Dat zeg ik niet, ik ga alleen in op gelly's bewering die stelt dat de oplossing voor het omgaan met extremisten en fundamentalisten is om je kop maar niet boven het maaiveld uit te steken en dat is wel een extreem stupide bewering.quote:Op zondag 5 december 2004 13:26 schreef SCH het volgende:
Alsof alle goede dingen op die manier tot stand zijn gekomen.
Volgens mij bedoelt hij, net als ik, dat het verstandig rekening te houden is met die extremisten. Niet uit respect of angst maar eenvoudigweg omdat je levend meer voor elkaar krijgt dan dood.quote:Op zondag 5 december 2004 13:34 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik ga alleen in op gelly's bewering die stelt dat de oplossing voor het omgaan met extremisten en fundamentalisten is om je kop maar niet boven het maaiveld uit te steken en dat is wel een extreem stupide bewering.
Nee natuurlijk niet. Je hoort mij toch ook niet beweren dat HA haar mond moet houden? Kom op zeg... Ook de mensen die jij noemt kregen deels terecht kritiek, dat is nooit verkeerd volgens mij.quote:Op zondag 5 december 2004 13:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Darwin, Gallilei, Nietzsche, etc (niet dat ik AHA wil vergelijken met dergelijke figuren, het gaat even om het idee), ze riepen allemaal hevige weerstand op. Maar dat wil niet zeggen dat zij maar hun mond moesten houden, of het op een andere manier hadden moeten brengen. Wat is dat nu voor gelul?
en als zij onder rekening houden met hen nu iets heel anders verstaan dan jij?quote:Op zondag 5 december 2004 13:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij, net als ik, dat het verstandig rekening te houden is met die extremisten. Niet uit respect of angst maar eenvoudigweg omdat je levend meer voor elkaar krijgt dan dood.
Wat had Nietzsche iets meer dan 100 jaar geleden dan moeten doen? God niet dood verklaren? Het Christendom geen ziekte noemen? Had hij moeten kiezen voor een andere vorm?quote:Op zondag 5 december 2004 13:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Je hoort mij toch ook niet beweren dat HA haar mond moet houden? Kom op zeg... Ook de mensen die jij noemt kregen deels terecht kritiek, dat is nooit verkeerd volgens mij.
Het gaat erom dat je het doel bereikt, dat er iets veranderd. En ik heb meer met de kritiek van binnenuit van de Wake Up -organisatie en van een denker als Sardar die de islam niet hebben verlaten maar uiterst kritisch en hervormingsgezind zijn. Daar gaat meer kracht van uit dan van iemand die begint met MOhammed pervers te noemen en te zeggen dat de islam eigenlijk moet verdwijnen. Kan allemaal ontzettend visionair en juist zijn maar ik zie wat ze oproept en dat het de gelederen sluit en dat mensen er harder van worden in plaats van andersom.
Belachelijk milagro, dat je telkens de situatie in Algerije erbij haalt. We zitten nu in Nederland en dan spreek je over een heel andere situatie. Hier in Nederland zijn er nooit spanningen geweest tussen moslims en de rest van de gemeenschap, totdat er een paar idioten het nodig vonden te provoceren, schelden en belachelijk te maken.quote:Op zondag 5 december 2004 13:46 schreef milagro het volgende:
Het kan ALLES zijn, doodnormale dingen, die hun tegen de borst stuiten, zo erg dat ze tot moord overgaan.
Hadden de moslims in Algerije, die 200.000 over de kling gejaagden ook meer rekening moeten houden met een extremistische minderheid?
Ik vraag me af wat Cohen of Aboutaleb dan gedaan hebben om hun kop boven het maaiveld uitgestoken te hebben en zo een schietschijf te worden voor getergde moslim extremisten.quote:Op zondag 5 december 2004 13:34 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik ga alleen in op gelly's bewering die stelt dat de oplossing voor het omgaan met extremisten en fundamentalisten is om je kop maar niet boven het maaiveld uit te steken en dat is wel een extreem stupide bewering.
Ho ho ho, een paar idioten waar we volgens gelly REKENING mee moeten houden, door geen voedingsbodem te creëren of onze kop boven het maaiveld uit te steken.quote:Op zondag 5 december 2004 13:51 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Belachelijk milagro, dat je telkens de situatie in Algerije erbij haalt. We zitten nu in Nederland en dan spreek je over een heel andere situatie. Hier in Nederland zijn er nooit spanningen geweest tussen moslims en de rest van de gemeenschap, totdat er een paar idioten het nodig vonden te provoceren, schelden en belachelijk te maken.
Ah rot toch op.quote:Op zondag 5 december 2004 13:51 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Belachelijk milagro, dat je telkens de situatie in Algerije erbij haalt. We zitten nu in Nederland en dan spreek je over een heel andere situatie. Hier in Nederland zijn er nooit spanningen geweest tussen moslims en de rest van de gemeenschap, totdat er een paar idioten het nodig vonden te provoceren, schelden en belachelijk te maken.
Er is een naam voor dat gedrag: lafheid.quote:Op zondag 5 december 2004 13:22 schreef Lithion het volgende:
[..]
En volgens jou is dan de logische remedie om je kop maar niet boven het maaiveld uit te steken.
Eén keer raden hoe onze maatschappij er nu uit had gezien als iedereen in de geschiedenis zo'n idiote gedachtengang als jij er op na had gehouden.
Mijn God zeg, wat een stupiditeit.
Dan handel je dus nog steeds vanuit de angst om omgelegd te worden.quote:Op zondag 5 december 2004 13:39 schreef SCH het volgende:
Volgens mij bedoelt hij, net als ik, dat het verstandig rekening te houden is met die extremisten. Niet uit respect of angst maar eenvoudigweg omdat je levend meer voor elkaar krijgt dan dood.
Inderdaad, Fatima Elatik, Mohammed Rabbae, ROC Amsterdam, El-Moumni, El-Tawheed, Ede...quote:Op zondag 5 december 2004 13:51 schreef AbdelGhafied het volgende:
Hier in Nederland zijn er nooit spanningen geweest tussen moslims en de rest van de gemeenschap, totdat er een paar idioten het nodig vonden te provoceren, schelden en belachelijk te maken.
Inderdaad.quote:Op zondag 5 december 2004 14:20 schreef scanman01 het volgende:
Daarbij komt nog dat het allemaal dus erg meevalt in Submission. Je zou je vraagtekens (als tegenstander) kunnen zetten bij de tekens op het lichaam van de Moslimvrouw. Dat is dan ook meteen alles. De rest is gewoon het verhaal van 4 Moslimvrouwen, niets meer en niets minder. Dus NIET het verhaal van alle Moslimvrouwen, maar het verhaal van 4 Moslimvrouwen. Ik kan er met geen mogelijkheid iets in zien waarvan je vantevoren had kunnen zeggen dat dat wel eens iemand het leven zou kunnen gaan kosten. Dat er toch mensen zijn die het blijkbaar wel als iets enorm heftigs zien, zegt meer over die mensen dan over Ayaan.
Het wordt in ieder geval heel erg opgeklopt denk ik. Een search op Google op "Submission" + "Ayaan" levert 26.300 resultaten op, waaronder dus ook veel buitenlandse sites. Aan aandacht geen gebrek, dat is duidelijk.
Bij Ayaan en Theo is het nooit dat filmpje alleen geweest hoor, meer de druppel.quote:Op zondag 5 december 2004 14:59 schreef Snik het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik begrijp echt niet wat er nu zo beledigend aan die film is. Ik vond het zelfs zeer gematigd.
Wat is er in godsnaam nu erg aan dat filmpje?Wat??? Ik begrijp het ECHT niet. Dit filmpje maakt mensen woedend en drijft ze tot moord? Waarvoor dan?
Als ze nu op een koran aan het pissen waren of zo of de hele tijd 'allah is een homo' of zo geblerd hadden, dan was het beledigend geweest ja. Maar dit? Ik zie het echt niet.
Dan nog laat dat alleen maar zien hoe totaal mongolide die mensen zijn. Compleet gestoord, geen enkele band met de realiteit en compleet ongewenst in deze samenleving.quote:Op zondag 5 december 2004 15:05 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Bij Ayaan en Theo is het nooit dat filmpje alleen geweest hoor, meer de druppel.
Je beledigd me met deze post.quote:Op zondag 5 december 2004 15:14 schreef SCH het volgende:
Beetje raar om je eigen maatstaven als norm te nemen voor de mate van belediging.
Zolang je met "deze mensen" die paar extremistische Moslims bedoelt ben ik het wel met je eens. Helaas zal het niets helpen, want voor iedere 100 die je eruit zet of gevangen neemt krijg je er zo 200 weer terug.quote:Op zondag 5 december 2004 15:12 schreef Snik het volgende:
Dan nog laat dat alleen maar zien hoe totaal mongolide die mensen zijn. Compleet gestoord, geen enkele band met de realiteit en compleet ongewenst in deze samenleving.
Alle middelen inzetten om deze mensen te verwijderen uit onze samenleving dient prioriteit 1 te zijn.
Wie zegt dat we onze eigen maatstaven als norm nemen? Maar het is juist door dit filmpje volgens mij haast onmogelijk gebleken om in te schatten wat iemand wel of niet erg genoeg vindt om een persoon te vermoorden. Maar zoals iemand anders al zei zal het filmpje inderdaad de druppel zijn geweest, ook gezien het feit dat het met Submission heel erg meeviel.quote:Op zondag 5 december 2004 15:14 schreef SCH het volgende:
Beetje raar om je eigen maatstaven als norm te nemen voor de mate van belediging.
Ja het gaat om de extremisten. Wat er wel iets meer dan een paar zijn schat ik.quote:Op zondag 5 december 2004 15:24 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zolang je met "deze mensen" die paar extremistische Moslims bedoelt ben ik het wel met je eens. Helaas zal het niets helpen, want voor iedere 100 die je eruit zet of gevangen neemt krijg je er zo 200 weer terug.
Beetje naief en onvolledig. Hirsi Ali zei zelf tevoren dat de hele moslimwereld over haar heen zou vallen. Ze wist heel erg goed dat dit een zeer shockerende manier was om het onderwerp te belichten. Is er nou zo ontzettend veel inlevingsvermogen voor nodig om te bedenken dat mensen hierdoor gekwetst worden?quote:Op zondag 5 december 2004 15:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat we onze eigen maatstaven als norm nemen? Maar het is juist door dit filmpje volgens mij haast onmogelijk gebleken om in te schatten wat iemand wel of niet erg genoeg vindt om een persoon te vermoorden. Maar zoals iemand anders al zei zal het filmpje inderdaad de druppel zijn geweest, ook gezien het feit dat het met Submission heel erg meeviel.
Ja. Want het is gewoon niet beledigend. Alleen 5 meter lange tenen zouden zich hierdoor gekwetst moeten voelen.quote:Op zondag 5 december 2004 15:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Beetje naief en onvolledig. Hirsi Ali zei zelf tevoren dat de hele moslimwereld over haar heen zou vallen. Ze wist heel erg goed dat dit een zeer shockerende manier was om het onderwerp te belichten. Is er nou zo ontzettend veel inlevingsvermogen voor nodig om te bedenken dat mensen hierdoor gekwetst worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |