Eh, volgens mij is ze juist erg met hun begaan! Ze wil ze ontdoen van het juk van de koran, en de man.quote:Op maandag 6 december 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
Toch zul je moslimvrouwen serieus moeten nemen. Dat ontbreekt er bij HA aan. Zij kijkt op moslimvrouwen neer en dat is haar grote manco en ook haar fout, zolang ze die vrouwen niet als gelijkwaardig ziet, zal ze weinig bereiken.
Als je respect voor iemand hebt, ga je met diegene in gesprek en probeer je te luisteren.quote:Op maandag 6 december 2004 15:42 schreef Cheese het volgende:
[..]
Eh, volgens mij is ze juist erg met hun begaan! Ze wil ze ontdoen van het juk van de koran, en de man.
Ze brengt het bot, maar ze wil die vrouwen de vrijheid bieden die ze nu niet hebben of durven te hebben. Dat sommige moslim-vrouwen daar aanstoot aannemen, wat in de kern eigenlijk een confrontatie is met hun eigen onderdanigheid, doet daar niets aan af.
Ik weet niet wat Ali voor haar politiek carriere deed, of hoe ze dat deed, maar ik kan me voorstellen dat haar geduld op is. En anders heeft ze gewoon die finesse niet. Maar dat doet niets af aan de boodschap die ze brengt. En DIE wordt niet geaccepteerd, hoe dan ook, door wie dan ook.quote:Op maandag 6 december 2004 15:50 schreef SCH het volgende:
Als je respect voor iemand hebt, ga je met diegene in gesprek en probeer je te luisteren.
Dat doet ze niet.
Ze dropt haar waarheid van bovenaf en gaat verbaasd zitten toekijken als de vrouwen haar waarheid niet voor zoete koek slikken.
Evert, maak je niet druk, man. SCH en RE WILLEN je gewoon niet begrijpen of hebben de hele dag niks anders te doen dan op dit forum zitten klooien. In elk topic kom je ze tegen. Het zijn volgens mij beroepswerklozen o.i.d. die echt alleen maar hele dagen zitten te FOKken. Laat ze lekker in hun standpunten (lees: sop) gaarkoken want als je hun posts goed leest, zie je dat ze je gewoon uit je tent zitten te lokken. Met dat duo komt er helemaal geen einde aan.quote:Op maandag 6 december 2004 13:53 schreef evert het volgende:
[..]
ik heb nergens het woord moslima's gebruikt in deze discussie over deze huizen...
ik heb het over allochtonen gehad...
Meen je dit nou echt?quote:Op maandag 6 december 2004 15:55 schreef Cheese het volgende:
Ik geloof niet dat het AHA is, het is de boodschap met kritiek en de wens tot modernisering die tot ondraaglijk lijden leidt binnen de moslim-gemeenschap.
De methode HA - je medediscussieerders niet serieus nemen maar ze voor gek verklaren en jezelf als almachtige neerzetten. Is ook een methode.quote:Op maandag 6 december 2004 15:56 schreef luked45 het volgende:
[..]
Evert, maak je niet druk, man. SCH en RE WILLEN je gewoon niet begrijpen of hebben de hele dag niks anders te doen dan op dit forum zitten klooien. In elk topic kom je ze tegen. Het zijn volgens mij beroepswerklozen o.i.d. die echt alleen maar hele dagen zitten te FOKken. Laat ze lekker in hun standpunten (lees: sop) gaarkoken want als je hun posts goed leest, zie je dat ze je gewoon uit je tent zitten te lokken. Met dat duo komt er helemaal geen einde aan.
Niet onvriendelijk bedoeld: gewenning aan ketenen maakt het voor geketenden [soms] moeilijk om hieruit los te willen en kunnen breken.quote:Op maandag 6 december 2004 15:42 schreef Cheese het volgende:
[..]
Eh, volgens mij is ze juist erg met hun begaan! Ze wil ze ontdoen van het juk van de koran, en de man.
Ze brengt het bot, maar ze wil die vrouwen de vrijheid bieden die ze nu niet hebben of durven te hebben. Dat sommige moslim-vrouwen daar aanstoot aannemen, wat in de kern eigenlijk een confrontatie is met hun eigen onderdanigheid, doet daar niets aan af.
Hoe wil je het verklaren dat moslims met in feite dezelfde boodschap als Ali, modernisering van de islam, zoveel kritiek krijgen van binnen de moslim-gemeenschap?quote:Op maandag 6 december 2004 16:03 schreef SCH het volgende:
Meen je dit nou echt?
Je volgt het helemaal niet he???
Dr Re voor jou plebsquote:Op maandag 6 december 2004 15:56 schreef luked45 het volgende:
[..]
Evert, maak je niet druk, man. SCH en RE WILLEN je gewoon niet begrijpen of hebben de hele dag niks anders te doen dan op dit forum zitten klooien. In elk topic kom je ze tegen. Het zijn volgens mij beroepswerklozen o.i.d. die echt alleen maar hele dagen zitten te FOKken. Laat ze lekker in hun standpunten (lees: sop) gaarkoken want als je hun posts goed leest, zie je dat ze je gewoon uit je tent zitten te lokken. Met dat duo komt er helemaal geen einde aan.
Nee het is geen onwil maar ze zet zo provocerend in - mijn vader als christen zou ook afhaken als je met hem over het christendom wil praten en je begint met jezus een vuile rat te noemen of iets met veel bloot en bijbelteksten te doen. Dat is geen onwil - dat is je een beetje verplaatsen in anderen en je best doen om echt in gesprek te gaan.quote:Op maandag 6 december 2004 16:07 schreef Cheese het volgende:
[..]
Hoe wil je het verklaren dat moslims met in feite dezelfde boodschap als Ali, modernisering van de islam, zoveel kritiek krijgen van binnen de moslim-gemeenschap?
Het is pure onwil, die wordt verwoord en omgebogen tot het beschuldigen van islam-criticasters als racisten en zelfs het goedkeuren van de dood van deze personen.
En vind jouw vader ook dat John Cleese dood moet vanwege Life of Brian?quote:Op maandag 6 december 2004 16:17 schreef SCH het volgende:
Nee het is geen onwil maar ze zet zo provocerend in - mijn vader als christen zou ook afhaken als je met hem over het christendom wil praten en je begint met jezus een vuile rat te noemen of iets met veel bloot en bijbelteksten te doen. Dat is geen onwil - dat is je een beetje verplaatsen in anderen en je best doen om echt in gesprek te gaan.
Dat ben ik met je eens, PJ.quote:Op maandag 6 december 2004 14:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach, als AHA e = mc2 zou afleiden, zouden moslims het nog zien als een belediging van hun geloof. Louter omdat ze afvallige is.
Vind de gemiddelde moslim dat Hirsi Ali dood moet?quote:Op maandag 6 december 2004 16:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En vind jouw vader ook dat John Cleese dood moet vanwege Life of Brian?
om maar even de tactiek van afleiding te gebruiken. Vraag het eens aan een directeur van een abortuskliniek in de VS, oh nee dat kan niet want die is doodgeschoten.quote:Op maandag 6 december 2004 16:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En vind jouw vader ook dat John Cleese dood moet vanwege Life of Brian?
We leven in Nederland. Dus hier moeten we bepalen welk beleid gevoerd moet worden.quote:Op maandag 6 december 2004 16:31 schreef Re het volgende:
[..]
om maar even de tactiek van afleiding te gebruiken. Vraag het eens aan een directeur van een abortuskliniek in de VS, oh nee dat kan niet want die is doodgeschoten.
Dat is echt het ENIGE voorbeeld wat je hebt he?quote:Op maandag 6 december 2004 16:31 schreef Re het volgende:
[..]
om maar even de tactiek van afleiding te gebruiken. Vraag het eens aan een directeur van een abortuskliniek in de VS, oh nee dat kan niet want die is doodgeschoten.
En alsof die evangelische anti-abortus fundamentalisten geen achterlijken zijn...quote:Op maandag 6 december 2004 17:12 schreef Snik het volgende:
[..]
Dat is echt het ENIGE voorbeeld wat je hebt he?
Waar staat dan waar je precies vanaf moet blijven, en waar waar je wel aan mag zitten?quote:Maar er zijn dingen, daar blijf je gewoon vanaf. Dat wist HA ook wel natuurlijk maar daar heeft ze niet voor gekozen.
Jawel, dat is zo,quote:Op maandag 6 december 2004 17:17 schreef nikk het volgende:
[..]
En alsof die evangelische anti-abortus fundamentalisten geen achterlijken zijn...
uhmm nee hoor, het is maar een voorbeeld, maar dat is nou net de tactiek hier geloof ik. Als gescheiden vrouw mag je bijvoorbeeld ook de kerkdienst niet meer actief meedoen als afvallige (in de VS), boeit verder niets en is ook off topicquote:Op maandag 6 december 2004 17:12 schreef Snik het volgende:
[..]
Betreffend dat AHA zogenaamd denigrerend doet over moslima's,quote:Op maandag 6 december 2004 17:23 schreef Re het volgende:
Iemand die denigrerend is over hen en vervolgens ze wil helpen vind ik hypocriet.
Overigens,quote:Netzoals een 14 jarig tienertje dat zwanger is geraakt eerst volledig afbranden dat ze een ranzige mongoloide kuthoer is en vervolgens haar proberen te helpen met abortie
Dat is ook inderdaad wel waar en ik denk dat Ayaan de vrouwen in de Islam niet minacht, maar dat zij een Nederlandse wijze van een probleem onder de aandacht brengen iets te goed beheerst.quote:Op maandag 6 december 2004 17:23 schreef Re het volgende:
[..]
Het enige wat ik wil zeggen is dat de poging die AHA met submission heeft willen doen, niet echt gelukt is. Ik heb als uiteindelijk doel dat er binnen de moslim gemeenschap geen vrouwenmishandeling meer voorkomt net zoals binnen elke andere bevolkingsgroep.
Iemand die denigrerend is over hen en vervolgens ze wil helpen vind ik hypocriet.
Netzoals een 14 jarig tienertje dat zwanger is geraakt eerst volledig afbranden dat ze een ranzige mongoloide kuthoer is en vervolgens haar proberen te helpen met abortie
Ik neem aan dat als je actief Theo van Gogh promoot met je filmpje je best kan concluderen dat je denigrerend over kan komen. En ik praat SCH niet naquote:Op maandag 6 december 2004 17:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Betreffend dat AHA zogenaamd denigrerend doet over moslima's,
Brabbel je dan SCH na, of heb je dat uit andere bronnen?
dat kan, selectieviteit heb je altijd nodig om je eigen standpunten te onderbouwen, daar hebben we allemaal last vanquote:Ikzelf heb niet zoiets kunnen waarnemen in de media.
objectiviteit lijkt me bijna onmogelijk in deze tijd terwijl het de enige weg isquote:En, ten overvloedde: denigrerend maar dan wel enigzins subjectief aub.
omdat het misschien iets te subjectief overkomt?quote:Want de constante bij moslims lijkt tegenwoordig dat alles wat ze niet bevalt 'beledigend' is.
dat zal best maar heeft hier weinig mee van doenquote:Overigens,
Weet jij hoe grof erop je ingepraat word als je gedeprogrammeerd word, als ze je net uit een sekte hebben weten te weken?
Dat gaat ook 'niet lief'.
ik heb dan ook geen twijfel dat AHA het allemaal goed bedoeld, ik ben het alleen niet eens met de manier waarop want blijkbaar komt de "message" niet goed over, dan kan je stug volhouden dat die aanpak de enige juiste is maar zo zal ze haar einddoel minder snel bereiken... en daar gaat het om. Dan kun je die achterlijke moslims het wel gaan verwijten dat ze het niet snappen maar dat is ook contraproductiefquote:Op maandag 6 december 2004 17:35 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad wel waar en ik denk dat Ayaan de vrouwen in de Islam niet minacht, maar dat zij een Nederlandse wijze van een probleem onder de aandacht brengen iets te goed beheerst.
Je kunt verschijnselen van iets verachten, zonder het geheel te verachten, blijkbaar is dat een scheidslijn die een aantal Moslims niet goed kunnen onderscheiden.
Laten we eerst maar eens kijken wat de film precies inhoudt, voordat we hierover gaan discussieren, je moet immers de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is.
Door iets een beetje provocerend te brengen (de teksten op het lichaam dus) krijgt de film heel veel aandacht en zal er door velen over gesproken worden. Dat was exact de bedoeling denk ik... en is ook gebeurd. Een keurig braaf filmpje werkt niet. Net als dat je op TV in het nieuws schokkende beelden moet laten zien wil je tot de mensen door dringen. Zo is dat in deze tijd nou eenmaal.quote:Op maandag 6 december 2004 17:48 schreef Re het volgende:
ik heb dan ook geen twijfel dat AHA het allemaal goed bedoeld, ik ben het alleen niet eens met de manier waarop want blijkbaar komt de "message" niet goed over, dan kan je stug volhouden dat die aanpak de enige juiste is maar zo zal ze haar einddoel minder snel bereiken... en daar gaat het om. Dan kun je die achterlijke moslims het wel gaan verwijten dat ze het niet snappen maar dat is ook contraproductief
Hoe weet je dat 't niet helpt als 't nog maar nét geprobeerd wordtquote:Op maandag 6 december 2004 14:47 schreef Re het volgende:
[..]
Godsdienst zal heus een factor zijn maar niet in die mate dat het een godsdienstig probleem is, mishandeling komt nou eenmaal in elke samenleving voor en blijft in elke samenleving een taboe. Het idee achter submssion is heus wel nobel, de uitvoering blijkbaar niet als we zo de reacties ontvangen. Jij zegt dat subtiliteit niet werkt, waaruit blijkt dat dan, uit het feit dat de volle confrontatie ook niet helpt?
Dat denk ik dus ook. Als je iets telkens weer te horen krijgt gaat het vanzelf doordringen. En zoals gezegd werkt dat niet zo als je het heel braaf brengt, want dan wordt er niet over gesproken. Het moet spraakmakend zijn.... met de nadruk op "spraakmakend".quote:Op maandag 6 december 2004 17:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoe weet je dat 't niet helpt als 't nog maar nét geprobeerd wordt![]()
Laten we maar eerst eens afwachten wat er in de toekomst gebeurd als er meer van dat * recht voor de raap * werk komt![]()
Ik denk dus voornameljk het gebruik van de blote lichamen en de "heilige" tekst plus het feit dat de scheidslijn tussen die 4 vrouwen en de algehele Islam blijkbaar niet duidelijk overkomt. Dan heb je nog het feit dat de film gemaakt is door Theo van Gogh, iemand die sterk ageerde tegen de gehele grep.quote:Op maandag 6 december 2004 17:49 schreef scanman01 het volgende:
Nou wil ik nog steeds graag horen wat er, behalve dus die Koranteksten op het lichaam van die Moslimvrouw, zo provocerend is aan "Submission". Is er iemand die dat even uit de doeken kan doen, want ik snap het nog steeds niet. Er wordt hier over die film gesproken alsof het een grote scheldpartij is van de kant van Hirsi Ali. Leg mij en die anderen die Submission wel kunnen waarderen dan eens uit wat het provocerende is aan de film.
of je ziet het als vroege indicatie dat dit dus niet de weg is om het probleem aan te pakken, hoe lang ga je door met de recht voor zijn raap tactiek...?quote:Op maandag 6 december 2004 17:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoe weet je dat 't niet helpt als 't nog maar nét geprobeerd wordt![]()
Laten we maar eerst eens afwachten wat er in de toekomst gebeurd als er meer van dat * recht voor de raap * werk komt![]()
De reden daarvoor heeft Ayaan uitgelegd en is naar mijn idee een weloverwogen en vrij logische manier geweest om het in beeld te brengen. Het blijft wel een protest natuurlijk, dus dat er zaken in voorkomen/te zien zijn die een aantal mensen niet als prettig zullen ervaren is logisch.quote:Op maandag 6 december 2004 17:57 schreef Re het volgende:
Ik denk dus voornameljk het gebruik van de blote lichamen
Als er een filmpje wordt gemaakt over incest in Staphorst en je krijgt 4 meisjes aan het woord waarbij dat is gebeurd, dan nemen we ook meteen aan dat ieder meisje in Staphorst misbruikt wordt? Als er een filmpje wordt gemaakt over geweld door de Ado Den Haag supporters en je krijgt 4 supporters te zien die wel eens de boel in elkaar meppen (ik noem maar een voorbeeld), ga je er dan ook vanuit dat iedere Ado supporter gewelddadig is?quote:plus het feit dat de scheidslijn tussen die 4 vrouwen en de algehele Islam blijkbaar niet duidelijk overkomt
Neuh, wat te denken van 170 miljoen dollar van de Staat voor 'christelijke' sexuele voorlichting waarbij leugens worden verteld.quote:Op maandag 6 december 2004 17:12 schreef Snik het volgende:
Net zolang als rokers onder de neus gewreven kregen dat het asociaal is om in het bijzijn van een niet roker een sigaret op te steken. En ik kan je verzekeren dat ik in het begin daar erg om moest lachen en me later behoorlijk aangevallen voelde. Tegenwoordig betrap ik mezelf erop dat ik er wel degelijk rekening mee hou, dus wat mij betreft heeft het gewerkt. Zo zullen er zeker meer rokers zijn die nu een andere instelling hebben gekregen.quote:Op maandag 6 december 2004 17:59 schreef Re het volgende:
[..]
of je ziet het als vroege indicatie dat dit dus niet de weg is om het probleem aan te pakken, hoe lang ga je door met de recht voor zijn raap tactiek...?
Uh, nou..ik wil niet veel zeggen maar het grootste deel van 'het Volk' is inderdaad zo dom blijkens reacties als dit soort zaken gebeuren.quote:Op maandag 6 december 2004 18:03 schreef scanman01 het volgende:
Als er een filmpje wordt gemaakt over incest in Staphorst en je krijgt 4 meisjes aan het woord waarbij dat is gebeurd, dan nemen we ook meteen aan dat ieder meisje in Staphorst misbruikt wordt? Als er een filmpje wordt gemaakt over geweld door de Ado Den Haag supporters (ik noem maar een voorbeeld), ne je er dan ook vanuit dat iedere Ado supporter gewelddadig is?
Yep, dat is een principe dat bijvoorbeeld SIRE al een tijdje doorheeft. Ik kijk nu al weer uit naar hun komende oud-en-nieuw voorlichtingscampagne.quote:Op maandag 6 december 2004 17:49 schreef scanman01 het volgende:
Door iets een beetje provocerend te brengen (de teksten op het lichaam dus) krijgt de film heel veel aandacht en zal er door velen over gesproken worden. Dat was exact de bedoeling denk ik... en is ook gebeurd. Een keurig braaf filmpje werkt niet. Net als dat je op TV in het nieuws schokkende beelden moet laten zien wil je tot de mensen door dringen. Zo is dat in deze tijd nou eenmaal.
Beter kan je haar mislukte project niet beschrijven.quote:Op maandag 6 december 2004 16:30 schreef scanman01 het volgende:
Dat zal niet vaak gebeuren
Dat is niet genoeg???quote:Op maandag 6 december 2004 17:49 schreef scanman01 het volgende:
behalve dus die Koranteksten op het lichaam van die Moslimvrouw,
Maar zo zie ik het dus niet.....quote:Op maandag 6 december 2004 17:59 schreef Re het volgende:
[..]
of je ziet het als vroege indicatie dat dit dus niet de weg is om het probleem aan te pakken, hoe lang ga je door met de recht voor zijn raap tactiek...?
je kan stug vol blijven houden dat "jouw" methode de enige juiste is omdat het voor andere processen ook heeft gewerkt maar antirook reclames of niet, nog steeds rookt 30%. Wat een succesformule bij de ene is garandeert niet dat het een succes formule bij de ander is, en og je et wil geloven of niet, echt succesvol is AHA's aanpak nog niet geweest. Ze mag het van mij blijven proberen tot in den treure maar hoe nobel ook ze gebruikt de verkeerde middelen.quote:Op maandag 6 december 2004 18:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Net zolang als rokers onder de neus gewreven kregen dat het asociaal is om in het bijzijn van een niet roker een sigaret op te steken. En ik kan je verzekeren dat ik in het begin daar erg om moest lachen en me later behoorlijk aangevallen voelde. Tegenwoordig betrap ik mezelf erop dat ik er wel degelijk rekening mee hou, dus wat mij betreft heeft het gewerkt. Zo zullen er zeker meer rokers zijn die nu een andere instelling hebben gekregen.
blijkbaar werkt het niet he? Dat jij het allemaal geweldig vind boeit niet want ik neem aan dat jij de doelgroep niet bentquote:Op maandag 6 december 2004 18:30 schreef deedeetee het volgende:
Het is hoog tijd dat er iemand hun opgeblazen ego eens stevig doorprikt en Hirsi Ali is daar erg goed in.![]()
Maar afschuwelijk genoeg om er aandacht aan te besteden. En wat is marginaal? Overigens heeft de aandacht wel geleid tot plannen waarbij sommige risicogroepen onderworpen worden aan bepaalde controles. En de straffen gaan behoorlijk omhoog.quote:Op maandag 6 december 2004 18:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Beter kan je haar mislukte project niet beschrijven.
Net als de aandacht voor vrouwenbesnijdenis waarvan we weten dat het een uiterste marginaal verschijnsel is.
Als je het in de context plaatst van de vrouwen waar het om gaat ja en niet van de totale islam of 'de islamitische vrouw'.quote:Op maandag 6 december 2004 18:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Maar afschuwelijk genoeg om er aandacht aan te besteden.
Als ik op de deskundigheid afga dan gaat het om een tribaal verschijnsel in enkele zeer achtergebleven gebieden in Somalie en West-Afrika.quote:En wat is marginaal?
Straffen voor wie?quote:Overigens heeft de aandacht wel geleid tot plannen waarbij sommige risicogroepen onderworpen worden aan bepaalde controles. En de straffen gaan behoorlijk omhoog.
Het werkt prima gezien de reactiesquote:Op maandag 6 december 2004 18:40 schreef Re het volgende:
[..]
blijkbaar werkt het niet he? Dat jij het allemaal geweldig vind boeit niet want ik neem aan dat jij de doelgroep niet bent
hoe marginaal ??? ik neem aan dat het in de landen waar de sharia wordt gehanteerd normaal tot geaccepteerd is (dus niet dat iedere vrouw daar besneden is)quote:Op maandag 6 december 2004 18:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Beter kan je haar mislukte project niet beschrijven.
Net als de aandacht voor vrouwenbesnijdenis waarvan we weten dat het een uiterste marginaal verschijnsel is.
quote:Vrouwenbesnijdenis is net als eerwraak een verschijnsel dat in vele andere landen nog steeds wordt toegepast (vooral in Sub-Sahara Africa, maar niet in de Magreb, en op het Arabische schiereiland). De koran schrijft vrouwen besnijdenis niet voor maar een hadith, een van de uitspraken van de Mohammed beveelt vrouwenbesnijdenis aan."Rasulullah (sallallahu alayhi wasallam) said: "Circumcision is Sunnah for men and an honour for women" - Musnad Ahmad, Al-Bayhaqi",ofwel de boodschapper van Allah(vrede zij met hem) zei: "besnijdenis is verplicht voor mannen en een eer voor vrouwen." - Musnad Ahmad, Al-Bayhaqi".
dat is jouw subjectieve mening. Ik vind de reacties ook soms erg overtrokken maar mede daaruit concludeer ik dat deze manier van confrontatiemisschien niet het beoogde effect zal teweegbrengen en dat willen we toch allemaal... toch?quote:Op maandag 6 december 2004 18:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het werkt prima gezien de reacties![]()
Maar dat is geen reden om er niet genoeg aandacht aan te besteden. De vrouwenbesnijdenis is gruwelijk genoeg om er veel aandacht aan te besteden.quote:Op maandag 6 december 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je het in de context plaatst van de vrouwen waar het om gaat ja en niet van de totale islam of 'de islamitische vrouw'.
http://www.vrouwenbesnijdenis.nl/watis.htmlquote:Als ik op de deskundigheid afga dan gaat het om een tribaal verschijnsel in enkele zeer achtergebleven gebieden in Somalie en West-Afrika.
Dat noem ik dus behoorlijk marginaal inderdaad.
De ouders van het meisje.quote:Straffen voor wie?
wow 80 miljoen JEEZ dat had ik echt niet verwachtquote:Op maandag 6 december 2004 19:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Maar dat is geen reden om er niet genoeg aandacht aan te besteden. De vrouwenbesnijdenis is gruwelijk genoeg om er veel aandacht aan te besteden.
[..]
http://www.vrouwenbesnijdenis.nl/watis.html
Besnijdenis van vrouwen en meisjes treft meer dan 80 miljoen vrouwen in de wereld.
Het komt voor in 20 Afrikaanse landen (onder andere Egypte en Guinea Bissau) en bij bevolkingsgroepen in een aantal landen in het Nabije Oosten en Azië.
In Somalië, Djibouti, Noord-Soedan en Mali worden bijna alle vrouwen besneden en komt meestal infibulatie voor.
In delen van West Europa en in de Verenigde Staten werd tot in de jaren '50 clitoridectomie als medische ingreep toegepast bij vrouwen met hysterische klachten.
Erg marginaal ja...
[..]
De ouders van het meisje.
Ja nogal inderdaad. 80 miljoen op zoveel miljard, zet het eens om in percentage.squote:
Hoeveel zijn dat er in verhouding?quote:Ouders van het meisje.
Dat is dus nog maar de vraag, erg marginaal imo.quote:scussie is verder eigenlijk off-topic. Wat ik wilde aangeven is dat de aandacht die gegeven is aan de vrouwenbesnijdenis wel degelijk tot iets geleid heeft (of zal leiden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |