abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23771756
Ik heb regelmatig dat ik 's nachts wakker word maar mezelf niet kan bewegen in bed. Meestal gebeurd dit als ik tijdens een droom bewust ben van het feit dat ik droom en dan word ik wakker maar kan mezelf dus nog niet bewegen en soms duurt het ruim een minuut voordat ik mezelf weer kan bewegen en dan durf ik meestal ook niet meteen meer te gaan slapen.

Soms gebeurd het ook als ik bijna in slaap val maar me op dat moment ervan bewust ben dat ik in slaap ging vallen en daarom kan ik mezelf dan ook niet bewegen omdat ik bijna ging slapen..(klinkt vaag maar zoals ik het nu beschrijf voelt het op dat moment)

Wat ik wel weet is dat het een reden heeft dat je - of meer 'verlamd' bent gedurende je slaap omdat je anders bijv. in een heftige droom jezelf zou kunnen slaan of dat je ineens aan de wandel gaat oid.

Maargoed, het blijft een heel eng en naargeestig gevoel als je bewust bent dat je wakker in je bed ligt maar het enige wat je dan kan doen is je ogen bewegen en verder niets...
  zondag 5 december 2004 @ 02:22:53 #2
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_23771763
Oh.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_23771781
Ik kan ook nooit me bed uit.
pi_23771817
Heb ik ooit 1 keer gehad

Ik had heel zwaar getafeld, en ben daarna direct gaan slapen.
Werd midden in de nacht wakker, en kon me niet bewegen.
Ik wilde mijn partner wakker roepen, maar er kwam geen geluid, kreeg mijn mond niet open, of nauwelijks, en gilde voor mijn gevoel op volle kracht maar er was dus geen geluid.
Vreselijk enge ervaring, maar ben op een gegeven moment toch weer in slaap gevallen en 's ochtends gewoon weer gezond op dus

Het is denk ik een niet gelijk opgaande body and soul zeg maar.
Je geest is wakker, je lichaam nog niet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23771863
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:26 schreef milagro het volgende:
Ik wilde mijn partner wakker roepen, maar er kwam geen geluid, kreeg mijn mond niet open, of nauwelijks, en gilde voor mijn gevoel op volle kracht maar er was dus geen geluid.
heb dit ooit als "vervolg" op een soortgelijke nachtmerrie gehad, waarbij ik alleen was in het oneindige niets, zonder me te kunnen bewegen of geluid te kunnen voortbrengen. Nou, ik kan je vertellen, als je dan wakker wordt, en het blijft gewoon doorgaan, daar wordt sinterklaas niet blij van!!
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
pi_23771922
Dit komt bij meer mensen voor, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt maar er wel veel over gelezen.

Misschien heb je wat aan de volgende website: http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
pi_23771944
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:26 schreef milagro het volgende:
Heb ik ooit 1 keer gehad

Ik had heel zwaar getafeld, en ben daarna direct gaan slapen.
Vreselijk enge ervaring, maar ben op een gegeven moment toch weer in slaap gevallen en 's ochtends gewoon weer gezond op dus
Heel herkenbaar, ik heb ook weleens geprobeerd om te schreeuwen of iig mijn stem te gebruiken maar dat lukte niet en héél soms gebeurd het ook dat ik tijdens mijn verlamming schimmen zie in de kamer die er bij een 'waak' toestand niet zijn...één × heb ik zelfs een 'geest' gezien en dat zal ik niet snel vergeten
quote:
Het is denk ik een niet gelijk opgaande body and soul zeg maar.
Je geest is wakker, je lichaam nog niet.
Idd, ik heb dat ook ergens ooit gelezen dat het hiermee te maken heeft.
pi_23771991
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:35 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Heel herkenbaar, ik heb ook weleens geprobeerd om te schreeuwen of iig mijn stem te gebruiken maar dat lukte niet en héél soms gebeurd het ook dat ik tijdens mijn verlamming schimmen zie in de kamer die er bij een 'waak' toestand niet zijn...één × heb ik zelfs een 'geest' gezien en dat zal ik niet snel vergeten
[..]

Idd, ik heb dat ook ergens ooit gelezen dat het hiermee te maken heeft.
quote:
The disorder known as "sleep paralysis" occurs when the brain is awakened from a REM state into essentially a normal fully awake state, but with the bodily paralysis still occurring. This causes the person to be fully aware, but unable to move. In addition, this state is usually accompanied by certain specific kinds of hallucinations.
pi_23772059
Heb het ook meerdere malen gehad.

"zie link boven*

Krijg ik altijd als ik b.v de dag ervoor zeer slecht geslapen heb, en heel moe ben...

[ Bericht 27% gewijzigd door Drifter__ op 05-12-2004 02:55:27 ]
pi_23772101
Het is geen narcolepsie maar sleep paralysis
pi_23772136
@milagro:

Erg interessant stukje info die je net gaf het verklaart iig een hoop en vooral (wat ik nog niet wist) dat het ook gepaard gaat met hallucinaties in sommige gevallen wat ik dus ook heb gehad.
pi_23772141
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:47 schreef milagro het volgende:
Inderdaad, zie mijn link. Ik kon de Nederlandse versie helaas niet vinden op Wikipedia.
pi_23772199
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:47 schreef milagro het volgende:
Ow dacht dat ik de nederlandse versie gaf, iets anders dus..
pi_23772277
Heb ff gezocht en heb een Nederlandse pagina over dit onderwerp gevonden: http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/narcolepsie.htm
pi_23772284
Simpl gezegd is het volgens mij zo dat je hersenen dan nog even actief zijn in je rechter hersenhelft(of was het nou de linker), zoals ze normaal gesproken tijdens je slaap doen. Meestal heb je hier last van wanneer je abrupt wakker wordt of gewekt wordt.
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_23772360
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:39 schreef milagro het volgende:

The disorder known as "sleep paralysis" occurs when the brain is awakened from a REM state into essentially a normal fully awake state, but with the bodily paralysis still occurring. This causes the person to be fully aware, but unable to move. In addition, this state is usually accompanied by certain specific kinds of hallucinations.
Dat is echt bizar. Ik kan me niet voorstellen hoe dat is.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_23772413
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:22 schreef Hepyro het volgende:
Ik heb regelmatig dat ik 's nachts wakker word maar mezelf niet kan bewegen in bed. Meestal gebeurd dit als ik tijdens een droom bewust ben van het feit dat ik droom en dan word ik wakker maar kan mezelf dus nog niet bewegen en soms duurt het ruim een minuut voordat ik mezelf weer kan bewegen en dan durf ik meestal ook niet meteen meer te gaan slapen.

Soms gebeurd het ook als ik bijna in slaap val maar me op dat moment ervan bewust ben dat ik in slaap ging vallen en daarom kan ik mezelf dan ook niet bewegen omdat ik bijna ging slapen..(klinkt vaag maar zoals ik het nu beschrijf voelt het op dat moment)

Wat ik wel weet is dat het een reden heeft dat je - of meer 'verlamd' bent gedurende je slaap omdat je anders bijv. in een heftige droom jezelf zou kunnen slaan of dat je ineens aan de wandel gaat oid.

Maargoed, het blijft een heel eng en naargeestig gevoel als je bewust bent dat je wakker in je bed ligt maar het enige wat je dan kan doen is je ogen bewegen en verder niets...
dat heb ik ook wel is en je kan ook niks meer zeggen echt geen pretje
pi_23772465
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:07 schreef Blessed het volgende:

[..]

Heel eng kan ik je zeggen.
Ik dacht echt dat ik doodging of iig er iets flink verkeerd zat.
"rustig blijven, geen paniek nu en laat me in Godsnaam weer in slaap vallen" en dat gebeurde dus

Eerst wist ik niet zeker of ik wakker was, maar het duurde vrij lang en ik hoorde mijn partner snurken, en de klok tikken, zag gewoon de hele kamer, zag hoe laat het was, ik was gewoon echt wakker.

Ik versta namelijk ook de kunst mezelf wakker te maken als een droom me niet bevalt
Echt waar.
pi_23772470
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:07 schreef Blessed het volgende:
Wees blij dat je dat jezelf niet hoeft voor te stellen want leuk is het bepaald niet.

Gelukkig heb ik het vrij zelden maar die paar × dat ik ermee 'geconfronteerd' word is al meer dan genoeg imho..

[ Bericht 1% gewijzigd door eruitgeflikkerd_18022015_ op 05-12-2004 03:19:03 (e vergeten :)) ]
pi_23772574
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:17 schreef milagro het volgende:
[...]

Ik versta namelijk ook de kunst mezelf wakker te maken als een droom me niet bevalt
Echt waar.
Dat is erg knap want ikzelf ben 99% van mijn dromen niet bewust van het feit dat ik droom ookal is ie nog zo raar en ongeloofwaardig toch heb ik dan niet door dat ik droom

Maargoed, daar gaat dit topic verder niet over

[ Bericht 2% gewijzigd door eruitgeflikkerd_18022015_ op 05-12-2004 03:28:05 (Shadey) ]
pi_23772595
Het is idd erg eng!

Een keertje lag mijn hand toevallig op de zijkant van het bed, en ik kon het gewoon voelen!

Verder probeer ik echt al mijn kracht te zetten, zodra je 1 vinger beweegt, PLOTS, word ik meteen met een schrik wakker....
pi_23772617
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:28 schreef Drifter__ het volgende:
[...]

Verder probeer ik echt al mijn kracht te zetten, zodra je 1 vinger beweegt, PLOTS, word ik meteen met een schrik wakker....
Ja dat heb ik ook!

Ik ga idd heel veel kracht zetten todat ik (wat jij ook zegt) 'n vinger kan bewegen en dan met veel moeite word ik helemaal wakker.
pi_23772626
Ik heb me ook een keer lazerus geschrokken toen ik wakker werd. Ik werd wakker, lag op mijn rug en wilde mijn hoofd krabben omdat er iets kriebelde, maar op het moment dat ik dit wilde doen besefte ik me dat dit niet wou en dat ik mijn hele (linker) arm niet meer voelde. Dus ik met mijn rechter arm naar de linkerkant van mijn lichaam grijpen, was mijn hele arm weg!!

Dus ik schrok me de pleuris! En het duurde toch zeker 20 seconden voor ik er achter kwam dat mijn linker arm op mijn kussen boven mijn hoofd lag. Blijkbaar had hij daar al een tijdje gelegen en was een of andere zenuw afgeknepen waardoor er geen gevoel of beweging meer in zat... Na dat ik hem met mijn rechterarm weer ff recht had gelegd kwam het gevoel langzaam aan weer terug.

Beetje oftopic, maar ook niet erg fijn

[ Bericht 1% gewijzigd door -Jay-20- op 05-12-2004 03:39:29 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_23772637
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:27 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Dat is erg knap want ikzelf ben 99% van mijn dromen niet bewust van het feit dat ik droom ookal is ie nog zo raar en ongeloofwaardig toch heb ik dan niet door dat ik droom

Maargoed, daar gaat dit topic verder niet over
Een droom die bizar is, hoeft niet vervelend te zijn natuurlijk.
Maar als ik een droom als vervelend ervaar, of het nu een bizarre droom betreft of iets wat ook in het dagelijks leven zou kunnen voorkomen, dan maak ik mezelf wakker, door te zeggen "dit is niet leuk meer, ik wil dit niet, ik wil wakker worden".
Vaak ben ik nog bezig dat hardop te zeggen als ik wakker ben, of liever ik word wakker omdát ik het hardop zeg

Dat zijn volgens mij lucide dromen, dromen waarin je je bewust bent dát je droomt.
En ik ben me dat pas op het moment dat de verhaallijn me te gortig wordt
pi_23786914
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:31 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik heb me ook een keer lazerus geschrokken toen ik wakker werd. Ik werd wakker, lag op mijn rug en wilde mijn hoofd krabben omdat er iets kriebelde, maar op het moment dat ik dit wilde doen besefte ik me dat dit niet wou en dat ik mijn hele (linker) arm niet meer voelde.

-knip-
dit had ik de afgelopen jaren redelijk vaak ( minstens 2x per maand), laatste jaar vrij weinig.
had ik ook m'n arm onder m'n kussen.

dan kan ik nog wel m'n schouder bewegen, dus ik probeer m'n arm weer naast m'n lichaam te krijgen. dan denk je dat je je arm 0.5m van je af in de lucht hebt, maar opeens voel je een bewegingsloze hand in je gezicht. en dan nog denk je dat je je hele arm in de lucht hebt, dit moet haast wel hetzelfde gevoel zijn als mensen met een geamputeerd lichaamsdeel hebben als ze denken dat ze er nog bv. jeuk aan hebben.

wel opassen dat je met je arm nergens tegenaan kan stoten, want je weet dat je niet verder kan maar je voelt helemaal niets. vooral niet stug door blijven gaan, want dat kan verrekte pijn gaan doen als je er weer een beetje gevoel in krijgt.

de eerste keer is het eng, maar daarna is het vooral grappig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')