quote:Op woensdag 8 december 2004 00:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Nergens voor nodig, jij vraagt of in in BVML huizen heb gekeken, ik zeg van niet en geef aan dat jij dat ook niet hebt gedaan gezien die niet zomaar toegankelijk zijn.
[..]
Die link heb ik gemist, kun je die nog eens plaatsen svp?
(en daaruit blijkt dat 60-80% van de vrouwen in BVML-huizen moslima's zijn?)
Een reactie op de door mij geplaatste link inzake onderzoeken van huiselijk geweld (bij autochtonen en alochtonen) door het Ministerie van Justitie zou ook welkom zijn.
quote:
let op de eerste link (de afbeelding) die geeft aan opvangcentra & blijf van mijn lijf huizen. het bericht van evert geeft ENKEL en alleen de blijf van mijn lijf huizen (oudere cijfers) en in de text staat dat het inmiddels 6 op de 10 marokkaan isdaarnaast zijn andere uit islamitische landen ook OVER vertegenwoordigd. zie volgende quotequote:Op vrijdag 3 december 2004 00:07 schreef evert het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/nl/publ(...)atiemonitor-2002.pdf
genummerd pagina 211, in pdf pagina 219
In 2002 waren 6 op de 10 vrouwen van allochtone afkomst, daarbinnen vooral marokkaanse vrouwen.
Kortom, in plaats van af te geven op Ayaan is het wellicht handiger om binnen eigen kring eens schoon schip te maken.
en lees vooral het stukje in dat plaatje (gescand artikel) waarin letterlijk staat:quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:53 schreef evert het volgende:
[..]
ja, je bent blind.
letterlijke kopie:
In de instellingen voor vrouwenopvang verblijven relatief veel cliënten van allochtone
herkomst: ongeveer zes van de tien. Marokkaanse vrouwen vormen de grootste categorie
onder hen, dit was in eerdere jaren ook steeds de grootste groep.
quote:wat nog opgemerkt moet worden is dat deze cijfers enigzins geflatteerd zijn uit onderzoek is gebleken dat nederlandse vrouwen sneller aangifte doen dan islamitische vrouwen, het is dus aannemelijk dat het werkelijke aantal gevallen van huiselijk geweld bij de moslims hoger ligt
ik in ieder geval ontken ook niet dat het niet vreselijk is en dat er heus wel iets gedaan moet worden, ik zou alleen niet kiezen voor de AHA manierquote:Op woensdag 8 december 2004 01:15 schreef GewoneMan het volgende:
het zou mij dus niet verbazen als de werkelijkheid nog een stuk ernstiger is dan nu al geschetst wordt en die zijn IMHO al VRESELIJK!
waar zou jij voor kiezen?quote:Op woensdag 8 december 2004 01:35 schreef Re het volgende:
[..]
ik in ieder geval ontken ook niet dat het niet vreselijk is en dat er heus wel iets gedaan moet worden, ik zou alleen niet kiezen voor de AHA manier
IK ZEG NERGENS MOSLIMA'Squote:Op woensdag 8 december 2004 00:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Die link heb ik gemist, kun je die nog eens plaatsen svp?
(en daaruit blijkt dat 60-80% van de vrouwen in BVML-huizen moslima's zijn?)
Ik heb het zojuist bekeken, en dat is niet wat er staat, kijk zelf eens op pagina 219 tabel 8.13 (de tabel mbt de Blijf van mijn lijf huizen: http://www.cbs.nl/nl/publ(...)iemonitor-2002.pdf), daarin staan de percentages, en daar staat dat 15% van de vrouwen aldaar vrouwen van Marokkaanse komaf betreft.quote:Op woensdag 8 december 2004 01:10 schreef GewoneMan het volgende:
[quote]Op vrijdag 3 december 2004 00:07 schreef evert het volgende:
http://www.cbs.nl/nl/publ(...)atiemonitor-2002.pdf
genummerd pagina 211, in pdf pagina 219
In 2002 waren 6 op de 10 vrouwen van allochtone afkomst, daarbinnen vooral marokkaanse vrouwen.
Zou je mij, for the sake of argument, willen uitleggen waarom niet?quote:Op woensdag 8 december 2004 01:35 schreef Re het volgende:
[..]
ik in ieder geval ontken ook niet dat het niet vreselijk is en dat er heus wel iets gedaan moet worden, ik zou alleen niet kiezen voor de AHA manier
een confronterende maar niet provocerende weg, droog de juiste feiten belichten zonder poespas, het niet specifiek een "moslim" probleem maken. Vrouwen worden overal in de wereld mishandeld.quote:
een boek of filmscript kun je op je onderduikadres schrijven en daar loop je minder gevaar dan in de openbaarheid in de tweede kamer.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:08 schreef MrBig het volgende:
[..]
Iemand die aangeeft dat ze wel klaar is om aan het werk te gaan (film, boek), waarbij haar veiligheid meer ter discussie staat dan als zij in de kamer zou verschijnen kan in mijn ogen geen veiligheidsargumenten opvoeren als reden voor haar afwezigheid in kamer.
omdat het niet werkt en dus je doel niet bereiktquote:Op woensdag 8 december 2004 01:42 schreef MarcellusW het volgende:
[..]
Zou je mij, for the sake of argument, willen uitleggen waarom niet?
dat zeg ik ook niet. je leest mijn posting in het andere topic niet....quote:Op woensdag 8 december 2004 01:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Ik heb het zojuist bekeken, en dat is niet wat er staat, kijk zelf eens op pagina 219 tabel 8.13 (de tabel mbt de Blijf van mijn lijf huizen: http://www.cbs.nl/nl/publ(...)iemonitor-2002.pdf), daarin staan de percentages, en daar staat dat 15% van de vrouwen aldaar vrouwen van Marokkaanse komaf betreft.
60% van de vrouwen in BVML huizen vooral Marrokkaans is larie.
helaas blijkt het vaak zo te zijn dat vrouwenonderdrukking/mishandeling door groepsschaamte niet gemeld wordt. zolang er geen emancipatiegolf is zal er ook veel minder bekend zijn over de taferelen die binnenshuis afspelen. schaamte is voor sommige groepen nog steeds sterker dan een fijn leven. denk juist dat het goed is dat iemand uít het vervuilde nest zijn/haar mond opendoet en juist de confronterende manier gebruikt. zoals aha dus. ik vind dat ze niet zozeer provoceert, maar eerder een confronterende keiharde klap in het gezicht van de moslimgemeenschap uitdeelt. wellicht iets te hard voor sommigen, maar ik denk weldegelijk dat deze aanpak op de lange termijn vruchten zal afwerpen.quote:Op woensdag 8 december 2004 01:42 schreef Re het volgende:
[..]
een confronterende maar niet provocerende weg, droog de juiste feiten belichten zonder poespas, het niet specifiek een "moslim" probleem maken. Vrouwen worden overal in de wereld mishandeld.
dat mag je denken maar het is ook ontkennen dat deze groep misschien op een andere manier beter te benaderen is en dat ga je al uitsluiten omdat je er zo van overtuigd bent dat deze manier de enige juiste manier isquote:Op woensdag 8 december 2004 01:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
helaas blijkt het vaak zo te zijn dat vrouwenonderdrukking/mishandeling door groepsschaamte niet gemeld wordt. zolang er geen emancipatiegolf is zal er ook veel minder bekend zijn over de taferelen die binnenshuis afspelen. schaamte is voor sommige groepen nog steeds sterker dan een fijn leven. denk juist dat het goed is dat iemand uít het vervuilde nest zijn/haar mond opendoet en juist de confronterende manier gebruikt. zoals aha dus. ik vind dat ze niet zozeer provoceert, maar eerder een confronterende keiharde klap in het gezicht van de moslimgemeenschap uitdeelt. wellicht iets te hard voor sommigen, maar ik denk weldegelijk dat deze aanpak op de lange termijn vruchten zal afwerpen.
de enige juiste zul je mij niet horen zeggen. wat je me wel hoort zeggen is dat zachte heelmeesters stinkende wonden kunnen maken.quote:Op woensdag 8 december 2004 01:54 schreef Re het volgende:
[..]
dat mag je denken maar het is ook ontkennen dat deze groep misschien op een andere manier beter te benaderen is en dat ga je al uitsluiten omdat je er zo van overtuigd bent dat deze manier de enige juiste manier is
Hierbij het CBS overzicht.quote:CBS publicaties http://www.cbs.nl/nl/publ(...)atiemonitor-2002.pdf (pagina 219, tabel 8.13)
Blijf van mijn Lijf huizen, herkomst van opgenomen cliënten:
autochtoon 38,6
Suriname 7,1
Marokko 15
Turkije 10
Antillen/Aruba 3
Indonesié 1
overige allochtoon (doelgroep b) 17,7
overig allochtoon (niet doelgr. b) 6,2
onbekend 0,8
nee de gegevens kloppen niet door angst of schaamte.quote:Op woensdag 8 december 2004 01:58 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Hierbij het CBS overzicht.
Uit onderzoek van het ministerie van justitie bleek dat huiselijk geweld onder autochtonen (2 op 5) vaker voorkomt dan bij allochtonen (1 op 4), zie links op pagina 2 van dit topic.
De bewering 60/80% van de vrouwen in BMVL huizen zijn moslima's is dus een aperte leugen.
Voor de zoveelste keer: (Verdomme, kun je niet lezen?): ik heb het over 60% AUTOCHTONE VROUWEN in 2002 gehad in al mijn postings. Nergens over MOSLIMA'S!quote:Op woensdag 8 december 2004 01:58 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
De bewering 60/80% van de vrouwen in BMVL huizen zijn moslima's is dus een aperte leugen.
Ik zeg niet dat jij dat zegt!quote:Op woensdag 8 december 2004 01:50 schreef evert het volgende:
dat zeg ik ook niet. je leest mijn posting in het andere topic niet....
(ik word hier zo moe van, als je mijn eerdere postings had gelezen had je niet zo gereageerd).
Klopt, er staat Marokkaans 15% en Turks 10 procent, maar zwaar oververtegenwoordigd omdat ze percentagegewijs vaker mishandeld worden, of omdat zij itt autochtone vrouwen niet beschikken over een breed vangnet igv mishandeling?quote:ik zie dat 39% autochtoon is. 15% Marokkaan en 11% Turks. Dus procentaal zwaar overtegenwoordigd. En binnen de overige groep van 24% zullen ongetwijfeld ook moslima's zijn.
Zelfs als dat er 0 zijn, is er sprake van een grote oververtegenwoordiging.
zwaar oververtegenwoordigd gezien de samenstelling van de nederlandse bevolking. en juist vanwege de gesloten gemeenschap en de 'familie-eer' durf ik de veronderstelling aan dat het daadwerkelijke beeld nog schrijnender zal zijn.quote:Op woensdag 8 december 2004 02:03 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat jij dat zegt!
Kijk dan ook naar mijn posting (waar je kwaad om werd), daarin gaf ik aan dat mensen lukraak beweren dat het percentage van moslima's in BVML huizen op 60/80% ligt (zonder enige onderbouwing), ik heb niet gezegd dat dat jouw bewering was.
[..]
Klopt, er staat Marokkaans 15% en Turks 10 procent, maar zwaar oververtegenwoordigd omdat ze percentagegewijs vaker mishandeld worden, of omdat zij itt autochtone vrouwen niet beschikken over een breed vangnet igv mishandeling?
Dat je vrouwen-mishandeling niet als een specifiek Moslim probleem moet zien, ben ik met je eens, want dat is het ook niet.quote:Op woensdag 8 december 2004 01:44 schreef Re het volgende:
[..]
omdat het niet werkt en dus je doel niet bereikt
In de post waarop jij deze reactie plaatst staat nergens dat jij dat beweerd Evert.quote:Op woensdag 8 december 2004 02:01 schreef evert het volgende:
Voor de zoveelste keer: (Verdomme, kun je niet lezen?): ik heb het over 60% AUTOCHTONE VROUWEN in 2002 gehad in al mijn postings. Nergens over MOSLIMA'S!
WIL JE MIJ GEEN DINGEN IN DE SCHOENEN SCHUIVEN DIE IK NERGENS BEWEER!!!!
Ook daar noemde ik jouw naam niet, maar jij reageerde met:quote:Ik zie overal mensen schreeuwen dat 60 en soms zelfs 80% van de vrouwen aldaar moslima's zouden zijn, maar hebben die mensen dat zelf waargenomen of van de een of ander Fortuynistisch/AHA forum geplukt?
Ik dacht nav deze posting van jou even (gezien ik je CBS link die je nu weer onnauwkeurig noemt eerder niet had gezien) dat je de bewering van "velen" onderschreef.quote:nu word ik even boos....
in een ander topic heb ik zelfs de link geplakt naar de officiele CBS site met daarop de cijfers. dus kom niet aan met 'ergens vandaan geplukt en poplistisch geneuzel'
quote:Slachtofferschap van huiselijk geweld (autochtonen)
-45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.
-11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.
-30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit. 21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.
-27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.
Geestelijke, lichamelijke en seksuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.
Tweederde van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld.
heb je mijn opmerking over de 'kanttekening' van de onderzoekers gezien die het een ondergrens noemen en impliciet aangeven dat je een exact getal niet kan geven?quote:Op woensdag 8 december 2004 02:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Denk je dat de resultaten van dit onderzoek ook onnauwkeurig zijn overigens, en de werkelijke aantallen veel hoger liggen? :
[..]
Ik wijs jou nergens terecht, mijn postings waren alle in reactie op scanman, cheese en gewoneman.quote:Op woensdag 8 december 2004 02:09 schreef evert het volgende:
En je zegt dat het niet mijn bewering is, maar je zit wel mij terecht te wijzen! En dat vind ik een volstrekt foute manier van discussieren. Je kan het niet met me eens zijn, maar wel op basis mijn postings! En niet op basis van je mij toeschrijft!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |