Natuurlijk, maar ik vind het jammer dat alleen het koran aspect op het moment aandacht krijgt. Alsof kritiek daarop en maatregelen daartegen het wondermiddel zijn. Er is tegenwoordig sowieso weinig ruimte meer om een andere oorzaak aan te wijzen, die wil men kennelijk niet horen.quote:Op zondag 5 december 2004 01:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus te zeggen. Mishandeling van Moslimvrouwen zal een gedeelte komen vanwege die teksten, maar naturlijk ook een gedeelte die het gewoon uit zichzelf doen. Maar beide problemen moeten worden aangepakt.
Als moslims letterlijk naar de letter zouden leven, dan was er geen enkel probleem scanman... De koran stelt immers dat de moslim zich moet gedragen naar de geldende wetten en regels in het land waar zij verblijven..quote:Op zondag 5 december 2004 01:54 schreef scanman01 het volgende:
Mensen die letterlijk volgens de Koran leven en hier willen wonen hebben een probleem, aangezien sommige teksten in strijd zijn met de wet in dit land. Voor mij is het dragen van hoofddoekjes ook bij sommige vrouwen een teken dat ze zich aan hun man onderwerpen. Daarom dus ook een vrij goede reden om dat in dit land aan te pakken. Mocht ik het echt mis hebben dan laat ik me daar graag van overtuigen.
Nah, ik denk niet dat het zo simpel is. Extremisten hebben nauwelijks invloed in een land waar de overgrote meerderheid bestaat uit mensen die de denkbeelden afkeuren. We organiseren een lawaaitocht en gaan vervolgens na een paar weken gewoon weer verder.quote:Op zondag 5 december 2004 01:55 schreef milagro het volgende:
[..]
Je kunt je niet indekken tegen dergelijke idioten, of psychische wrakken.
Iedere keer dat jij je denkt ingedekt te hebben, stellen zij hun mening weer bij.
Net zolang tot jij exact doet wat zij willen, namelijk je bek houden en dansen, naar hun pijpen wel te verstaan.
Of er 0,0 resultaat is zal nog moeten blijken. Ik zie dat toch anders en denk dat een goede eerste stap is gezet om ook aan een bepaald deel van de Moslimgemeenschap duidelijk te maken dat dit niet kan in dit land. (Dan heb ik het dus over die mensen die eigenlijk model staan voor die 4 vrouwen uit de film). Ze heeft een beeld willen schetsen van iets wat toch met enige regelmaat schijnt voor te komen (niet alleen in dit land maar over de gehele wereld) en is daar goed in geslaagd vind ik. Eigenlijk had het nog wel wat feller gemogen. Ik geef toe dat de teksten over het lichaam van die vrouw niet veel aan de boodschap toevoegt, maar dat is Ayaan's keuze geweest. Wie weet heeft ze daar nu ook wel spijt van. Neemt niet weg dat dat wel gewoon moet kunnen natuurlijk.quote:Op zondag 5 december 2004 01:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat ze mishandeling binnen de islam aan de kaak wil stellen, maar de manier waarop ze dat doet. Zie jij een discussie over die mishandeling, of over de voor moslims kwetsende manier waarop het gebracht is. Het hele punt dat Ali wil maken sneeuwt onder bij de discussie over de manier waarop ze haar mening uit. Dat is uiteraard haar goed recht, maar het is zi weinig zinvol. Ten eerste moet haar doelgroep niks meer van haar hebben, en ten tweede zijn de enigen die ze bereikt degenen die alles geweldig vinden zolang het maar kwetsend voor de moslim is. Kortom, er is 0,0 resultaat. Het is een doodlopende weg maar heel Nederland schijnt haar te steunen terwijl ze met haar hoofd tegen een muur oploopt.
Maar jij weet toch ook dat een probleem als eerste wordt aangepakt door het bekend te maken. Dat is altijd een eerste stap. En Ayaan's film is op dit moment één van de meest gezochte films op programma's als Kazaa en Emule, dus met die aandacht zit het nu wel goed. En Ayaan heeft ervoor gekozen om het Koran aspect onder de aandacht te brengen. Je moet ergens beginnen en het lijkt me een goede keuze aangezien het allemaal te maken heeft met de nederlandse vertaling van het woord submission.quote:Op zondag 5 december 2004 01:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik vind het jammer dat alleen het koran aspect op het moment aandacht krijgt. Alsof kritiek daarop en maatregelen daartegen het wondermiddel zijn. Er is tegenwoordig sowieso weinig ruimte meer om een andere oorzaak aan te wijzen, die wil men kennelijk niet horen.
Probleem dus, want dan kom je in conflict met je eigen "bijbel". Aan de ene kant moet je je houden aan de wetten en aan de andere kant moeten ze hun vrouw in sommige gevallen slaan en tuchtigen waar bekenden bij zijn.quote:Op zondag 5 december 2004 01:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Als moslims letterlijk naar de letter zouden leven, dan was er geen enkel probleem scanman... De koran stelt immers dat de moslim zich moet gedragen naar de geldende wetten en regels in het land waar zij verblijven..
Nee het kan niet in dit prachtige hoogbeschaafde land, maar verlies je aub niet uit het oog dat ook niet-moslims hun vrouwen vernederen en mishandelen, dat 1 op de 5 meisjes én jongens in dit land voor hun 18e te maken heeft met sexueel misbruik? Dat vrijwel alle vluchten voor deze maand naar bepaalde plaatsen in Marokko, Thailand en Brazilië zijn volgeboekt door heren die zich aldaar gaan verlustigen aan minderjarigen?quote:Op zondag 5 december 2004 01:59 schreef scanman01 het volgende:
Ik zie dat toch anders en denk dat een goede eerste stap is gezet om ook aan een bepaald deel van de Moslimgemeenschap duidelijk te maken dat dit niet kan in dit land.
quote:Op zondag 5 december 2004 05:25 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Nee het kan niet in dit prachtige hoogbeschaafde land, maar verlies je aub niet uit het oog dat ook niet-moslims hun vrouwen vernederen en mishandelen, dat 1 op de 5 meisjes én jongens in dit land voor hun 18e te maken heeft met sexueel misbruik? Dat vrijwel alle vluchten voor deze maand naar bepaalde plaatsen in Marokko, Thailand en Brazilië zijn volgeboekt door heren die zich aldaar gaan verlustigen aan minderjarigen?
Dank u.
Jawel, het komt overal voor, maar niet iedereen beroept zich op een 1300 jaar oud boekje om zich te verantwoorden.quote:Op zondag 5 december 2004 05:25 schreef Cosma-Shiva het volgende:
maar verlies je aub niet uit het oog dat ook niet-moslims hun vrouwen vernederen en mishandelen
Dank u.
quote:Op zondag 5 december 2004 01:11 schreef Snik het volgende:
[..]
Man wat lul je nou? Submission was extreem fatsoenlijk. Er was gewoon niets ergs aan. Ik zag die film en had heel wat verwacht. Helaas, het stelde geen reet voor en was zelfs erg ingetogen. Als mensen zich DAARAAN al extreem ergeren tot aan moorden toe, dan zijn ze nog gestoorder dan ik ooit had kunnen denken.
Ja. En kijk ook even naar de cijfers.quote:Op zondag 5 december 2004 05:25 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Nee het kan niet in dit prachtige hoogbeschaafde land, maar verlies je aub niet uit het oog dat ook niet-moslims hun vrouwen vernederen en mishandelen, dat 1 op de 5 meisjes én jongens in dit land voor hun 18e te maken heeft met sexueel misbruik? Dat vrijwel alle vluchten voor deze maand naar bepaalde plaatsen in Marokko, Thailand en Brazilië zijn volgeboekt door heren die zich aldaar gaan verlustigen aan minderjarigen?
Dank u.
Nederlanders hebben meer moeite naar de buitenwereld te tredenquote:Op zondag 5 december 2004 12:37 schreef Snik het volgende:
Maar ja, die zal je wel weer niet willen horen. Realiteit is altijd wat lastig voor je, misschien kan er weer een conspiracy achter gezocht worden. He, staat die komma niet wat raar in dat stuk? Hmm...
En volgens jou is dan de logische remedie om je kop maar niet boven het maaiveld uit te steken.quote:Op zondag 5 december 2004 01:15 schreef gelly het volgende:
...als je je kop boven het maaiveld uitsteekt dan trek je malloten aan.
Precies! Dan hadden we nu nog steeds in de middeleeuwen geleefd.quote:Op zondag 5 december 2004 13:22 schreef Lithion het volgende:
[..]
En volgens jou is dan de logische remedie om je kop maar niet boven het maaiveld uit te steken.
Eén keer raden hoe onze maatschappij er nu uit had gezien als iedereen in de geschiedenis zo'n idiote gedachtengang als jij er op na had gehouden.
Mijn God zeg, wat een stupiditeit.
Alsof alle goede dingen op die manier tot stand zijn gekomen. Natuurlijk moet je risico's durven nemen maar je moet ook calculeren soms. Als je wat wilt bereiken tenminste.quote:Op zondag 5 december 2004 13:22 schreef Lithion het volgende:
[..]
En volgens jou is dan de logische remedie om je kop maar niet boven het maaiveld uit te steken.
Eén keer raden hoe onze maatschappij er nu uit had gezien als iedereen in de geschiedenis zo'n idiote gedachtengang als jij er op na had gehouden.
Darwin, Gallilei, Nietzsche, etc (niet dat ik AHA wil vergelijken met dergelijke figuren, het gaat even om het idee), ze riepen allemaal hevige weerstand op. Maar dat wil niet zeggen dat zij maar hun mond moesten houden, of het op een andere manier hadden moeten brengen. Wat is dat nu voor gelul?quote:Op zondag 5 december 2004 13:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof alle goede dingen op die manier tot stand zijn gekomen. Natuurlijk moet je risico's durven nemen maar je moet ook calculeren soms. Als je wat wilt bereiken tenminste.
Tot nu toe roept HA vooral weerstand op en dat is voor een groot deel haar eigen schuld. Door de discussie in te zetten met de perversiteit van Mohammed. Dan kun je de moslims onmogelijk hun defensieve reactie verwijten. Als je met de christelijke gemeenschap van mijn ouders over het christendom wil praten en je begint te zeggen dat Jezus een egoistische rat was, dan zal het gesprek ook niet echt op gang komen.
Het is geen kwestie van voor of tegen HA zijn zoals al zo snel wordt vastgesteld. Wie iser niet tegen vrouwenonderdrukking?
En je kop boven het maaiveld uitsteken doe je ook door je te sexy te kleden, als je dan verkracht wordt, draag je zelf ook een zekere verantwoordelijkheid, je gaat tenslotte in het Laakwartier ook niet me 50 euro biljetten zwaaien en verwachten dat je niet beroofd wordt, volgens gelly, maar dit terzijdequote:Op zondag 5 december 2004 13:22 schreef Lithion het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |