Ik vind het alleen interessant uit psychologisch oogpunt. Ondertussen zorgen dit soort figuren ervoor dat bijna de helft van de Amerikanen gelooft dat de maanlanding niet echt was... Het plebs gelooft namelijk altijd het meest sensationele verhaal.quote:Och, kom! Doe niet zo raar! (Hoewel ik het als raketwetenschapper op zich wel interessant vind om te horen dat dit soort ideeen over de ruimte kennelijk ook bestaan )
Lijkt me niet zo erg onlogisch dat ze dat doen.. Er is maar 1 bron.. NASA << Een kritisch persoon als jij zou daar toch wel begrip voor moeten tonen?quote:Ondertussen zorgen dit soort figuren ervoor dat bijna de helft van de Amerikanen gelooft dat de maanlanding niet echt was
Daar denk ik toch wel anders over.... Als het moet dan houden ze het ECHT wel geheim hoor..quote:NASA is absoluut niet goed in het bewaren van geheimen.
Er zijn verscheidene tests gedaan, ook in Europa, waarbij de omstandigheden van de maanlanding zijn nagebootst in een studio. Die tests lieten zien dat schaduwen bij 1 lichtbron helemaal niet helemaal zwart hoeven te zijn, dat de Amerikaanse vlag ook kan wapperen zonder lucht, dat schaduwen niet parallel hoeven te lopen (glooiingen in het oppervlak vervormen schaduwen, het komt op Aarde de hele tijd voor). Ik heb het ze live zien doen.quote:Lijkt me niet zo erg onlogisch dat ze dat doen.. Er is maar 1 bron.. NASA << Een kritisch persoon als jij zou daar toch wel begrip voor moeten tonen?
Ik ben atheistisch, het enige waar ik in geloof, is empirische bewijsvoering. Een concept dat jou vreemd is, blijkbaar.quote:Ben je Christelijk, mijn jongen?
Uh huh... Veel mensen leren natuurkunde door middel van Hollywoodfilms - en die zijn niet altijd 100% juist. Ach ja.quote:Op zondag 12 december 2004 01:51 schreef Speth het volgende:
Ondertussen zorgen dit soort figuren ervoor dat bijna de helft van de Amerikanen gelooft dat de maanlanding niet echt was... Het plebs gelooft namelijk altijd het meest sensationele verhaal.
Ik doelde ook op die landingquote:Op zondag 12 december 2004 02:00 schreef Ridvan het volgende:
[..]
Daar denk ik toch wel anders over.... Als het moet dan houden ze het ECHT wel geheim hoor..
en ik duidde op de 1ste landing.. die ene op tv.. de rest weet ik niet zo gek veel van is niet echt mijn ding
Erm, daar hoor je zelfs binnen de ruimtevaartgemeenschap niks over - ws. omdat het gewoon niet helemaal waar is...quote:Op zondag 12 december 2004 02:00 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Het achteraf in de doofpot stoppen gaat ze wel weer goed af volgens mij.
Weinig mensen hebben nog de 2uur durende documentaire The Secret Nasa Transmissions: The Smoking Gun. gezien
Althans, je hoort er in de massa niet veel over..
Ook niet over die mysterieuze verdwijning van 15 Nasa astronauten!
de Van Allen belt?quote:Op zondag 12 december 2004 02:03 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
... over die Radioactieve Gordel die er om de aarde schijnt ...
Ik ben overtuigd van niet, net zo goed als ik je heb uitgeluld over die zogenaamde 10de planeet. Daarvan wist je ook 100% zeker dat ik op andere gedachten zou raken.quote:Op zondag 12 december 2004 02:07 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Ik raad je aan het even te gaan kijken, ik ben er van overtuigd dat je anders zult gaan denken daarover.
Er wordt van gezegd dat die gordel dodelijk is voor iedere astronaut die zich erin begeeft. Dit misverstand komt voort door een verkeerd citaat van de ontdekker ervan, die stelde dat iedere astronaut die zich er voor lange tijd in begeeft op den duur sterft. Dat gedeelte laten conspiracy theorists graag weg, omdat het ze niet uitkomt.quote:Op zondag 12 december 2004 02:08 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
ja die, daar claim ik verder niks over hoor, wat zeg jij daarvan
quote:Op zondag 12 december 2004 02:10 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Je zag dat toch? die planeet? de maan als extra, en Nibiru als Extra, het is niet mijn probleem dat je iets aan je perceptievermogen mankeert
quote:
Het wordt laat,quote:Op zondag 12 december 2004 02:14 schreef Phooka het volgende:
net als jou reactie daarop - en mijn reactie daarop, I guess...
Da's raar... Ik heb hetzelfde gedaan en de serieuzere sites berichtten absoluut niks over Pluto, Niburu, Uranus of Neptunus... Misschien dat er twee internetten betsaan!quote:Op zondag 12 december 2004 02:13 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Ik kwam langs wiskundige sites, langs universiteiten, en ze zeggen allemaal hetzelfde!
Ik vond hem interessant, soms wat vergezocht, maar het geeft je een leuke beuk in je rug als je interesse in alien life hebt.quote:Op zondag 12 december 2004 02:14 schreef Phooka het volgende:
net als jou reactie daarop - en mijn reactie daarop, I guess...
Overigens, ik weet vrij zeker dat wat die kerel zegt, volledig waar is en dat de DVD bestaat uit 'crapola'.
Je kraamt complete lulkoek uit. Blijf jij maar lekker geloven in het bestaan van 10 planeten, dan blijf ik lekker vinden dat het er 9 zijn, en alle wetenschappers ter wereld met mij.quote:Op zondag 12 december 2004 02:13 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
bekijk hem nog maar eens goed, je bent de enige die dat gezegd heeft.. nee er is zelfs geen skepdic over!
Ik kwam langs wiskundige sites, langs universiteiten, en ze zeggen allemaal hetzelfde!
Dat de mayas meer planeten telden dan dat er zijn? Curieus volk, die mayas.quote:Op zondag 12 december 2004 02:13 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Ja curieus he? Dit was trouwens een plaatje van de Soemerianen.quote:Op zondag 12 december 2004 02:19 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat de mayas meer planeten telden dan dat er zijn? Curieus volk, die mayas.
Ja raar he? dat die lui dat geloven..quote:
"Marduk" is dus gewoon Jupiter.quote:Cuneiforms of the Babylonian epic Enuma Elish or Tablets of Creation refer to Jupiter in the Fifth Tablet as the marker of the signs of the Zodiac . . . "He (Marduk - the Creator) founded the station of Nibir (Jupiter) to determine their bounds. . ." To the Babylonians, Nibir was the special name for Jupiter when the planet appeared directly opposite to the Sun and thus shone high and brightly in the midnight sky over the fertile valley of the Euphrates.
Mwoah - dan geef je ze allemaal wel wat teveel eer, hoor... Ze waren goed in geometrie. De rest is elders uitgevonden. Overigens kun je P. beter een Griek laten zijn, of nog beter: Euclides als voorbeeld geven.quote:Op zondag 12 december 2004 02:24 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
De Babyloniers geloofden exact hetzelfde, en noemden het Marduk.. Curieus he? zij hebben onze wiskunde bedacht..(remember Pythagoras)
Dat hoeft niet, ik ken wel een paar vrijmetselaars, sterker nog, ze wouden m'n pa ooit eens lid maken. Het is een verzameling intellectuelen met bepaalde tradities, meer niet. Dat er veel symboliek op Amerikaanse symbolen voorkomt zie ik als geen enkel bewijs voor wat dan ook.quote:Je kan er morgen wel even heen gaan en ze uitlachen..
Oeps, foutje. Maar goed, als dat zo is zullen er ook wel astronomische kaarten en eventueel astrologische projecties gevonden zijn.quote:Op zondag 12 december 2004 02:24 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Ja curieus he? Dit was trouwens een plaatje van de Soemerianen.
Ja, mensen zijn bijzonder curieus in het algemeen. Desondanks is het enige bewijs dat volgt uit het gegeven dat veel oude culturen en religies min of meer dezelfde dingen geloofden, een soort teken van een gebrekkige creativiteit.quote:Curieus volkje he?
Oh en wat denk je van de Zulus,van Credo Mutswa.. of de Aboriginals..
Gezellig potje met zn allen.![]()
Nee. Ik denk dat het wel meer voorkomt, hoewel niet zo vaak.quote:Denk je nou echt dat je op die ene planeet leeft tussen alle miljoenen planeten daarbuiten, waar TOEVALLIG intelligente levensvormen zijn te vinden??
Nee.quote:ps. Misschien nog mensen geinterreseerd in de OP??
Sterker nog, er is een grote kans dat er beschavingen bestaan, die enkele duizenden jaren eerder bestonden dan ons.. mensachtig zijn.. en dus niet intelligenter hoeven te zijn..quote:Op zondag 12 december 2004 02:32 schreef Ridvan het volgende:
Mwoah... D'r zijn al een paar objecten hard op weg om het zonnestelsel te verlaten. En, op zich, het moet mogelijk zijn om iets naar een andere ster te schieten; bv. met een zonnezeil of met een Jupiter-Zon-Jupiter swing-by.quote:Op zondag 12 december 2004 02:34 schreef Speth het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat het wel meer voorkomt, hoewel niet zo vaak.
Intelligentie staat echter niet gelijk aan interstellair reizen, iets dat ik simpelweg onmogelijk acht.
Je lijkt wel een christenfundamentalist die de conclusie dat we dezelfde voorouders hebben als apen te vulgair vindt, en daarom maar iets mooiers verzint.quote:Op zondag 12 december 2004 02:33 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Our creators, first turned into "gods" by descendents of those that lived amongst their creators and then,
subsequently, revised into a monotheistic god, are suspected to have arrived at our planet by space
exploration from what is commonly known as Planet X today.
The probability of the existence of Planet X is almost indisputable because of both historic and scientific
discoveries over this past century. This missing Planet X is most probably the Babylonian "Marduk" and
the Sumerian "Nibiru" of our ancient past.
Indeed, the Sumerians already knew of our planets, the solar system and our universe. This knowledge
was lost during and prior to our dark ages and only a small portion of such knowledge was later salvaged
after the burning of the great library of Alexandria in Egypt.
Valuable knowledge lost for centuries resulting in the delay of our development as a species here on our
planet known today as "Earth" and previously known as Tiamat and later as "Ki" (meaning "earth, the
cleaved planet").
What we are now just beginning to "relearn" our great ancestors already knew. This is what you will
discover, if you do not already have access to this knowledge, in the following segments of "Sumer":
That our planet was involved in a grand battle between other heavenly bodies. This amazing event is
described in the ancient Sumerian texts under the heading of Enuma Elish.
The mind-boggling Sumerian adventure of Gilgamesh in the mysterious "Land of Tilmun".
An awe-inspiring examination of Inanna, Queen of Heaven and Earth (aka: "Ishtar" and "Venus").
How and why our creators came to this planet. This astounding Sumerian revelation is found under the
heading of the Nefilim.
quote:Op zondag 12 december 2004 02:37 schreef Phooka het volgende:
[..]
Mwoah... D'r zijn al een paar objecten hard op weg om het zonnestelsel te verlaten. En, op zich, het moet mogelijk zijn om iets naar een andere ster te schieten; bv. met een zonnezeil of met een Jupiter-Zon-Jupiter swing-by.
Maar goed. Het is hier wel weer mooi geweest... Annunaki-nog-an-toe!
Maar naar een andere planeet? De pioneer en voyager 2 sondes zullen daar duizenden jaren over doen. Zonnezeilen zijn economisch voorlopig nog lang niet haalbaar en het is maar de vraag of het dan veel korter duurt, aangezien ze de lichtsnelheid niet kunnen overschrijden (of er zelfs maar bij in de buurt komen, ze moeten namelijk ook nog afremmen) zal het nog steeds niet binnen een korte tijdsspanne kunnen. Er zijn geen aanwijzingen dat het ooit technisch mogelijk zal zijn om het hele warp-idee uit te werken, en de huidige concepten (tethers, ionenmotoren, kernreactors, mass drivers) zijn gewoon niet krachtig genoeg voor die enorme afstand, zelfs als je naar proxima centauri zou willen.quote:Mwoah... D'r zijn al een paar objecten hard op weg om het zonnestelsel te verlaten. En, op zich, het moet mogelijk zijn om iets naar een andere ster te schieten; bv. met een zonnezeil of met een Jupiter-Zon-Jupiter swing-by.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |