abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23815594
quote:
op maandag 6 december 2004 23:17 schreef xebrozius het volgende:
ja, tegenwoordig ben je pas normaal als je abnormaal bent.
en daarom worden mensen zo graag in hokjes gepropt. zo hoor je ook bij je klasgenootjes met borderline...
ben je uitgekeken op hun gewentel in zelfmedelijden? laat je diagnostiseren met adhd en ga met de rest van je klas lopen ravotten.
en als je leraar vraagt waarom je geen huiswerk hebt gemaakt kun je meteen zeggen: "adhd meneer".
zo loop je een blijvende leer achterstand op, maar goed... later als je volwassen bent en je het allemaal wel goed vind en je wilt dat mensen je gewoon zo opvatten als je bent.
dan ben je een verwarmingsmonteur met een vwo diploma.
je verwoordt het weer ouderwets bot, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. tegenwoordig ben je inderdaad een beetje abnormaal als je normaal bent. dat heeft dan weer tot gevolg dat de mensen die echt iets hebben, ook als aanstellers worden gezien (ik doe dat zelf ook een beetje, dat weet ik ook wel). de meeste mensen zijn zelfuitverkozen hoogbegaafden, adhders of nieuwe tijds kinderen, of het label is er door een onbevoegd persoon op geplakt. daar worden mensen zoals ik sceptisch van. is het dan zo erg om normaal te zijn? en zijn menselijke eigenschappen die bij bijvoorbeeld 1 op de 5 mensen voorkomen ineens een label waard? want ja, dat is een minderheid, maar goedbeschouwd gaat het dan nog altijd over 3,2 miljoen mensen in nederland, en 1,2 miljard mensen ter wereld. dat is naar mijn idee niet meer te plaatsen onder de noemer abnormaal, dat is gewoon.

ik ben een uniek persoon, maar als je gaat kijken naar eigenschappen, dan zijn ze allemaal zo dertien in dozijn als maar kan wezen.

ik ben slim
ik ben egoistisch
ik hang af en toe een beetje richting arrogantie
ik ben ambitieus
ik ben perfectionistisch
ik kan bij tijd en wijlen ontzettend dom uit de hoek komen
ik hou van reizen en avontuur
ik ben verlegen geweest
ik maak tegenwoordig makkelijk contact, met alles en iedereen
ik ben gek op kinderen
ik kan heel lief zijn
ik ben gek op knuffelen...
ik ben licht claustrofobisch
ik ben koppig
ik ben behulpzaam
ik ben praatgraag
ik kan ook nog eens luisteren

en ik weet zeker dat iedereen die dit lijstje leest zich kan herkennen in een of meer van de eigenschappen die hierboven staan. het enige is, dat ze bij mij gecombineerd voorkomen, waar er bij een ander een aantal zullen ontbreken of er juist nog wat extra zijn toegevoegd die ik niet heb. dat is wat mij "eigenaardig" maakt...
  dinsdag 7 december 2004 @ 09:34:55 #27
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23815797
mijn belangrijkste eigenschap is mijn gebrek aan zelfkennis...........

We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_23815833
quote:
op dinsdag 7 december 2004 09:14 schreef innovative het volgende:

ik ben een uniek persoon
niemand die van niet beweert, of ben jij ook iemand die en/of waarvan zijn omgeving van vindt dat 'bijzonder' zijn niet zo handig is.
quote:
maar als je gaat kijken naar eigenschappen, dan zijn ze allemaal zo dertien in dozijn als maar kan wezen.

ik ben slim
ik ben egoistisch
ik hang af en toe een beetje richting arrogantie
ik ben ambitieus
ik ben perfectionistisch
ik kan bij tijd en wijlen ontzettend dom uit de hoek komen
ik hou van reizen en avontuur
ik ben verlegen geweest
ik maak tegenwoordig makkelijk contact, met alles en iedereen
ik ben gek op kinderen
ik kan heel lief zijn
ik ben gek op knuffelen...
ik ben licht claustrofobisch
ik ben koppig
ik ben behulpzaam
ik ben praatgraag
ik kan ook nog eens luisteren

en ik weet zeker dat iedereen die dit lijstje leest zich kan herkennen in een of meer van de eigenschappen die hierboven staan. het enige is, dat ze bij mij gecombineerd voorkomen, waar er bij een ander een aantal zullen ontbreken of er juist nog wat extra zijn toegevoegd die ik niet heb. dat is wat mij "eigenaardig" maakt...
en dat is wat jou bijzonder maakt, of zal ik zeggen: 'jaja, je bent bijzonder' .
en idd, je zegt het zelf al, ook jij bent (helaas..hehe) een beetje eigenaardig. welcome!

en volgens mij mis je de eigenaardige eigenschap: 'ik profileer mezelf als dat ik niet bijzonder wil zijn, maar eigenlijk ben ik het wel'. en daar heb je gelijk in ook, don't worry.

maargoed, labels, labels, idd.
het gaat nog wel altijd om de kenmerken hé.

en pluimpje voor de ts trouwens .
ben het met je eens dat je zodra je juist genoegen neemt met het anders zijn, ondanks de tegenwerking daarin die in jezelf naar voren kan komen, al dan niet doordat je merkt dat anders zijn niet zo handig is in deze westerse, nuchtere maatschappij, dat het opeens allemaal een stuk normaler is en/of jij gewoon bent.

iig heb ik geen asperge , in dat hokje pas ik niet, mijn motoriek enzo is juist één van de dingen waar ik eigenaardig goed in kan zijn , dat scheelt weer
pi_23815929
quote:
op dinsdag 7 december 2004 00:55 schreef sweetgirly het volgende:
ik heb de eigenaardige eigenschap dat ik dingen die eigenaardig zijn of wat eigenaardig schijnen te zijn niet eigenaardig vind, en dingen die normaal zijn dus vaak wel eigenaardig vind en anders maak ik het wel eigenaardig, ook een eigenaardige eigenschap van mij.
eigenaardige post, vooral bovenstaande eigenaardige stukje moest ik 3x lezen voor ik het door had. . eigenaardig.

wat innovative al zegt, er zijn altijd wel mensen te vinden die over de zelfde eigenschappen beschikken, toch heeft iedereen z'n eigenaardigheden. het feit dat ik nogal een einzelganger ben dan maar.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 7 december 2004 @ 09:49:18 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_23815952
hmmm, naast de 'normale' eigenschappen die veel mensen wel hebben kan ik ook wel een paar 'eigenaardigheden' van mezelf opnoemen, bv:

-zeer goed geheugen (fotografisch geheugen, zo je wilt) ik weet van jaren geleden nog precies op welke dag een bepaalde (persoonlijke) gebeurtenis plaatsvond
-obsessie met 'rijtjes' (hangt ook weer samen met geheugen) > de meest vreemde lijstje onthoud ik (jaartallen, winnaars van sportevenementen enz enz)
-goede kijk op mensen > ik weet heel vaak precies hoe mensen op bepaalde situaties gaan reageren en ook of ze zich bijv. gemakkelijk of ongemakkelijk voelen (of dat veinzen). laatst kwam ik nog binnenlopen op het werk, ik zei: vandaag gaat dit en dat gebeuren en jahoor, het kwam uit. 'ben je helderziend?' vroeg een collega. ik zei 'nee hoor, kwestie van bepaalde personen juist inschatten'

creepy?
pi_23816094
hmmmm,

-mijn huisgenoten zijn er van overtuigd dat ik van mars oid kom.
-mijn vrienden vinden me heel raar, maar erg lief
-ik ben slim in bepaalde dingen.
-ik kan er heel goed tegen als er een vriend om 12 uur 's avonds onverwacht op de stoep staat met een fles wijn.
-ik kan er niet tegen als een vriend van te voren afbelt, terwijl er wel afgesproken was.
-ik kan er ook niet tegen als ik verwacht had dat mijn vriend zou blijven slapen en hij gaat toch weg, dan snap ik het allemaal even niet meer en kan ik erg vervelend gaan doen.
-ik kan prima onverwacht op de trein naar de andere kant van het land stappen
-ik kan er niet tegen als we afgesproken hadden met de trein te gaan en iemand wil ons wegbrengen, zodat we niet met de trein gaan (of andersom)
-ik ben in onbekend gezelschap heel erg druk en erger me dan dood aan mezelf.
-ik ben stiekem erg knuffelig en wil iedereen van wie ik houd het lliefst heel stevig vasthouden
-ik ben altijd aan het lijnen
-ik ben zo chaotisch als wat in bepaalde dingen, maar in andere weer heel precies.
-ik kruip als het even kan in commissies om duidelijk te hebben wat er allemaal gebeurt om mij heen.

en nog veeeeel meer

edit: ik denk net nog even na en bedenk me dat deze lijst met eigenaardigheden alles behalve compleet is. de personen die mij een beetje kennen, weten het misschien beter te beschrijven?
Carpe diem
pi_23816661
quote:

je verwoordt het weer ouderwets bot, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. tegenwoordig ben je inderdaad een beetje abnormaal als je normaal bent.
die kern van waarheid zit er zeker in. ik heb zelf ook het vermoeden dat sommige mensen alleen met een stickertje op lopen om daar hun voordeel mee te kunnen doen. ik vond het alleen kwalijk dat hij suggereerde dat dat bij mij het geval was door zijn klacht in mijn thread te posten.

xebrozius, excuus als ik die post te persoonlijk opneem
quote:
dat is naar mijn idee niet meer te plaatsen onder de noemer abnormaal, dat is gewoon.
als iedereen er nou zo over dacht.. ik heb het niet zo op psychologie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Black_Tulip op 07-12-2004 10:52:17 ]
pi_23816669
ik houd ook niet van hokjes, wordt je inderdaad alleen maar onzeker van. verschillende psychologen/iaters hebben me in allerlei hokjes neergezet, waar ik totaal niets aan gehad heb. beter kan je jezelf accepteren met de vreemde dingen die je hebt. ik heb nu ook een paar vrienden die me juist leuk vinden om mijn (vreemde?) eigenschappen.

een incompleet rijtje:
- geen structuur in mijn leven kunnen houden
- dwars door mensen heen kijken, ik weet heel snel wat voor vlees ik in de kuip heb..
- jongensachtig gedrag
- geen belang hechten aan materieele zaken (zoals eerder door iemand hier gezegt, als mijn huis affikt haal ik mijn schouders op)
- hele heftige vriendschappen onderhouden, alles of niets
- interesses zijn bij mij vaak meteen obsessies
- extreem willen leven, impulsief zijn
- heel erg kritisch zijn op mezelf, ik wil een perfect zijn van binnen
- vreselijk gesloten zijn of juist heel erg open, beide maakt dat andere mensen zich erg ongemakkelijk kunnen voelen
- ik kan heel erg goed tegen kritiek, doe er ook altijd iets mee
- als je het eenmaal bij me verpest zie ik je graag branden, maar voor dat gebeurd gaat er heel lang overheen, ik ben bovenmatig tolerant. soms tot mijn eigen spijt achteraf..
- altijd het gevoel hebben alleen te zijn

zoiets zal het zijn..
pi_23817371
quote:
de meeste mensen zijn zelfuitverkozen hoogbegaafden, adhders of nieuwe tijds kinderen, of het label is er door een onbevoegd persoon op geplakt.
o ja, nieuwetijdskinderen! die was ik nog vergeten. dat lijkt me samen met hooggevoeligheid en hoogbegaafdheid wel een van de meest populaire etiketten.
pi_23817680
ik

- schijn heel boos te kijken
- maak van mijn hart geen moordkuil
- ben lui
- doe het liefst de dagelijkse dingen zo efficiënt (in tijd) mogelijk
- haat twee keer hetzelfde rotklusje te doen
- schijn moeilijk te verstaan te zijn/ te mompelen
- ben nogal arrogant als ik 100% zeker weet dat ik gelijk heb
- erken mijn fouten wel na correcte argumentatie
- kan heel erg trouw zijn, maar er wel een "don't fuck with me" mentaliteit op na houden
- haat winkelen
- gun een ieder wat een ieder mij ook gunt
- haat fud
- hou van single tolerance: 1 keer fout ok , 2 keer fout.. de brandstapel op met jou
- vind tekenfilms leuk
- hoop nooit echt volwassen te worden
- interesseer me niet wat anderen over me denken/roddelen

of dat nu goed of slecht is laat ik aan de experts over.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 7 december 2004 @ 13:00:02 #36
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23819099
ik vertik het om negatief te denken.

ik lach me kapot in situaties waar anderen niet lachen.

is dat eigenaardig genoeg
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_23819342
quote:
op dinsdag 7 december 2004 13:00 schreef dromenvanger het volgende:
ik vertik het om negatief te denken.

ik lach me kapot in situaties waar anderen niet lachen.

is dat eigenaardig genoeg
ja, maar wel leuk
Carpe diem
  dinsdag 7 december 2004 @ 13:43:39 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23819421
quote:
op dinsdag 7 december 2004 13:39 schreef marchien het volgende:

[..]

ja, maar wel leuk
zeker !!!!

altijd alles van de positieve kant bekijken werkt beter, en lachen is gezond zeggen ze. hoewel ik soms naar extreem neig.

pas geleden had een vriend van me een nieuwe 2e hands auto gekocht en hij was bang dat die auto na een aantal km kapot zou gaan. ik zeg dan : " zolang jij positief bent, zal die auto niet kapot gaan" en zo ben ik vaak, dus ik heb een behoorlijke afkeer aan al het negatieve.

lijkt erg idioot, maar op die manier hoef ik niet in te gaan om gezeur van anderen. als ik was ingegaan op die kapotte auto van ; "jah shit, stel je voor je auto gaat kapot" dan ben ik vanzelf weer negatief bezig. dus kan ik beter zeggen van : " als jij positief bent dan krijg je een positieve band met je auto en zal die auto de 400.000 km met gemak halen".

blijkt die auto achteraf toch kapot te gaan dan zeg ik gewoon : "je was niet positief genoeg ingesteld". geluk roep je op jezelf af, denk ik maar.
pi_23819490
ik ben mezelf, met karaktereigenschappen die een náám hebben.
net als dat ik koppig en eigenwijs ben, ben ik ook hoog sensitief en nieuwsgierig.
ik ben er niet zo eentje die bang is de naam van haar karaktereigenschappen te accepteren omdat ze zonodig 'geen labeltje' moet hebben. if that's what it's called, then that's what i shall name it.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_23820203
quote:
op dinsdag 7 december 2004 13:46 schreef blessed het volgende:
ik ben mezelf, met karaktereigenschappen die een náám hebben.
mijn eigenschappen hebben ook namen: slechte motoriek, verlegenheid, leergierigheid, enz.
quote:
ik ben er niet zo eentje die bang is de naam van haar karaktereigenschappen te accepteren omdat ze zonodig 'geen labeltje' moet hebben. if that's what it's called, then that's what i shall name it.
het is helemaal niet zo duidelijk of asperger wel het juiste stickertje is voor mijn karakter.

een tijd lang heb ik geprobeerd aan te nemen dat het wel zo was. het is dan een logische stap om meer over asperger te gaan lezen, waardoor ik mijzelf zou kunnen gaan begrijpen. het gevolg was echter dat ik bij elk klein dingetje dat ik deed me ging afvragen of ook dit 'afwijkend gedrag' was. ik probeerde te bepalen wat er 'normaal' aan mij was en wat ik toch echt te wijten had aan asperger, maar dit kreeg ik niet voor elkaar.

bovendien merkte ik dat sommige van mijn karaktertrekjes op verschillende sites werden toegeschreven aan asperger terwijl ik dat altijd doodgewoon had gevonden. is het terecht dat ook die 'doodgewone' karaktertrekjes werden bestempeld als afwijkend? heeft dat stickertje wel enige legitimatie?

ik heb mij al jaren lang gevoeld als een 'foutje' en lezen over asperger maakte dat alleen maar erger. bovendien kan ik mezelf totaal niet terugvinden in de beschrijvingen van de ervaringen van zogenaamde 'lotgenoten', mensen die dus vrijwillig het etiketje op zich dragen. als het stickertje asperger echt een duidelijke definitie met zich meedraagt, wat het naar mijns inziens niet doet, past dat stickertje dan wel bij mij? ik denk het dus niet.
pi_23820256
mensen die zichzelf labelen doen dat meestal als excuus.
iedereen is hetzelfde en we zijn allemaal verschillend.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 7 december 2004 @ 14:41:22 #42
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23820650
iedereen is hetzelfde. namelijk een mens van vlees en bloed. het zijn de kleine verschillen die het groot blijken te maken. maar zo groot zijn de verschillen niet als het erop aankomt.

hoewel je natuurlijk na een hele grote zelf-analyse jezelf heel apart en uniek kunt vinden.
pi_23820869
quote:
op dinsdag 7 december 2004 14:23 schreef mr_belvedere het volgende:
mensen die zichzelf labelen doen dat meestal als excuus.
iedereen is hetzelfde en we zijn allemaal verschillend.
mensen die zichzelf labelen vaak wel. mensen die door een arts gelabeld worden vaak niet.
misschien gebruiken die hun labeltje wel als excuus, maar dat is niet de reden van het labeltje geweest.
soms is een labeltje heel makkelijk om mensen jou wat beter te laten begrijpen.
Carpe diem
pi_23834768
quote:
op dinsdag 7 december 2004 10:01 schreef marchien het volgende:

-ik ben in onbekend gezelschap heel erg druk en erger me dan dood aan mezelf.
-ik ben stiekem erg knuffelig en wil iedereen van wie ik houd het lliefst heel stevig vasthouden
deze twee eigenaardigheden heb ik ook. al zijn het denk ik niet eens eigenaardigheden. de eerste komt voort uit onzekerheid, de tweede gewoon omdat sommige mensen nou eenmaal enorm van knuffelen houden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')