abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24704467
Met dat vallen heb ik altijd dat het is vlak voordat je écht slaapt.. dus eik loop je nog te soezelen.. en je droomt dat je valt van/in iets en je schrikt dan wakker, maar je 'voelt' ook dat je valt, het is net of je in je matras valt wanneer je wakker schrikt.. zoiets.. hm klinkt btje wazig dit
pi_24734113
quote:
Op zondag 23 januari 2005 12:48 schreef flubub het volgende:
Met dat vallen heb ik altijd dat het is vlak voordat je écht slaapt.. dus eik loop je nog te soezelen.. en je droomt dat je valt van/in iets en je schrikt dan wakker, maar je 'voelt' ook dat je valt, het is net of je in je matras valt wanneer je wakker schrikt.. zoiets.. hm klinkt btje wazig dit
Ja en met een schok word je wakker. Dat heb ik ook wellis gehad ja, meerdere malen.

Op vele sites staat dat dat een vorm van uittreding is en je geest weer terug in je lichaam keerd op dat moment.
Lambo of Rekt
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:18:27 #103
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_24750709
wel bijzonder dat van datgene wat ik dacht dat niet echt in orde was bij me, dat dat dan toch wel 'normaal' is en bij een heleboel mensen voorkomt.
Geeft me toch een iets beter gevoel over datgene wat er gebeurt dan
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_24810813
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja en met een schok word je wakker. Dat heb ik ook wellis gehad ja, meerdere malen.

Op vele sites staat dat dat een vorm van uittreding is en je geest weer terug in je lichaam keerd op dat moment.
Quote van http://allserv.rug.ac.be/(...)issen/parasomnie.htm:
quote:
Slaapstuip (hypnagoge schok)

De slaapstuip is een plotse lichaamsbeweging die zich voordoet tijdens de eerste inslaapperiode. Vaak gaat dit fenomeen gepaard met het gevoel "in een put te vallen". De slaapstuip is een vaak voorkomend curiosum van de slaap, waarvan het ontstaan nog niet is opgehelderd.
Kan dit wellicht ook te maken hebben met dat 'stofje' dat je lichaam tijdens de slaap in bedwang houdt, omdat ik die schok altijd heb gekregen op het moment dat ik net 'weg was'? Je schrikt je de tyfus omdat je denkt uit je bed te vallen, je bent even klaarwakker en ik val zelf daarna als een blok in slaap. Net zoals er (zoals ik lees in dit topic) 'storingen' kunnen zijn bij het beeindigen van de verlamming, zou dit dus juist een 'valse start' kunnen zijn.

Dingen als geestuittredingen denk ik niet meteen aan bij dat soort dingen, daarvoor ben ik te wetenschappelijk ingesteld (of 'nuchter', hoe je t wil noemen). Die verlamming bij het wakker worden heb ik trouwens nog nooit meegemaakt, zou ik ook niet willen als ik opeens Pa Tokkie in m'n kamer zou zien staan o.i.d. Oh, aan de mensen die personen hebben gezien in zo'n geval: was dat een volslagen vreemde of herkende je dingen van iemand die je eerder gezien hebt?

Welterusten trouwens
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_24812385
ik heb het trouwens 3 keer per week, minimaal. Maar ik kan na een tijdje me wel door een droommodel van mijn huis (ofzo) bewegen
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
pi_24812393
ohja, als je het niet leuk vind moet je maar eens een jointje roken voor je gaat slapen...dat onderdrukt de boel
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:44:08 #107
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_24822853
Henno,

Aparte plek om je weer tegen te komen

Over die geestdingen ben ik misschien ook wel iets te nuchter.
Ben inmiddels denk ik weer 2 weken 'storing-vrij'
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_24832196
En gister had ik het weer....

Heb gemerkt dat het alleen gebeurt wanneer ik erg moe ben.
pi_24838618
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nou ja, terugkeren... het voelt meer alsof 'ie er in één keer ingeRAMD wordt. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:36:00 #110
80107 Krisso
You all dont see
pi_24861178
ik heb t ook gehad en dat was precies op t moment dat er n broer van n vriendin van me overleed nou dat gevoel was totaal nie chill, ik had ook t tegenovergestelde dat ik nie mn ogen open kon doen en allemaal stemmen in me kamer hoorde terwijl ze er nie waren ik was volledig bij bewustzijn
Who needs society anyway, when we can create better things for the world instead of greed
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=80107
pi_24862920
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:17 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik versta namelijk ook de kunst mezelf wakker te maken als een droom me niet bevalt
Echt waar.
Dat kan ik ook ja

Raar is dat.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:26:34 #112
112375 sweety2
naughty naughty!!
pi_24873405
ik heb dat dus ook verlamd in je bed terwijl je wakker bent, heb het maar 3 keer ofzo meegemaakt
en de ene keer zag ik een witte man in mijn kamer , ik wou weglopen maar was opeens verlamd en voelde een hand over mijn rug aaien en hij fluisterde iets ik kon niet horen wat. tweede keer
leek het alsof iemand op mijn rug zat en zei dingen wat ik niet kon verstaan en mijn hele
rug prikte ik verzette met alle kracht en bewoog heel moeizaam. derde keer voelde ik gewoon een hand over mijn rug aaien. in mijn familie zit het ook hun voelen dan ook iemand over zijn rug aaien
of iemand fluisterd wat. of ze horen zelfs dat er iemand dan ademt of hoort lopen.
tenminste ik voel altijds iemand aanwezigheid dan, volgens mijn pa en oma is dat normaal en hoef je niet bang te zijn, ze zeggen is familie die kijkt hoe het me je gaat of je bescherm-engel.
don't dream your life... Live your dreams
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:32:27 #113
112375 sweety2
naughty naughty!!
pi_24873538
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:11 schreef babaloe het volgende:

[..]

Dat kan ik ook ja

Raar is dat.
ha ik kan dat ook, en ben blij cker in een enge droom, ik doe mijn ogen dicht en span mijn lichaam en zeg dan wakker worden wakker worden! en dan word ik nog wakker ook.
don't dream your life... Live your dreams
pi_24873771
ik heb dat ook wel eens ja.. maar ben er nooit echt bang van geworden ofzo.

Vroeger ging ik heel vaak overdag eventjes slapen, als ik heel erg moe was, en als ik dan ga slapen, dan kan ik ineens heel diep in slaap raken, en dan ook heel duf zijn als ik wakker word. En op zo'n moment worden m'n hersens al wakker, maar slaapt m'n lichaam nog oid.. maar na een paar minuten wordt die vaak ook wel wakker.. wel vage ervaring ja, maar ook wel leuk
Strawberry Flavour..
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:53:14 #115
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24874121
quote:
Op zondag 30 januari 2005 20:29 schreef MUUS het volgende:
Nou ja, terugkeren... het voelt meer alsof 'ie er in één keer ingeRAMD wordt. .
Nu je het zo stelt. Dit ken ik wel en maak ik af en toe mee. Echt zo'n val gevoel en dan met een schrik ben je ineens klaar wakker
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24881530
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:32 schreef sweety2 het volgende:

[..]

ha ik kan dat ook, en ben blij cker in een enge droom, ik doe mijn ogen dicht en span mijn lichaam en zeg dan wakker worden wakker worden! en dan word ik nog wakker ook.
Zo doe ik dat precies ook

Ogen dichtknijpen en wensen wakker te worden
pi_24893058
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:53 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Nu je het zo stelt. Dit ken ik wel en maak ik af en toe mee. Echt zo'n val gevoel en dan met een schrik ben je ineens klaar wakker
Juistum. Je voelt de schok en het is dan net alsof je net op je bed gevallen bent.

Is toch wel een gevoel wat iedereen wel eens heeft gehad, denk ik.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:32:03 #118
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24894031
Ja dat denk ik wel. Het lijkt me iets heel menselijks dat iedereen wel eens heeft maar, net zoals ik, niet direct herkent. Sowieso: Als ik het al meemaak moet het voor 6 miljard opgaan
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24908332
Laten we eens aannemen dat uittredingen bestaan en dat slaapverlammingen er mee te maken hebben, is het dan niet interessant om toe te geven aan de verlammende kracht? Heeft iemand dat al es gedaan of geprobeerd? Word je gewoon wakker?
  donderdag 3 februari 2005 @ 21:08:07 #120
96505 freaky_girl
Wij die alles kunnen...
pi_24908358
Ik durf mij er niet aan toe te geven! Het is zo`n eng gevoel. Ik probeer om mijzelf "wakker" te maken en dat is tot nu toe altijd gelukt!
We are like frogs oblivious..
pi_24908567
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 21:05 schreef Monidique het volgende:
Laten we eens aannemen dat uittredingen bestaan en dat slaapverlammingen er mee te maken hebben, is het dan niet interessant om toe te geven aan de verlammende kracht? Heeft iemand dat al es gedaan of geprobeerd? Word je gewoon wakker?
Het beste agrument wat ik ben tegen gekomen dat min of meer zou bewijzen dat uittredingen bestaan en dat iedereen die droomt in feite uittreed is dat sommige mensen die blind zijn sinds hun geboorte kunnen zien in hun dromen, uit scans is gebleken dat het visuele gedeelte van hun hersenen tijdens hun dromen actief is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')