Als Wilders het had voorgesteld had de reactie 2-zijdig anders geweestquote:Op vrijdag 24 december 2004 11:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat het bij mij in goede aarde valt omdat het van de PvdA komt? Ik vind het gewoon een goed voorstel, los van welke partij het voorgesteld heeft.
Je kunt wel net gaan doen of je ineens walgt van de PvdA, maar dat is echt niet geloofwaardig. De PvdA is 'links' en in jouw ogen dus 'goed'.quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat het bij mij in goede aarde valt omdat het van de PvdA komt? Ik vind het gewoon een goed voorstel, los van welke partij het voorgesteld heeft.
Lemmeb heeft wel een punt als hij zegt dat het forum te klein zou zijn geweest wanneer iemand als Wilders dit idee zou hebben gelanceerd. In die zin kun je niet ontkennen dat er een zekere bevooroordeeldheid in jouw reacties valt waar te nemen, en je zelfs daarin niet consequent bent....quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ook sommige onvolwassenen hebben TBS nodig. Wat daar rechts aan is, mag je uitleggen.
[..]Daar hoef je het strafrecht echt niet voor aan te passen, dus je argument ontgaat me even... Het voorstel is rechts noch links het is gewoon krachteloze signaalpolitiek, opgepakt door politici die vanwege hun ideologische leegte het zich op het groter geheel volledig zijn kwijtgeraakt.[quote]
Ja hoor, ik ben een die-hard-fan van de PvdA![]()
Vermoei ons nou niet met dat zogenaamde gedachtenlezen van je
Nee!quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je kunt wel net gaan doen of je ineens walgt van de PvdA, maar dat is echt niet geloofwaardig. De PvdA is 'links' en in jouw ogen dus 'goed'.
Wat vind je er zo goed aan? Of hul je dat liever in stilzwijgen?quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al gezegd, dat ook een jongere TBS kan krijgen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:00 schreef lucida het volgende:
[..]
Wat vind je er zo goed aan? Of hul je dat liever in stilzwijgen?![]()
Maar daar heb ik toch op geantwoord dat je daarvoor het strafrecht niet hoeft aan te passen, of zie jij dat anders? En zou het werkelijk ook een antwoord zijn op de problemen rond een groep gefrustreerde molsimjongeren?!quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al gezegd, dat ook een jongere TBS kan krijgen.
Natuurlijk kan Murat natuurlijk oprechte spijt hebben, de wonderen zijn immers de wereld niet uit, maar gezien de aard van de persoon, de aard van de daad, de ontwikkelingen volgend op de daad en zijn eerdere uitlatingen riekt het enorm naar aangeleerde spijt van zijn strafpleiter.quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:58 schreef Chadi het volgende:
Murat kan wel spijt hebben maar ik heb zo mijn twijfels bij iemand die zo jong naar de klote is in zijn geest of die ooit wel goed terecht komt.
Dat is nu niet goed geregeld inderdaad dus is het goed het strafrecht daar voor aan te passen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:15 schreef lucida het volgende:
[..]
Maar daar heb ik toch op geantwoord dat je daarvoor het strafrecht niet hoeft aan te passen, of zie jij dat anders?
Nee hoor. Het is een oplossing in de berechtingssfeer.quote:En zou het werkelijk ook een antwoord zijn op de problemen rond een groep gefrustreerde molsimjongeren?!![]()
Natuurlijk welquote:
En ik het gelijke gewicht aan kattetongen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:20 schreef Priapus het volgende:
[..]
Ik ga een pond bokkepootjes bestellen.
Welnee, dezelfde Moszkowicz gaat met Murat naar het Europees hof voor de rechten van de mens in Straatburg. Brammetje is benieuwd wat de Europese rechters van deze zaak [volwassenen strafrecht voor minderjarigen] vinden."quote:Op zaterdag 25 december 2004 11:13 schreef Dwersdriever het volgende:
Schijnbaar hing de voor de verdachte negatieve uitspraak al lang in de lucht. Zijn raadsman, die hem op het moment dat er publicitair wat punten te scoren waren vooraan stond bij iedere camera, ontbrak tijdens de uitspraak. Sterker nog. Murat had helemaal geen advocaat ter plekke. Ik citeer het ANP-bericht. 'Murat moest het tijdens de uitspraak stellen zonder de steun van een advocaat. B. Moszkowicz, die hem in hoger beroep verdedigde, verblijft volgens een medewerkster van zijn kantoor in het buitenland en was direct na de uitspraak niet bereikbaar voor commentaar. De raadsman had geen collega ingeschakeld om Murat te begeleiden.'
Hij had toch op zijn minst de 'volgende Moszkowicz' kunnen sturen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |