abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23768612
Ik wil jou wel eens horen piepen als jij eindredacteur was.
pi_23768694
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:44 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

RTL wordt ook van gemeensschapsgeld betaald. Alleen dan anders.

RTL krijgt inkomsten uit verkoop van reclamezendtijd, en programma's waarin aan 'product placement' wordt gedaan. Dat geld komt van bedrijven. Die bedrijven komen aan dat geld door het verkopen van producten. Als reclame meer geld kost, moet de prijs van de producten van die bedrijven omhoog. Wie koopt die producten? De mensen in nederland.
Het publiek heeft de keus om de produkten van deze bedrijven wel of niet te kopen.

Bij de NOS is die keuze niet aanwezig.

Jouw punt gaat dus niet op.
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:49:40 #23
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_23768712
Wat een links topic.

De solidariteit van de TS voor zijn nazivriendjes is stui-tend.
Géén kloon van tvlxd!
pi_23768804
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:49 schreef FOS2004 het volgende:

[..]

Het publiek heeft de keus om de produkten van deze bedrijven wel of niet te kopen.
Hahahahaha.

Probeer jij maar eens boodschappen te doen en daarbij bewust geen producten te kopen van bedrijven die reclame uitzenden op een van de RTL-zenders.

En ik dacht dat die linkse kinders naief waren
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:53:52 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23768820
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:49 schreef FOS2004 het volgende:

[..]

Bij de NOS is die keuze niet aanwezig.

Jouw punt gaat dus niet op.
Weet je welke bedrijven de commerciele omroepen sponsoren? Zou het echt van invloed zijn op het consumeergedrag van klanten? En hebben we niet de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de besteding van onze belastingcenten dmv verkiezingen?

Zomaar wat vragen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23769017
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:53 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Hahahahaha.

Probeer jij maar eens boodschappen te doen en daarbij bewust geen producten te kopen van bedrijven die reclame uitzenden op een van de RTL-zenders.

En ik dacht dat die linkse kinders naief waren
Het gaat erom dat emorm veel belastinggeld wordt verspild aan de belachelijk hoge salarissen van de werknemers van publieke omroepen.

Die miljoenen zouden zoveel beter kunnen worden besteed.
Bv. aan de zorg voor oudere mensen, en noem het maar op.
pi_23769185
quote:
Op zondag 5 december 2004 00:01 schreef FOS2004 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat emorm veel belastinggeld wordt verspild aan de belachelijk hoge salarissen van de werknemers van publieke omroepen.

Die miljoenen zouden zoveel beter kunnen worden besteed.
Bv. aan de zorg voor oudere mensen, en noem het maar op.
(blijkbaar doet het er opeens niet meer toe dat keuzevrijheid van consumenten toch wat beperkter is dan gedacht

Maarre... die belachelijk hoge salarissen van werknemers bij de commerciele omroep, is dat dan wel in de haak? Van dat geld zou je ook hele leuke dingen kunnen doen.

Ik mag aannemen dat het voor iemand als john de mol niet uitmaakt of ie nou 4 of 5 miljoen verdient. Da's trouwens een salaris waar ze in de publieke omroep alleen maar van kunnen dromen. En ik dacht ook dat ik laatst hoorde dat dj's bij de commerciele omroep stukken beter verdienen dan bij de publieke omroep. Mag dat dan opeens wel? Is dat geen verspilling? Waarom maakt RTL alle winst die ze maken niet over aan een goed doel? Da's toch veel eerlijker dan dat het in de neus verdwijnt van een of andere directeur?
pi_23769211
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Weet je welke bedrijven de commerciele omroepen sponsoren? Zou het echt van invloed zijn op het consumeergedrag van klanten? En hebben we niet de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de besteding van onze belastingcenten dmv verkiezingen?

Zomaar wat vragen.
Daar gaat het niet om, de consument heeft in ieder geval een keus die ze met de publieke omroep niet hebben.

De grote politieke partijen zijn veel te afhankelijk van de publieke omroepen voor het uitdragen van hun politieke boodschap. Ze durven de publieke omroepen dus niet nog meer aan te pakken.
De kiezer heeft dus geen mogelijkheid om door stemgedrag daar invloed op uit te oefenen.
pi_23769288
quote:
Op zondag 5 december 2004 00:08 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

(blijkbaar doet het er opeens niet meer toe dat keuzevrijheid van consumenten toch wat beperkter is dan gedacht

Maarre... die belachelijk hoge salarissen van werknemers bij de commerciele omroep, is dat dan wel in de haak? Van dat geld zou je ook hele leuke dingen kunnen doen.
Het wordt niet van belastinggeld betaald.
Daar gaat het hier om.

Wat daar gebeurt, is marktwerking.
pi_23769322
quote:
Op zondag 5 december 2004 00:10 schreef FOS2004 het volgende:

[..]

De kiezer heeft dus geen mogelijkheid om door stemgedrag daar invloed op uit te oefenen.
Je kunt als rechtse huilebalk gewoon een eigen omroep oprichten hoor. Al zal de animo voor een bijdrage wat minder zijn, dat hebben we na de dood van Fortuyn wel gezien. Zijn mooie paleisje moest verkocht worden om de begravenis te betalen, waar waren zijn miljoenen aanhangers met de portemonnee ? Dezelfde Fortuyn die door de publieke omroep zo groot is geworden trouwens, geen enkele andere politieke nieuwkomer heeft ooit zoveel (slinkse) media aandacht gehad.
pi_23769569
quote:
Op zondag 5 december 2004 00:14 schreef FOS2004 het volgende:

[..]

Het wordt niet van belastinggeld betaald.
Daar gaat het hier om.

Wat daar gebeurt, is marktwerking.
Begrijp je wel wat je zegt?
  zondag 5 december 2004 @ 00:29:34 #32
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_23769614
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoezo? Die begrippen zijn toch onderling uitwisselbaar?
Zeg, rot eens op naar Noord-Korea, rood tuig.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_23769680
quote:
Op zondag 5 december 2004 00:27 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Begrijp je wel wat je zegt?
Ja,
Wij hebben het hier over omroepmensen die tonnen verdienen via belastinggeld.
En oudere mensen die wegkwijnen in bejaardentehuizen omdat er nauwelijks geld voor is.

En de linkse propagandamachine die NOS heet.
  zondag 5 december 2004 @ 00:32:50 #34
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_23769681
Zit niet zo te janken, omdat je vriendjes in een slecht daglicht worden gezet. Die Duitse nazi's kunnen ze mooi de grens overzetten samen met de moslim-extremisten.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zondag 5 december 2004 @ 00:56:12 #35
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_23770179
Dit topic verdient echt het predikaat "far too silly". Kom op zeg.
Kijk, als het NOS Journaal nou elke dag zo ingedeeld is, maar dat is niet zo.

Wat ik wel zie, is dat wanneer men de opinie van mensen op straat vraagt, er nooit iemand tussen zit met een extreme mening. Als er iets ernstigs gebeurd is, zegt iedereen op tv "ja, het is zo erg", nooit iemand "ach, stel je niet aan" of "verdiende loon!". Die mensen worden er uit geknipt. Er zullen vast redenen voor zijn, maar is het echt nodig?
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 5 december 2004 @ 01:57:51 #36
24054 search64
Avec le grande
pi_23771375
Ach flikker op, ik kan me niet voorstellen dat dit topic serieus bedoeld is. Een achterlijke neonazi die niet eens journaal kan spellen komt hier zijn mening spuien? Dit is vast een bekende fok!ker die met een slecht alias een (overigens hele slechte) grap probeert uit te halen.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zondag 5 december 2004 @ 02:03:31 #37
24054 search64
Avec le grande
pi_23771477
Nou even gezocht, en je blijkt gewoon echt een achterlijke gladiool te zijn;

Hoe gaan we verder met de buitenlanders + keiharde feiten

Als je nou gewoon zelf lekker optieft, vieze racist.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_23774308
quote:
Op zondag 5 december 2004 00:56 schreef Witchfynder het volgende:
Dit topic verdient echt het predikaat "far too silly". Kom op zeg.
Kijk, als het NOS Journaal nou elke dag zo ingedeeld is, maar dat is niet zo.

Wat ik wel zie, is dat wanneer men de opinie van mensen op straat vraagt, er nooit iemand tussen zit met een extreme mening. Als er iets ernstigs gebeurd is, zegt iedereen op tv "ja, het is zo erg", nooit iemand "ach, stel je niet aan" of "verdiende loon!". Die mensen worden er uit geknipt. Er zullen vast redenen voor zijn, maar is het echt nodig?
Misschien deugt er wel iets niet aan jouw vooronderstelling dat er heel veel mensen rondlopen met een extreme mening.

En misschien dat het een stuk makkelijker is om de populistische blaataap uit te hangen als je dat anoniem op een forum kan doen, dan wanneer je een camera op je gericht krijgt met de wetenschap dat iedere domme opmerking die je maakt in een paar miljoen woonkamers te zien is.
  zondag 5 december 2004 @ 11:46:37 #39
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_23775017
Het hoeft niet eens een extreme mening te zijn. Ik krijg soms het idee dat men alleen de ' meest wenselijke reacties' laat zien. In geval van Van Gogh lijkt me dat geheel verantwoord, maar bij meer triviale dingen...mwoah.

Ach ja, wat maakt het eigenlijk ook uit.

En over dat laatste heb je geheel gelijk. Op internet zitten nu eenmaal een hoop gefrustreerde, iele mannetjes die in het echte leven niks voorstellen en hier lekker anoniem stoer lopen doen. Dat zijn ook degenen die vervolgens niet op een meeting durven te komen, omdat daar iemand komt die ze ooit geflamed hebben.
  zondag 5 december 2004 @ 11:53:22 #40
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_23775141
quote:
Op zondag 5 december 2004 11:46 schreef Witchfynder het volgende:
Het hoeft niet eens een extreme mening te zijn. Ik krijg soms het idee dat men alleen de ' meest wenselijke reacties' laat zien. In geval van Van Gogh lijkt me dat geheel verantwoord, maar bij meer triviale dingen...mwoah.

Ach ja, wat maakt het eigenlijk ook uit.

En over dat laatste heb je geheel gelijk. Op internet zitten nu eenmaal een hoop gefrustreerde, iele mannetjes die in het echte leven niks voorstellen en hier lekker anoniem stoer lopen doen. Dat zijn ook degenen die vervolgens niet op een meeting durven te komen, omdat daar iemand komt die ze ooit geflamed hebben.
Het is omgekeerd, mensen gaan wenselijke meningen geven (vaak met veel woorden die net iets te ingewikkeld voor ze zijn) als ze een camera en microfoon voor hun neus gedrukt krijgen. In de veronderstelling dat het voor de radio is gaan ze dan ...
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')