abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24111368
Wetenschappers willen ook overal een verklaring voor hebben.

Mensen die zeggen dat God niet bestaat, zijn bang voor teleurstelling.

Zo kan ik nog wel meer nietszeggende oneliners verzinnen.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24131617
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 00:25 schreef Blessed het volgende:
Mensen die zeggen dat God niet bestaat, zijn bang voor teleurstelling.
Ik zeg al jaren dat god niet bestaat. Waarvoor (of waarom) zou ik bang moeten zijn voor een 'teleurstelling' ??
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24137597
quote:
Blessed:
Zo kan ik nog wel meer nietszeggende oneliners verzinnen.
pi_24152175
God bestaat kijk maar naar mensen die klinisch dood zijn geweest,die de hemel heel eventjes hebben gezien en ook hun overleden naasten
Een bewijs dat god bestaat
  donderdag 23 december 2004 @ 02:54:30 #205
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24152370
quote:
Op donderdag 23 december 2004 02:19 schreef DarcMarc het volgende:
God bestaat kijk maar naar mensen die klinisch dood zijn geweest,die de hemel heel eventjes hebben gezien en ook hun overleden naasten
Een bewijs dat god bestaat
bewijs? hoezo bewijs?

http://www.skepsis.nl/bde-blackmore.html
quote:
Zijn bijna-doodervaringen (BDE's) het voorspel van een leven na de dood of vormen ze onze allerlaatste ervaring voor de vergetelheid? Ik zal betogen dat geen van beide opvattingen helemaal juist is: BDE's zijn geen bewijs voor een leven na de dood en we kunnen ze het best begrijpen vanuit onze kennis van het zenuwstelsel, scheikunde, fysiologie en psychologie, maar ze zijn veel interessanter dan welke droom dan ook.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_24156728
quote:
Op donderdag 23 december 2004 02:54 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

bewijs? hoezo bewijs?

http://www.skepsis.nl/bde-blackmore.html
[..]
Wel een mooie beschrijving maar ben niet overtuigd niet alles kan bewezen worden naar het hiernamaals
En Ik geloof ook niet dat alles is ontstaan uit een oerknal dat is gewoon onzin, er moet wel iets wezen
  donderdag 23 december 2004 @ 15:16:40 #207
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_24159863
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:44 schreef DarcMarc het volgende:

[..]

Wel een mooie beschrijving maar ben niet overtuigd niet alles kan bewezen worden naar het hiernamaals
En Ik geloof ook niet dat alles is ontstaan uit een oerknal dat is gewoon onzin, er moet wel iets wezen
  donderdag 23 december 2004 @ 15:16:59 #208
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_24159868
quote:
Hoezo niet?
  donderdag 23 december 2004 @ 19:22:55 #209
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24164314
quote:

[..]

Dat is er iets MOET wezen ben ik niet met je eens. Dat jij gelooft dat er iets moet wezen, dat is je eigen keuze natuurlijk. De oerknal daar ben ik persoonlijk ook niet helemaal gecharmeerd van, maar goed, we hebben tegenwoordig nog niets dat beter aansluit met de waarnemingen zeg maar. En dan nog iets: een oerknal sluit het bestaan van een god niet uit, het stelt zelfs de vraag: als er een absoluut begin is geweest, wat of wie heeft dat begin dan ingeluidt .
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_24167159
Ik denk dat het probleem is, dat we het graag allemaal een naam willen geven. Dat gevoel van intens gelukkig zijn, of dat 'hogere gevoel', of dat 'goddelijke gevoel' hebben we allemaal wel eens gehad. Iemand kan het 'een gesprek met god' noemen als ze hun heldere momenten hebben, anderen noemen het weer gewoon 'heldere momenten'. Sja. Ik denk dat het een bepaald (onverklaarbaar?) gevoel is, wat sommige mensen God noemen en andere mensen weer niet te lang bij stilstaan.
A rose by any other name would smell as sweet.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
pi_24167178
quote:
Op woensdag 22 december 2004 14:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

je snapt 'm.
Fotoboek
  donderdag 23 december 2004 @ 23:54:50 #212
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24170572
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:22 schreef DionysuZ het volgende:
De oerknal daar ben ik persoonlijk ook niet helemaal gecharmeerd van, maar goed, we hebben tegenwoordig nog niets dat beter aansluit met de waarnemingen zeg maar. En dan nog iets: een oerknal sluit het bestaan van een god niet uit, het stelt zelfs de vraag: als er een absoluut begin is geweest, wat of wie heeft dat begin dan ingeluidt .
Het was toch ook een dominee (Georges Lemaître) die de theorie voorstelde
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24171398
Een tijdje terug las ik een uitspraak, spreuk whatever en het bracht een glimlach op mijn gezicht:

Ooit was er niks en dat ontplofte ook nog eens

Nou ja, goed, ik weet het ook niet. Ik was er niet bij enzo, tenminste niet dat ik me "herinner" en dat is misschien wel het grootste manco van de mensheid? We herinnert zich nog zijn geboorte? Ik denk vrijwel niemand, maar het is toch echt gebeurt. Wat als je je dat kan herinneren en misschien zelfs nog wel verder terug? Kunnen we dat wel aan? Wat als je je bron kan herinneren (of God zo je wilt, als je dan perse een naam eraan wilt geven)?

Misschien dat we ooit geestelijk verder evolueren en ons meer kunnen herinneren. Ik denk soms weleens dat ik dicht tegen "iets" aanzit, een nieuw inzicht......Maar dat kan ik niet afdwingen en ik wacht het wel af
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  vrijdag 24 december 2004 @ 00:43:52 #214
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24171677
Uitspraak van Terry Pratchett zover ik weet. Maar die heeft het mss ook weer ergens vandaan gejat. Het lijkt me idd erg cool om een keer gedetailleerd terug te kijken naar toen ik 2 was ofzo.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24171707
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 00:31 schreef Morwen het volgende:
Een tijdje terug las ik een uitspraak, spreuk whatever en het bracht een glimlach op mijn gezicht:

Ooit was er niks en dat ontplofte ook nog eens

Nou ja, goed, ik weet het ook niet. Ik was er niet bij enzo, tenminste niet dat ik me "herinner" en dat is misschien wel het grootste manco van de mensheid? We herinnert zich nog zijn geboorte? Ik denk vrijwel niemand, maar het is toch echt gebeurt.
zo, eej, daar heb je een goed punt.
quote:
Wat als je je dat kan herinneren en misschien zelfs nog wel verder terug? Kunnen we dat wel aan? Wat als je je bron kan herinneren (of God zo je wilt, als je dan perse een naam eraan wilt geven)?

Misschien dat we ooit geestelijk verder evolueren en ons meer kunnen herinneren. Ik denk soms weleens dat ik dicht tegen "iets" aanzit, een nieuw inzicht......Maar dat kan ik niet afdwingen en ik wacht het wel af
Well you sure made me think.
Fotoboek
pi_24172097
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 00:43 schreef livEliveD het volgende:
Uitspraak van Terry Pratchett zover ik weet.
Zou zomaar kunnen
quote:
Het lijkt me idd erg cool om een keer gedetailleerd terug te kijken naar toen ik 2 was ofzo.
Volgens Rudolph Steiner wordt je je pas echt bewust van je "zijn" als je 7 bent, alles daarvoor is het pad daarnaartoe (zoiets). Uhm, ik ben niet zo'n fervent aanhanger van hem verder maar zie wel veel veranderingen in mijn dochtertje van 8. Alsof ze nu meer "zichzelf" is? Vaag, I know
Only Human
  vrijdag 24 december 2004 @ 01:14:21 #217
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24172203
Ik zit me ineens, na tig jaar, te bedenken dat ik nog een herinnering heb van toen ik 3 was (ik dacht eigenlijk altijd dat de herinnering op me 4de de allereerste was). Ik lag in me bedje bij me opa en oma en zag allemaal vage enge beestjes vliegen in de meest rare kleuren. Na wat adrenaline werden het op een gegeven moment vlinders en toen was het ok.
Voor me gevoel was ik toen even bewust als ik nu ben dus ik heb zo me vraagtekens bij Rudolph S. Aan de andere kant ontwikkel je natuurlijk wel de gehele tijd en zeker als kind gaat dat heel hard. Wel grappig dat je als kind veel minder uitfiltert.

Sorry voor off-topic trouwens
pi_24172247
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 00:45 schreef Blessed het volgende:
[..]

Well you sure made me think.
Share you're thoughts

Ik en anderen leren daar ontzettend veel van. Juist nieuwe inzichten brengen je verder (mmm, nou ja....you know) in je ontwikkeling, denk ik
Only Human
  vrijdag 24 december 2004 @ 01:22:11 #219
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24172322
quote:
Op donderdag 23 december 2004 23:54 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Het was toch ook een dominee (Georges Lemaître) die de theorie voorstelde
goed geinformeerd meeste mensen denken dat het hubble was.
pi_24172494
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 01:17 schreef Morwen het volgende:

[..]

Share you're thoughts

Ik en anderen leren daar ontzettend veel van. Juist nieuwe inzichten brengen je verder (mmm, nou ja....you know) in je ontwikkeling, denk ik
Nah. Ik heb mijn inzichten wat dat betreft al weetikhoeveelkeer vernieuwd en ik ben nu even klaar met het onderzoeken naar wat er voor ons of na ons leven is. Het niet-weten vind ik op het moment prima. Maar ik hou je idee in gedachten, I might change my mind. again.
Fotoboek
pi_24172649
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 01:32 schreef Blessed het volgende:

[..]

Nah. Ik heb mijn inzichten wat dat betreft al weetikhoeveelkeer vernieuwd en ik ben nu even klaar met het onderzoeken naar wat er voor ons of na ons leven is. Het niet-weten vind ik op het moment prima. Maar ik hou je idee in gedachten, I might change my mind. again.
Zooooooo herkenbaar. En daar laat ik het nu ook maar even bij, ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt.
Only Human
pi_24179827
quote:

[..]

Maar begrijp je het model uberhaupt wel? Er zijn zoveel dingen in de fysica die niet voor te stellen zijn. Toch kun je ze nameten, en bezitten ze dus kennelijk een soort van waarheid. En dat is met het oerknal model ook.
Het idee op zich is absurd. Maar het verklaard wel de verdeling waterstof-Helium. De achtergrondstraling. En zo kan ik nog wel doorgaan. Trouwens,het is geen kwestie van geloven. Jij legt de natuur geen waarheid op. De natuur doet dat bij jou. En dat heb je als mens maar te accepteren.
pi_24245598
God lijkt mij een te simpele verklaring voor uuuhh.....dat ik het niet WEET!...

Ja ik weet het niet....ik denk dat je dood gaat, verrot en dat je lichaam weer opgaat in de poel van stoffen waaruit alles opgebouwd is. Reincarnatie theorieen komen daar wellicht nog het dichste bij.
En zielen die blijven bestaan Pfff dat is de arrogantie van de mens die zich niet kan voorstellen dat zijn persoonlijke bewustzijn verloren gaat en niet maar dan ook totaal niet belangrijk is.

Verder gun ik iedereen zijn geestelijke gerustheid door zijn geloof in God of wat voor hoger bewustzijn dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')