Ja en met een schok word je wakker. Dat heb ik ook wellis gehad ja, meerdere malen.quote:Op zondag 23 januari 2005 12:48 schreef flubub het volgende:
Met dat vallen heb ik altijd dat het is vlak voordat je écht slaapt.. dus eik loop je nog te soezelen.. en je droomt dat je valt van/in iets en je schrikt dan wakker, maar je 'voelt' ook dat je valt, het is net of je in je matras valt wanneer je wakker schrikt.. zoiets.. hm klinkt btje wazig dit![]()
Quote van http://allserv.rug.ac.be/(...)issen/parasomnie.htm:quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:17 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja en met een schok word je wakker. Dat heb ik ook wellis gehad ja, meerdere malen.
Op vele sites staat dat dat een vorm van uittreding is en je geest weer terug in je lichaam keerd op dat moment.
Kan dit wellicht ook te maken hebben met dat 'stofje' dat je lichaam tijdens de slaap in bedwang houdt, omdat ik die schok altijd heb gekregen op het moment dat ik net 'weg was'? Je schrikt je de tyfus omdat je denkt uit je bed te vallen, je bent even klaarwakker en ik val zelf daarna als een blok in slaap. Net zoals er (zoals ik lees in dit topic) 'storingen' kunnen zijn bij het beeindigen van de verlamming, zou dit dus juist een 'valse start' kunnen zijn.quote:Slaapstuip (hypnagoge schok)
De slaapstuip is een plotse lichaamsbeweging die zich voordoet tijdens de eerste inslaapperiode. Vaak gaat dit fenomeen gepaard met het gevoel "in een put te vallen". De slaapstuip is een vaak voorkomend curiosum van de slaap, waarvan het ontstaan nog niet is opgehelderd.
Nou ja, terugkeren... het voelt meer alsof 'ie er in één keer ingeRAMD wordt.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:17 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja en met een schok word je wakker. Dat heb ik ook wellis gehad ja, meerdere malen.
Op vele sites staat dat dat een vorm van uittreding is en je geest weer terug in je lichaam keerd op dat moment.
Dat kan ik ook jaquote:Op zondag 5 december 2004 03:17 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik versta namelijk ook de kunst mezelf wakker te maken als een droom me niet bevalt
Echt waar.
ha ik kan dat ook, en ben blij cker in een enge droom, ik doe mijn ogen dicht en span mijn lichaam en zeg dan wakker worden wakker worden! en dan word ik nog wakker ook.quote:
Nu je het zo stelt. Dit ken ik wel en maak ik af en toe mee. Echt zo'n val gevoel en dan met een schrik ben je ineens klaar wakkerquote:Op zondag 30 januari 2005 20:29 schreef MUUS het volgende:
Nou ja, terugkeren... het voelt meer alsof 'ie er in één keer ingeRAMD wordt..
Zo doe ik dat precies ookquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:32 schreef sweety2 het volgende:
[..]
ha ik kan dat ook, en ben blij cker in een enge droom, ik doe mijn ogen dicht en span mijn lichaam en zeg dan wakker worden wakker worden! en dan word ik nog wakker ook.
Juistum. Je voelt de schok en het is dan net alsof je net op je bed gevallen bent.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:53 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Nu je het zo stelt. Dit ken ik wel en maak ik af en toe mee. Echt zo'n val gevoel en dan met een schrik ben je ineens klaar wakker
Het beste agrument wat ik ben tegen gekomen dat min of meer zou bewijzen dat uittredingen bestaan en dat iedereen die droomt in feite uittreed is dat sommige mensen die blind zijn sinds hun geboorte kunnen zien in hun dromen, uit scans is gebleken dat het visuele gedeelte van hun hersenen tijdens hun dromen actief isquote:Op donderdag 3 februari 2005 21:05 schreef Monidique het volgende:
Laten we eens aannemen dat uittredingen bestaan en dat slaapverlammingen er mee te maken hebben, is het dan niet interessant om toe te geven aan de verlammende kracht? Heeft iemand dat al es gedaan of geprobeerd? Word je gewoon wakker?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |