Ik heb het er over dat je wel begrip kan opbrengen voor iemand bij wie een van de ergste dingen in het leven gebeurt, namelijk hun kind dat vermoord wordt. En vervolgens ook mensen op TV horen zeggen dat hun zoon er zelf om gevraagd had - en vervolgens de minister president de mensen zien troosten die dat soort dingen zeggen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja - prima hoor. Blijkbaar heb je dan geen enkele verantwoordelijkheid meer en mag je nergens meer op aangesproken worden en sta je boven alle kritiek. Prima, hoeven we het er verder niet meer over te hebben.
Dat fragment blijft fier overeind en mijn mening daarover ook. De reactie over "wel op het suikerfeest" en niet met Lieuwe vind ik onwaardi.quote:Op dinsdag 21 december 2004 08:52 schreef milagro het volgende:
Hé weer een lege post, vreemd.
Het zou SCH ook sieren als hij eens terugkwam op zijn eerste reactie tav de ouders.
SCH ziet een fragment en heeft meteen al zijn mening klaar.
quote:In de kontext vh gehele interview blijkt echter dat een en ander flink genuanceerd wordt.
Het zou een zichzelf journalist noemend persoon sieren toe te geven wat voorbarig geweest te zijn met zijn uitlatingen als akelig en kinderachtig en dat het netter en professioneler was geweest het hele interview af te wachten, alvoren met zijn oordeel klaar te staan.
Ik vind die reactie heel begrijpelijk.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat fragment blijft fier overeind en mijn mening daarover ook. De reactie over "wel op het suikerfeest" en niet met Lieuwe vind ik onwaardi.
Natuurlijk is het perspectief van die ouders heel anders: het is afschuwelijk wat ze doormaken en nog door gaan maken, met hun andere kinderen en hun kleinzoon. Ik snap de woede en de andere emoties en begrijp dat ze ervoor kiezen om hun verhaal een keer te doen. Al is het in mijn beleving nog wat snel maar dat is hun keuze. Ik heb dan ook helemaal geen commentaar op hun woede en op de manier waarop ze er tegen aan kijken.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:42 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik heb het er over dat je wel begrip kan opbrengen voor iemand bij wie een van de ergste dingen in het leven gebeurt, namelijk hun kind dat vermoord wordt. En vervolgens ook mensen op TV horen zeggen dat hun zoon er zelf om gevraagd had - en vervolgens de minister president de mensen zien troosten die dat soort dingen zeggen.
Verwacht je van die mensen dat ze zeggen "is niet errug hoor, zand er over, vergeven en vergeten"?
Als ouders van een vermoord kind heb je net een iets ander perspectief denk ik toch zo, en hoef je niet te verwachten dat ze alles van alle kanten bekijken en er maar een beetje "redelijk" over gaan doen. Er is namelijk NIETS redelijks aan een dergelijke moord op je kind ...
Het getuigd van bijzonder weinig inlevingsgevoel om mensen van wie de zoon vermoord is zo relatief kort na die moord tegen je eigen persoonlijke redelijksheidsmeetlat te zetten.
Dan is het hek van de dam....quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik vind die reactie heel begrijpelijk.
Als een moslim vermoord wordt en Balkje vervolgens een beetje arme kinderen die toevallig een Londale trui hebben zitten te troosten die nu met de nek worden aangekeken, kan ik me voorstelen dat de ouders van die moslim ook dat niet kosher vinden ...
niet van 1 dam, van alle dammen in Nederland.quote:
Misschien moet je wat minder in partijen gaan denken.quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:32 schreef milagro het volgende:
[..]
niet van 1 dam, van alle dammen in Nederland.
opvallend ook dat je nu niets meer hoort over die aanslagen, de daders en zo.
er zijn er toch enkelen opgepakt, een paar bleken moslimplagen te zijn die hoopten de lonsdale griezels in een kwaad daglicht te zetten en die uit Uden bleken deel uit te maken van De Harde Kern Uden, een gemengd kutpubers bedrijf![]()
Het gaat niet alleen om het verdriet van de ouders en de zoon, maar ook om de angst en woede van Amsterdammers in het bijzonder en heel Nederland in het algemeen.
Als je de boel bij elkaar wilt houden, moet je je aandacht gelijk verdelen, juist in situaties als deze.
Toon je openlijke medeleven door jouw aanwezigheid aan alle betrokkenen, niet alleen aan 1 'partij'.
Je ziet dat steeds, de Marokkaan Driss wordt doodgeschoten na met een mes op een agent te zijn afgelopen en wat doet Cohen, die gaat bij de ouders van Driss langs eerst.
Dan kan het wel, blijkbaar.
Dan hoor je niemand dat het NIET de taak vd politiek is om bij ieder slachtoffer langste gaan
Geen probleem, je bent immers hard bezig het te veranderen van een academisch iets tot iets in de praktijk.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo lang deze spreekwoordelijk is is het voor mij vlees noch vis
Gelukkig ben je voor de rest bescheidenquote:Ik vind mezelf uiteraard geweldig, en alle andere Moslims ook.
Nope, al je protserige gelul ten spijt, is inhoudelijk lezen niet aan je besteed.quote:Maar ik zie al dat je de Fok!kers probeert te overtuigen dat ik een soort van mohammed B. ben. Gelukkig zal je dat niet lukken, daar kennen ze mij hier op Fok! veels te goed voor
Je bedoeld als je weer iets ranzigs aan het vergoeilijken bent, en dan ineens komt met een non-argument als "Moet van me sprookjesboekquote:Hmmm. Een salonfundi ? Ik vind s@lonfundi wel kewler ! Noem me maar zo. Voor de rest negeer ik de term volledig en heeft geen enkele waarde voor me, hoe vaak je het ook roept
Dat jullie terrorisme hebben geperfectioneerd, zoals de Italianen dat deden met spaghetti, dat weet ik jaquote:Moet ik dit als een bedreiging zien ? "Als de bom barst" ? Je weet dat wij Moslims beter zijn in bommen
Nee, kortzichtig omschrijft het beter.quote:En dan ben ik nog mild ook
Dat mag je vinden, maar wat je ook kan bedenken is dat je als je boos/teleurgesteld/verdrietig bent -zoals te verwachten bij de ouders van wie de zoon vermoord is- je je in je bewoordingen wat minder inhoudt dan alsje er neutraler en minder betrokken bij bent. Persoonlijk vond ik het optreden van Balk ook niet overtuigend (maar dat kan ook het gevolg zijn van mijn enorme aversie tegen dat persoon waardoor ik het lastiger vind zijn optreden waar dan ook geheel objectief te beoordelen; als ik Balk op TV zie wordt ik misselijk en heb de neiging tegen de TV te gaan schelden - ik houd me overigens echter meestal inquote:Op dinsdag 21 december 2004 09:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Natuurlijk is het perspectief van die ouders heel anders: het is afschuwelijk wat ze doormaken en nog door gaan maken, met hun andere kinderen en hun kleinzoon. Ik snap de woede en de andere emoties en begrijp dat ze ervoor kiezen om hun verhaal een keer te doen. Al is het in mijn beleving nog wat snel maar dat is hun keuze. Ik heb dan ook helemaal geen commentaar op hun woede en op de manier waarop ze er tegen aan kijken.
Het enige dat ik zeg is dat ik hun kritiek op Balkenende en de manier waarop zij dat verwoorden niet netjes vindt. Waarom mag dat niet en waarom getuigt dat van weinig inlevingsvermogen?
Oh zeker, en vergeleken met de broers Fortuyn zijn ze een wonder van beschaafdheid. Ik heb er zo mijn bedenkingen over of je deze mensen wel nu al op deze manier moet interviewen maar dat terzijde. Van mij hoeven ze helemaal niet redelijk te zijn maar als ze ervoor kiezen om in zo'n serieuze setting over anderen te praten en oordelen te vellen, dan vind ik dat ze daar op bekritiseerd mogen worden.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:47 schreef Doc het volgende:
Dat mag je vinden, maar wat je ook kan bedenken is dat je als je boos/teleurgesteld/verdrietig bent -zoals te verwachten bij de ouders van wie de zoon vermoord is- je je in je bewoordingen wat minder inhoudt dan alsje er neutraler en minder betrokken bij bent.
Ik deel je oprispingen maar vind persoonlijk dat Balk wel eens slechter heeft opgetreden. Maar dat terzijde: ik vind de passage over het wel bezoeken van het suikerfeest en het niet bezoeken van Lieuwe gewoon stuitend. Dat is een manier van redeneren die je nu veel aantreft en dat is gezellig voor aan de borreltafel en dan hoor je mij er niet over, wel als ze het in NOVA zeggen.quote:Persoonlijk vond ik het optreden van Balk ook niet overtuigend (maar dat kan ook het gevolg zijn van mijn enorme aversie tegen dat persoon waardoor ik het lastiger vind zijn optreden waar dan ook geheel objectief te beoordelen; als ik Balk op TV zie wordt ik misselijk en heb de neiging tegen de TV te gaan schelden - ik houd me overigens echter meestal in)
Het grote verschil is dat als een min of meer willekeurige iemand vermoord wordt daar niet automatisch de zenders hun uitzendingen gaan aanpassen, dat er geen landelijke maatschappelijke onrust ontstaat, en de symboolwerking van een dergelijke dood niet zo groot is als in dit geval. Kortom: de impact in NL als geheel zal minder groot zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:57 schreef Taurus het volgende:
Ik vind 't echt onzin, dat gezeur van die familie van Van Gogh, belachelijk. "De koningin liet haar deelneming weten, dat vonden we heel correct"![]()
Met alle respect: Het was Theo van Gogh maar..Dat klinkt lullig, maar als iemand uit mijn kennissenkring overlijdt, of ik zelf, dan gaat de koningin toch ook niet haar oprechte deelneming laten weten? "Ja maar Theo is vermoord om blablabla redenen", wekelijks worden er hier mensen vermoord in Nederland om minder dus dat is geen excuus. Dus dat was naar mijn mening niet 'correct van de koningin' maar overdreven beleefd.
Theo werkte niet samen met de koningin of met Balk, dus 't boeit niet of ie niks heeft laten horen.
Dat is eerder een journalistieke vraag, of je moet interviewen, maar als je als ouders zo geïnterviewd wordt vind ik dat je best je mening over personen mag geven en hoe je hun gedragingen hebt ervaren. Het is het persoonlijk oordeel, het is hoe bij hen bepaald gedrag is overgekomen. Dan hoef je -mits je niet te gruwlijk uit de bocht vliegt en dat was hier zeker niet het geval- niet te denken hoe zielig het misschien wel niet is voor Balk om dit te horen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zeker, en vergeleken met de broers Fortuyn zijn ze een wonder van beschaafdheid. Ik heb er zo mijn bedenkingen over of je deze mensen wel nu al op deze manier moet interviewen maar dat terzijde. Van mij hoeven ze helemaal niet redelijk te zijn maar als ze ervoor kiezen om in zo'n serieuze setting over anderen te praten en oordelen te vellen, dan vind ik dat ze daar op bekritiseerd mogen worden.
Zie mijn opmerking hierover in de post hierboven: als je besluit de indirecte slachtoffers (onschuldige moslims) persoonlijk een hart onder de riem te steken, dan vind ik het niet meer dan redelijk dat je dat ook persoonlijk doet bij de directe slachtoffers.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:43 schreef SCH het volgende:
Ik deel je oprispingen maar vind persoonlijk dat Balk wel eens slechter heeft opgetreden. Maar dat terzijde: ik vind de passage over het wel bezoeken van het suikerfeest en het niet bezoeken van Lieuwe gewoon stuitend. Dat is een manier van redeneren die je nu veel aantreft en dat is gezellig voor aan de borreltafel en dan hoor je mij er niet over, wel als ze het in NOVA zeggen.
Ik vond het toch echt wel uit de bocht vliegen, die vergelijking tussen moslims en de kleinzoon en ik vind het niet zielig voor Balk. Ik heb er gewoon commentaar op en ik vind dat dat mag. Net zoals zij het mogen zeggen, mag ik het kinderachtig vinden. Ook al hebben ze hun zoon verloren.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:38 schreef Doc het volgende:
Dat is eerder een journalistieke vraag, of je moet interviewen, maar als je als ouders zo geïnterviewd wordt vind ik dat je best je mening over personen mag geven en hoe je hun gedragingen hebt ervaren. Het is het persoonlijk oordeel, het is hoe bij hen bepaald gedrag is overgekomen. Dan hoef je -mits je niet te gruwlijk uit de bocht vliegt en dat was hier zeker niet het geval- niet te denken hoe zielig het misschien wel niet is voor Balk om dit te horen.
Ik zie die zaken helemaal los van elkaar en snap die vergelijking niet zo heel erg goed. Hij heef de ouders een brief geschreven vanwege hun leed. Daar kunnen ze kritiek op hebben en zeggen dat hij het anders had moeten doen.quote:Zie mijn opmerking hierover in de post hierboven: als je besluit de indirecte slachtoffers (onschuldige moslims) persoonlijk een hart onder de riem te steken, dan vind ik het niet meer dan redelijk dat je dat ook persoonlijk doet bij de directe slachtoffers.
Nogmaals: bij een moord van een moslim door een "Londaler" en Balkje persoonlijk onschuldige Lonsdale dragende jongeren op een gabberfeest een hart onder de riem gaat steken en niet de ouders/kinderen van de vermoorde persoon dan komt dat ook raar over ...
Persoonlijk vind ik dat niet kinderachtig. Ik denk dat een dergelijk gevoel niet kinderachtig is maar juist heel menselijk.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vond het toch echt wel uit de bocht vliegen, die vergelijking tussen moslims en de kleinzoon en ik vind het niet zielig voor Balk. Ik heb er gewoon commentaar op en ik vind dat dat mag. Net zoals zij het mogen zeggen, mag ik het kinderachtig vinden. Ook al hebben ze hun zoon verloren.
[..]
Ik zie die zaken helemaal los van elkaar en snap die vergelijking niet zo heel erg goed. Hij heef de ouders een brief geschreven vanwege hun leed. Daar kunnen ze kritiek op hebben en zeggen dat hij het anders had moeten doen.
Maar om het te gaan vergelijken met anderen: hullie wel en wij niet, dat vind ik kinderachtig en bovendien ook ongepast in de huidige situatie.
Dat hoeft niet, maar Aboutaleb is wethouder van de PvdA en heeft dus een grotere kans op een dubbele agenda.quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:14 schreef gimme.shelter het volgende:
Vanavond op AT5 (plaatselijke Amsterdamse zender) heeft wethouder Aboutaleb gezegd dat hij zich erg in de steek gelaten heeft gevoeld door het kabinet uit Den Haag. Ze waren overal behalve in de Amsterdamse Linnaeusstraat, waar het toch gebeurd is!
De ouders van Van Gogh zijn dus niet de enigen die vinden dat de aandacht wat scheef verdeeld was! Onze wethouder ook..., maar goed dat zal ook wel een domme huilie zijn of zo...
Ben ik 't niet mee eens. De impact ontstond omdat het een Marokkaan was die hem vermoordde, niet omdat het Theo van Gogh was of omdat het zo lullig was voor z'n familiequote:Op dinsdag 21 december 2004 16:29 schreef Doc het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat als een min of meer willekeurige iemand vermoord wordt daar niet automatisch de zenders hun uitzendingen gaan aanpassen, dat er geen landelijke maatschappelijke onrust ontstaat, en de symboolwerking van een dergelijke dood niet zo groot is als in dit geval. Kortom: de impact in NL als geheel zal minder groot zijn.
Als Balk het oportuun acht om te laten zien hoe naar het voor de groepering is die nu als geheel aangekeken wordt op een dergelijke moord is het niet meer dan redelijk te verwachten dat-ie een dergelijk gebaar van steun ook eerder of minstens even duidelijk toont naar de directe slachtoffers van een dergelijke moord, namelijk de naaste familie.
Kortom je vindt het niet het geschikte moment waarop de ouders met hun kant van het verhaal naar buiten zijn getreden, en bovendien acht je de manier waarop ze dat vervolgens hebben gedaan - via de media - niet netjes...quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Natuurlijk is het perspectief van die ouders heel anders: het is afschuwelijk wat ze doormaken en nog door gaan maken, met hun andere kinderen en hun kleinzoon. Ik snap de woede en de andere emoties en begrijp dat ze ervoor kiezen om hun verhaal een keer te doen. Al is het in mijn beleving nog wat snel maar dat is hun keuze. Ik heb dan ook helemaal geen commentaar op hun woede en op de manier waarop ze er tegen aan kijken.
Het enige dat ik zeg is dat ik hun kritiek op Balkenende en de manier waarop zij dat verwoorden niet netjes vindt. Waarom mag dat niet en waarom getuigt dat van weinig inlevingsvermogen?
Jouw tijd om zielig te doen over Mohammed B. komt heus nog wel en mogelijk zelfs levenslang!...quote:Op maandag 20 december 2004 23:10 schreef Meh7 het volgende:
ze deden niets anders dan zielig doen over hun kleinkind :/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |