je verwoordt het weer ouderwets bot, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. tegenwoordig ben je inderdaad een beetje abnormaal als je normaal bent. dat heeft dan weer tot gevolg dat de mensen die echt iets hebben, ook als aanstellers worden gezien (ik doe dat zelf ook een beetje, dat weet ik ook wel). de meeste mensen zijn zelfuitverkozen hoogbegaafden, adhders of nieuwe tijds kinderen, of het label is er door een onbevoegd persoon op geplakt. daar worden mensen zoals ik sceptisch van. is het dan zo erg om normaal te zijn? en zijn menselijke eigenschappen die bij bijvoorbeeld 1 op de 5 mensen voorkomen ineens een label waard? want ja, dat is een minderheid, maar goedbeschouwd gaat het dan nog altijd over 3,2 miljoen mensen in nederland, en 1,2 miljard mensen ter wereld. dat is naar mijn idee niet meer te plaatsen onder de noemer abnormaal, dat is gewoon.quote:op maandag 6 december 2004 23:17 schreef xebrozius het volgende:
ja, tegenwoordig ben je pas normaal als je abnormaal bent.
en daarom worden mensen zo graag in hokjes gepropt. zo hoor je ook bij je klasgenootjes met borderline...
ben je uitgekeken op hun gewentel in zelfmedelijden? laat je diagnostiseren met adhd en ga met de rest van je klas lopen ravotten.
en als je leraar vraagt waarom je geen huiswerk hebt gemaakt kun je meteen zeggen: "adhd meneer".
zo loop je een blijvende leer achterstand op, maar goed... later als je volwassen bent en je het allemaal wel goed vind en je wilt dat mensen je gewoon zo opvatten als je bent.
dan ben je een verwarmingsmonteur met een vwo diploma.
niemand die van niet beweert, of ben jij ook iemand die en/of waarvan zijn omgeving van vindt dat 'bijzonder' zijn niet zo handig is.quote:
en dat is wat jou bijzonder maakt, of zal ik zeggen: 'jaja, je bent bijzonder'quote:maar als je gaat kijken naar eigenschappen, dan zijn ze allemaal zo dertien in dozijn als maar kan wezen.
ik ben slim
ik ben egoistisch
ik hang af en toe een beetje richting arrogantie
ik ben ambitieus
ik ben perfectionistisch
ik kan bij tijd en wijlen ontzettend dom uit de hoek komen
ik hou van reizen en avontuur
ik ben verlegen geweest
ik maak tegenwoordig makkelijk contact, met alles en iedereen
ik ben gek op kinderen
ik kan heel lief zijn
ik ben gek op knuffelen...
ik ben licht claustrofobisch
ik ben koppig
ik ben behulpzaam
ik ben praatgraag
ik kan ook nog eens luisteren
en ik weet zeker dat iedereen die dit lijstje leest zich kan herkennen in een of meer van de eigenschappen die hierboven staan. het enige is, dat ze bij mij gecombineerd voorkomen, waar er bij een ander een aantal zullen ontbreken of er juist nog wat extra zijn toegevoegd die ik niet heb. dat is wat mij "eigenaardig" maakt...
eigenaardige post, vooral bovenstaande eigenaardige stukje moest ik 3x lezen voor ik het door had.quote:op dinsdag 7 december 2004 00:55 schreef sweetgirly het volgende:
ik heb de eigenaardige eigenschap dat ik dingen die eigenaardig zijn of wat eigenaardig schijnen te zijn niet eigenaardig vind, en dingen die normaal zijn dus vaak wel eigenaardig vind en anders maak ik het wel eigenaardig, ook een eigenaardige eigenschap van mij.
die kern van waarheid zit er zeker in. ik heb zelf ook het vermoeden dat sommige mensen alleen met een stickertje op lopen om daar hun voordeel mee te kunnen doen. ik vond het alleen kwalijk dat hij suggereerde dat dat bij mij het geval was door zijn klacht in mijn thread te posten.quote:op dinsdag 7 december 2004 09:14 schreef innovative het volgende:
je verwoordt het weer ouderwets bot, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. tegenwoordig ben je inderdaad een beetje abnormaal als je normaal bent.
als iedereen er nou zo over dacht.. ik heb het niet zo op psychologie.quote:dat is naar mijn idee niet meer te plaatsen onder de noemer abnormaal, dat is gewoon.
o ja, nieuwetijdskinderen! die was ik nog vergeten. dat lijkt me samen met hooggevoeligheid en hoogbegaafdheid wel een van de meest populaire etiketten.quote:op dinsdag 7 december 2004 09:14 schreef innovative het volgende:
de meeste mensen zijn zelfuitverkozen hoogbegaafden, adhders of nieuwe tijds kinderen, of het label is er door een onbevoegd persoon op geplakt.
ja, maar wel leukquote:op dinsdag 7 december 2004 13:00 schreef dromenvanger het volgende:
ik vertik het om negatief te denken.
ik lach me kapot in situaties waar anderen niet lachen.
is dat eigenaardig genoeg
zeker !!!!quote:
mijn eigenschappen hebben ook namen: slechte motoriek, verlegenheid, leergierigheid, enz.quote:op dinsdag 7 december 2004 13:46 schreef blessed het volgende:
ik ben mezelf, met karaktereigenschappen die een náám hebben.
het is helemaal niet zo duidelijk of asperger wel het juiste stickertje is voor mijn karakter.quote:ik ben er niet zo eentje die bang is de naam van haar karaktereigenschappen te accepteren omdat ze zonodig 'geen labeltje' moet hebben. if that's what it's called, then that's what i shall name it.
mensen die zichzelf labelen vaak wel. mensen die door een arts gelabeld worden vaak niet.quote:op dinsdag 7 december 2004 14:23 schreef mr_belvedere het volgende:
mensen die zichzelf labelen doen dat meestal als excuus.
iedereen is hetzelfde en we zijn allemaal verschillend.
deze twee eigenaardigheden heb ik ook. al zijn het denk ik niet eens eigenaardigheden. de eerste komt voort uit onzekerheid, de tweede gewoon omdat sommige mensen nou eenmaal enorm van knuffelen houden!quote:op dinsdag 7 december 2004 10:01 schreef marchien het volgende:
-ik ben in onbekend gezelschap heel erg druk en erger me dan dood aan mezelf.
-ik ben stiekem erg knuffelig en wil iedereen van wie ik houd het lliefst heel stevig vasthouden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |