Ah, nu gaan we het weer persoonlijk maken, ik zou weer lange tenen hebben. Het gaat hier over Marokko...een land met een regering en niet over mij of iets dergelijks. Dus waarom zou ik m.b.t. dit onderwerp uberhaupt lange tenen moeten hebben. Next to that is het ook vele ras-autochtonen opgevallen hoe arrogant ze overkam, maar goed, als ze het ZO vertelt aan de Marokkaanse overheid, wordt ze hard uitgelachen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:19 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik heb het gezien en ik zag niet wat jij zag
Zij kwam op mij helemaal niet zo over, wellicht zijn jouw tenen wat langer omdat het jou direct aangaat en mij niet
Je valt iets te veel over het woordje "moeten", Marokko zal de wet inzake de dubbele nationaliteit moeten veranderen, willen we van die a priori dubbele nationaliteit afkomen hier in Nederland.
Dat is dus geen moeten in de zin van dwingen, dat zei Verdonk nota bene zelf, dwingen kan immers niet, overhalen wel.
Ik heb het over duidelijke taal maar dat vat jij op als hard en arrogant, waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 8 december 2004 17:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heeft niks met links gedachtegoed te maken. Als jij denkt dat je door harde taal veel meer begrip en respect krijgt, denk ik dat jij verkeerd geintegreerd bent. Al helemaal op diplomatiek niveau valt dat erg slecht, dus puhlease! We hebben het hier niet over een of ander binnenlands debat waar je lekker kan rellen en beledigen.
Juist niet, aangezien het voor Marokko geen drol uit maakt. Itt tot Nederland...quote:Op woensdag 8 december 2004 17:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze kunnen hier prima wonen met verblijfsvergunning. Doen Spanjaarden en Chinezen ook en die zijn over het algemeen prima geïntegreerd.
Dus, of Marokko past haar wetten aan of ze krijgen gewoon de Nederlandse nationaliteit niet meer. Simpel toch.
Denk dat, wanneer Verdonk het zó stelt, Marokko heus wel water bij de wijn wil doen.
Je kunt het prima gebruiken natuurlijk, net zoals de US of A deed. Maar dat is dan puur een machtsspelletje. Elk soevereign land zou dat argwanend bekijken. Stel nu eens voor dat Marokko wel eens eventjes zou vertellen hoe de binnenlandse wetgeving in nederland m.b.t paspoorten moet lopen?quote:Op woensdag 8 december 2004 17:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik heb het over duidelijke taal maar dat vat jij op als hard en arrogant, waarom eigenlijk?
"moeten" kun je trouwens prima gebruiken op diplomatiek niveau net zoals de termen wapen en oorlog want dat hoeft namelijk niet per definitie fout te zijn, en dat is wel typisch fout links om die termen als fout te zien.
Daarom kun je beter zorgen dat de mogelijkheid tot geld sturen naar Marokko minder aantrekkelijk wordt als Marokko blijft weigeren om die wet aan te passen.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Juist niet, aangezien het voor Marokko geen drol uit maakt. Itt tot Nederland...
Dan heb je het over sancties, ik denk niet dat dat realistisch is. Nederland zit nou niet echt bepaald in een machtspositie waar je "u" tegen zegt.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daarom kun je beter zorgen dat de mogelijkheid tot geld sturen naar Marokko minder aantrekkelijk wordt.
Als Marokkanen geen Nederlandse nationaliteit erbij krijgen, zitten ze vast aan een verblijfsvergunning. Die kan ingetrokken worden als zij bijvoorbeeld te weinig moeite doen om een baan te vinden. Nederland is namelijk niet verplicht bijstand te verlenen aan niet-Nederlanders. Ze vallen dan onder de zorg van hun eigen regering.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daarom kun je beter zorgen dat de mogelijkheid tot geld sturen naar Marokko minder aantrekkelijk wordt als Marokko blijft weigeren om die wet aan te passen.
Wie betaalt, bepaalt... Lijkt me zo op het oog een aardige positie.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan heb je het over sancties, ik denk niet dat dat realistisch is. Nederland zit nou niet echt bepaald in een machtspositie waar je "u" tegen zegt.
Een eenmaal gegeven paspoort kan je niet zomaar intrekken. Bovendien zou het voor discriminatie binnen de EU zorgen op basis van nationaliteit! (en verschil in wetgeving aangezien Belgie, Frankrijk en Spanje wel gewoon 2 nationaliteiten erkennen). Gia, Nederland kan niet zomaar haar gang gaan, helemaal gezien het feit dat er zoiets als internationaal recht en Europees recht.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Marokkanen geen Nederlandse nationaliteit erbij krijgen, zitten ze vast aan een verblijfsvergunning. Die kan ingetrokken worden als zij bijvoorbeeld te weinig moeite doen om een baan te vinden. Nederland is namelijk niet verplicht bijstand te verlenen aan niet-Nederlanders. Ze vallen dan onder de zorg van hun eigen regering.
Verder is het natuurlijk ook veel makkelijker om wetten als kinderbijslag aan te passen, bijvoorbeeld alleen voor kinderen met een Nederlandse nationaliteit.
Denk dat dan inderdaad veel minder geld richting Marokko gaat.
Verder zouden we natuurlijk ook kunnen stellen dat de AOW alleen meegenomen mag worden naar het buitenland door mensen met de Nederlandse nationaliteit.
Kan allemaal, aangezien Nederland geen zorgplicht heeft voor Niet-Nederlanders.
Dan gaat er zeer veel cashflow vanuit Nederland naar landen waarbij het wel gewoon kan, zoals buurland belgie bijv. Eventjes een bankrekening openen, en voila je kan geld sturen naar Marokko.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:43 schreef sjun het volgende:
[..]
Wie betaalt, bepaalt... Lijkt me zo op het oog een aardige positie.
Dan wordt het hoog tijd dat de Nederlandse overheid zich op haar beurt ook niets meer van dat labbekakkerig Marokko aantrekt, en omgekeerd dubbel van het lachen ligt over al zijn pretenties. Halsstarrig blijven volharden in de diplomatie van politieke wederkerigheid, dat is het enige wat bij dit soort onderontwikkelde woestijnstaten effect sorteert. (Wie het laatst lacht lacht het beste...)quote:Op woensdag 8 december 2004 09:34 schreef Vhiper het volgende:
Inderdaad al een wens van Nederland (En half Europa) van de laatste 20 jaar ofzo, maarja, Marokko laat zich niet de les lezen...Die ambassadeur ligt tijdens dat gesprekje met Verdonk gewoon dubbel van het lachen
Laat Verdonk eens kappen met deze nutteloze onzin, alsof zelfs het afschaffen van die dubbele nationaliteit ook maar iets oplost in dit land.
Denk dat de macht van Nederland groter is dan die van Marokko, zeker door de door jouw aangedragen argumenten over de geldstroom.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan heb je het over sancties, ik denk niet dat dat realistisch is. Nederland zit nou niet echt bepaald in een machtspositie waar je "u" tegen zegt.
quote:Op woensdag 8 december 2004 17:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Marokkanen geen Nederlandse nationaliteit erbij krijgen, zitten ze vast aan een verblijfsvergunning. Die kan ingetrokken worden als zij bijvoorbeeld te weinig moeite doen om een baan te vinden. Nederland is namelijk niet verplicht bijstand te verlenen aan niet-Nederlanders. Ze vallen dan onder de zorg van hun eigen regering.
Verder is het natuurlijk ook veel makkelijker om wetten als kinderbijslag aan te passen, bijvoorbeeld alleen voor kinderen met een Nederlandse nationaliteit.
Denk dat dan inderdaad veel minder geld richting Marokko gaat.
Verder zouden we natuurlijk ook kunnen stellen dat de AOW alleen meegenomen mag worden naar het buitenland door mensen met de Nederlandse nationaliteit.
Kan allemaal, aangezien Nederland geen zorgplicht heeft voor Niet-Nederlanders.
Ga jij eerst eens je mond spoelen. Je mag het dan wel niet met haar standpunten eens zijn, maar dat verschaft je nog geen vrijbrief tot ordinair gescheld. Op deze manier zet je jezelf als een mogelijk serieuze gesprekspartner buitenspel.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verdonk is een achterlijk wijf dat denkt dat ze alles "even zo kan doordringen", niet gek dat de Marokkaanse autoriteiten misschien wel geirriteerd reageren: "Marokko moet haar wetten wijzigen". Ja hoor verdonk, met zulke uitspraken lukt dat vast wel
Verdonk kan natuurlijk ook proberen haar leven te beteren en het tegendeel bewijzen van kwalificatie die Mutant01 haar toedicht.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:47 schreef lucida het volgende:
[..]
Ga jij eerst eens je mond spoelen. Je mag het dan wel niet met haar standpunten eens zijn, maar dat verschaft je nog geen vrijbrief tot ordinair gescheld. Op deze manier zet je jezelf als een mogelijk serieuze gesprekspartner buitenspel.![]()
Minister Verdonk hoeft natuurlijk niet vanwege wat ordinair geschimp door een enkeling haar beleid te wijzigen. Nee, eerder is het een kwestie van het aanpassen van de Marokkaanse wetgeving En als na al die jaren van inschikkelijkheid en begrip daar nog geen zier aan is veranderd, dan rest nog maar een weg: ‘niet langer meer goedschiks maar desnoods kwaadschiks’. De plannen van Minister Verdonk en van het kabinet t.a.v. integratie zijn zondermeer redelijk te noemen. En om deze plannen dan maar achterlijk te noemen, omdat ze niet stroken met de Marokkaanse wet is gewoon onbeschaamd de wereld op zijn kop zetten...quote:Op woensdag 8 december 2004 19:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Verdonk kan natuurlijk ook proberen haar leven te beteren en het tegendeel bewijzen van kwalificatie die Mutant01 haar toedicht.
Waarom zou het woord achterlijk wel van toepassingen mogen zijn op de islam en niet op Verdonk, het ging toch over 'achtergebleven'. Gezien de diarree aan onuitvoerbare proefballonnen van deze slechtste minister sinds mensenheugenis, kan ik me wel vinden in de woorden van Mutant. Al zou ik geen wijf maar gwoon mevrouw zeggen
Het zal Marokko iets schelen of ze de Nederlandse nationaliteit krijgen. Iets wat wel kan uitmaken is een stroom Marokkanen richting Marokko.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, of Marokko past haar wetten aan of ze krijgen gewoon de Nederlandse nationaliteit niet meer. Simpel toch.
Denk dat, wanneer Verdonk het zó stelt, Marokko heus wel water bij de wijn wil doen.
Dat lijkt me een goed plan in dezequote:Op woensdag 8 december 2004 19:05 schreef Sidekick het volgende:
Marokkaanse immigranten geen Nederlandse nationaliteit geven enkel vanwege deze specifieke wetgeving in Marokko gaat mij te ver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |