Op dezelfde wijze als dat velen de X-files een goede serie vonden. Een vrij groot gedeelte van de plotelementen waren mij al bekend, maar het geheel is vakkundig genoeg in elkaar gepast om het lezen de moeite waard te maken.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, dus de da vinci code is een goed boek?
Nou, het is natuurlijk ook zo dat als een boek (thriller) goed verkoopt, het in de optiek van veel mensen geen literair werk kan zijn.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:18 schreef Aventura het volgende:
Eigenlijk is dit ook wel gezeur. Denk je dat uitgeverijen alleen maar hoogdravende literatuur uitgeven alleen maar om jouw intellectuele ziel te prikkelen. Nee natuurlijk niet, ze willen centen verdienen. Elke uitgeverij heeft in zijn fonds wel een uitgave of serie uitgaven die op de commercie en het grote publiek gericht zijn, niet alleen om winst te maken, maar juist om ook die literaire hoogstandjes te kunnen blijven uitbrengen en hun fonds gevarieerd te kunnen laten blijven.
Wat een nonsens zeg.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Nou, het is natuurlijk ook zo dat als een boek (thriller) goed verkoopt, het in de optiek van veel mensen geen literair werk kan zijn.
Ik hoop dat je dit niet tegen mij hebtquote:Op woensdag 8 december 2004 13:18 schreef Aventura het volgende:
Eigenlijk is dit ook wel gezeur. Denk je dat uitgeverijen alleen maar hoogdravende literatuur uitgeven alleen maar om jouw intellectuele ziel te prikkelen.
IK 'eindelijk' inhoudelijk reagerenquote:Op woensdag 8 december 2004 10:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je eindelijk eens inhoudelijk reageert i.p.v. mensen uit te maken voor slechte lezers
Nou, hij heeft wel gelijk.quote:
Heel toevallig Spijkerman?quote:Op woensdag 8 december 2004 14:56 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Zoals een of andere boeken winkel op de kleine berg "Hey, hebben jullie ook boeken van *schrijver die de man niet kon*"
"Nee, we hebben hier alleen maar literatuur." Met zo'n zuur ik lees goede boeken gezicht.
Eh, kan wel ja, naast die bruidsjurken/stoffenzaak.quote:Op woensdag 8 december 2004 14:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Heel toevallig Spijkerman?
If so... runs in the family.
Laat ons ook eens mee oordelenquote:Op woensdag 8 december 2004 14:56 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Zoals een of andere boeken winkel op de kleine berg "Hey, hebben jullie ook boeken van *schrijver die de man niet kon*"
"Nee, we hebben hier alleen maar literatuur."
Ik zou het niet weten eigenlijk, was al een tijdje geleden.quote:
Geen flauw idee. Ik heb hem nog niet gelezen. Maar veel mensen vermaken zich er goed mee. Het is waarschijnlijk niet het beste wat ooit geschreven is. Maar als veel mensen zich ermee vermaken en allemaal erzo door gegrepen worden dat ze het zo snel mogelijk uit willen lezen, zou ik het niet slecht willen noemen.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus de da vinci code is een goed boek?
Begin je nou weer. Hier alle jou reactie tot die reactie. Ik kan nergens enige inhoudelijke reactie ontdekken. En stel dat ik een slechte lezer of misschien iets dommer ben dan jij, leg het dan gewoon nog een keer uit in andere bewoording i.p.v. alleen maar te lopen schelden.quote:Op woensdag 8 december 2004 14:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
IK 'eindelijk' inhoudelijk reageren
Het zou de discussie een stuk helpen als je de discussie met mij zou willen aangaan over dingen die ik wel schrijf, in plaats van je op te lopen fokken over dingen die ik NIET schrijf.
Dus ja, ik vind jou een slechte lezer, ja.
V.
quote:speciale Lonewolf2003 mode]
Ik vind het ontzettend jammer dat veel mensen zoveel moois missen dat het predikaat 'Literaire Thriller' niet waardig is. Maar gelukkig is er nog zoveel voor deze mensen te lezen, omdat heel veel boeken het fantastische predikaat tóch krijgen. Happy happy joy joy.
[/speciale Lonewolf2003 mode]
En ja, boeken zijn voor mij pas interessant als geen hond ze wil lezen, het liefst gedrukt op speciaal daarvoor gezeefd papier uit de Kaukasus. Da's namelijk de essentie van mijn betoog. Niet dat het mij om goede boeken gaat.
Je lijkt wel zo'n type dat meegaat in deze hypes en zich in de zak getast voelt. Of lees je helemaal niet?
quote:quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:01 schreef Mark het volgende:
Opmerkelijk dat iemand zo slecht leest en toch boeken blijft kopen
Verbijsterend, inderdaad.
Zou Dan Brown er ook zijn in een Jip en Janneke-versie
V.
quote:Op dinsdag 7 december 2004 23:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mwah, die Oprah-boekenclub is anders net zo'n irritant schijtverschijnsel als 'DE Literaire Thriller'.
'O meiden, laten we snel dit boek gaan lezen, want Oprah zegt het'.
V.
quote:Op dinsdag 7 december 2004 23:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat begrijpend lezen van je... dat wil nog niet zo van de grond komen, hč?
[..]
JOH!
V.
quote:
quote:Op woensdag 8 december 2004 00:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Is dat net zoiets als pernicieuze anemie, of vergis ik mij dan deerlijk?
V.
Lees nou eens een keer, stom stuk element!quote:Op woensdag 8 december 2004 16:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Begin je nou weer. Hier alle jou reactie tot die reactie. Ik kan nergens enige inhoudelijke reactie ontdekken.
"alleen maar te lopen schelden"quote:En stel dat ik een slechte lezer of misschien iets dommer ben dan jij, leg het dan gewoon nog een keer uit in andere bewoording i.p.v. alleen maar te lopen schelden.
ls jij reageert met "eindelijk" tussen aanhalingsteken, dan interpreteer ik dat dat jij niet eens bent met de uitsprak van eindelijk en van mening bent dat je wel degelijk ooit eens inhoudelijk gereageerd hebt op mijn post om mij op mijn foute aannames te wijzen en niet alleen maar steeds loopt de blaten dat ik niet kan lezen. Het zou de discussie namelijk helemaal helpen als jij mij dan op die foute aannames wijst en we dan daar over kunnen discussieren. En natuurlijk gaat het om aannames, iets dat geschreven is kan altijd anders dan bedoeld geļnterpreteerd worden. En het feit dat ik alleen jouw reacties slecht lees, omdat ik bij geen enkele andere reacties ooit betich ben van slecht lezen, wijst er mijn inziens toch wel op dat jouw schrijfstijl niet geheel duidelijk is. Maar ik zou vast wel weer verkeerd gelezen hebben.quote:Op woensdag 8 december 2004 20:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Lees nou eens een keer, stom stuk element!
Wat ik dus ZEG is dat JIJ nergens inging op dingen die ik ZEI. Jij distilleerde daar AANNAMES uit en viel mij op de AANNAMES aan. Daar GA ik niet inhoudelijk op reageren, want jij reageert dus op dingen die ik NIET gezegd heb. PUNT.
Kun je leuk schijnheilig een lijst quoten van hoe gemeen ik wel niet ben, maar dat is irrelevant (behalve dan dat ik je meermaals wijs op het feit dat je beter zou kunnen lezen.). Alsof jouw binnenkomer vriendelijk was. Zeg dan niks.
[..]
"alleen maar te lopen schelden"
Sorry hoor, maar jij komt hier nogal binnenzetten, zeg. En ja, met types als jij verlies ik mijn geduld, ja.
En ja, je kunt nog steeds niet lezen. Ik zou er mee ophouden, als ik jou was.
V.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |