abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24151705
quote:
Dat betekent dat ik in feite een afvallige ben. Moet ik nu ook dan zelfmoord plegen??
Before all else, be armed.
pi_24151739
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:33 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Dat betekent dat ik in feite een afvallige ben. Moet ik nu ook dan zelfmoord plegen??
van mij niet

maar waar blijf je inhoudelijk ???
en waar is de link die mijn gegevens weerleggen ???
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24151770
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kom maar op met die link

maar even serieus jij gelooft het niet ?
Ik zoek ze nog voor je op. Ik heb nu echt slaap en ben er achter gekomen dat ik niet een ware moslim ben ...
pi_24151822
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

van mij niet

Ik hoef niemand kwaadschiks tot de Islam te bekeren.
quote:
In the name of God, the Merciful, the Compassionate
Say: 'O unbelievers
I serve not what you serve
and you are not serving what I serve,
nor am I serving what you have served,
neither are you serving what I serve.

To you your religion, and to me my religion
pi_24151843
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:16 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Waarom of extreem domme aanpak of extreem geknuffel?? Ga bijv. het leven vd Profeet na en kijk hoe hij met vrouwen omging. Zijn vrouw Khadija was bijv. zijn baas; hij moest voor haar werken. Dat zegt al genoeg. Er zijn zat manieren, maar of die ook daadwerkelijk aankomen ...
Dat was dus wel voor hij de zogenaamde Profeet werd.
Voor hij de koran uit de hemel kreeg toegezonden.
Misschien is hij wel uit fustratie zo,n ....... geworden.
pi_24151871
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

van mij niet

Neej, jij beweerde dat de Quran moslims aanzet tot terrorisme en dat moslims kwaadschiks de rest moeten bekeren. Net zoals jij mij niet gelooft, is jouw slappe verhaal van de profeet alleen maar Telegraaf troep ...
pi_24151948
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:46 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Neej, jij beweerde dat de Quran moslims aanzet tot terrorisme en dat moslims kwaadschiks de rest moeten bekeren. Net zoals jij mij niet gelooft, is jouw slappe verhaal van de profeet alleen maar Telegraaf troep ...
helaas niet enne ik lees de teleraaf niet en je hebt je bronnen dus ik zou zeggen lees ze

enne er staat ook bij in welke "heilige" schriften je ze kan vinden met hoofdstuk en regels erbij maar ja het is natuurlijk iets dat je niet wilt zien. ik snap het

voor jouw gemak de link nog een keer

http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/ayesha.htm

[ Bericht 15% gewijzigd door GewoneMan op 23-12-2004 02:12:42 ]
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24152080
Volgens mij is theo allang gecremeerd,wat een gelame zeg.
  donderdag 23 december 2004 @ 12:56:23 #259
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24156958
quote:
Op woensdag 22 december 2004 00:24 schreef Bunt het volgende:
Judas P. Balkenende
Dit wordt mogelijk een nominatie voor de meest intelligente bijdrage aan NWS van het afgelopen jaar...

Ik ben helemaal benieuwd naar de gedachten achter het loslaten van dit eenregelige berichtje in een draadje over de vermoorde Theo van Gogh. Verder ben ik benieuwd naar de link die er met de evangeliën gelgd is om bij Judas uit te kunnen komen ter duiding van Jan Peter Balkenende waar Johannes of Paules meer geëigend zouden zijn geweest. Tenslotte nam Balkenende geen zilverlingen aan maar sprak hij slechts wat bemoedigende woorden via een brief uit.

Ik kan echter wat associaties gemist hebben en ben daarom zeker bereid wat bij te leren.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24157527
quote:
Dus een profeet van een god waar jij niet in gelooft is anderhalf millennium geleden met een jong meisje getrouwd.

Relevantie?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24157631
Inderdaad, al die mensen die altijd over de zogenaamde pedofilie van de profeet beginnen, geloven blijkbaar in de beste man
  donderdag 23 december 2004 @ 13:33:33 #262
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24157676
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:30 schreef SCH het volgende:
Inderdaad, al die mensen die altijd over de zogenaamde pedofilie van de profeet beginnen, geloven blijkbaar in de beste man
en ik maar denken, nu je weer nuchter bent, dat je eerst jezelf zou excuseren voor je lompe gedrag gister ten aanzien van je medeuser milagro.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24157860
quote:
Mohammed heeft dan ook gewoon bestaan.
Jezus heeft gewoon bestaan.

Dat van mening zijn, dat geloven betekent niet dat je dus gelooft in de religieuze zin.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24157962
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:42 schreef milagro het volgende:

Mohammed heeft dan ook gewoon bestaan.
Jezus heeft gewoon bestaan.

Dat van mening zijn, dat geloven betekent niet dat je dus gelooft in de religieuze zin.
Oh, het gaat gewoon om zomaar een mensje?
pi_24157993
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en ik maar denken, nu je weer nuchter bent, dat je eerst jezelf zou excuseren voor je lompe gedrag gister ten aanzien van je medeuser milagro.
Ik ben altijd nuchter, dat hoort bij Friezen. Ik vond haar gedrag lomp, dus staan we quitte.
pi_24158180
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, het gaat gewoon om zomaar een mensje?
uuuh ja?!

wat dan, zonen van God c.q. Allah

de heren zullen best bestaan hebben, dat mensen er later een hele religie aan vastgeplakt hebben, of de heren zelf, doet er niet toe.
het waren profeten en zover ik weet zijn profeten gewoon mensen met een missie

feit blijft dat sommigen een profeet aan hangen die een klein kind tot zijn vrouw nam, ondanks smeekbeden vd vader, en dat de man nu niet bepaald van de andere wang toe keren was, maar meer van de harde hand.
Hij had tenslotte Allah achter zich staan, zo beweerde hij en geloofde men.
pi_24158285
Maar jij gelooft dat toch niet? Dat komt nogal dubbel over, dat je je zo druk maakt over een gewone man. Vind je hem nou een profeet of niet?
pi_24158363
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:01 schreef SCH het volgende:
Maar jij gelooft dat toch niet? Dat komt nogal dubbel over, dat je je zo druk maakt over een gewone man. Vind je hem nou een profeet of niet?
Hij wás het toch? hij noemde zich profeet, werd door zijn volgelingen zo gezien.
Dat het een foute engnek was, is een ander verhaal.
Het zou MIJN profeet niet geweest zijn.
De Islam erkent Jezus toch ook als profeet al volgen ze zijn leer niet?

Een dominee is nog steeds een dominee ook al predikt hij narigheid, een imam dito, een priester dito.

Waar je je dan druk om kan maken is dat veel mensen die narigheid als waarheid , enige waarheid zien.
pi_24158446
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:57 schreef milagro het volgende:

feit blijft dat sommigen een profeet aan hangen die een klein kind tot zijn vrouw nam, ondanks smeekbeden vd vader, en dat de man nu niet bepaald van de andere wang toe keren was, maar meer van de harde hand.
Hij had tenslotte Allah achter zich staan, zo beweerde hij en geloofde men.
Ja, maar wat maakt dat uit? De drie monotheïstische religies draaien allemaal om een godheid die hoogst persoonlijk (of via een engel of wat dan ook) de twee leukste homosteden van die tijd in de as legde.
pi_24158488
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:05 schreef milagro het volgende:

[..]

Hij wás het toch? hij noemde zich profeet, werd door zijn volgelingen zo gezien.
Dat het een foute engnek was, is een ander verhaal.
Het zou MIJN profeet niet geweest zijn.
De Islam erkent Jezus toch ook als profeet al volgen ze zijn leer niet?

Een dominee is nog steeds een dominee ook al predikt hij narigheid, een imam dito, een priester dito.

Waar je je dan druk om kan maken is dat veel mensen die narigheid als waarheid , enige waarheid zien.
Nee okee, je erkent hem dus als profeet. Ik niet.

En het geloof is niet alleen maar narigheid.
pi_24158635
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee okee, je erkent hem dus als profeet. Ik niet.

En het geloof is niet alleen maar narigheid.
Ik erken dat mensen hem erkennen als profeet.
Dat is wat anders.
Ik erken dat hij bestaan heeft, dat maakt me geen gelovige.

Geloof is te vaak te veel narigheid.
pi_24158878
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:08 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ja, maar wat maakt dat uit? De drie monotheïstische religies draaien allemaal om een godheid die hoogst persoonlijk (of via een engel of wat dan ook) de twee leukste homosteden van die tijd in de as legde.
het maakt uit als mensen aan de hand van bijbel of koran menen dat het anno 2004 in principe nog steeds okay is dat te doen, als het aan hun lag en het ligt dus soms aan hen, want het gebeurt.

die menen dat een praktiserend homo de doodstraf verdient en dat ook uitvoeren zodra het kan.

die menen dat een ongehoorzame vrouw slaag of erger verdient en dat ook uitvoeren , zodra het kan, ongeacht of het mag, hun wet staat boven dé wet immers.

mensen die roepen dat het nu eenmaal in hun heilge boek staat dat een zondige vrouw gestenigd mag worden en zo kan ik nog met tig voorbeelden komen.

mensen kortom die niet WILLEN beseffen dat hun heilige boek in een totaal andere tijd opgetekend is, die het weigeren het in de kontext van die tijd te zien, behalve als het hen uitkomt.

mensen die HUN normen opleggen aan die van andersgelovigen met geweld en dus menen dat het okay is als die ander de mond gesnoerd wordt door hem of haar de keel door te snijden.
oh het zijn er weinigen die dat doet, maar velen die er begrip voor hebben "moet je maar niet, had je maar niet"
pi_24158937
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:25 schreef milagro het volgende:

[..]

het maakt uit als mensen aan de hand van bijbel of koran menen dat het anno 2004 in principe nog steeds okay is dat te doen, als het aan hun lag en het ligt dus soms aan hen, want het gebeurt.

die menen dat een praktiserend homo de doodstraf verdient en dat ook uitvoeren zodra het kan.

die menen dat een ongehoorzame vrouw slaag of erger verdient en dat ook uitvoeren , zodra het kan, ongeacht of het mag, hun wet staat boven dé wet immers.

mensen die roepen dat het nu eenmaal in hun heilge boek staat dat een zondige vrouw gestenigd mag worden en zo kan ik nog met tig voorbeelden komen.

mensen kortom die niet WILLEN beseffen dat hun heilige boek in een totaal andere tijd opgetekend is, die het weigeren het in de kontext van die tijd te zien, behalve als het hen uitkomt.

mensen die HUN normen opleggen aan die van andersgelovigen met geweld en dus menen dat het okay is als die ander de mond gesnoerd wordt door hem of haar de keel door te snijden.
oh het zijn er weinigen die dat doet, maar velen die er begrip voor hebben "moet je maar niet, had je maar niet"
bravo
pi_24158985
quote:
Of keuren pedofilie gewoon hartgrondig af - ongezien des persoons. I.p.v. jezelf te verliezen in zweverig gezwemel, zou je er goed aan doen stelling te nemen voor of tegen pedoseksualiteit en de crypto-profeet Mohammed lekker laten zweven op zijn tapijtje van islamitische onaantastbaarheid...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_24159067
Het ergste is gewoon dat zolang er een boek bestaat waarin zulke uitersten staan zoals Milagro noemt zullen er altijd mensen bestaan die die uitersten zullen toepassen. Niet allemaal, maar ze zijn er wel. Onder elk volk.
Kijk maar naar WOII, Hitler noemde uitersten en mensen gingen er in geloven, maar niet alle Duitsers gingen zo ver om Joden echt wat aan te doen, maar de tweede wereldoorlog was voor Duitse extremisten echt een moment om op te staan en te moorden wat ze wilden.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_24159085
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:25 schreef milagro het volgende:

[..]

Bovenstaande vind ik buitengewoon wijs.
quote:
Alle bevolkingsgroepen proberen hun normen en waarden op te dringen aan derden. Mijn grootmoeder heeft al dik een jaar of tien een betrekkelijk vervelend leven waar ze best wel van af had willen zijn ware het niet dat bepaalde gelovigen al jaren elke (politieke) insteek naar een menswaardig einde saboteren.

Het hoeft dus niet perse met geweld te gaan.
pi_24159220
Ik heb het dus over opleggen op die manier dat andersdenkenden er onder lijden.

Homoseksuele leraren die niet voor de klas kunnen staan, geschiedenislessen die verstoord worden zodra de Holocaust ter sprake komt, vrouwen die vluchten in een BvmL huis, omdat ze niet willen trouwen met die man, niet langer de klappen kunnen en willen ontvangen omdat ze niet gehoorzamen, opiniemakers, politici die gezegd wordt op hun woorden te letten, ze anders namelijk hun leven niet zeker zijn, meisjes die in zwembaden lastig gevallen worden steevast door 1 groep die namelijk meent dat meisjes die er zo bij lopen "erom vragen" , ze lopen er immers bij als een hoer, en een hoer is geen mens.
pi_24159295
Maar waarom alleen maar de negatieve kanten zo enorm benadrukken milagro?
pi_24159447
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:48 schreef SCH het volgende:
Even mijn idee hierover.
Omdat de positieve kanten van de islam amper enige invloed op ons hebben. Ik bedoel, het enige positieve van de islam dat ik ervaren heb is wat lekkere zut tijdens de ramadan en het suikerfeest.
pi_24159575
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:48 schreef SCH het volgende:
het zijn er zoveel.
en het brengt zoveel schade toe, daarom.
pi_24159659
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:02 schreef milagro het volgende:

[..]

het zijn er zoveel.
en het brengt zoveel schade toe, daarom.
Dat is jouw mening, presenteer het aub niet als de feiten.

Er zijn ook erg positieve en neutrale kanten. En het is oerdom om voortdurend de negatieve kanten zo te benadrukken. Daar maak ik me grote zorgen over.

Die schade is relatief trouwens, het is maar welke homoseksuele docent je spreekt - als ik jou moet geloven kan er nauwelijks nog een homo aan een multi c.q. zwarte klas lesgeven en dat is een enorme dramatisering van de werkelijkheid die geen enkel recht doen aan de mensen die het met veel plezier wel doen.

De problemen worden tegenwoordig nogal gedramatiseerd en eenzijdig belicht en er wordt net gedaan alsof alles van 1 kant komt. Wel veilig en gemakkelijk, dat begrijp ik wel - maar zodra je je door dat soort angsten laat regeren, is het einde zoek.
  donderdag 23 december 2004 @ 16:05:30 #282
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24160774
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:55 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Even mijn idee hierover.
Omdat de positieve kanten van de islam amper enige invloed op ons hebben. Ik bedoel, het enige positieve van de islam dat ik ervaren heb is wat lekkere zut tijdens de ramadan en het suikerfeest.
als voorstanders van de geëmancipeerde moslim, waarmee ik aangeef dat ik vind dat de koran idd naar deze tijd herschreven/geïntepreteerd moet worden, zijn er toch nog wel meer voordelen te vinden die voor mij althans wel belangrijk zijn. niet in de mate zoals de dogmatische moslim het brengt, maar ik vind dat de übermaterialistische wijze waarop amerika zich manifesteert en steeds verder doorvoert niet altijd even humaan. verre van dat zelfs. die kritiek deel ik wel met moslims, maar op een wat genuanceerdere manier. ik denk daarbij eerder aan boycots dan aan aanslagen tegen burgers. ik denk daarbij vooral aan de gezondheid van de mens die ten aller tijde vooropgesteld moet worden ten opzichte van het geld. dus niet in termen van jaloezie "kijk hun het beter hebben dan wij".
pi_24160848
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zijn ook erg positieve en neutrale kanten. En het is oerdom om voortdurend de negatieve kanten zo te benadrukken. Daar maak ik me grote zorgen over.

Die schade is relatief trouwens, het is maar welke homoseksuele docent je spreekt - als ik jou moet geloven kan er nauwelijks nog een homo aan een multi c.q. zwarte klas lesgeven en dat is een enorme dramatisering van de werkelijkheid die geen enkel recht doen aan de mensen die het met veel plezier wel doen.

De problemen worden tegenwoordig nogal gedramatiseerd en eenzijdig belicht en er wordt net gedaan alsof alles van 1 kant komt. Wel veilig en gemakkelijk, dat begrijp ik wel - maar zodra je je door dat soort angsten laat regeren, is het einde zoek.
Ik vind dat eeen beetje selectief met principes strooien wat je zegt SCH, over Wilders hoor ik je nooit positief, je benadrukt alleen de (in jouw ogen) negatieve zaken omtrent Wilders.

je zou het ook een vorm van lef kunnen noemen en apprecieren dat hij met zo'n bescheten kapsel door het leven gaat.

Ik zou weleens cijfers willen zien van openlijke homosexuelen die lesgeven aan multi-zwarte klassen die dat met veel plezier en enthousiasme doen. Heerlijk altijd dat je nu dan weer spreekt over het dramatiseren van iets dat in werkelijheid simpelweg klopt, maar zelf dramatiseer je de hele samenleving als Wilders meer dan 1 zetel haalt.

Het is ook maar hoe je het benoemt, door het als angst te benoemen probeer je het ind e mist te verstoppen om langzaam aan er een taboe van te kunnen maken.
Geef aannames eens een keer NIET weer als feiten SCH, daar moet ik je onderhand dagelijks op wijzen, spreek voortaan gewoon met: Ik vind.. ipv het is..
Misstanden dienen altijd belicht te worden, welke consequenties het ook heeft...
Yeah baby Yeah!
pi_24160897
quote:

[..]

Jij doet me steeds precies denken wat "toevallig" Theo van Gogh beschreef:
Het is net als in de jaren voor de tweede wereldoorlog, veel mensen hadden zoiets van:"Ach de Duitsers hebben rare ideeen, het komt wel goed."

Ik zeg niet dat de moslims zo'n raar volk is of iets dergelijks, sterker nog ik ben gewoon bevriend met een paar. Maar ik vind wel dat bepaalde schriften waar feiten in staan die eigenlijk niet door de beugel kunnen met grote zorgvuldigheid behandeld moeten worden.

Datzelfde geldt voor de bijbel en welke andere boeken wel niet meer.
Als er feiten in staan die oproepen tot geweld moet je goed uitkijken, want er zijn altijd een paar gekken die de werkelijke context niet snappen en dus tot geweld overgaan.

En jij stelt dat we min of meer moeten accepteren dat er zowiezo een paar homoseksuele leraren zijn die geintimideerd worden, waar ligt de grens voor jou dan? Of moeten we altijd de put dempen als het kalf al verdronken is?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_24160975
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:11 schreef Elgigante het volgende:

Misstanden dienen altijd belicht te worden, welke consequenties het ook heeft...
Absoluut maar je moet ze ook altijd in context en reeele proporties zien anders doe je de werkelijkheid geweld aan? Dat wil je toch ook niet.

De post van milagro is in mijn ogen een grove veralgemenisering, het opblazen van incidenten, of van zaken die wel vaker voorkomen maar door te doen alsof er nauwelijks nog homo's in de grote steden onderwijs durven te geven of dat de holocaust niet naar voren kan komen op school : dat is gewoonweg niet waar en is daarmee, bewust of onbewust, stemmingmakend.
pi_24161065
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind dat de übermaterialistische wijze waarop amerika zich manifesteert en steeds verder doorvoert niet altijd even humaan. verre van dat zelfs. die kritiek deel ik wel met moslims.
Als de Amerikanen moslims waren, dan hoorde je de rest van de moslims er niet over hoor.

En als de Palestijnen geen moslims waren, zou hun lot derest van de moslims ook niets kunnen schelen.
Sterker nog. Als de Israeliers moslims waren en de Palestijnen niet, waren ze voor de Israeliers geweest.

Bovendien zijn moslims volgelingen van een wrede niets ontziende man. Hij kreeg die koran door.
En in de hadith kan je lezen wat voor een tiran hij was.
Wie volgt er nu nog zo een man?
Willens en wetens.
Want nu kan iedereen in Europa lezen.
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn - Arthur Shopenhauer
pi_24161240
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Absoluut maar je moet ze ook altijd in context en reeele proporties zien anders doe je de werkelijkheid geweld aan? Dat wil je toch ook niet.

De post van milagro is in mijn ogen een grove veralgemenisering, het opblazen van incidenten, of van zaken die wel vaker voorkomen maar door te doen alsof er nauwelijks nog homo's in de grote steden onderwijs durven te geven of dat de holocaust niet naar voren kan komen op school : dat is gewoonweg niet waar en is daarmee, bewust of onbewust, stemmingmakend.
Je moet ze inderdaad op gewicht schatten en de consequenties moeten proportioneel en kunnen divers zijn.

Wel kan er soms een daad gesteld worden als autoriteit om een groter belang te dienen, de consequentie waarop de daad gestoeld is kan dan point blank gezien misschien (te) hard zijn.
Het is inderdaad imo ook zaak het overzicht te bewaren door niet teveel ruchtbaarheid te geven aan incidenten als deze echt op zichzelf staan.
Stemmingmakend is elke vorm van nieuws, het beïnvloedt namelijk (on)bewust wel je mening op een zeker ogenblik over de zaak.
Er is een aantal malen naar voren gekomen dat leraren zich niet prettig voelen als zij een klas moeten voorlichten over alle aspecten van de tweede wereldoorlog als zich in deze klas personen bevinden die geen autoriteit dulden en het bespreekbaar maken van de holocaust als een aanval zien.
Ook is naar voren gekomen dat leraren op christelijke en Islamitische scholen niet meer openlijk over hun homoseksualiteit durven spreken, omdat ze anders het gezag verliezen of erger.

Hoeveel mensen het betreft weet ik niet, niet iedereen komt er namelijk openlijk voor uit dat zij zich kunnen vinden in het door mij geschetste en gedegen onderzoek is er volgens mij ook nog niet naar gedaan.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 december 2004 @ 16:36:12 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24161269
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:23 schreef PantaRei het volgende:

[..]

Als de Amerikanen moslims waren, dan hoorde je de rest van de moslims er niet over hoor.

En als de Palestijnen geen moslims waren, zou hun lot derest van de moslims ook niets kunnen schelen.
Sterker nog. Als de Israeliers moslims waren en de Palestijnen niet, waren ze voor de Israeliers geweest.

Bovendien zijn moslims volgelingen van een wrede niets ontziende man. Hij kreeg die koran door.
En in de hadith kan je lezen wat voor een tiran hij was.
Wie volgt er nu nog zo een man?
Willens en wetens.
Want nu kan iedereen in Europa lezen.
misschien moet je dan wat minder in de "ja maar als..." sfeer denken. ik had het over een seculier feit.
pi_24161369
quote:

[..]

Diep onder de mestvaalt van het geloofsuitschot verborgen flonkeren soms de mooiste pareltjes!...
quote:
Het zal ongetwijfeld waar zijn dat ook een groot aantal homoseksuele leerkrachten, nog steeds graag lesgeeft ook op zwarte scholen. Maar dat is volgens mij niet geheel hetgeen milagro aansnijdt. Het gaat om de ‘moreel-religieuze’ code die door veel zwarte scholen – maar ook nog steeds door sommige orthodox-christelijke en joodse scholen – gehanteerd en gepraktiseerd wordt, en waarmee homoseksualiteit nog steeds wordt veroordeeld als een tegennatuurlijke en geperverteerde geaardheid.
quote:
Er was een tijd, nog voor dat het islamisme om zich heen had gegrepen, dat je zaken ook van verschillende kanten kon belichten, zonder meteen als een afvallige, zondige christenhond te worden gekapitteld. Door de deels achterlijke en over de gehele linie tamelijke starre en hardvochtige islamcultuur, werd ook het emancipatieproces en het publieke debat daarover eenzijdig beïnvloed (lees: politiek correct geamputeerd.)

In nog geen 10 jaar tijd is het seculiere, tolerante klimaat van wederzijds begrip en hechte sociale cohesie onder invloed van de islamitische moraal en zedelijkheidsleer ingrijpend aangetast en gecorrumpeerd.

Het openbaar debat heeft sindsdien ook niet zoveel meer met een open dialoog te maken, maar meer met een 'subcultuurgebonden' monoloog waarin een onevenredig zwaar belang wordt gehecht aan de slachtofferrol van de etnische minderheidsgroepen.

Alsof zich een soort van "kollektive Schuldbesessenheit" van het (s)linkse geweten heeft meester gemaakt, dat uit een gebrek aan (of juist ter versterking van) de eigen "Geschichts- und Vergangenheitsbewältigung", zich dan maar opwerpt als tirannieke gewetensinquisiteur over de secularisten en vrijgeesten onder ons.

Dus niet lieden als Van Thijn, Dijkstal, Van Dam, Donner, Rosenmüler, etc. etc. etc ...

Een (geloofs)gemeenschap (lees: het multiculturalisme) waar steeds minder plaats is voor anders- of niet-gelovigen... Waarin het traditionele rollenpatroon tussen man en vrouw weer met alle gevolgen van dien wordt gepropageerd. Waar vrouwen, homo's en andere minderheidsgroepen weer onbezwaard kunnen worden veroordeeld en gedegradeerd tot tweederangs burgers.

Soms moet je om de onredelijkheid van andermans argumenten aan te kunnen tonen, met zwaar geschut te werk gaan, en aldus alles wat ook maar riekt naar en maar enigszins de muffe geest ademt van een religieus/morele doctrine onverbiddelijk amoveren.

Mensen als H. Ali en A. Ellian hebben dat dondersgoed begrepen. Het is alleen jammer dat zo weinig geëmancipeerde en anderszins vrijgevochten Nederlanders daar geen boodschap aan hebben. Kennelijk is de dwangmatigheid van hun multiculturele utopie te overweldigend om zich daaruit ook nog te kunnen bevrijden...; is men als het ware moegestreden en laat men het nog net zo lief allemaal over zich heenkomen…?[quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 23-12-2004 16:49:16 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24161950
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien moet je dan wat minder in de "ja maar als..." sfeer denken. ik had het over een seculier feit.
Niets "ja maar als". Het is gewoon een feit.

Geloof jij nu zelf dat als bijv. de palestijnen geen moslims waren dat het de moslims ook maar iets kon schelen wat er met hun gebeurde?
Dûh!
  donderdag 23 december 2004 @ 17:12:09 #291
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24161988
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:10 schreef PantaRei het volgende:

[..]

Niets "ja maar als". Het is gewoon een feit.

Geloof jij nu zelf dat als bijv. de palestijnen geen moslims waren dat het de moslims ook maar iets kon schelen wat er met hun gebeurde?
Dûh!
nu doe je het weer!!!
pi_24163585
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:13 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Jij doet me steeds precies denken wat "toevallig" Theo van Gogh beschreef:
Het is net als in de jaren voor de tweede wereldoorlog, veel mensen hadden zoiets van:"Ach de Duitsers hebben rare ideeen, het komt wel goed."
Je vindt het echt vergelijkbaar?
quote:
Ik zeg niet dat de moslims zo'n raar volk is of iets dergelijks, sterker nog ik ben gewoon bevriend met een paar. Maar ik vind wel dat bepaalde schriften waar feiten in staan die eigenlijk niet door de beugel kunnen met grote zorgvuldigheid behandeld moeten worden.
Ja, dat vind ik ook en dat vinden veel moslims gelukkig ook. Idem voor de bijbel inderdaad
quote:
En jij stelt dat we min of meer moeten accepteren dat er zowiezo een paar homoseksuele leraren zijn die geintimideerd worden, waar ligt de grens voor jou dan? Of moeten we altijd de put dempen als het kalf al verdronken is?
Nee hoor - we moeten dat helemaal niet accepteren. Homoseksualiteit is volstrekt normaal en wie dat niet vindt die went er maar aan. Maar we moeten niet doen alsof iedere homoseksuele leraar wordt weggepest. Wel is er een groter probleem op dat vlak dan tien jaar geleden en daar moet je niet geheimzinnig over doen en werk van maken.
pi_24163703
quote:
Op donderdag 23 december 2004 18:43 schreef SCH het volgende:

Wel is er een groter probleem op dat vlak dan tien jaar geleden en daar moet je niet geheimzinnig over doen en werk van maken.
quote:
Lucida schreef: ... In nog geen 10 jaar tijd is het seculiere, tolerante klimaat van wederzijds begrip en hechte sociale cohesie mede onder invloed van de islamitische moraal en zedelijkheidsleer ingrijpend aangetast en gecorrumpeerd.

Het openbaar debat heeft sindsdien ook niet zoveel meer met een open dialoog te maken, maar meer met een 'subcultuurgebonden' monoloog waarin een onevenredig zwaar belang wordt gehecht aan de slachtofferrol van de etnische minderheidsgroepen.

Een (geloofs)gemeenschap (lees: het multiculturalisme) waar steeds minder plaats is voor anders- of niet-gelovigen... Waarin het traditionele rollenpatroon tussen man en vrouw weer met alle gevolgen van dien wordt gepropageerd. Waar vrouwen, homo's en andere minderheidsgroepen weer onbezwaard kunnen worden veroordeeld en gedegradeerd tot tweederangs burgers.

Soms moet je om de onredelijkheid van andermans argumenten aan te kunnen tonen, met zwaar geschut te werk gaan, en aldus alles wat ook maar riekt naar en maar enigszins de muffe geest ademt van een religieus/morele doctrine onverbiddelijk amoveren.

Mensen als H. Ali en A. Ellian hebben dat dondersgoed begrepen. Het is alleen jammer dat zo weinig geëmancipeerde en anderszins vrijgevochten Nederlanders daar geen boodschap aan hebben. Kennelijk is de dwangmatigheid van hun multiculturele utopie te overweldigend om zich daaruit ook nog te kunnen bevrijden...; is men als het ware moegestreden en laat men het nog net zo lief allemaal over zich heenkomen…?
Hoe zou jij het aanpakken?...
het is zoals het is
non-conforming link
  donderdag 23 december 2004 @ 19:00:37 #294
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24163890
quote:
Op donderdag 23 december 2004 18:50 schreef lucida het volgende:

[..]

[..]

Hoe zou jij het aanpakken?...
dialogisch...eigenlijk heel logisch . ik ben voorts van mening dat meneer uit hogenveen toch niet helemaal doorheeft wat er zich hier op scholen afspeelt (ook niet wat betreft het beleid van cohen, maar daar is dit topic niet voor).
zodra sommige hyenas (niet allemaal natuurlijk, want er zitten ook goeden bij) homoseksualiteit proeven is het voor de desbetreffende leraar op desbetreffende scholen echt volledig afgelopen. vanuit hooghollandsche dorpjes is het makkelijk lullen hoe het in de randstad eraan toegaat. ik zou tegen sch zeggen, maak eens een keer een reportage om als openlijk homoseksuele leraar undercover op een hoofdzakelijk islamitische school in amsterdam te komen werken. het niveau ligt heel laag, dus hoeft sch niet bang te zijn door de mand te vallen. kijken hoe hij er dan over denkt.
pi_24163970
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nu doe je het weer!!!
Proof me wrong!
  donderdag 23 december 2004 @ 19:08:41 #296
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24164035
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:05 schreef PantaRei het volgende:

[..]

Proof me wrong!
lol, no need for that.
pi_24164101
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou tegen sch zeggen, maak eens een keer een reportage om als openlijk homoseksuele leraar undercover op een hoofdzakelijk islamitische school in amsterdam te komen werken. het niveau ligt heel laag, dus hoeft sch niet bang te zijn door de mand te vallen. kijken hoe hij er dan over denkt.
op islamitische scholen werken geen homoseksuele leraren - net als op gereformeerde scholen.

Wat is trouwens een openlijk homoseksuele leraar die undercover werkt?

Ik kan je het boekje Mijn meester is een homo van Peter van Maaren aanbevelen.
http://www.swpbook.com/504
  donderdag 23 december 2004 @ 19:16:21 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24164192
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

op islamitische scholen werken geen homoseksuele leraren - net als op gereformeerde scholen.

daarom zei ik ook 'hoofdzakelijk'. jij bent toch journalist? dan ben je undercover als je openlijk homoseksueel op die school je beste opdracht tot nu toe doet.
pi_24164292
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hetgeen niet wegneemt dat de suggestie van zoalshetis, om ook eens buiten de provincie je licht op te steken, wel meteen de gedateerdheid en plaatsgebondenheid van dat boekje zal aantonen. Een andere reden waarom we van het bijzonder onderwijs af moeten is vanwege de grondwettelijke legitimatie thans, om op bijzondere scholen geen homoseksuele leerkrachten aan te hoeven nemen.
Jammer blijft trouwens dat jij niet een keer inhoudelijk op een van mijn posts bent ingegaan. Ik zal dat maar als een stijlzwijgende instemming beschouwen...

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 23-12-2004 19:27:17 ]
het is zoals het is
non-conforming link
  donderdag 23 december 2004 @ 19:25:01 #300
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24164364
het verschil met een christelijk gereformeerde school en een school waar hoofdzakelijk islamieten (wat een woord trouwens in deze context) zitten is dat de eerste vooral commentaar krijgt van de ouders en de tweede vooral van de leerlingen. ik zie een indoctrinatieverschilletje. nu aan onze hoogbegaafde journalist om dit eens tot op de draad uit te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')