Als ik ergens wel spontaan last van m'n hart van krijg, is het wel van die betuttelende ambtenaren die bakken van onze belastingcenten verspillen aan nog eens tonnen subsidies aan postbus 51 spotjes waar geen hond wat van snapt omdat zo'n duffe ambtenaar over het eindresultaat ging.quote:'Overheid moet zich met levensstijl bemoeien'
RIJSWIJK - Meer dan de helft van de Nederlandse bevolking (54 procent) vindt dat de overheid zich moet bemoeien met de (gezonde of ongezonde) levensstijl van de ingezetenen. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO onder ruim duizend meerderjarigen. De uitkomsten zijn woensdag door de onderzoekers bekendgemaakt.
De voorstanders van de rijksbemoeienis noemen het goedkoper maken van gezonde voedingsproducten (87 procent) als mogelijk middel. Verder zijn voorlichting over negatieve gevolgen van sommige slechte gewoonten (83 procent) en subsidie voor gezonde voeding in schoolkantines (71 procent) wapens tegen ongezonde levensstijl.
Ps: Iemand heeft 't al zojuist opgezocht: De Stichting Eekhoornopvang ontvangt geen subsidie!quote:HAAT / Pamela Hemelrijk / Metro 8-12-2004
Ik kan de tv haast niet aanzetten tegenwoordig of mijn bloed begint te koken. Eergisteren berichtte SBS6 over een man die des morgens in zijn auto wilde stappen en in plaats daarvan een zwartgeblakerde schroothoop aantrof. Onbekende "boefjes", zullen we maar zeggen, hadden het ding 's nachts in de fik gestoken. U raadt het natuurlijk al: de politie vertikte het om langs te komen, laat staan om een onderzoek in te stellen. Wie wél onmiddellijk in actie kwamen, dat waren de jongens van Parkeerbeheer. Binnen een uur zat er een bekeuring van 42 euro op de schroothoop. De parkeervergunning was namelijk niet meer zichtbaar door de zwartgeblakerde achterruit. Een woordvoerder van de politie deelde nog mee dat er geen sprake was van een
vergissing: regels zijn regels. Dokken.
Mijn haat tegen de boven ons gestelde autoriteiten begint zo intens te worden dat ik er 's nachts soms niet van kan slapen, wilt u dat geloven? Ik moet weer tandenknarsend denken aan de haas Flappie, die op last van de Algemene Inspectie Dienst van het ministerie van Landbouw moest worden weggehaald uit een woning in Grou, waar hij liefderijk was opgenomen. Flappie was geadopteerd door de hond des huizes, genaamd Nora. Ze waren onafscheidelijk en sliepen samen in de hondenmand. Deze wantoestand was bij de AID aanhangig gemaakt door de Stichting Eekhoornopvang, die van oordeel was dat hazen niet in gevangenschap thuishoren. Derhalve moest Flappie onder politiebegeleiding worden overgebracht naar opvangcentrum De Fügelhelling in Ureterp, waar ze Flappie wel even zouden klaarstomen voor terugkeer in het wildlife, zodat hij op natuurlijke wijze aan zijn eind kon komen met een schot hagel van prins Willem-Alexander. Flappie is vervolgens ondergedoken om uit handen van de Gestapo te blijven. De hond Nora was mad with grief en wilde geen voedsel meer tot zich nemen.
Heer lieve heiland, verlos ons van de do-gooders, de Maatschappelijke Organisaties, de Raden voor de Kinderbescherming, de Meldpunten voor Seksuele Intimidatie en de Diensten Maatschappelijke Ontwikkeling die ons leven tot een hel maken! Hoeveel subsidie zou de Stichting Eekhoornopvang jaarlijks binnenslepen? Ik wil het niet eens meer wéten! Heer lieve heiland, ik haat ze zo. AT5 meldde eergisteren dat de Amsterdamse gemeenteraad bevolkt wordt door zwakbegaafde nitwits zonder enige diepgang of dossierkennis. Niettemin toog de zender even zo vrolijk naar het stadhuis om het raadslid Asscher (PvdA natuurlijk weer) te bewieroken en hem een oorkonde aan te bieden. Hij was namelijk gekozen tot Het Beste Raadslid van 2004.
Wat bezielt die kontkruipers in vredesnaam? Waarom nemen we geen voorbeeld aan de bevolking van de Oekraïne? Waarom gaan we niet net zo lang met z'n allen op de Dam bivakkeren tot die misselijkmakende parasieten zijn opgesodemieterd met hun verkennende structuurnota's en hun faciliterende beleidsnotities? Of beter nog: waarom stoppen we niet gewoon massaal met belasting betalen? Onder het motto: sluit ons maar op met z'n honderdduizenden, als je kan. Het is de enige vreedzame manier die ik nog kan bedenken om een onvervalste burgeroorlog te vermijden. Want die gaat onafwendbaar komen. Bij ongewijzigd beleid.
Nope, mensen zo als jij daar wordt ik dood ziek van.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:47 schreef Karzeuler het volgende:
Ik las dit op Nu.nl
[..]
Als ik ergens wel spontaan last van m'n hart van krijg, is het wel van die betuttelende ambtenaren die bakken van onze belastingcenten verspillen aan nog eens tonnen subsidies aan postbus 51 spotjes waar geen hond wat van snapt omdat zo'n duffe ambtenaar over het eindresultaat ging.
Ik bepaal zelf wel wat ik eet, drink, wel of niet rook. Daar heb ik geen kut ambtenaar voor nodig
Overigens geloof ik niet dat 54% van de bevolking wil worden betuttelt door een stelletje kut ambtenaren. Volgens mij hebben ze die enquette onder de ambtenaren zelf gehouden. Zo zijn ze, echt waar.
Maar als er iets slect is voor mijn gezondheid, is het wel betutteling en bemoeizucht van de overheid.
PS. Goede column van Pamela Hemelrijk in Metro van (8/12)
He, ik betaal ook ziekenfonds, ookal heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt!quote:Op woensdag 8 december 2004 11:05 schreef Railguy het volgende:
[..]
Nope, mensen zo als jij daar wordt ik dood ziek van.
Als je geen bemoeienis wil ga op een onbewoond eiland wonen. Zo niet zeik dan ook niet. De gezondheids zorg is niet meer te betalen. Mensen worden dikker en dikker. Wat gewoon weg inhoud meer ziektes. En als je ervoor kan zorgen dat mensen gezonder gaan eten of meer gaan sporten door die dingen goedkoper te maken dan ben ik daar helemaal voor.
Probleem is nl dat alle andere nederlanders kunnen dokke als jij zonodig 150 kilo wil wegen. Dus overheid bemoei je er alstublieft wat meer mee.
quote:Op woensdag 8 december 2004 11:12 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
He, ik betaal ook ziekenfonds, ookal heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt!
Daarom moeten we ook van dat ziekenfonds af. Iedereen moet zelf z'n eigen verzekeringetje regelen.
Bemoeizucht is een n egatieve karaktereigenschap van schijnheilige mensen die zichzelf heel erg goed vinden en dat op iedereen in hun omgeving willen projecteren. Ze richten een stichting op en bedelen vervolgens om een subsidie.
Ik ga voor dat soort hypocrieten niet naar een onbewoond eiland vluchten. Die betuttelende farizeers moeten maar opzouten. Ik niet!
Ik kan er ff geen touw aan vastknopen, maar ik neem aan dat jij bedoelt dat als ik me niet verzeker, ik geen cent krijg na een ongeval. Bullshit, daar verzeker ik me juist voor. Denk je nu echt dat ik zo dom ben? Die mensen in de VS die zich niet verzekeren, en daar nu onder lijden, hadden maar niet zo dom moeten zijn.quote:Op woensdag 8 december 2004 11:17 schreef Railguy het volgende:
Dat hebben ze in de usa geloof ik ook. Iedereen zen eigen verzekering regelen. O ja duizenden mensen hebben dus geen verzekering.
FF iets anders. Morge rij ik in men auto jou helemaal kapot. Jij in een rolstoel, Maarja ik lekker helemaal niet verzekerd. Want ook dat is nl betuttelend, en is gelukkig afgeschaft door mensen zoals jij. Iedereen mag dat nl zelf weten of ie verzekerd wil zijn. Jij krijgt geen cent.
Weet je: laat de overheid maar gewoon de regeltjes maken denk je ook niet??
quote:Op woensdag 8 december 2004 11:24 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Ik kan er ff geen touw aan vastknopen, maar ik neem aan dat jij bedoelt dat als ik me niet verzeker, ik geen cent krijg na een ongeval. Bullshit, daar verzeker ik me juist voor. Denk je nu echt dat ik zo dom ben? Die mensen in de VS die zich niet verzekeren, en daar nu onder lijden, hadden maar niet zo dom moeten zijn.
Overigens, het systeem dat ik voor ogen heb zit iets genuanceerder in elkaar. Er is wel enige vorm van verplichting aan verbonden. Zodra je ergens gaat werken, stel je zelf een verzekeringspaket samen, waar je zelf je verzekeringsmaatschappij kan kiezen. Je verzekert je ook tegen werkeloosheid, diefstal, brand, etc. En voor je kinderen idem.
Doe je dit niet, kom je automaties in het basispaket dat de werkgever heeft samengestelt.
Overigens hebben ze in de VS ooit een sociaal vangnetje gehad, maar dat is onder Clinton weer afgeschaft omdat dat armoede in de hand zou werken.
Waar ik me druk om maak is dat er miljarden opgaat aan dit soort zinloze subsidies. Men schat dat er door dergelijke stichtingen al zo'n 30 miljard wordt weggeparasieteert. En waar moet dat geld vandaan komen? Juist, uit jouw en mijn portomonee. Op een gegeven moment doet Zalm de schatkist weer eens open en ziet de bodem, dus huppa, weer bezuinigingetje. En niet een bezuinigingetje zoals die in die goeie ouwe tijd was, waar de overheid zichzelf ging besnoeien en inkrimpen, nee, ze gaan de belasting maar weer verhogen.quote:Op woensdag 8 december 2004 11:19 schreef Jumparound het volgende:
Wat is je probleem nou eik?
Volgens mij loop je nog meer kans op een hartinfarct door je zo druk te maken over dingen waar je toch geen invloed op hebt...
of je richt een clubje op en gaat om subsidie bedelen
Oh bedoelde je dat te zeggen? Ik begreep er al geen zak van.quote:Op woensdag 8 december 2004 11:30 schreef Railguy het volgende:
[..]
Als ik jou aanrijd zonder verzekering krijg jij geen cent hoor. Jou verzekering zal niet betalen. En ik heb ergeen
Ja, en ik vind dat die stichtingen maar van een collectebus moeten leren leven. Als mensen die stichting willen hebben, mogen ze zelf een donatie doen, uit eigen vrije wil. Nu worden we collectief gedwongen om via onze veels te hoge belastingen te dokken voor stichtingen waar we mischien helemaal niet eens achter willen staan!quote:Op woensdag 8 december 2004 11:33 schreef Jumparound het volgende:
Ja en dan schiet iemand hem dood en hebben we de poppen weer aan het dansen.
Clubs en verenigingen hebben altjd al bestaan en krijgen altijd al geld..
Er wordt juist steeds minder geld weg gegeven, of volg ik de media niet helemaal goed?
Je schopt overal tegen aan met je generalisaties maar nergens zie ik feiten of bronnen
Pamela roeleertquote:Op woensdag 8 december 2004 11:39 schreef Jumparound het volgende:
Trouwens: wat geeft die Pamela ontzettend goed het huidige klimaat weer..
Kankeren zo hard je kan zonder enig oog voor normen en of waarden... Iedereen kan de godverse moord stikken maar ik zeg (of je het wil horen of niet) wat ik denk....
Dat vind ik eigelijk bedenkelijker...
Nee, net zo lang lopen zieken en zuigen totdat iemand een weerwoord heeft... en je dan gaan beroepen op vrijheid van meningsuiting...quote:Op woensdag 8 december 2004 11:43 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Pamela roeleert
En wat wordt ik ziek van dat fucking normen en waarden geouwehoer.
COLUMN. Nee, dan heb je wel islamitisch lange tenen als je daar aanstoot aan neemt.quote:Op woensdag 8 december 2004 11:50 schreef Jumparound het volgende:
Kan je het voorstellen dat iemand aanstoot neemt aan die collum?
Kijk, hier neem ik nou aanstoot aan.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
COLUMN. Nee, dan heb je wel islamitisch lange tenen als je daar aanstoot aan neemt.
Essentiele basisbehoeften is wel even wat anders dan een nieuwe autoquote:Op woensdag 8 december 2004 12:05 schreef Karzeuler het volgende:
ik denk dat de markt dat beter kan regelen dan de overheid. De overheid is traag, log, lui en mist een winstgevende prikkel. Mijn pa is daarom ook ambtenaar geworden omdat hij een baan zonder stress wou hebben. Ik heb zelf ook eens bij de provincie gewerkt, en me nog nooit zo erg verveeld tijdens het werk als daar.
Commercieele bedrijven begrijpen veel beter wat de behoefte van de markt. Ze spelen daar veel beter op in en komen veel snellere met betere en goedkopere oplossingen.
Voorbeeldje om aan te geven wat het verschil is tussen de markt vs de overheid:
Mijn ouders hadden in de jaren 80 veel contacten met osst Duitsers en kwamen vaak in de DDR. Daar werdt al tijdens de geboorte van een kind een auto voor 'm bestelt, aangezien de wachttijd van een trabantje zo'n 18 a 20 jaar was. De overheid had er ook een flinke vinger in de pap.
Terwijl hier in het vrije westen een auto vaak dezelfde dag dat 'ie gemaakt wordt al in de etalage kan staan
Dat is het verschil, snap je. De overheid moet daarom zo klein mogelijk en het echte werk aan de markt overlaten.
Maar is dat de schuld van de overheid? Wie kan je hier nou wat kwalijk nemen?quote:Op woensdag 8 december 2004 12:05 schreef Karzeuler het volgende:
ik denk dat de markt dat beter kan regelen dan de overheid. De overheid is traag, log, lui en mist een winstgevende prikkel. Mijn pa is daarom ook ambtenaar geworden omdat hij een baan zonder stress wou hebben. Ik heb zelf ook eens bij de provincie gewerkt, en me nog nooit zo erg verveeld tijdens het werk als daar.
Commercieele bedrijven begrijpen veel beter wat de behoefte van de markt. Ze spelen daar veel beter op in en komen veel snellere met betere en goedkopere oplossingen.
Voorbeeldje om aan te geven wat het verschil is tussen de markt vs de overheid:
Mijn ouders hadden in de jaren 80 veel contacten met osst Duitsers en kwamen vaak in de DDR. Daar werdt al tijdens de geboorte van een kind een auto voor 'm bestelt, aangezien de wachttijd van een trabantje zo'n 18 a 20 jaar was. De overheid had er ook een flinke vinger in de pap.
Terwijl hier in het vrije westen een auto vaak dezelfde dag dat 'ie gemaakt wordt al in de etalage kan staan
Dat is het verschil, snap je. De overheid moet daarom zo klein mogelijk en het echte werk aan de markt overlaten.
Wat betreft subsidie vs collectebus. Ik ken voorbeelden van lokale omroepen (ik zelf ben ook lokalo) die hun subsidie dreigden kwijt te raken en daarom maar commercieel gingen worden. Reclame inkomsten werven en hun programma's kwalitatief verbeteren. Toen ze de subsidie eenmaal kwijt waren, deerde hun dat niet meer, want ze hallden zo veel geld binnen dat ze daardoor hun vrijwilligers een salaris konden geven en zelf ook door konden blijven draaien.
Dus zo zie je maar.
Subsidie werkt vaak kwantiteit in de hand. mensen worden gemakzuchtig en lui, omdat ze denken dat het geld vanzelf wel komt aanwaaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |