abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23836107
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:19 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik heb het gezien en ik zag niet wat jij zag
Zij kwam op mij helemaal niet zo over, wellicht zijn jouw tenen wat langer omdat het jou direct aangaat en mij niet
Je valt iets te veel over het woordje "moeten", Marokko zal de wet inzake de dubbele nationaliteit moeten veranderen, willen we van die a priori dubbele nationaliteit afkomen hier in Nederland.
Dat is dus geen moeten in de zin van dwingen, dat zei Verdonk nota bene zelf, dwingen kan immers niet, overhalen wel.
Ah, nu gaan we het weer persoonlijk maken, ik zou weer lange tenen hebben. Het gaat hier over Marokko...een land met een regering en niet over mij of iets dergelijks. Dus waarom zou ik m.b.t. dit onderwerp uberhaupt lange tenen moeten hebben. Next to that is het ook vele ras-autochtonen opgevallen hoe arrogant ze overkam, maar goed, als ze het ZO vertelt aan de Marokkaanse overheid, wordt ze hard uitgelachen natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23836128
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heeft niks met links gedachtegoed te maken. Als jij denkt dat je door harde taal veel meer begrip en respect krijgt, denk ik dat jij verkeerd geintegreerd bent. Al helemaal op diplomatiek niveau valt dat erg slecht, dus puhlease! We hebben het hier niet over een of ander binnenlands debat waar je lekker kan rellen en beledigen.
Ik heb het over duidelijke taal maar dat vat jij op als hard en arrogant, waarom eigenlijk?

"moeten" kun je trouwens prima gebruiken op diplomatiek niveau net zoals de termen wapen en oorlog want dat hoeft namelijk niet per definitie fout te zijn, en dat is wel typisch fout links om die termen als fout te zien.
pi_23836140
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze kunnen hier prima wonen met verblijfsvergunning. Doen Spanjaarden en Chinezen ook en die zijn over het algemeen prima geïntegreerd.

Dus, of Marokko past haar wetten aan of ze krijgen gewoon de Nederlandse nationaliteit niet meer. Simpel toch.

Denk dat, wanneer Verdonk het zó stelt, Marokko heus wel water bij de wijn wil doen.
Juist niet, aangezien het voor Marokko geen drol uit maakt. Itt tot Nederland...
Allah Al Watan Al Malik
pi_23836179
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik heb het over duidelijke taal maar dat vat jij op als hard en arrogant, waarom eigenlijk?

"moeten" kun je trouwens prima gebruiken op diplomatiek niveau net zoals de termen wapen en oorlog want dat hoeft namelijk niet per definitie fout te zijn, en dat is wel typisch fout links om die termen als fout te zien.
Je kunt het prima gebruiken natuurlijk, net zoals de US of A deed. Maar dat is dan puur een machtsspelletje. Elk soevereign land zou dat argwanend bekijken. Stel nu eens voor dat Marokko wel eens eventjes zou vertellen hoe de binnenlandse wetgeving in nederland m.b.t paspoorten moet lopen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_23836180
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Juist niet, aangezien het voor Marokko geen drol uit maakt. Itt tot Nederland...
Daarom kun je beter zorgen dat de mogelijkheid tot geld sturen naar Marokko minder aantrekkelijk wordt als Marokko blijft weigeren om die wet aan te passen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2004 17:29:37 ]
pi_23836208
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daarom kun je beter zorgen dat de mogelijkheid tot geld sturen naar Marokko minder aantrekkelijk wordt.
Dan heb je het over sancties, ik denk niet dat dat realistisch is. Nederland zit nou niet echt bepaald in een machtspositie waar je "u" tegen zegt.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 8 december 2004 @ 17:39:57 #127
3542 Gia
User under construction
pi_23836388
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daarom kun je beter zorgen dat de mogelijkheid tot geld sturen naar Marokko minder aantrekkelijk wordt als Marokko blijft weigeren om die wet aan te passen.
Als Marokkanen geen Nederlandse nationaliteit erbij krijgen, zitten ze vast aan een verblijfsvergunning. Die kan ingetrokken worden als zij bijvoorbeeld te weinig moeite doen om een baan te vinden. Nederland is namelijk niet verplicht bijstand te verlenen aan niet-Nederlanders. Ze vallen dan onder de zorg van hun eigen regering.

Verder is het natuurlijk ook veel makkelijker om wetten als kinderbijslag aan te passen, bijvoorbeeld alleen voor kinderen met een Nederlandse nationaliteit.

Denk dat dan inderdaad veel minder geld richting Marokko gaat.

Verder zouden we natuurlijk ook kunnen stellen dat de AOW alleen meegenomen mag worden naar het buitenland door mensen met de Nederlandse nationaliteit.

Kan allemaal, aangezien Nederland geen zorgplicht heeft voor Niet-Nederlanders.
  woensdag 8 december 2004 @ 17:43:08 #128
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23836460
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan heb je het over sancties, ik denk niet dat dat realistisch is. Nederland zit nou niet echt bepaald in een machtspositie waar je "u" tegen zegt.
Wie betaalt, bepaalt... Lijkt me zo op het oog een aardige positie.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23836475
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Als Marokkanen geen Nederlandse nationaliteit erbij krijgen, zitten ze vast aan een verblijfsvergunning. Die kan ingetrokken worden als zij bijvoorbeeld te weinig moeite doen om een baan te vinden. Nederland is namelijk niet verplicht bijstand te verlenen aan niet-Nederlanders. Ze vallen dan onder de zorg van hun eigen regering.

Verder is het natuurlijk ook veel makkelijker om wetten als kinderbijslag aan te passen, bijvoorbeeld alleen voor kinderen met een Nederlandse nationaliteit.

Verder zouden we natuurlijk ook kunnen stellen dat de AOW alleen meegenomen mag worden naar het buitenland door mensen met de Nederlandse nationaliteit.

Een eenmaal gegeven paspoort kan je niet zomaar intrekken. Bovendien zou het voor discriminatie binnen de EU zorgen op basis van nationaliteit! (en verschil in wetgeving aangezien Belgie, Frankrijk en Spanje wel gewoon 2 nationaliteiten erkennen). Gia, Nederland kan niet zomaar haar gang gaan, helemaal gezien het feit dat er zoiets als internationaal recht en Europees recht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23836498
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:43 schreef sjun het volgende:

[..]

Wie betaalt, bepaalt... Lijkt me zo op het oog een aardige positie.
Dan gaat er zeer veel cashflow vanuit Nederland naar landen waarbij het wel gewoon kan, zoals buurland belgie bijv. Eventjes een bankrekening openen, en voila je kan geld sturen naar Marokko. Particuliere geldstromen sjun, ik betaal belasting, mijn pa ook, mijn hele familie. Sterker nog, elke burger van NL betaalt belasting!
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 8 december 2004 @ 18:06:08 #131
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23836906
Marokko is gewoon slim geweest in het verleden door dit te zeggen. Hierdoor zullen Marokkaanse nakomelingen altijd een bepaalde verbondenheid voelen met het land en dit zijn nou net de mensen die elk jaar weer voor miljoenen aan inkomen zorgen in Marokko.

Niet voor niets dat de Marokkaanse overheid bezig is de konten te likken van alle buitenlanders wanneer het weer zomer wordt. (een spotje waarin 2 debielen wat zingen over 'welkom in je thuisland' ) Ach Marokko heeft hen gewoon nodig, en ik vind er niets mis mee.

De mensen die het hardst mekkeren zijn degenen die niet eens weten hoe het is om verbondenheid met 2 landen te voelen. Dus die hebben wat mij betreft gewoon geen recht van praten. Dat de meerderheid nu 1 nationaliteit heeft wil niet zeggen dat de rest geen recht heeft op meerdere nationaliteiten.
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
pi_23837475
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:34 schreef Vhiper het volgende:
Inderdaad al een wens van Nederland (En half Europa) van de laatste 20 jaar ofzo, maarja, Marokko laat zich niet de les lezen...Die ambassadeur ligt tijdens dat gesprekje met Verdonk gewoon dubbel van het lachen

Laat Verdonk eens kappen met deze nutteloze onzin, alsof zelfs het afschaffen van die dubbele nationaliteit ook maar iets oplost in dit land.
Dan wordt het hoog tijd dat de Nederlandse overheid zich op haar beurt ook niets meer van dat labbekakkerig Marokko aantrekt, en omgekeerd dubbel van het lachen ligt over al zijn pretenties. Halsstarrig blijven volharden in de diplomatie van politieke wederkerigheid, dat is het enige wat bij dit soort onderontwikkelde woestijnstaten effect sorteert. (Wie het laatst lacht lacht het beste...)
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23837491
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Denk dat de macht van Nederland groter is dan die van Marokko, zeker door de door jouw aangedragen argumenten over de geldstroom.

Dat je het via een ander EU land dan wel kunt overmaken klopt maar die gegevens zijn niet geheim en je zou het desnoods op EU niveau kunnen regelen.

Je mag het sancties noemen maar je zou het ook vriendelijker kunnen verkopen zoals Marokko wijzigt die idiote wet en Marokko en Nederland maken afspraken over het geldverkeer.
pi_23837629
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]

When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23837684
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verdonk is een achterlijk wijf dat denkt dat ze alles "even zo kan doordringen", niet gek dat de Marokkaanse autoriteiten misschien wel geirriteerd reageren: "Marokko moet haar wetten wijzigen". Ja hoor verdonk, met zulke uitspraken lukt dat vast wel
Ga jij eerst eens je mond spoelen. Je mag het dan wel niet met haar standpunten eens zijn, maar dat verschaft je nog geen vrijbrief tot ordinair gescheld. Op deze manier zet je jezelf als een mogelijk serieuze gesprekspartner buitenspel.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23838068
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:47 schreef lucida het volgende:

[..]

Ga jij eerst eens je mond spoelen. Je mag het dan wel niet met haar standpunten eens zijn, maar dat verschaft je nog geen vrijbrief tot ordinair gescheld. Op deze manier zet je jezelf als een mogelijk serieuze gesprekspartner buitenspel.
Verdonk kan natuurlijk ook proberen haar leven te beteren en het tegendeel bewijzen van kwalificatie die Mutant01 haar toedicht.

Waarom zou het woord achterlijk wel van toepassingen mogen zijn op de islam en niet op Verdonk, het ging toch over 'achtergebleven'. Gezien de diarree aan onuitvoerbare proefballonnen van deze slechtste minister sinds mensenheugenis, kan ik me wel vinden in de woorden van Mutant. Al zou ik geen wijf maar gwoon mevrouw zeggen
  woensdag 8 december 2004 @ 19:05:24 #137
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23838153
Ik heb weinig op met een dubbele nationaliteit, en vind initiatieven om dubbele nationaliteiten aan banden te leggen doorgaans wel goed. Deze 'vraag' aan Marokko zoals die al jaren wordt gesteld is dan ook goed. Maar de dubbele nationaliteit is imho niet zo'n obstakel dat alle middelen rechtvaardigd. Marokkaanse immigranten geen Nederlandse nationaliteit geven enkel vanwege deze specifieke wetgeving in Marokko gaat mij te ver.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23838390
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Verdonk kan natuurlijk ook proberen haar leven te beteren en het tegendeel bewijzen van kwalificatie die Mutant01 haar toedicht.

Waarom zou het woord achterlijk wel van toepassingen mogen zijn op de islam en niet op Verdonk, het ging toch over 'achtergebleven'. Gezien de diarree aan onuitvoerbare proefballonnen van deze slechtste minister sinds mensenheugenis, kan ik me wel vinden in de woorden van Mutant. Al zou ik geen wijf maar gwoon mevrouw zeggen
Minister Verdonk hoeft natuurlijk niet vanwege wat ordinair geschimp door een enkeling haar beleid te wijzigen. Nee, eerder is het een kwestie van het aanpassen van de Marokkaanse wetgeving En als na al die jaren van inschikkelijkheid en begrip daar nog geen zier aan is veranderd, dan rest nog maar een weg: ‘niet langer meer goedschiks maar desnoods kwaadschiks’. De plannen van Minister Verdonk en van het kabinet t.a.v. integratie zijn zondermeer redelijk te noemen. En om deze plannen dan maar achterlijk te noemen, omdat ze niet stroken met de Marokkaanse wet is gewoon onbeschaamd de wereld op zijn kop zetten...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23839289
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, of Marokko past haar wetten aan of ze krijgen gewoon de Nederlandse nationaliteit niet meer. Simpel toch.

Denk dat, wanneer Verdonk het zó stelt, Marokko heus wel water bij de wijn wil doen.
Het zal Marokko iets schelen of ze de Nederlandse nationaliteit krijgen. Iets wat wel kan uitmaken is een stroom Marokkanen richting Marokko.
pi_23839416
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:05 schreef Sidekick het volgende:
Marokkaanse immigranten geen Nederlandse nationaliteit geven enkel vanwege deze specifieke wetgeving in Marokko gaat mij te ver.
Dat lijkt me een goed plan in deze
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')