abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23832275
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
Marokko heeft al gezegd niet te mee te willen werken.
Tja, dat is niet zo slim van Marokko - maar Verdonk lokt het wel uit natuurlijk.
pi_23832422
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
Marokko heeft al gezegd niet te mee te willen werken.
Waarom is dat eigenlijk?

Wat moet Marokko met eventueel mijoenen onderdanen extra die totaal geen banden hebben met dat land behalve dan dat een verre voorouder daar vandaan komt?

Nu weet ik wel dat er nu nog veel Nederlandse Marokkanen zijn die wel een sterke band hebben met Marokko maar hoe zit dat over pak em beet 20 generaties en steeds meer gemengde huwelijken?

En wat gebeurt er als iemand weigert om (nog langer) de Marokkaanse nationaliteit te hebben?
pi_23832497
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk?

Wat moet Marokko met eventueel mijoenen onderdanen extra die totaal geen banden hebben met dat land behalve dan dat een verre voorouder daar vandaan komt?

Nu weet ik wel dat er nu nog veel Nederlandse Marokkanen zijn die wel een sterke band hebben met Marokko maar hoe zit dat over pak em beet 20 generaties en steeds meer gemengde huwelijken?

En wat gebeurt er als iemand weigert om (nog langer) de Marokkaanse nationaliteit te hebben?
Weet je hoeveel geld er gaat naar Marokko. We zitten hier MAXIMAAL net in de 3e generatie Marokkanen. Bijna elke Marokkaan heeft wel of een opa, of een oma, of een tante of weet ik veel wat in Marokko.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23832660
Een belachelijk voorstel van Verdonk. Marokko moet niets wijzigen aan hun wetten. Ik zie Nederland al op haar poten staan als Marokko zegt dat Nederland extremisten eens wat harder moet aanpakken of dat Nederland eens wat beter in de gaten moet houden wat er zoal in de moskee moet worden gepredikt.

Nederland moet haar wetten dichttimmeren en aan deze mensen dan maar geen Nederlandse nationaliteit verstrekken. Marokko moet gewoon haar wetten intact laten. Dat doen ze ook wel, want erg onder de indruk zal de Marokkaanse ambassadeur niet zijn van het gekakel van deze huisvrouw.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23832690
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, dat is niet zo slim van Marokko - maar Verdonk lokt het wel uit natuurlijk.
Waarom is dat niet slim van Marokko? Ik vind het juist wel slim van Marokko en 'n signaal dat Verdonk zich niet moet bemoeien met de Marokkaanse wetgeving.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23832700
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel geld er gaat naar Marokko. We zitten hier MAXIMAAL net in de 3e generatie Marokkanen. Bijna elke Marokkaan heeft wel of een opa, of een oma, of een tante of weet ik veel wat in Marokko.
Dat snap ik wel maar dat verwaterd natuurlijk wel op den duur.
En dat er veel geld die kant op gaat weet ik ook maar dat hoeft geen problemen op te leveren als ze alleen de Nederlandse nationaliteit hebben.

Maar wat kan iemand doen die af wil van de Marokkaanse nationaliteit?
Dat ga je denk ik wel krijgen op den duur, vooral met gemengde huwelijken gok ik zoals dat gezin gisteravond in Nova.
pi_23832705
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:23 schreef Chewie het volgende:

Het ergste is nog dat dit door de overheid gebeurt, zou de overheid dit onderscheidt eruit halen, na bijv inburgeringscursus, volgt de rest vanzelf wel. Maar goed ik ben een optimist.
Ik ben meer een realist en nee, de rest volgt niet, Marokkanen blijven voor de gemiddelde autochtoon gewoon een Marokkaan, met of zonder Marokkaanse nationaliteit.
quote:
Die zijn er niet maar zouden wel gemaakt kunnen worden zoals dus in de EU het geval is.
Dan moet je die maken voordat je de dubbele nationaliteit afschaft, niet erna. Gezien het feit dat Verdonk hier met geen woord over rept, heb ik ook niet het idee dat ze dit ooit van plan zou zijn.
quote:
Dan nog zou het imo beter zijn om iedereen 1 nationaliteit/paspoort te geven.
Waarom?
quote:
Helaas wel dus, scholen krijgen meer geld als ze meer allochtonen op die school zitten.
Scholen in bijvoorbeeld Oost-Groningen krijgen geen extra geld terwijl je wel kan spreken van taalachterstand, ooit een keer een artikel in diverse kranten hierover gestaan.
Dan zit er wat fout in dat subsidieregelement. Dat geld moet gegeven worden aan scholen met achterstanden, niet op basis van het aantal allochtonen. Verander dat regelement dus maar.
quote:
Nee juist niet, Verdonk doet iets wat in de jaren 70 al gedaan had moeten worden, maar toen vond de overheid dat immigranten vooral hun eigen cultuur (niks mis mee), taal (wel wat mis mee) moesten houden en gingen ze er van uit dat ze toch wel weer terug gingen.
Inburgeren is gewoon belangrijk en mischien vervelend voor de mensen die hier al decenia lang wonen maar het moet wel gebeuren.
Eens, ik heb ook zeker niets tegen inburgeren, ben er voorstander van, maar het helpt de integratie niet als je wordt buitengesloten omdat je je oude nationaliteit niet wilt of kunt opgeven.
quote:
Het is natuurlijk ook niet alleen de schuld van de overheid ook de immigranten die hier heen zijn gekomen hebben de (zelf)verantwoording om op zijn minst de taal en regels en wetten te leren.
Eens, maar dat is allang getackeld in de inburgeringsplicht. Integratie is echter meer dan alleen de taal en regels kennen.
quote:
Dubbele nationaliteit afschaffen zou voor meer een "wij" gevoel kunnen zorgen bij nieuwkomers en zou het nederlandse paspoort bij die mensen meer waarde geven omdat ze er voor gewerkt hebben.
Ik denk dat het juist een meer "wij-zij" gevoel creërt, iets wat je steeds meer in de maatschappij begint te merken en in mijn ogen is dit een slechte ontwikkeling. Wat dat betreft doen de Amerikanen het voor eens een keer een stukje beter.
quote:
Wederom helaas dus niet, kijk maar naar de extra subsidie mogelijkheden die er zijn voor allochtonen.
Dat moet dus maar eens afgeschaft worden.
quote:
Het is imo geen kwestie van kiezen maar van verdienen. Het is jammer voor de groep Marokkanen die van hun (vorige) overheid die keuze niet hebben maar die zouden zelf hierin ook actie kunnen ondernemen als ze zo graag een Nederlands paspoort willen.
Ze verdienen het door de naturalisatietoets, je wilt ze er nu ook voor laten betalen door hun te verplichten een nationaliteit op te geven, dat zijn twee verschillende dingen.
pi_23833043
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik ben meer een realist en nee, de rest volgt niet, Marokkanen blijven voor de gemiddelde autochtoon gewoon een Marokkaan, met of zonder Marokkaanse nationaliteit.
Op korte termijn wel maar zolang de overheid dit onderscheid blijft maken versterk je imo dit gevoel ook alleen maar bij de auto en allochtonen in dit land.
[..]
quote:
Dan moet je die maken voordat je de dubbele nationaliteit afschaft, niet erna. Gezien het feit dat Verdonk hier met geen woord over rept, heb ik ook niet het idee dat ze dit ooit van plan zou zijn.
Hoeft niet perse, je kan ook iets invoeren om dit te forceren.
[..]
quote:
Waarom?
Moet ik dit nog een keer beantwoorden, wordt een beetje moe van de herhaling van zetten in deze discussie.
[..]
quote:
Dan zit er wat fout in dat subsidieregelement. Dat geld moet gegeven worden aan scholen met achterstanden, niet op basis van het aantal allochtonen. Verander dat regelement dus maar.
Er is alles mis met subsidies en niet alleen die voor allochtonen, maar dat is een andere discussie.
[..]
quote:
Eens, ik heb ook zeker niets tegen inburgeren, ben er voorstander van, maar het helpt de integratie niet als je wordt buitengesloten omdat je je oude nationaliteit niet wilt of kunt opgeven.
Het klinkt mischien niet netjes maar zo kun je dat land in kwestie wel onder druk zetten, ook omdat je de burgers van dat land eventueel "benadeeld" die hier heen willen komen.
[..]
quote:
Eens, maar dat is allang getackeld in de inburgeringsplicht. Integratie is echter meer dan alleen de taal en regels kennen.
Eens maar het is wel de basis voor integratie.
[..]
quote:
Ik denk dat het juist een meer "wij-zij" gevoel creërt, iets wat je steeds meer in de maatschappij begint te merken en in mijn ogen is dit een slechte ontwikkeling. Wat dat betreft doen de Amerikanen het voor eens een keer een stukje beter.
Een wij-zij gevoel is zeker slecht, dagelijkse praktijk bewijst dit ook, daarom denk ik dat als iemand de Nederlandse nationaliteit heeft verdiend juist meer een wij gevoel heeft.
[..]
quote:
Dat moet dus maar eens afgeschaft worden.
Helemaal mee eens maar dat geldt voor alle subsidie regelingen.
[..]
quote:
Ze verdienen het door de naturalisatietoets, je wilt ze er nu ook voor laten betalen door hun te verplichten een nationaliteit op te geven, dat zijn twee verschillende dingen.
Volgens mij begrijp je mijn laatste punt niet, ik bedoelde dat mensen uit Marokko die zich hier willen vestigen bij hun eigen overheid zouden kunnen klagen om zo die idiote wetgeving aan te passen. Wil je graag in Nederland wonen en van de Nederlandse verworvenheden gebruik willen maken mag je daar best wat moeite voor doen en ook wat voor opgeven.
pi_23833187
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:34 schreef Vhiper het volgende:
Inderdaad al een wens van Nederland (En half Europa) van de laatste 20 jaar ofzo, maarja, Marokko laat zich niet de les lezen...Die ambassadeur ligt tijdens dat gesprekje met Verdonk gewoon dubbel van het lachen

Laat Verdonk eens kappen met deze nutteloze onzin, alsof zelfs het afschaffen van die dubbele nationaliteit ook maar iets oplost in dit land.
Sinds wanneer is Verdonk trouwens minister van BZ? da's namelijk de enige minister die een ambassadeur of een ander land op het matje kan roepen.
pi_23833248
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:31 schreef Chewie het volgende:

Waarom is dat eigenlijk?

Marokko wil controle houden over zijn 'onderdanen' en met name de geldstroom in harde munt in stand houden richting Marokko omdat voor Marokko een essentieel deel van de economie is geworden.
Denk ook even aan zaken als het afkopen van dienstplicht en dat soort streken, dat levert allemaal klinkende euro's op.
quote:

Dan is hij/zij strafbaar voor de Marokkaanse wet en kan hij/zij het land niet meer in, mischien dat het zelfs gevolgen voor achtergebleven familie heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2004 15:13:27 ]
pi_23833336
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:12 schreef Tijger_m het volgende:

Denk ook even aan zaken als het afkopen van dienstplicht en dat soort streken, dat levert allemaal klinkende euro's op.
Afkopen van dienstplicht kent Marokko niet, je verwart het met Turkije
Allah Al Watan Al Malik
pi_23833507
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:03 schreef Chewie het volgende:

Op korte termijn wel maar zolang de overheid dit onderscheid blijft maken versterk je imo dit gevoel ook alleen maar bij de auto en allochtonen in dit land.
En het onderscheid maak je niet als je mensen dwingt te kiezen en daarmee een groep krijgt met alleen een Nederlands paspoort en een groep met alleen buitenlandse nationaliteiten??
quote:
Hoeft niet perse, je kan ook iets invoeren om dit te forceren.
Mja, dus Verdonk haar gang laten gaan, waarna ze geconfronteerd wordt met gescheide ex-importbruidjes die niet meer terug kunnen naar hun familie met alle schrijnende gevolgen van dien? Denk eens aan de mensen waar we het hier over hebben! Van mij hoeven die mensen niet onnodig te lijden om Verdonk iets wijs te maken.
quote:
Moet ik dit nog een keer beantwoorden, wordt een beetje moe van de herhaling van zetten in deze discussie.
Nope, maar ik heb nog geen objectieve en logische reden gehoord, dus ik ben nog steeds nieuwsgierig...maar als je geen reden hebt, ook goed hoor
quote:
Er is alles mis met subsidies en niet alleen die voor allochtonen, maar dat is een andere discussie.
Yup
quote:
Het klinkt mischien niet netjes maar zo kun je dat land in kwestie wel onder druk zetten, ook omdat je de burgers van dat land eventueel "benadeeld" die hier heen willen komen.
Pardon?! Jij wilt migranten maar als "wapen" gebruiken om bij bepaalde landen je zin door te drijven?? Hallo? We praten hier over mensen, net als jij en ik hoor! Die gebruik je maar lekker niet voor politieke spelletjes. We leven hier niet in Irak of Afganistan ofzo hoor.
quote:
Eens maar het is wel de basis voor integratie.
De basis voor integratie is wederzijds respect voor elkaar, respect voor de wetten en regels en respect voor de vrijheid van meningsuiting. Het kennen van de taal of weten met welk muntje je ¤ 1,85 het makkelijkste kunt betalen is daar secundair aan.
quote:
Een wij-zij gevoel is zeker slecht, dagelijkse praktijk bewijst dit ook, daarom denk ik dat als iemand de Nederlandse nationaliteit heeft verdiend juist meer een wij gevoel heeft.
Nogmaals, voor die groep ben ik niet bang, het gaat om de groep die hun eigen nationaliteit niet willen c.q. kunnen opgeven. Die krijgen het wij-zij gevoel en die groep is groter dan je misschien zou denken.
quote:
Helemaal mee eens maar dat geldt voor alle subsidie regelingen.
Een onderwerp voor een andere discussie
quote:
Volgens mij begrijp je mijn laatste punt niet, ik bedoelde dat mensen uit Marokko die zich hier willen vestigen bij hun eigen overheid zouden kunnen klagen om zo die idiote wetgeving aan te passen. Wil je graag in Nederland wonen en van de Nederlandse verworvenheden gebruik willen maken mag je daar best wat moeite voor doen en ook wat voor opgeven.
Er zijn er genoeg die klagen, maar ook dat interesseert de Marokkaanse overheid dus niet.

Verder komt men vaak niet naar Nederland "Om lekker in Nederland" te gaan wonen, maar omdat ze hier een partner hebben gevonden bijvoorbeeld. Eisen dat men daar buitengewoon extra moeite voor moet doen en zaken voor zou moeten opgeven, druist in tegen het recht op gezinsvorming in de mensenrechten.
pi_23833940
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:24 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En het onderscheid maak je niet als je mensen dwingt te kiezen en daarmee een groep krijgt met alleen een Nederlands paspoort en een groep met alleen buitenlandse nationaliteiten??
Dat punt ging nu net niet over dubbele nationaliteit maar over de term allochtoon
[..]
quote:
Mja, dus Verdonk haar gang laten gaan, waarna ze geconfronteerd wordt met gescheide ex-importbruidjes die niet meer terug kunnen naar hun familie met alle schrijnende gevolgen van dien? Denk eens aan de mensen waar we het hier over hebben! Van mij hoeven die mensen niet onnodig te lijden om Verdonk iets wijs te maken.
Politiek gaat niet over het individu dus schrijnende gevallen zijn niet relevant voor regelgeving.
Het istriest voor die mensen maar het is mogelijk om zo tot goede afspraken te komen met Marokko.

[..]
quote:
Nope, maar ik heb nog geen objectieve en logische reden gehoord, dus ik ben nog steeds nieuwsgierig...maar als je geen reden hebt, ook goed hoor
Zwaktebod dat jij het niet met mij eens bent is wat anders dan niet objectief of logisch.
[..]
quote:
Pardon?! Jij wilt migranten maar als "wapen" gebruiken om bij bepaalde landen je zin door te drijven?? Hallo? We praten hier over mensen, net als jij en ik hoor! Die gebruik je maar lekker niet voor politieke spelletjes. We leven hier niet in Irak of Afganistan ofzo hoor.
Doe eens realistisch ( en ja ik ben wat dat betreft niet sociaal), als je daardoor iets kan bereiken waarom niet is toch dagelijkse praktijk en niet alleen in landen die jij noemt. De FNV deed dit recent ook nog bijvoorbeeld.

Wapens kun je ook goed inzetten.
[..]
quote:
De basis voor integratie is wederzijds respect voor elkaar, respect voor de wetten en regels en respect voor de vrijheid van meningsuiting. Het kennen van de taal of weten met welk muntje je ¤ 1,85 het makkelijkste kunt betalen is daar secundair aan.
Jammer van je voorbeeld, die vragen kwamen dus niet uit de test.
Wederzijds respect krijg je alleen als je elkaar kunt begrijpen dus de basis is eerst de taal en waarom wij (ze komen immers hier) bepaalde regels hebben.
[..]
quote:
Nogmaals, voor die groep ben ik niet bang, het gaat om de groep die hun eigen nationaliteit niet willen c.q. kunnen opgeven. Die krijgen het wij-zij gevoel en die groep is groter dan je misschien zou denken.
Wat ook nog eens wordt versterk door mensen 'allochtoon' te blijven noemen.

Die groep zou je goed kunnen gebruiken om bijvoorbeeld Marokko te dwingen hun wetgeving aan te passen
quote:
Er zijn er genoeg die klagen, maar ook dat interesseert de Marokkaanse overheid dus niet.
Blijkbaar niet genoeg, als er genoeg mensen over klagen is de overheid op den duur wel gedwongen om dit te wijzigen.
quote:
Verder komt men vaak niet naar Nederland "Om lekker in Nederland" te gaan wonen, maar omdat ze hier een partner hebben gevonden bijvoorbeeld. Eisen dat men daar buitengewoon extra moeite voor moet doen en zaken voor zou moeten opgeven, druist in tegen het recht op gezinsvorming in de mensenrechten.
Wat een onzin, tuurlijk moeten mensen moeite doen om Nederlander te worden net zo als Nederlanders die zich in een ander land willen vestigen daar moeite voor moeten doen.
een bruid uit het buitenland halen is ook geen universeel mensenrecht trouwens. Anders had de Nederlandse staat al genoeg rechtzaken aan hun broek gekregen van alleen al autochtone Nederlanders.
pi_23834044
Het is natuurlijk ook onzin dat dadelijk 34e generatie Marokkaanse Nederlanders nog steeds de Marokkaanse nationaliteit hebben, zonder dat ze daarin een keuze hadden.
Gisteren bij NOVA zag je ook een geirriteerde Nederlander van Marokkaanse afkomst die constateerde dat zijn in A'dam geboren zoontje de Marokkaanse nationaliteit had (naast de Nederlandse).
Hij verweet mininster Verdonk laksheid in deze.
Terwijl het dus feitelijk aan die heaumeau in Marokkeau ligt
Verdonk zei zelf ook dat ze (helaas) die man niet kan dwingen de wet te veranderen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23834108
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:50 schreef milagro het volgende:
Het is natuurlijk ook onzin dat dadelijk 34e generatie Marokkaanse Nederlanders nog steeds de Marokkaanse nationaliteit hebben, zonder dat ze daarin een keuze hadden.
Gisteren bij NOVA zag je ook een geirriteerde Nederlander van Marokkaanse afkomst die constateerde dat zijn in A'dam geboren zoontje de Marokkaanse nationaliteit had (naast de Nederlandse).
Hij verweet mininster Verdonk laksheid in deze.
Terwijl het dus feitelijk aan die heaumeau in Marokkeau ligt
Verdonk zei zelf ook dat ze (helaas) die man niet kan dwingen de wet te veranderen.
Precies, aan die jongen was goed te zien hoe belachelijjk het is dat Marokko deze regels hanteert.

En de laksheid ligt wel degelijk bij Verdonk en de politiek hier hoor. Er wordt niet echt werk van gemaakt behalve voor de buhne. Ze zou er op een diplomatieke manier werk van moeten maken in plaats van op Bolkesteiniaanse wijze de Marokkaanse politiek uit te dagen. Dat werkt niet, wij zouden ook niet staan te klappen als een ander land ons tot de orde roept.
pi_23834205
En als Marokko nu voet bij stuk houdt?
Hoe denk jij dat ze te dwingen zijn tot opheffen van die onzin?
pi_23834257
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:57 schreef milagro het volgende:
En als Marokko nu voet bij stuk houdt?
Hoe denk jij dat ze te dwingen zijn tot opheffen van die onzin?
Dwingen kan niet en daarom is de diplomatieke weg het beste. Een minister die het zo hard via de media roept ljikt me nou niet echt de manier om bij dit soort dingen tot een oplossing te komen. Maar diplomatie en tact lijken steeds meer taboe.
pi_23834478
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Dwingen kan niet en daarom is de diplomatieke weg het beste. Een minister die het zo hard via de media roept ljikt me nou niet echt de manier om bij dit soort dingen tot een oplossing te komen. Maar diplomatie en tact lijken steeds meer taboe.
Dwingen kan best als diplomatieke weg niet meer wil.

Heb hier al gelezen dat Marokko economisch bijhoorlijk afhankelijk is van geldstromen vanuit Europa.
Maak het geld sturen naar Marokko zo onaantrekkelijk mogelijk en ik denk dat Marokko dan opeens wel wil praten over aanpassen.

Niet de meest nette manier maar wel effectief denk ik.
pi_23834499
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:59 schreef SCH het volgende:

[..]

En wat is de diplomatieke weg dan volgens jou?
Praten met de Marokkaanse diplomaat alhier?
Dat is ze vandaag aan het doen dus.

Het is niet de eerste keer dat een minister dit aankaart bij Marokkaanse autoriteiten.
Vooralsnog waren ze niet van zin hun wetgeving aan te passen.
Waarom zouden ze dat nu wel doen?

Effe wat losse quotes
quote:
In principe moeten vreemdelingen die de Nederlandse nationaliteit krijgen, hun oorspronkelijke nationaliteit opgeven. De herziene Rijkswet maakt hierop een aantal uitzonderingen.

Ook een meerderjarige Nederlander die een andere nationaliteit krijgt, verliest in principe zijn Nederlanderschap. De herziene Rijkswet noemt echter een aantal gevallen waarin een Nederlander zijn nationaliteit kan behouden.
quote:
De dubbele nationaliteit is ontstaan, omdat Marokko in strijd met art. 6 van de Convention on the Conflict of Nationality Laws 1930 jo. art. 2_ lid 1,2 van de European Convention on Reduction of Cases of Multiple Nationality zijn staatsburgers niet toestaat om afstand te doen van hun Marokkaanse nationaliteit bij langdurig verblijf in het buitenland. Nederland heeft echter in strijd met de geest van deze verdragen en ook die van de Convention on the Reduction of Statelessness, 1961 (UN Doc. A/C9onf. 9/15) gemeend alsdan ook de Nederlandse nationaliteit toe te kennen aan Marokkanen die hier langdurig verblijven
quote:
Het is voor Marokkanen namelijk niet mogelijk om zelf afstand te doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Ook kinderen van een Marokkaanse vader krijgen automatisch de Marokkaanse nationaliteit.

En omdat Marokko uitgaat van het nationaliteitsbeginsel, blijft de Marokkaanse wetgeving ook voor hen van toepassing. Vooral het Marokkaanse familierecht zorgt, in het bijzonder voor vrouwen, voor veel problemen.
pi_23834515
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:09 schreef Chewie het volgende:
Dwingen kan best als diplomatieke weg niet meer wil.
Wie zegt dat de diplomatie niet wil? Is die weg al zo uitgebreid bewandeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')