abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23830685
June 6, 1944

De "invasion of normandy" begint dit draait uit tot een regel rechte ramp door het snelle handelen
van hitler stoot de 21st Panzer Division tussen het te grote gat dat er ontstaan is tusssen het British 3de en het Canadian 3de divisie op Sword Beach en Juno Beach. Op Ohama beach wordt de aanval afgeslagen op het strand met als resultaat dat de hele divisie aan pulpen geschoten wordt.

Vanwege de zware verliezen aan de kant van de Allies besluit hitler zijn zware troepen in europa in te zetten op het russische front waardoor de druk zwaar toeneemt Rusland leid hier nu nog zwaardere verliezen en moet met de terug tocht beginnen.

Ondertussen bereid Engeland zich voor op een invasion van duitse kant om "The Homeland" te verdedigen. Italy wordt bevrijd door de duitsers en de Allies trekken zich terug naar afrika. In de Atlantics worden ondertussen alle goederen schepen van de amerikanen en de engelse tot zinken gebracht door U-Boats die de zeeen weer onveilig maken.

Engeland is nu dagelijks het doelwit van V1's en V2's die gelanceerd worden over het kanaal hierbij vallen vele doden en london wordt in puin geleged. Aan het Oost-Front rukken de duitsers op tot aan moscow stalin roept iedereen op zich tegen de fasicte te verzetten.

De japanners veroveren Mid-Way in de pacifics waarop er zware bomberdamenten volgen op amerika de amerikaanse floot lijd hierbij zware verliezen en besluit zich uit de oorlog te trekken waarop Japan rusland de oorlog verklaart en binnenvalt.

Hitler sterft door zijn ziekte Hermann Göring neemt het commando over en valt engeland aan waarbij engeland zichzelf overgeeft ook rusland legt op het punt van de ondergang.

Wat denken jullie wat er gebeurt zou zijn als Duitsland D-Day gewonnen had ??
  woensdag 8 december 2004 @ 12:56:27 #2
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23830708
bekijk de film fatherland met rutger hauer
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  woensdag 8 december 2004 @ 13:03:32 #3
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23830844
Dan had DLD voldoende tijd gehad om de atoombom af te krijgen.
Gemonteerd op de opvolger van de V2 (het prototype was al klaar) waren ze dan rond 1946/47 in staat geweest een atoombom af te schieten vanuit DLD en te laten neerkomen op New York.
Dan had zelfs de VS moeten zwichten omdat de VS weliswaar eerder de "bom" had, maar deze enkel met een vliegtuig kon afwerpen.
Bij onbeschikbaarheid van de UK of Ierland als springplank naar Europa had de VS geen enkele mogelijkheid gehad terug te slaan.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_23830888
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:03 schreef DoctorB het volgende:
Gemonteerd op de opvolger van de V2 (het prototype was al klaar) waren ze dan rond 1946/47 in staat geweest een atoombom af te schieten vanuit DLD en te laten neerkomen op New York.
Dan had zelfs de VS moeten zwichten omdat de VS weliswaar eerder de "bom" had, maar deze enkel met een vliegtuig kon afwerpen.
Bij onbeschikbaarheid van de UK of Ierland als springplank naar Europa had de VS geen enkele mogelijkheid gehad terug te slaan.
Zie de aanval van Amerika op Tokio... Bommenwerpers lanceren vanaf vliegdekschepen is mogelijk.
pi_23830961
Dan was er wel een aanslag op adolf en handlangers gepleegd.
pi_23830985
Dan had ik nu niet met mijn rechterhand mogen aftrekken
"If God didn't want us to masturbate he would've made our arms shorter"
  woensdag 8 december 2004 @ 13:11:46 #7
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23830992
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:06 schreef oheng het volgende:

[..]

Zie de aanval van Amerika op Tokio... Bommenwerpers lanceren vanaf vliegdekschepen is mogelijk.
Die vliegdekschepen hadden dan wel eerst de atlantisch oceaan over moeten stomen.
Met daar tussenin een enorme berg U boten.

Ondertussen had Hilter eenvoudig op kunnen bellen met de mededeling "Sie ziehen zich nu aus de Krieg terug anders kommen noch mehr bommetjes op unsere raketen uw kant ein"
Ik denk dat de VS weinig anders dan ok had kunnen zeggen...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:12:45 #8
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23831008
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:09 schreef Da_Koen het volgende:
Dan was er wel een aanslag op adolf en handlangers gepleegd.
die is er geweest en Hilter is de dans toen ontsprongen.
pi_23831047
Zal nooit zijn gebeurd aangezien Duisland en Japan door handelsembargos economisch te zeer verzwakt waren rond 1944. Voor die tijd waren de duitsers al een groot deel van hun luchtovermacht kwijt en dan was er altijd de mogelijkheid geweest om berlijn te nuken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_23831074
Dan had ik deze post nu niet gedaan (het is me wel eens overkomen dat ik verloor op de map ohama beach van Battlefield 1942 )
pi_23831088
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:11 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Die vliegdekschepen hadden dan wel eerst de atlantisch oceaan over moeten stomen.
Met daar tussenin een enorme berg U boten.

Ondertussen had Hilter eenvoudig op kunnen bellen met de mededeling "Sie ziehen zich nu aus de Krieg terug anders kommen noch mehr bommetjes op unsere raketen uw kant ein"
Ik denk dat de VS weinig anders dan ok had kunnen zeggen...
V2 hadden niet het bereik om vanuit Europa de VS te bereiken en vanaf duikboten waren die niet te lanceren. De Uboot wolfpacks werden bestreden door in konvooi te varen waarddor er altijd meer handelsschepen naar de overkant kwamen. Duitslands militaire capaciteit was gewoon te klein om te kunnen winnen. Deze oorlog had niet anders af kunnen lopen.
Die film met Rutger Hauer is trouwens best wel grappig.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 8 december 2004 @ 13:20:20 #12
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23831154
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:14 schreef Deetch het volgende:
Zal nooit zijn gebeurd aangezien Duisland en Japan door handelsembargos economisch te zeer verzwakt waren rond 1944. Voor die tijd waren de duitsers al een groot deel van hun luchtovermacht kwijt en dan was er altijd de mogelijkheid geweest om berlijn te nuken.
maar het gaat er nu net om stel dat dat wel gebeurd was
hypothetisch gesproken als het ware.
Als het allemaal net effe anders was gelopen...
Want een paar jaar uitstel was voldoende geweest (zie scenario wat ik hierboven schetste)

Eind '42 wisten ook de duitse generaals al dat ze de oorlog gingen verliezen.
Maar een paar jaar uitstel en "de bom" had het tij in een klap kunnen keren...
pi_23831202
Ik denk dat we dan nu allemaal in mercedessen, BMW's en Volkswagens zouden rondrijden,
de Duitsers ieder wereldkampioenschap voetbal wel de finale zouden halen
Waarschijnlijk zouden in amsterdam onafhankelijke filmmakers op klaarlichte dag op straat van hun fietsje afgeschoten worden..

Je jeugd zou niet weten wie Jan Campert of Van Randwijck was, eerder zouden we treuren om de een of andere duitse adelijke persoon die na zijn sterven in nederland een staatsbegrafenis zou krijgen omdat hij een soort van 'vader des vaderlands' geworden was ...

We zouden economisch wel voornamelijk afhankelijk zijn van de duitsers, als doorvoerland voor de duitse industrie, één gezamelijke munt hebben ...

Bovendien zou Marga van Praag het jeugdjournaal nooit heben mogen presenteren..
een hele verandering met hoe Nederland nu is, dus ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 8 december 2004 @ 13:23:33 #14
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23831213
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:17 schreef Deetch het volgende:

[..]

V2 hadden niet het bereik om vanuit Europa de VS te bereiken en vanaf duikboten waren die niet te lanceren. De Uboot wolfpacks werden bestreden door in konvooi te varen waarddor er altijd meer handelsschepen naar de overkant kwamen. Duitslands militaire capaciteit was gewoon te klein om te kunnen winnen. Deze oorlog had niet anders af kunnen lopen.
Die film met Rutger Hauer is trouwens best wel grappig.
de opvolger van de V2 kon wel de overkant van de plas halen.
Het prototype was al gereed.

de economische sancties waren in een klap nutteloos geworden als Duitsland de beschikking had gehad over intercontinentale kernraketten.
Dan had Hilter de wereld letterlijk in de tang gehad.
pi_23831448
dan zou Seyss-Inquart op onze reichseuro staan
pi_23831449
Dan zouden we nu allemaal duits lullen denk ik. Maar America had atoombommen in ontwikkeling dus jah.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:42:48 #17
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23831577
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:35 schreef Pelgrim het volgende:
Dan zouden we nu allemaal duits lullen denk ik. Maar America had atoombommen in ontwikkeling dus jah.
dus neeh (zie bovenstaande verhalen, Amerika had geen raketten om ze af te leveren)
pi_23831630
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:35 schreef Pelgrim het volgende:
De amerikanen waren bezig met de atoombom dat is zeker waar alleen na de overgaven van duitsland hebben de amerikanen duitse geleerde overgehaald naar amerika om het proces te versnellen omdat de duitsers al veel verder waren met de autombom.

Iemand hier boven had het over de luchtmacht dat die te klein was als hitler een jaar langer had gehad hadden ze 1,000 straaljagers tot hun beschikking genoeg om de hele luchtmacht van de allies uit de lucht te halen ook hadden ze een nieuw ontwerp van de Konings Tiger Tank 2 tot hun beschikking gehad deze zou nog sterker worden de beschikking hebben over 2 lopen en minder bezine verbruiken. Ik denk dat er duitsland gewonnen had en zo niet er nog eens 50 miljoen doden bovenop gekomen waren.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:46:09 #19
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23831637
Da's zo moeilijk te zeggen, er zijn immers zoveel variabellen.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23831675
quote:
De VS had bij dit scenario al veel eerder een atoombom op duitse steden gegooid.... (vanuit Rusland of Engeland)
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:50:55 #21
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_23831727
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:11 schreef DoctorB het volgende:
Als Duitsland had gewonnen, had jij in ieder geval beter Duits gesproken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_23831744
Als duitsland gewonnen had, was adolf nu sowieso al een natuurlijke dood gestorven.

En als de leider weg valt, blijft er alleen maar en zooitje over.
Iemand Fien soms gezien?
pi_23831750
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:48 schreef vdo28 het volgende:

[..]

De VS had bij dit scenario al veel eerder een atoombom op duitse steden gegooid.... (vanuit Rusland of Engeland)
Dit gaat niet op omdat rusland dan al plat lag vanwege dat duitsland de autoombom eerder zou hebben
pi_23831761
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Als Duitsland had gewonnen, had jij in ieder geval beter Duits Russisch gesproken.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_23831767
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Als Duitsland had gewonnen, had jij in ieder geval beter Duits gesproken.
Had Spanje de tachtig jarige oorlog maar gewonnen had ik tenminste Spaans gekend
pi_23831793
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:51 schreef mhr-zip het volgende:
Als duitsland gewonnen had, was adolf nu sowieso al een natuurlijke dood gestorven.

En als de leider weg valt, blijft er alleen maar en zooitje over.
Klopt niet zoals in het egt toen hitler zelfmoord pleegde dachten de duitsers verloren te hebben en wouden zich overgeven alleen Goring (de opvolger van hitler) ging vrolijk verder met leiden en zo bleef het vechten om berlijn door gaan dus of hitler dood ging of niet had geen invloed
  woensdag 8 december 2004 @ 13:55:23 #27
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23831806
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:52 schreef Gargoylesla het volgende:

Dit gaat niet op omdat rusland dan al plat lag vanwege dat duitsland de autoombom eerder zou hebben
Alleen het Noorden, het deel van de Kaukasus zouden ze niet platgooien, dat wilde AH graag hebben...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23831838
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:55 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Alleen het Noorden, het deel van de Kaukasus zouden ze niet platgooien, dat wilde AH graag hebben...
Klopt maar als dat gebied een grote bedreiging vormt denk ik dat die het gewoon platgegooid had
pi_23831843
Als Duitsland D-day had gewonnen, had Stalin met gemak heel Europa ingenomen.

Er is overigens al een soortgelijk topic
Stel, Duitsland had gewonnen?
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_23831868
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:57 schreef ChillyWilly het volgende:
Als Duitsland D-day had gewonnen, had Stalin met gemak heel Europa ingenomen.

Er is overigens al een soortgelijk topic
Ik heb het over D-Day als duitsland die gewonnen had
pi_23831912
Een onwerkelijke situatie.

In 1941 waren de grote favoriete duitse en britse slagschepen gekelderd (De Bismarck, Hood en Prince of Wales + nog een paar anderen) waardoor de oorlogsvoering op zee werd gericht op het ontwringen van de logistieke goederenstroom van de Allies. Hoe dan ook was de Duitse oorlogsvloot vroeg of laat gekortwiekt van haar grote slagschepen. In 1939 waren 2 andere Duitse slagschepen al gezonken of uitgeschakeld. De duitse zeevloot ruste volledig op de U-boten omdat Hitler de Tirpitz, Deutschland (had toen een andere naam) en o.a. de Prinz Eugen niet meer durfde in te zetten op volle zee door het verlies van de Bismarck

Rond 1941-42 hadden Patton en Montgomery het Afrika Corps van Rommel verslagen (Rommel was dé oogappel van Hitler). Dus Afrika/M-O was redelijk Nazi-vrij. (M-O werd "verleid tot samenwerking" door het "palestina-spelletje" van de Britten)

De Amerikanen waren al druk bezig met het ontwerp en kiellegging van zeer zware oorlogskruisers die de Japanse zwaarste kruisers zouden overtreffen in slagkracht en snelheid. De iowa-klasse had een planning van 8 stuks (waarvan er 3 a 4 uiteindelijk zijn afgebuowd n.a.v. de lucht-oorlogsvoering)

De amerikanen hadden genoeg middelen om de oorlog voor te zetten, de Nazi- hadden te snel opgerukt door de slapende houding van de tegenstanders (dus bevoorradingsproblemen) waardoor verdediging moeilijker werd --> onderdrukte volken in opstand benadelen ook de situatie. De Russen hadden pas vanaf 1943 weer enige slagkracht door hulp van de Allies en de eigen productie. De Japanners waren de enige die de potentie tot overwinning op de Amerikanen hadden (de pech dat niet de hele Pearl Harbor vloot werd vernietigd was een nadeel --> vliegdekschepen).

Kortom: als Engeland was gevallen, dan zou het britse leger in Afrika en de Pacific zich hebben aangesloten bij de VS, Canada, australie en China. De oorlog zou misschien 10 jaar langer hebben geduurd, ondanks de A-Bom die de duitsers af hadden kunnen hebben (+ het feit dat zij pas in 1945 de straalmotoren redelijk operationeel hadden), want de oorlogsmiddelen (zowel financieel als materiaal) van de duitsers was behoorlijk uitgeput door de geallieerde contraacties.
Het verlies was onvermijdelijk toen de VS zich actief met de oorlog in Europa (1941) ging bemoeien(zo ook in WO 1). Had Japan de VS nooit aangevallen, dan was Engeland waarschijnlijk gevallen, maar had de VS uiteindelijk terug geslagen via een andere weg (immers als de vos (Hitler) het kippenhok (de VS/Macht/Grootheidswaanzin) ruikt, wordt het hebberig. En dan komen de blunders... (die dus ook kwamen )
pi_23831949
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:45 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

De amerikanen waren bezig met de atoombom dat is zeker waar alleen na de overgaven van duitsland hebben de amerikanen duitse geleerde overgehaald naar amerika om het proces te versnellen omdat de duitsers al veel verder waren met de autombom.
Duitsers verder met de atoombom? wat een onzin...

Het Manhattan project is oorspronkelijk opgezet, omdat in 1939 de duisters idd een voorsprong hadden: Otto Hahn publiceerde toen een artikel over het splitsen van atomen door deze met neutronen te bekogelen...

Het project was door Hitler vervolgens toegewezen aan Werner Heisenberg, echter Hitler schatte in dat de oorlog voorbij zou zijn voordat hij een atoombom kon maken, en het project kreeg daardoor geen enkele prioriteit.
Heisenberg zelf had vanaf 1935 te leiden onder de nazi-afkeer jegens de 'relativiteits-theorie', die zij als 'joods' classificeerden en afwezen, omdat zulke een 'onzekerheid' sterk conflicteerde met hun geordende wereldbeeld. Heisenberg werd door de nazi's "weißer Jude in der Wissenschaft"
Niels Bohr toendertijd in Denemarken was wel onder toezicht van de duitsers, maar zelfs in die positie werd Bohr nooit bij eventueel kernonderzoek betrokken, en kon zelfs door de britse geheime dienst geworven worden, waarna hij met enige regelmaat werk voor de britten deed...

In de Uranverein blef onderzoek gedaan worden, eerst in berlijn (Kaiser-Wilhelm-Institut ) maar toen dat door een bomaanval vernield werd in 1943, verhuisde het instituut naar Hechingen ..
Het lukt e de duitser nooit een kettingreactie op te roepen, misschien door bewuste tegenwerking, misschien door tekort aan materialen en teveel verontreinigd materiaal, in Amerika was Enrico Fermi in 1942 de eerste die dat wel lukte...

De duitse kern-fysici zijn na de oorlog wel door de geallieerden geworven, echter aan het Manhattan project hebben deze niet mee kunnen helpen, deze ontwikkelde halverwege juli 1945 al de eerste bom (Trinity) twee maanden na de val van de duitsers.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_23831960
Daarbij: de duitsers konden onmogelijk de a-bom eerder af hebben (ookal waren zij verder in de ontwikkeling) omdat zij bepaalde essentiele materialen te kort kwamen. Trouwens.. de befaamde bommen die op japan zijn gedropt zijn waarschijnlijk gemaakt van het duitse plutoniom dat voor de kust van de VS werd buitgemaakt (van duitsland op weg naar Japan)

-edit-
Te laat gepost :x
  woensdag 8 december 2004 @ 14:06:00 #34
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23831979
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:48 schreef vdo28 het volgende:

[..]

De Amerikanen die via het land van Uncle Joe mochten???
Ik denk dat Uncle Joe liever tenonder was gegaan tegen Duitsland dan Amerikanen met militair materieel over zijn grondgebied te laten trekken.
pi_23831985
quote:
Ja alleen zullen we nooit de accuraatheid van die opvolger weten. Bovendien hoeft de USA dan ook maar 1 bommetje op de lanceerinstallaite te gooien en dan zijn ze daar ook weer vanaf.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_23832009
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:54 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Klopt niet zoals in het egt toen hitler zelfmoord pleegde dachten de duitsers verloren te hebben en wouden zich overgeven alleen Goring (de opvolger van hitler) ging vrolijk verder met leiden en zo bleef het vechten om berlijn door gaan dus of hitler dood ging of niet had geen invloed
Goring was niet de opvolger van Hitler, dat was officieel Admiraal Dönitz
  Admin woensdag 8 december 2004 @ 14:09:05 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_23832020
Nu weet ik dat de zoekfunctie gebrekkig is, maar hij werkt nog wel
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_23832033
Sluit dit topic dan!! :P
pi_23832039
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:01 schreef Chillbeer het volgende:
Een onwerkelijke situatie.

In 1941 waren de grote favoriete duitse en britse slagschepen gekelderd (De Bismarck, Hood en Prince of Wales + nog een paar anderen) waardoor de oorlogsvoering op zee werd gericht op het ontwringen van de logistieke goederenstroom van de Allies. Hoe dan ook was de Duitse oorlogsvloot vroeg of laat gekortwiekt van haar grote slagschepen. In 1939 waren 2 andere Duitse slagschepen al gezonken of uitgeschakeld. De duitse zeevloot ruste volledig op de U-boten omdat Hitler de Tirpitz, Deutschland (had toen een andere naam) en o.a. de Prinz Eugen niet meer durfde in te zetten op volle zee door het verlies van de Bismarck

Rond 1941-42 hadden Patton en Montgomery het Afrika Corps van Rommel verslagen (Rommel was dé oogappel van Hitler). Dus Afrika/M-O was redelijk Nazi-vrij. (M-O werd "verleid tot samenwerking" door het "palestina-spelletje" van de Britten)

De Amerikanen waren al druk bezig met het ontwerp en kiellegging van zeer zware oorlogskruisers die de Japanse zwaarste kruisers zouden overtreffen in slagkracht en snelheid. De iowa-klasse had een planning van 8 stuks (waarvan er 3 a 4 uiteindelijk zijn afgebuowd n.a.v. de lucht-oorlogsvoering)

De amerikanen hadden genoeg middelen om de oorlog voor te zetten, de Nazi- hadden te snel opgerukt door de slapende houding van de tegenstanders (dus bevoorradingsproblemen) waardoor verdediging moeilijker werd --> onderdrukte volken in opstand benadelen ook de situatie. De Russen hadden pas vanaf 1943 weer enige slagkracht door hulp van de Allies en de eigen productie. De Japanners waren de enige die de potentie tot overwinning op de Amerikanen hadden (de pech dat niet de hele Pearl Harbor vloot werd vernietigd was een nadeel --> vliegdekschepen).

Kortom: als Engeland was gevallen, dan zou het britse leger in Afrika en de Pacific zich hebben aangesloten bij de VS, Canada, australie en China. De oorlog zou misschien 10 jaar langer hebben geduurd, ondanks de A-Bom die de duitsers af hadden kunnen hebben (+ het feit dat zij pas in 1945 de straalmotoren redelijk operationeel hadden), want de oorlogsmiddelen (zowel financieel als materiaal) van de duitsers was behoorlijk uitgeput door de geallieerde contraacties.
Het verlies was onvermijdelijk toen de VS zich actief met de oorlog in Europa (1941) ging bemoeien(zo ook in WO 1). Had Japan de VS nooit aangevallen, dan was Engeland waarschijnlijk gevallen, maar had de VS uiteindelijk terug geslagen via een andere weg (immers als de vos (Hitler) het kippenhok (de VS/Macht/Grootheidswaanzin) ruikt, wordt het hebberig. En dan komen de blunders... (die dus ook kwamen )
Deze situatie is wel degelijk werkelijk als de japaners bij Mid-Way gewonnen hadden (en deze kans was er meer dan dat de amerikanen zouden winnen) hadden ze superiore overmacht in zowel lucht als water en de bevoegdheid om de industrie van amerika te bombaderen waar tegen amerika niks zou kunnen doen op dat moment omdat de vloot van de japanners gewoon groter was geweest hierbij kon tegelijktijd de aanval van japan op rusland ingezet worden om de duitsers te helpen waarbij rusland ook ten val zou gekomen zijn. (nu was dit hele verhaal andersom omdat de jappen verloren bij mid-way door slechte beslissing van de generaal)
  Admin woensdag 8 december 2004 @ 14:11:39 #40
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_23832063
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:10 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Deze situatie is wel degelijk werkelijk als de japaners bij Mid-Way gewonnen hadden (en deze kans was er meer dan dat de amerikanen zouden winnen) hadden ze superiore overmacht in zowel lucht als water en de bevoegdheid om de industrie van amerika te bombaderen waar tegen amerika niks zou kunnen doen op dat moment omdat de vloot van de japanners gewoon groter was geweest hierbij kon tegelijktijd de aanval van japan op rusland ingezet worden om de duitsers te helpen waarbij rusland ook ten val zou gekomen zijn. (nu was dit hele verhaal andersom omdat de jappen verloren bij mid-way door slechte beslissing van de generaal)
Ja, quote ff de hele lap tekst
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin woensdag 8 december 2004 @ 14:12:41 #41
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_23832084
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:09 schreef Chillbeer het volgende:
Sluit dit topic dan!! :P
Ja, lul nu maar vol

pi_23832694
quote:

[..]

Dit was op de korte termijn.
Iemand Fien soms gezien?
pi_23833077
Het blijft gewoon een oneindige discussie. Van stel als dit, stel als dat.
pi_23833151
quote:
Allemaal leuke theoretische zeepbellen, maar in de praktijk hadden de VS lang voor de door jou gestelde datum "rond 1946/47" een paar atoombommetjes op Duitsland laten vallen en dan was het alsnog afgelopen met de grofaz en consorten. Dus kan je hele theorie over bommen op New York en een Duitse invasie van het Amerikaanse continent zo de prullenmand in.
"Wenn wir stolz sein wollen auf Deutschland, müssen wir auch stolz sein auf Harro Schulze-Boysen."
pi_23834002
De omslag is niet geweest met D-Day maar met de invasie van Rusland. Als Duitsland Engeland slechts had getroffen met de bombardementen (op militaire doelen welteverstaan, de bombardementen op Londen e.d. sterkten de vechtlust van de Engelsen alleen maar) en via het olierijke midden-oosten Rusland via de kaukasus was binnengevallen hadden ze een zeer goede kans van winnen. Gelukkig is dat niet gebeurd.

En wat als Duitsland had gewonnen. Ja, dan hadden ze Afrika, Europa en Rusland gezuiverd van alle "üntermenschen". Er zou dan een nieuw machtsblok zijn ontstaan waar de Amerikanen zich min of meer bij neer moesten leggen.
  woensdag 8 december 2004 @ 15:50:05 #46
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_23834046
Dan stonden wij niet in de finale tegen Rusland.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_23834493
Ga allemaal Freedom Fighters spelen ofzo
pi_23835150
Kijk maar op http://www.changingthetimes.co.uk/, daar staan nog wel 50 van dit soort scenario's.
  woensdag 8 december 2004 @ 19:13:38 #49
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_23838347
De duitsers zullen nooit snel genoeg zat bommen hebben kunnen maken om de VS en de Russen écht te kunnen verslaan. Het verrijken van uranium is een erg ingewikkeld en langdurig proces en de VS hadden met moeite drie bommen gemaakt .

Het ging bij de inzet van de bom ook voor een groot deel om angst kweken bij de vijand.
  woensdag 8 december 2004 @ 19:18:55 #50
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_23838468
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:04 schreef Chillbeer het volgende:
Daarbij: de duitsers konden onmogelijk de a-bom eerder af hebben (ookal waren zij verder in de ontwikkeling) omdat zij bepaalde essentiele materialen te kort kwamen. Trouwens.. de befaamde bommen die op japan zijn gedropt zijn waarschijnlijk gemaakt van het duitse plutoniom dat voor de kust van de VS werd buitgemaakt (van duitsland op weg naar Japan)

-edit-
Te laat gepost :x
De hiroshima-bom was een uraniumbom
  woensdag 8 december 2004 @ 23:47:52 #51
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_23845211
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:12 schreef DoctorB het volgende:

[..]

die is er geweest en Hilter is de dans toen ontsprongen.
Er zijn er meer dan 18 geweest.

Maar er zou idd wel een aanslag of coup gepleegd worden. De Wehrmacht bleef de sleutel tot een einde aan het Derde Rijk., denk ik.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_23858932
Hoe hadden die Panzers ooit iets kunnen uitmaken met het luchtoverwicht van de Geallieerden?
pi_23872221
Dan hadden er Straaljagers klaar gestaan in de Gevreesde wespe nesten
waardoor vervolgens de Panzers konden oprukken.
pi_23895737
Je overschat Hitler nogal, naar mijn mening.
quote:

[..]

Klopt niet zoals in het egt toen hitler zelfmoord pleegde dachten de duitsers verloren te hebben
Het was eerder zo dat de Duitsers langzaam tot de opvatting gekomen waren dat ze met Hitler gedoemd waren de oorlog te verliezen. Toen Hitler zelfmoord pleegde, dachten de Duitsers inderdaad dat ze niet meer konden winnen; maar dat lag niet aan Hitler, maar aan het feit dat de Russen in de hoofdstad waren en de Geallieerden in het land waren.
quote:
en wouden zich overgeven alleen Goring (de opvolger van hitler) ging vrolijk verder met leiden
Doenitz is de opvolger van Hitler, niet Goering. Goering is nog onder huisarrest gesteld door Hitler, omdat hij hem verraden zou hebben.
quote:
en zo bleef het vechten om berlijn door gaan dus of hitler dood ging of niet had geen invloed
Hitler stierf aan het einde van april en de oorlog was in begin mei gedaan. Natuurlijk had de dood van Hitler invloed.
quote:
Iemand hier boven had het over de luchtmacht dat die te klein was als hitler een jaar langer had gehad hadden ze 1,000 straaljagers tot hun beschikking genoeg om de hele luchtmacht van de allies uit de lucht te halen ook hadden ze een nieuw ontwerp van de Konings Tiger Tank 2 tot hun beschikking gehad deze zou nog sterker worden de beschikking hebben over 2 lopen en minder bezine verbruiken. Ik denk dat er duitsland gewonnen had en zo niet er nog eens 50 miljoen doden bovenop gekomen waren.
Misschien had de luchtmacht van de Geallieerden die industrie wel gebombardeerd?
Die Koenigs Tiger Tank is ook een folly en echt geen praktisch ding - bovendien hadden de Geallieerden de gewoonte aangenomen de tanks van de tegenstander te bestuderen.
  zondag 12 december 2004 @ 17:59:22 #55
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_23923713
konden dan sneller rijden en grotere hoeveelheden bier zuipen en ranzig brood vreten en dikke wijven neuken en laat maar
pi_23939875
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:55 schreef Gargoylesla het volgende:
June 6, 1944
.....
Wat denken jullie wat er gebeurt zou zijn als Duitsland D-Day gewonnen had ??
Allereerst: interessant topic, very nice..

Naar mijn mening zou het afslaan van de geallieerde landing tijdens D-Day het tij van de oorlog niet gekeerd hebben. De Duitsers zouden hoe dan ook verloren hebben, en wel om de volgende redenen:

Ten eerste, de ruggegraat van het Duitse leger was gebroken in de slag om Stalingrad. Het verlies van het 300.000 man tellende 6e leger onder veldmaarschalk Paulus was zowel materieel als psychisch een zware klap. Verder was het doel van het 6e leger om de olievelden in de Kaukasus te veroveren. Deze olievelden waren essentieel voor het draaien van de Duitse oorlogsmachine.

Ten tweede, je gaat voorbij aan de macht van de geallieerden in Italie. Duitsland had in 1944 niet genoeg middelen om zowel de Russen te stoppen als om Italie te veroveren. Dit bleek ook tijdens het Ardennen-offensief waar de Duitse tanks letterlijk zonder benzine stonden en niet verder konden gaan. Nou is mijn aardrijkskunde niet heel goed, maar het lijkt mij dat als je niet genoeg benzine hebt om door Belgie heen te rijden, Italie helemaal niet lukt.

Ten derde, IMO was het de Russen uiteindelijk alleen gelukt om het Derde Rijk te vernietigen. Domweg vanwege de overmacht aan soldaten en de kracht van de tanks (laten we geen discussie starten over de beste tank uit de oorlog: iedereen weet dat de T34 een puike tank was, die ook nog eens in enorme aantallen over de steppen reed).

Ten vierde, de Duitsers hadden lang niet genoeg Uranium om een significant aantal atoombommen te bouwen. Dit wisten de geallieerden maar al te goed! Ik vraag me af of de Duitsers genoeg (verrijkt) uranium hadden voor 3 bommen.

Conclusie: het Duitse rijk was verloren vanaf het moment dat het Rusland aanviel terwijl Engeland nog niet veroverd was.

Andere vraag:
Denken jullie dat indien D-Day door de Duitsers gewonnen was er een wapenstilstand was gekomen tussen de geallieerden en de Duitsers? Of sterker nog: zou het zo kunnen zijn dat de Duitsers de VS en UK over hadden kunnen halen om samen het communistische gevaar te stoppen?
"Hold the line! Stay with me! If you find yourself alone, riding in the green fields with the sun on your face, do not be troubled. For you are in Elysium, and you're already dead!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')