Nu niet overdrijven, die extra kosten zitten niet in de luxe hoor. Gevangenen moeten nu eenmaal streng beveiligd worden. Bewakers, spullen waarmee ze geen zelfmoord kunnen plegen, grote hekken, etc.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:10 schreef peutje het volgende:
Vandaag hoorde ik in hoe een dieptepunt nederland nu weer is gevallen!
Het is toch ongelooflijk dat een gedetineerde per dag 190 euro kost en een Bejaarde of iemand die in de zorg zit 60 euro kost???![]()
Waarom betalen we zoveel voor het uitschot van de samenleving?? laat ze lekker wegrotten inplaatsvan ze te vertroetelen met een mooie EIGEN kamer en een mooi bedje en voor een paar euro's per week een tv + playstation??.
En geef dan met het overgebleven geld mensen die een buggy of een elektrische rolstoel nodig hebben een rolstoel!!!
60 Euro per dag is 21900 Euro per jaar.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:13 schreef vidivici het volgende:
Wat mij juist opviel is dat er voor die 60 euro per dag geen goede zorg kan worden geboden. 6o euro budget per dag per bejaarde is een hoop geld. Ben best wel benieuwd wat er allemaal aan de strijkstok blijft hangen en onnodig wordt uitgegeven.
Bejaarden moeten hiervoor zelfs betalen.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:28 schreef Skyclad het volgende:
[..]
60 Euro per dag is 21900 Euro per jaar.
Huisvesting, personeelskosten voor het verplegend personeel, eten/drinken/kleding/etc... Dat is erg veel wat er van die 20 Euro per dag moet komen (aangezien de overige 40 nodig is voor de bonussen van de directie).
En zweepslagen als ze niet willen werken?quote:Op woensdag 8 december 2004 16:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind eigenlijk dat ze gevangenen gewoon moeten laten werken zonder betaling, zodat ze hun onderhoud kunnen terugverdienen. Veel beter dan gevangenisstraf lijkt mij. En ze kunnen dan ook nog iets leren waar ze in de maatschappij weer wat aan hebben.
Nee, natuurlijk niet. Ik ben erg voor een (zeer) humane behandeling van gevangenen. Schrijf zelf met terdoodveroordeelden in de VS en weet iets over de gevolgen van een inhumane behandeling van gevangenen. Er zijn andere manieren om te zorgen dat mensen werken. Bijvoorbeeld: als je werkt, krijg je bepaalde privileges. Een TV, vaker bezoek e.d. Positive reinforcement werkt veel beter dan straffen bij ongewenst gedrag. Je moet juist belonen bij gewenst gedrag.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:50 schreef Pool het volgende:
En zweepslagen als ze niet willen werken?
onzin hij heeft wel degelijk een punt. ik zal proberen het iets duidelijker te verwoorden.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Onzin, de VS bewijzen dat een heftig gevangenisregime absoluut niet zorgt voor minder recidivisme. In tegendeel, er is juist meer recidivisme. Is ook niet zo vreemd, psychologisch gezien.
ik weet niet hoeveel gedetineerden er nu zijn in nederland maar het zijn er heel wat, en dat vermenigvuldig je met 190¤ per DAG en dan is dat op jaarbasis een aardig centje kan ik je verzekeren!quote:Op woensdag 8 december 2004 18:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zitten werkelijk niet veel mensen in de gevangenis die hun misdaad hebben gepleegd in de hoop warm en droog te zitten. Dat fenomeen kost de gemeenschap niet echt veel geld ofzo.
http://www.cbs.nl/nl/publ(...)kelen/2004/1406k.htmquote:Op woensdag 8 december 2004 18:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kom eerst maar eens met cijfers. Volgens mij is dàt echt een verwaarloosbare kostenpost.
Volgens mij bedoelt Lupa_Solitaria meer op cijfers van hoeveel gedetineerden er eigenlijk een misdaad gepleegd hebben om lekker warm te zitten..quote:Op woensdag 8 december 2004 18:55 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/nl/publ(...)kelen/2004/1406k.htm
cijfers uit 2003 bron CBS
13.980 gedetineerden
13980 x 190¤ = 2.656.200 x 365 dagen = 969.513.000¤ per jaar
dat was 2003 dat is nu denk ik wel hoger want criminaliteit stijgt nou eenmaal in 2002 naar 2003 is het 7% gestegen! wat het nu is weet ik niet maar bijna een miljard euro vind ik geen bedrag wat je kan verwaarlozen!!!!!!
oh ja tuurlijk, maar daarom kost het nog wel VEEL teveel en moet erop bezuinigd worden en niet te krap ook! ze kunnen de minima wel maximaal uitpersen maar ondertussen 14.000 criminelen vertroetelen voor een miljard euroquote:Op woensdag 8 december 2004 19:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hallooooo, ik heb het over de mensen (daklozen) die een delict plegen om warm en droog te zitten! De meeste van die 14.000 gedetineerden zitten echt wel heel erg onvrijwillig vast.
en aan wie hebben ze dat te danken ????????? heel goed aan hunzelf, dus ze hoeven wat mij betreft niet in een 4 sterren hotel te zitten. en dat is het wel!quote:Op woensdag 8 december 2004 19:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vertroetelen... Jij bent zeker nog nooit in een gevangenis geweest hè? Geen pretje? Probeer je heel even voor te stellen wat het is om je vrijheid kwijt te zijn. Niet kunnen eten wanneer en wat je wilt, niet het werk kunnen doen wat je wilt, niet kunnen douchen wanneer je wilt, niet kunnen slapen wanneer je wilt, niet je vrienden en familie kunnen zien wanneer je wilt, niet kunnen kopen wat je wilt, je kinderen niet kunnen zien opgroeien. Vrijheidsberoving an sich is een zware straf. En ga voor de gein eens kijken in een gevangenis. Een rondleiding is meestal wel te regelen. Ik denk dat je er heel anders over zou denken als je gezien had hoe het werkelijk is.
Dat is het absoluut niet. Ga eens kijken, I dare you. De meeste mensen schrikken als ze de werkelijkheid ervaren.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:18 schreef GewoneMan het volgende:
en aan wie hebben ze dat te danken ????????? heel goed aan hunzelf, dus ze hoeven wat mij betreft niet in een 4 sterren hotel te zitten. en dat is het wel!
Ik denk niet dat veel ex-gedetineerden het met hem eens zijn.quote:heb eens een ex gedineerde gesproken, die zei iets in deze richting:
het was even wennen, maar ik had het goed naar mijn zin. zaten al wat vrienden van mij dus dat was wel gezellig. verder een beetje fitnessen en TV kijken. alles werdt verzorgd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |