quote:
Op zaterdag 18 december 2004 16:18 schreef toktoktok het volgende:ik herken ook veel van wat je opnoemd vooral die "symptonen", radeloos,machteloos,eenzaam, enz.
Symptomen, symptomen.
Kijk, ergens is dit natuurlijk een heel moeilijk iets. Want zelfs kenmerken/kernwoorden etc kan en zit vaak al een verschil in met de oorzaak waar het vandaan komt. Bij mij is het iig dus het gevoel, de emotie waarmee het begint. En nogmaals
![]()
, dit hoeft niet (altijd) negatief te zijn.
De negativiteit, wat een woord, associeer ik dan met als het als 'last' wordt gezien, voor mezelf en/of voor een ander. Dan zou het wat negatief voor diegene of voor mezelf kunnen zijn. Maar nogmaals, wat is negatief, het blijven emoties en ergens denk ik dat emoties, ondanks de felle gevoelens die ermee gepaard kunnen gaan en de verwardheid daarin, zelf niet negatief hoeven te zijn. Sterker, ze worden en zijn positief als je er wat mee kan (doet!) en/of het gewoon kwijt kan. Want in die zin is een mens geen robot of machine en is de mens gewoon emotioneel, de één meer dan de ander dat kennelijk wel. Maar dan nog.
Soms willen emoties helemaal niks, maar alleen maar losgelaten worden.
Zodat je weer verder kan
![]()
.
quote:
en sweetygirl, probeer je mensen te helpen of wil je zelf eigenlijk geholpen worden?, omdat je best veel post hier over je eigen "problemen". Lijkt een beetje alsof je telkens hoopt op iets?
![]()
Beiden.
Nee, ik weet het niet. Ten eerste problemen, wat zijn problemen? Ik vind zelf eigenlijk, vooral vergeleken met sommige andere verhalen die ik (hier bijv) weleens lees en in de wijde wereld hoor, dat ik echt niet mag klagen. Dus problemen, nee die heb ik niet echt. Dat er dingen zijn die mij weleens dwarszitten of zaten en/of waar ik mijn vraagtekens bij zet etc, ja. Het schrijven is voor mij oa een middel als iets mij of teveel wordt, dan moet ik het even kwijt, zowel positief als negatief. Eigenlijk gewoon gedachtes, waarnemingen, etc die ik heb opgedaan en waarmee ik verder wil, nieuwsgierig naar ben etc etc of die ik gewoon neerzet. En indirect heb ik wel altijd zoiets van, wie weet heeft iemand anders er nog wat aan.
Ik ben gewoon soms wat emotioneel van aard. En dat kan ook best aan mijn afkomst etc liggen, zoveel dingetjes, het doet er niet eens toe. Want ik ben dat niet alleen, net als zoveel mensen. Gevoel is iets waar ik aan de ene kant gewoon heel dichtbij sta en/of dichtbij blijf en/of probeer te blijven. Maar dan kan er weleens wat op gevoelskwestie gebeuren dat je even zo zit van 'oh jee, waar kwam dat nou weer vandaan'
![]()
. Maar ik kan net zo goed soms broodjenuchter zijn.
Maargoed, ergens vind ik het ook allemaal wel weer heel mooi. En ergens ben ik de rust zelve soms geworden of leer ik er steeds beter zelf mee om te gaan. Ik ben dus ook te koppig om hulp of whatever daarin te zoeken, want 1. ik weet dat ik ook daar buiten de boot zal vallen, 2. daar vind ik mijn probleempjes toch echt te nihil voor, tis die gevoeligheid soms, nou so what, de positieve dingen maken het ruimschoots goed en 3. ik leer en heb zelf geleerd de balans te vinden en probeer dat gewoon altijd, al dan niet soms op de achterhoede, in acht te houden. En ik denk dat een mens soms daar veel meer mee opschiet dan het nog erger te maken, laat staan wat je er zelf wel niet voor terug kan krijgen als je zelf de oplossing vindt (ik weet het antwoord! jubelt: jezelf, 100% totally yourself
![]()
).
Voor de rest zoveel meer waardoor een mens zelf rustig kan worden en/of zelf kan proberen er beter mee om te gaan. En die afstand neem ik dan ook gewoon soms, omdat ik dat nodig heb. En waarschijnlijk ook gewoon omdat ik 1. een koppige steenbok ben en 2. ascendant waterman die van vrijheid houdt en vrij van geest wil zijn en blijven
![]()
. En die venus in vissen zorgt waarschijnlijk voor het gevoelige element
![]()
.
![]()
quote:
Maar dit bedoel ik niet negatief hoor, maar gewoon een opmerking
![]()
Tis goed
[ Bericht 0% gewijzigd door sweetgirly op 18-12-2004 18:55:07 ]