Hij is leuk zo hoor voor de kerstquote:Op vrijdag 10 december 2004 14:55 schreef rubbereend het volgende:![]()
ernie maar weer eens van stal gehaald
Weet je dat zeker dat er bij Schalke en Dortmund daar stoeltjes staan?quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in Europa mag het volgens mij absoluut niet en ze zijn het ook niet van plan toe te staan. Schalke en Dortmund hebben in de competitie enorme sta-vakken en bij de EC wedstrijden worden daar stoeltjes in gezet
oo oke dat is dan een dure aangelegenheid lijkt me...quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in Europa mag het volgens mij absoluut niet en ze zijn het ook niet van plan toe te staan. Schalke en Dortmund hebben in de competitie enorme sta-vakken en bij de EC wedstrijden worden daar stoeltjes in gezet
vrijwel zeker! wat bij EC wedstrijden gaat de capaciteit ook flink naar benedenquote:Op vrijdag 10 december 2004 15:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Weet je dat zeker dat er bij Schalke en Dortmund daar stoeltjes staan?
quote:Das multifunktionale Stadion bietet exakt 61.524 Zuschauern (bei internationalen Spielen: 53.975 Zuschauern) Platz und garantiert beste Sicht von allen Plätzen. Dabei stehen den Zuschauern neben 45.217 Sitzplätzen auch 16.307 Stehplätze zur Verfügung, die bei internationalen Spielen in Sitzplätze umgewandelt werden.
Heb net ff gekeken naar de toeschouwersaantallen van Schalke in de UEFA Cup wedstrijd tegen Basel. Dat klopt dan zo wel met jouw aanname. Al had ik nou niet echt het idee dat er zoveel minder mensen achter het doel zatan/stonden.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vrijwel zeker! wat bij EC wedstrijden gaat de capaciteit ook flink naar beneden
De hele Monaco-defensie is international voor aansprekende landen, dus die kan zich absoluut meten met die van PSV, zeker op CL-niveau.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:53 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ach nee. Dat is helemaal niet waar. Monaco is alleen in de voorste linie sterker. Lyon is misschien net iets sterker, overall, maar dat scheelt weinig.
Leverkusen heb ik 't hoogst zitten van deze teams.
quote:Alex en Gomes, tank en lachebek van PSV
EINDHOVEN - De een heeft volgens zijn trainer veel weg van een wendbare tank op enorme rupsbanden, de ander lijkt met zijn komische uiterlijk zo uit een stripboek te komen. Samen hebben verdediger Alex Rodrigo Dias da Costa en doelman Heurelho da Silva Gomes een groot aandeel in het vorige week door PSV verbeterde record van 1110 minuten competitievoetbal zonder tegentreffer. „ Nu gaan we Feyenoord met Kalou en Kuijt het scoren beletten.“![]()
Alex (rechts) en Gomes (Foto ANP)
Het is donderdag op de Herdgang, het trainingscomplex van PSV. Een dag na de terugkomst uit Athene blijven de basisspelers van de verliezende ploeg tegen Panathinaikos (4-1) binnen. Ze bekijken samen met trainer Hiddink een video en houden de conditie op peil in de gymzaal. Als eerste opent Alex de deur richting eetzaal. Zijn kolossale verschijning roept vergelijkingen op met een bodyguard of portier van een uitgaansgelegenheid. 1 meter 88 hoog, geen grammetje vet en ruim boven de negentig kilo. Breedgeschouderd, norse blik, de haren kortgeschoren en wenkbrauwen tot bijna over de ogen. Hij lijkt in niets op zijn vriend en ploeggenoot. Doelman Gomes is nog langer (1.91 meter) maar heeft altijd een glimlach op zijn gezicht. Zijn hoofd, met flaporen en een spitse neus, doet denken aan een stripboekfiguur. Zijn zwabberbenen, lange armen en enorme handen maken hem nog grappiger dan hij al oogt. „Die Gomes is loco“, tikt Alex met zijn wijsvinger midden op zijn voorhoofd. „Moet je horen wie het zegt“, zegt de doelman tegen ploeggenoot Farfan, Peruviaan van geboorte. „Was het niet Alex die onlangs dacht dat hij aanvoerder was?“ De verdediger in kwestie plooit zijn strakke gezicht. Hij weet maar al te goed wat Gomes bedoelt. „We spelen toch met zwarte rouwbanden vanwege de dood van Prins Bernard“, licht Alex toe. „Ik begreep dat eerst niet. Ik dacht dat ik aanvoerder was geworden toen ik die band kreeg. Toen zag ik dat Farfan die band ook droeg. Hadden we dan plotseling twee aanvoerders?“ Aanvoerder is Alex nog niet, al is het alleen maar vanwege zijn nog heel geringe kennis van het Nederlands. Net als Gomes komt hij nog niet tot veel meer dan: „Hallo, tot ziens en doei doei“. Toch is hij binnen een half jaar verrassend snel bij PSV geacclimatiseerd. De reus op gouden voetbalschoenen is niet meer weg te denken uit de veel geprezen Eindhovense defensie. Bij de supporters kan hij ook niet meer kapot. „We zijn niet bang want Alex is erbij“, zingen ze. Op spandoeken vergelijken de supporters hem met een tank. „Leuk toch“, meent de verdediger. „Romario had gelijk. PSV is voor mij een heel goede club. Hier kan ik beter worden. Hopelijk net zo goed als Aldair, mijn grote voorbeeld.“ Gomes is al even populair als Alex. Je hoort in Eindhoven en omgeving niemand meer over Waterreus, de tot voor kort razend populaire en bij PSV niet weg te denken doelman. „Ze zingen allerlei liedjes over mij“, weet Gomes die net als alle Brazilianen eigenlijk spits wilde worden. „Ik vind dat prachtig. Supporters zijn belangrijker dan spelers of trainers“, aldus de voetballer die dus in het doel belandde. „Ik hou van ze. Alleen voor hen moeten we al van Feyenoord winnen.“ De naam van de komende tegenstander is gevallen. Feyenoord, de ploeg van de topscorers Kuijt en Kalou. Liefkozend 'K2' genoemd in Rotterdam. „Goede voetballers“, aldus Alex. „Maar wij hebben wat goed te maken. Vier treffers tegen bij Panathinaikos kan natuurlijk niet.“ „Eén doet al pijn“, verzuchtte Gomes. „Dat gaan we goedmaken bij Feyenoord“, stelt Alex. „Daar moeten en gaan we winnen. Daarvoor ben ik namelijk naar PSV gekomen, om te winnen. „En anders ik wel“, lacht Gomes. „Zeker weten“, stelt hij voordat hij wegloopt. „Doei, tot ziens.“
quote:„Was het niet Alex die onlangs dacht dat hij aanvoerder was?“ De verdediger in kwestie plooit zijn strakke gezicht. Hij weet maar al te goed wat Gomes bedoelt. „We spelen toch met zwarte rouwbanden vanwege de dood van Prins Bernard“, licht Alex toe. „Ik begreep dat eerst niet. Ik dacht dat ik aanvoerder was geworden toen ik die band kreeg. Toen zag ik dat Farfan die band ook droeg. Hadden we dan plotseling twee aanvoerders?“
Hij is reservedoelman bij Manchester Cityquote:Op zaterdag 11 december 2004 00:40 schreef du_ke het volgende:
Maar inderdaad Watereus wordt niet serieus gemist. Wat doet hij eigenlijk tegenwoordig?
quote:Vermoedelijke opstelling PSV
De enige aanpassing in het elftal na het duel tegen Panathinaikos zal waarschijnlijk de terugkeer van Ooijer zijn op de positie van rechtsback.
Vermoedelijke opstelling PSV: Gomes, Ooijer, Alex, Bouma, Lee, Van Bommel, Cocu, Vogel, Park, Farfan, Beasley
quote:Feyenoord gaat voor de winst
Feyenoord gaat tegen koploper PSV voor de winst. Gezien de grote achterstand en de druk om eindelijk na zoveel jaar weer eens kampioen te worden, moet de stadionclub dat ook wel. Ondanks dat PSV staat als een huis gelooff Feyenoord heilig in een positief resultaat. "Als we niet in een overwinning zouden geloven, kunnen we net zo goed naar PSV bellen dat ze niet hoeven te komen", aldus Zeljko Petrovic die net als Ruud Gullit zijn grootste successen in Nederland bij PSV vierde.
Trouwes Dylan Dog, zie ik nu goed dat je op het netwerk pleit voor Van der Vaart als aankoop?quote:Gullit: 'PSV moet Feyenoord vrezen'
Ruud Gullit vindt dat PSV meer moet vrezen dat ze een doelpunt tegen krijgen dan dat Feyenoord PSV moet vrezen omdat ze al ruim 3 maanden geen tegendoelpunt hebben gekregen. "Feyenoord scoort het vaakst van alle eredivisie clubs", aldus de Feyenoord trainer. Overigens staat Feyenoord gedeeld eerste qua gescoorde doelpunten. Het moet de koppositie met 39 doelpunten delen met PSV, de ploeg die er veruit het minste (5) tegen kreeg.
Zo gek is het niet. PSV ging met Robinho voor een nummer 10, VdV kan daar ook goed. Op dit moment is VdV ongelukkig bij Ajax en het gaat volgens geruchten zover dat of VdV aan het eind van het seizoen vertrekt of Koeman.quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:50 schreef Djekko het volgende:
[..]
[..]
[..]
Trouwes Dylan Dog, zie ik nu goed dat je op het netwerk pleit voor Van der Vaart als aankoop?
Ik zou VDV nooit bij PSV willen zien spelen, die P.C. Hooftcultuur hoef ik niet bij PSV.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:08 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Zo gek is het niet. PSV ging met Robinho voor een nummer 10, VdV kan daar ook goed. Op dit moment is VdV ongelukkig bij Ajax en het gaat volgens geruchten zover dat of VdV aan het eind van het seizoen vertrekt of Koeman.
Ik zou hem overigens niet willen ruilen tegen Van Bommel.
Dan kunnen ze zingen, sylvie is de hoer van PSVquote:Op zaterdag 11 december 2004 17:08 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Zo gek is het niet. PSV ging met Robinho voor een nummer 10, VdV kan daar ook goed. Op dit moment is VdV ongelukkig bij Ajax en het gaat volgens geruchten zover dat of VdV aan het eind van het seizoen vertrekt of Koeman.
Ik zou hem overigens niet willen ruilen tegen Van Bommel.
Hup carnavalshoed op en maar in de polonaisequote:Op zaterdag 11 december 2004 17:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zou VDV nooit bij PSV willen zien spelen, die P.C. Hooftcultuur hoef ik niet bij PSV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |