorg.

dus wat mij betreft elke cent daar 5 keer omdraaien en pleur ze maar met z`n vieren in 1 cel dat scheelt een hoop poen! TV, (spel)computers en DURE recreatie zalen daar kunnen ze gebruik van maken als ze vrij komen! wat mij betreft niet eerder! 190¤ per gedetineerde is ONWIJS veel dat slaat NERGENS op. en als het aan mij ligt mogen ze de TBS klinieken helemaal afschaffen dat kost nog VEEL meer en ze worden er echt niet beter van.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23837385
Er zitten werkelijk niet veel mensen in de gevangenis die hun misdaad hebben gepleegd in de hoop warm en droog te zitten. Dat fenomeen kost de gemeenschap niet echt veel geld ofzo.
pi_23837498
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zitten werkelijk niet veel mensen in de gevangenis die hun misdaad hebben gepleegd in de hoop warm en droog te zitten. Dat fenomeen kost de gemeenschap niet echt veel geld ofzo.
ik weet niet hoeveel gedetineerden er nu zijn in nederland maar het zijn er heel wat, en dat vermenigvuldig je met 190¤ per DAG en dan is dat op jaarbasis een aardig centje kan ik je verzekeren!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23837564
Kom eerst maar eens met cijfers. Volgens mij is dàt echt een verwaarloosbare kostenpost.
pi_23837867
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kom eerst maar eens met cijfers. Volgens mij is dàt echt een verwaarloosbare kostenpost.
http://www.cbs.nl/nl/publ(...)kelen/2004/1406k.htm

cijfers uit 2003 bron CBS

13.980 gedetineerden

13980 x 190¤ = 2.656.200 x 365 dagen = 969.513.000¤ per jaar

dat was 2003 dat is nu denk ik wel hoger want criminaliteit stijgt nou eenmaal in 2002 naar 2003 is het 7% gestegen! wat het nu is weet ik niet maar bijna een miljard euro vind ik geen bedrag wat je kan verwaarlozen!!!!!!
pi_23838036
Hallooooo, ik heb het over de mensen (daklozen) die een delict plegen om warm en droog te zitten! De meeste van die 14.000 gedetineerden zitten echt wel heel erg onvrijwillig vast.
  woensdag 8 december 2004 @ 19:03:26 #20
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_23838097
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:55 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

http://www.cbs.nl/nl/publ(...)kelen/2004/1406k.htm

cijfers uit 2003 bron CBS

13.980 gedetineerden

13980 x 190¤ = 2.656.200 x 365 dagen = 969.513.000¤ per jaar

dat was 2003 dat is nu denk ik wel hoger want criminaliteit stijgt nou eenmaal in 2002 naar 2003 is het 7% gestegen! wat het nu is weet ik niet maar bijna een miljard euro vind ik geen bedrag wat je kan verwaarlozen!!!!!!
Volgens mij bedoelt Lupa_Solitaria meer op cijfers van hoeveel gedetineerden er eigenlijk een misdaad gepleegd hebben om lekker warm te zitten..

Ik ben zelf ook wel voor werkkampen, maar aan de andere kant, de gevangenen worden door zware straffen zo erg psychisch beschadigd, dat je ze beter gelijk de doodstraf kunt geven..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_23838207
Sinds wanneer raken mensen psychisch beschadigd door hard werken? Of dacht jij meer aan concentratiekampachtige gelegenheden...?
pi_23838237
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hallooooo, ik heb het over de mensen (daklozen) die een delict plegen om warm en droog te zitten! De meeste van die 14.000 gedetineerden zitten echt wel heel erg onvrijwillig vast.
oh ja tuurlijk, maar daarom kost het nog wel VEEL teveel en moet erop bezuinigd worden en niet te krap ook! ze kunnen de minima wel maximaal uitpersen maar ondertussen 14.000 criminelen vertroetelen voor een miljard euro

dat kan makkelijk voor 25% van die prijs en ja dan is de gevangenis geen pretje meer, en dat is PRECIES de bedoeling
pi_23838326
Vertroetelen... Jij bent zeker nog nooit in een gevangenis geweest hè? Geen pretje? Probeer je heel even voor te stellen wat het is om je vrijheid kwijt te zijn. Niet kunnen eten wanneer en wat je wilt, niet het werk kunnen doen wat je wilt, niet kunnen douchen wanneer je wilt, niet kunnen slapen wanneer je wilt, niet je vrienden en familie kunnen zien wanneer je wilt, niet kunnen kopen wat je wilt, je kinderen niet kunnen zien opgroeien. Vrijheidsberoving an sich is een zware straf. En ga voor de gein eens kijken in een gevangenis. Een rondleiding is meestal wel te regelen. Ik denk dat je er heel anders over zou denken als je gezien had hoe het werkelijk is.
pi_23838450
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vertroetelen... Jij bent zeker nog nooit in een gevangenis geweest hè? Geen pretje? Probeer je heel even voor te stellen wat het is om je vrijheid kwijt te zijn. Niet kunnen eten wanneer en wat je wilt, niet het werk kunnen doen wat je wilt, niet kunnen douchen wanneer je wilt, niet kunnen slapen wanneer je wilt, niet je vrienden en familie kunnen zien wanneer je wilt, niet kunnen kopen wat je wilt, je kinderen niet kunnen zien opgroeien. Vrijheidsberoving an sich is een zware straf. En ga voor de gein eens kijken in een gevangenis. Een rondleiding is meestal wel te regelen. Ik denk dat je er heel anders over zou denken als je gezien had hoe het werkelijk is.
en aan wie hebben ze dat te danken ????????? heel goed aan hunzelf, dus ze hoeven wat mij betreft niet in een 4 sterren hotel te zitten. en dat is het wel!

heb eens een ex gedineerde gesproken, die zei iets in deze richting:

het was even wennen, maar ik had het goed naar mijn zin. zaten al wat vrienden van mij dus dat was wel gezellig. verder een beetje fitnessen en TV kijken. alles werdt verzorgd.
pi_23839007
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:18 schreef GewoneMan het volgende:
en aan wie hebben ze dat te danken ????????? heel goed aan hunzelf, dus ze hoeven wat mij betreft niet in een 4 sterren hotel te zitten. en dat is het wel!
Dat is het absoluut niet. Ga eens kijken, I dare you. De meeste mensen schrikken als ze de werkelijkheid ervaren.
quote:
heb eens een ex gedineerde gesproken, die zei iets in deze richting:

het was even wennen, maar ik had het goed naar mijn zin. zaten al wat vrienden van mij dus dat was wel gezellig. verder een beetje fitnessen en TV kijken. alles werdt verzorgd.
Ik denk niet dat veel ex-gedetineerden het met hem eens zijn.

En sorry, maar 'werdt' met 'dt'? Dat is te erg om niets van te zeggen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')