Ik zeg al jaren dat god niet bestaat. Waarvoor (of waarom) zou ik bang moeten zijn voor een 'teleurstelling' ??quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:25 schreef Blessed het volgende:
Mensen die zeggen dat God niet bestaat, zijn bang voor teleurstelling.
quote:Blessed:
Zo kan ik nog wel meer nietszeggende oneliners verzinnen.
bewijs? hoezo bewijs?quote:Op donderdag 23 december 2004 02:19 schreef DarcMarc het volgende:
God bestaatkijk maar naar mensen die klinisch dood zijn geweest,die de hemel heel eventjes hebben gezien en ook hun overleden naasten
Een bewijs dat god bestaat
quote:Zijn bijna-doodervaringen (BDE's) het voorspel van een leven na de dood of vormen ze onze allerlaatste ervaring voor de vergetelheid? Ik zal betogen dat geen van beide opvattingen helemaal juist is: BDE's zijn geen bewijs voor een leven na de dood en we kunnen ze het best begrijpen vanuit onze kennis van het zenuwstelsel, scheikunde, fysiologie en psychologie, maar ze zijn veel interessanter dan welke droom dan ook.
Wel een mooie beschrijvingquote:Op donderdag 23 december 2004 02:54 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
bewijs? hoezo bewijs?
http://www.skepsis.nl/bde-blackmore.html
[..]
quote:Op donderdag 23 december 2004 12:44 schreef DarcMarc het volgende:
[..]
Wel een mooie beschrijvingmaar ben niet overtuigd niet alles kan bewezen worden naar het hiernamaals
En Ik geloof ook niet dat alles is ontstaan uit een oerknal dat is gewoon onzin, er moet wel iets wezen
Hoezo niet?quote:Op donderdag 23 december 2004 12:44 schreef DarcMarc het volgende:
En Ik geloof ook niet dat alles is ontstaan uit een oerknal dat is gewoon onzin, er moet wel iets wezen
Dat is er iets MOET wezen ben ik niet met je eens. Dat jij gelooft dat er iets moet wezen, dat is je eigen keuze natuurlijk. De oerknal daar ben ik persoonlijk ook niet helemaal gecharmeerd van, maar goed, we hebben tegenwoordig nog niets dat beter aansluit met de waarnemingen zeg maar. En dan nog iets: een oerknal sluit het bestaan van een god niet uit, het stelt zelfs de vraag: als er een absoluut begin is geweest, wat of wie heeft dat begin dan ingeluidtquote:Op donderdag 23 december 2004 12:44 schreef DarcMarc het volgende:
[..]
Wel een mooie beschrijvingmaar ben niet overtuigd niet alles kan bewezen worden naar het hiernamaals
je snapt 'm.quote:
Het was toch ook een dominee (Georges Lemaître) die de theorie voorsteldequote:Op donderdag 23 december 2004 19:22 schreef DionysuZ het volgende:
De oerknal daar ben ik persoonlijk ook niet helemaal gecharmeerd van, maar goed, we hebben tegenwoordig nog niets dat beter aansluit met de waarnemingen zeg maar. En dan nog iets: een oerknal sluit het bestaan van een god niet uit, het stelt zelfs de vraag: als er een absoluut begin is geweest, wat of wie heeft dat begin dan ingeluidt.
zo, eej, daar heb je een goed punt.quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:31 schreef Morwen het volgende:
Een tijdje terug las ik een uitspraak, spreuk whatever en het bracht een glimlach op mijn gezicht:
Ooit was er niks en dat ontplofte ook nog eens![]()
Nou ja, goed, ik weet het ook niet. Ik was er niet bij enzo, tenminste niet dat ik me "herinner" en dat is misschien wel het grootste manco van de mensheid? We herinnert zich nog zijn geboorte? Ik denk vrijwel niemand, maar het is toch echt gebeurt.
Well you sure made me think.quote:Wat als je je dat kan herinneren en misschien zelfs nog wel verder terug? Kunnen we dat wel aan? Wat als je je bron kan herinneren (of God zo je wilt, als je dan perse een naam eraan wilt geven)?
Misschien dat we ooit geestelijk verder evolueren en ons meer kunnen herinneren. Ik denk soms weleens dat ik dicht tegen "iets" aanzit, een nieuw inzicht......Maar dat kan ik niet afdwingen en ik wacht het wel af![]()
Zou zomaar kunnenquote:Op vrijdag 24 december 2004 00:43 schreef livEliveD het volgende:
Uitspraak van Terry Pratchett zover ik weet.
Volgens Rudolph Steiner wordt je je pas echt bewust van je "zijn" als je 7 bent, alles daarvoor is het pad daarnaartoe (zoiets). Uhm, ik ben niet zo'n fervent aanhanger van hem verder maar zie wel veel veranderingen in mijn dochtertje van 8. Alsof ze nu meer "zichzelf" is? Vaag, I knowquote:Het lijkt me idd erg cool om een keer gedetailleerd terug te kijken naar toen ik 2 was ofzo.
Share you're thoughtsquote:
goed geinformeerdquote:Op donderdag 23 december 2004 23:54 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Het was toch ook een dominee (Georges Lemaître) die de theorie voorstelde![]()
Nah. Ik heb mijn inzichten wat dat betreft al weetikhoeveelkeer vernieuwd en ik ben nu even klaar met het onderzoeken naar wat er voor ons of na ons leven is. Het niet-weten vind ik op het moment prima. Maar ik hou je idee in gedachten, I might change my mind. again.quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:17 schreef Morwen het volgende:
[..]
Share you're thoughts![]()
Ik en anderen leren daar ontzettend veel van. Juist nieuwe inzichten brengen je verder (mmm, nou ja....you know) in je ontwikkeling, denk ik![]()
Zooooooo herkenbaar. En daar laat ik het nu ook maar even bij, ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:32 schreef Blessed het volgende:
[..]
Nah. Ik heb mijn inzichten wat dat betreft al weetikhoeveelkeer vernieuwd en ik ben nu even klaar met het onderzoeken naar wat er voor ons of na ons leven is. Het niet-weten vind ik op het moment prima. Maar ik hou je idee in gedachten, I might change my mind. again.
Maar begrijp je het model uberhaupt wel? Er zijn zoveel dingen in de fysica die niet voor te stellen zijn. Toch kun je ze nameten, en bezitten ze dus kennelijk een soort van waarheid. En dat is met het oerknal model ook.quote:Op donderdag 23 december 2004 12:44 schreef DarcMarc het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |