abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23757502
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef dVTB het volgende:
In dit land geldt recht van vrije meningsuiting.

Die vrije meningsuiting is aan wetten gebonden.
pi_23757509
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?

Ken je die van de splinter in andermans oog en de balk in je eigen oog? Ik neem aan dat een dergelijke vergelijking ook nog in de koran staat. Met andere woorden, kijk eens wat je zelf voor onzinnige RANT loopt uit te kramen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:42:35 #103
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23757528
Gezien de posts van scanman01, Dr. Nikita en nikk in het voorgaande topic is het voor sommige mensen blijkbaar moeilijk om een onderscheid te maken tussen schuld en verantwoordelijkheid. Dat Hirsi Ali zelf ook niet begrijpt wat verantwoordelijkheid inhoudt blijkt uit de vanuit haar schuilplek gedane aankondiging van Submission 2.
pi_23757570
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ze is bezig met Submission 2 en dat is zeer nuttig.
Voor haar werk als kamerlid ? Prima dat ze filmpjes maakt en boeken schrijft, maar dat heeft niks met haar werk als kamerlid te maken. Dan verlaat ze het pluche toch, gaat ze lekker van d'r eigen centen dit soort dingen financieren. Wat heeft Ali concreet in de kamer gedaan waarvoor ze daar zit ? Wetsontwerpen, kritische kamervragen etc.. ik heb het niet gezien hoor.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:45:50 #105
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23757583
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:42 schreef NewOrder het volgende:
Gezien de posts van scanman01, Dr. Nikita en nikk in het voorgaande topic is het voor sommige mensen blijkbaar moeilijk om een onderscheid te maken tussen schuld en verantwoordelijkheid. Dat Hirsi Ali zelf ook niet begrijpt wat verantwoordelijkheid inhoudt blijkt uit de vanuit haar schuilplek gedane aankondiging van Submission 2.
Kijk, jij begrijpt het. Ook ik vind inderdaad dat ze puur op het geld uit is. Want als het haar echt om discussie ging, waarom negeert ze dan alle uitnodigingen van Islamitische stichtingen ? In weze kunnen en moge we haar niet serieus nemen, en niet alleen omdat ze overspelig is

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:46:06 #106
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23757589
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef dVTB het volgende:
In dit land geldt recht van vrije meningsuiting. De moslim (of ieder ander) die Submission niet wil zien, kan wegzappen.
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:48:01 #107
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757621
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor haar werk als kamerlid ? Prima dat ze filmpjes maakt en boeken schrijft, maar dat heeft niks met haar werk als kamerlid te maken. Dan verlaat ze het pluche toch, gaat ze lekker van d'r eigen centen dit soort dingen financieren.
Het sluit anders zeer goed aan bij haar werk als kamerlid. En Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:48:15 #108
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23757627
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:41 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ken je die van de splinter in andermans oog en de balk in je eigen oog? Ik neem aan dat een dergelijke vergelijking ook nog in de koran staat. Met andere woorden, kijk eens wat je zelf voor onzinnige RANT loopt uit te kramen.
Het laatste wat ik doe is onzin uitkramen en het eerste wat ik doe en eigenlijk alle Moslims is zelfkritiek hebben. Dat kunnen de meeste Fok!kers die mij al langer kennen wel beamen, m.i. kom je hier net kijken

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:50:10 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23757651
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".
respect betekent ook dat je elkaar mag bekritiseren zonder het geforceerd plaatsen van de lange tenen onder de discussie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23757653
quote:

[..]

Wederzijds respect moet van 2 kanten komen.
pi_23757655
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:48 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Het sluit anders zeer goed aan bij haar werk als kamerlid. En Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh.
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.
pi_23757668
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:
heey wisten jullie dat Hirsi een schoonmaker was

Loopbaan

Diverse werkzaamheden van schoonmaak t/m postsorteerder
Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
Was ze daar maar mee doorgegaan, maar ja zo zie je maar weer, ze is boven zichzelf uit gestegen. Ze had beter in een kooitje kunnen blijven, dan zat ze veilig, maarja je ziet wel weer wat er gebeurt als je het deurtje open zet. Ja precies, zoals een vogeltje wat altijd in een kooitje gezeten heeft, die vliegt het deurtje uit en vliegt zich te pletter tegen een muur of tegen een raam.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:51:10 #113
76110 xxshirleyxx
bluuf en xxshirleyxx ware lief
pi_23757676
erg indrukwekkende film vindt ik het
eerlijk gezegt
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:51:26 #114
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757681
quote:

[..]

In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart. Dat is een feit en heeft niets te maken met schelden of belachelijk maken. En wederzijds respect is juist waar het om gaat in Ayaan's Submission project. Helaas zijn er dus mannen die weinig of geen respect hebben voor vrouwen.
pi_23757683
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat vind ik zo'n raar argument... Je zou dus ook een film kunnen maken waarin negers worden neergezet als stinkende uitkeringstrekkers die winkels leegroven. Zou dat mogen ?
Je kijkt geen t.v. zeker?
pi_23757695
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.
Tjah, diezelfde justitie vond het ook totaal niet nodig om Pim Fortuyn te beveiligen........... Ik vind het dus niet vreemd dat iemand daar totaal geen vertrouwen in heeft.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_23757696
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef Re het volgende:

[..]

respect betekent ook dat je elkaar mag bekritiseren zonder het geforceerd plaatsen van de lange tenen onder de discussie
Bekritiseren wordt vandaagdedag verward met beledigen en uitschelden heb ik het idee. Dan is respect ver te zoeken, en kun je ook niet verwachten dat er respectvol gereageerd wordt. Ik kan prima kritiek hebben, maar als iemand dat op een beledigende en onrespectvolle manier brengt kan diegene van mij ook in de stront zakken.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:52:19 #118
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23757697
quote:

[..]

Zonder vrijheid van meningsuiting weet je niet of respect gemeend is. Om tot een verbetering van de verstandhouding tussen de bevolkingsgroepen te kunnen komen moet iedereen eerst al z'n eieren kwijt kunnen (en door het te laten zeggen spreekt de samenleving zich niet uit over de waarheid of het morele gehalte van dergelijke uitspraken). Betrouw je vadertje staat en zijn repressieapparaat trouwens echt met de macht om te bepalen wat wel en niet mag gezegd worden?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:53:09 #119
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757717
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. Waar de justitie op doelt is wat betreft veiligheid! Maar Ayaan heeft nogal wat meegemaakt en zoals ik al eerder heb geschreven zou ieder ander mens volgens mij een half jaar minimaal in de ziektewet zitten!
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:54:25 #120
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23757738
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk, jij begrijpt het. Ook ik vind inderdaad dat ze puur op het geld uit is. Want als het haar echt om discussie ging, waarom negeert ze dan alle uitnodigingen van Islamitische stichtingen ? In weze kunnen en moge we haar niet serieus nemen, en niet alleen omdat ze overspelig is
Ik denk niet dat het haar om het geld te doen is, het zal haar waarschijnlijk meer kosten dan dat het oplevert. Ik denk dat ze gewoon niet inziet dat de manier waarop zij probeert te overtuigen juist averechts werkt.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:54:34 #121
76110 xxshirleyxx
pi_23757741
er wordt niet gescholden niks ..
het gaat hier om een moslim vrouw die sexsueel misbruikt wordt door haar oom of neef zoiets weet het niet meer haha en dan ze mishandelt wordt door haar man ..
en dat ze uitgehuwd is ...
en dat ze nooit de deur uit mag alleen met toestemming van haar vader of man alleen als het hoognodig is anders alleen onder toestemming en dat ze allah om vergeefenis vraagt ..
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:54:44 #122
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757749
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef Lammie het volgende:

[..]

Was ze daar maar mee doorgegaan, maar ja zo zie je maar weer, ze is boven zichzelf uit gestegen. Ze had beter in een kooitje kunnen blijven, dan zat ze veilig,
Gelukkig is Ayaan niet iemand die de weg van de minste weerstand kiest, dit duidelijk in tegenstellinhg tot anderen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:55:26 #123
76110 xxshirleyxx
pi_23757764
In de film Submission tonen Hirsi Ali en van Gogh een moslimvrouw met een doorschijnende sluier. Op haar lichaam zijn vrouwonvriendelijke verzen uit de Koran gekaligrafeerd. De vrouw vertelt over de verwarrende tegenstrijdigheid tussen haar oprechte geloof in de Islam en de verdrukking van vrouwen in die godsdienst. Inspiratie voor de controversiële film deed Hirsi Ali op in vrouwenvluchthuizen en door haar werk als tolk.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:56:00 #124
76110 xxshirleyxx
pi_23757777
Toen Submission in augustus op de Nederlandse openbare omroep werd uitgezonden, kregen zowel Hirsi Ali als van Gogh flink wat kritiek van moslims te verwerken. Theo van Gogh kreeg politiebewaking, maar dat mocht niet baten: vorige week dinsdag vermoordde een extremistische moslim de regisseur en bedreigde hij Hirsi Ali met de dood vanwege hun kortfilm. Helaas voor hem had zijn daad enkel het tegenovergestelde effect: het provocerende Submission en de kwestie van godsdienstig fundamentalisme staan daarmee weer volop in de belangstelling.
pi_23757791
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:51 schreef scanman01 het volgende:

[..]

In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart.
Scanman.. als je koranteksten op een naakt vrouwenlichaam projecteert beledig je moslims... Dat weet Ali ook en ze heeft bewust voor deze manier van provoceren gekozen. Ali weigert echter haar eigen verantwoordelijkheid te nemen, en legt de schuld bij moslims die niet tegen kritiek zouden kunnen. Ali heeft niet alleen een probleem aangekaart, ze heeft er tig gecreëerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')