quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef dVTB het volgende:
In dit land geldt recht van vrije meningsuiting.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?
Voor haar werk als kamerlid ? Prima dat ze filmpjes maakt en boeken schrijft, maar dat heeft niks met haar werk als kamerlid te maken. Dan verlaat ze het pluche toch, gaat ze lekker van d'r eigen centen dit soort dingen financieren. Wat heeft Ali concreet in de kamer gedaan waarvoor ze daar zit ? Wetsontwerpen, kritische kamervragen etc.. ik heb het niet gezien hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ze is bezig met Submission 2 en dat is zeer nuttig.
Kijk, jij begrijpt het. Ook ik vind inderdaad dat ze puur op het geld uit is. Want als het haar echt om discussie ging, waarom negeert ze dan alle uitnodigingen van Islamitische stichtingen ? In weze kunnen en moge we haar niet serieus nemen, en niet alleen omdat ze overspelig isquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:42 schreef NewOrder het volgende:
Gezien de posts van scanman01, Dr. Nikita en nikk in het voorgaande topic is het voor sommige mensen blijkbaar moeilijk om een onderscheid te maken tussen schuld en verantwoordelijkheid. Dat Hirsi Ali zelf ook niet begrijpt wat verantwoordelijkheid inhoudt blijkt uit de vanuit haar schuilplek gedane aankondiging van Submission 2.
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef dVTB het volgende:
In dit land geldt recht van vrije meningsuiting. De moslim (of ieder ander) die Submission niet wil zien, kan wegzappen.
Het sluit anders zeer goed aan bij haar werk als kamerlid. En Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor haar werk als kamerlid ? Prima dat ze filmpjes maakt en boeken schrijft, maar dat heeft niks met haar werk als kamerlid te maken. Dan verlaat ze het pluche toch, gaat ze lekker van d'r eigen centen dit soort dingen financieren.
Het laatste wat ik doe is onzin uitkramen en het eerste wat ik doe en eigenlijk alle Moslims is zelfkritiek hebben. Dat kunnen de meeste Fok!kers die mij al langer kennen wel beamen, m.i. kom je hier net kijkenquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:41 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ken je die van de splinter in andermans oog en de balk in je eigen oog? Ik neem aan dat een dergelijke vergelijking ook nog in de koran staat. Met andere woorden, kijk eens wat je zelf voor onzinnige RANT loopt uit te kramen.
respect betekent ook dat je elkaar mag bekritiseren zonder het geforceerd plaatsen van de lange tenen onder de discussiequote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".
Wederzijds respect moet van 2 kanten komen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:48 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het sluit anders zeer goed aan bij haar werk als kamerlid. En Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh.
Was ze daar maar mee doorgegaan, maar ja zo zie je maar weer, ze is boven zichzelf uit gestegen. Ze had beter in een kooitje kunnen blijven, dan zat ze veilig, maarja je ziet wel weer wat er gebeurt als je het deurtje open zet. Ja precies, zoals een vogeltje wat altijd in een kooitje gezeten heeft, die vliegt het deurtje uit en vliegt zich te pletter tegen een muur of tegen een raam.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:
heey wisten jullie dat Hirsi een schoonmaker was
Loopbaan
Diverse werkzaamheden van schoonmaak t/m postsorteerder
Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart. Dat is een feit en heeft niets te maken met schelden of belachelijk maken. En wederzijds respect is juist waar het om gaat in Ayaan's Submission project. Helaas zijn er dus mannen die weinig of geen respect hebben voor vrouwen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Je kijkt geen t.v. zeker?quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n raar argument... Je zou dus ook een film kunnen maken waarin negers worden neergezet als stinkende uitkeringstrekkers die winkels leegroven. Zou dat mogen ?
Tjah, diezelfde justitie vond het ook totaal niet nodig om Pim Fortuyn te beveiligen........... Ik vind het dus niet vreemd dat iemand daar totaal geen vertrouwen in heeft.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.
Bekritiseren wordt vandaagdedag verward met beledigen en uitschelden heb ik het idee. Dan is respect ver te zoeken, en kun je ook niet verwachten dat er respectvol gereageerd wordt. Ik kan prima kritiek hebben, maar als iemand dat op een beledigende en onrespectvolle manier brengt kan diegene van mij ook in de stront zakken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef Re het volgende:
[..]
respect betekent ook dat je elkaar mag bekritiseren zonder het geforceerd plaatsen van de lange tenen onder de discussie
Zonder vrijheid van meningsuiting weet je niet of respect gemeend is. Om tot een verbetering van de verstandhouding tussen de bevolkingsgroepen te kunnen komen moet iedereen eerst al z'n eieren kwijt kunnen (en door het te laten zeggen spreekt de samenleving zich niet uit over de waarheid of het morele gehalte van dergelijke uitspraken). Betrouw je vadertje staat en zijn repressieapparaat trouwens echt met de macht om te bepalen wat wel en niet mag gezegd worden?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. Waar de justitie op doelt is wat betreft veiligheid! Maar Ayaan heeft nogal wat meegemaakt en zoals ik al eerder heb geschreven zou ieder ander mens volgens mij een half jaar minimaal in de ziektewet zitten!quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.
Ik denk niet dat het haar om het geld te doen is, het zal haar waarschijnlijk meer kosten dan dat het oplevert. Ik denk dat ze gewoon niet inziet dat de manier waarop zij probeert te overtuigen juist averechts werkt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk, jij begrijpt het. Ook ik vind inderdaad dat ze puur op het geld uit is. Want als het haar echt om discussie ging, waarom negeert ze dan alle uitnodigingen van Islamitische stichtingen ? In weze kunnen en moge we haar niet serieus nemen, en niet alleen omdat ze overspelig is
Gelukkig is Ayaan niet iemand die de weg van de minste weerstand kiest, dit duidelijk in tegenstellinhg tot anderen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef Lammie het volgende:
[..]
Was ze daar maar mee doorgegaan, maar ja zo zie je maar weer, ze is boven zichzelf uit gestegen. Ze had beter in een kooitje kunnen blijven, dan zat ze veilig,
Scanman.. als je koranteksten op een naakt vrouwenlichaam projecteert beledig je moslims... Dat weet Ali ook en ze heeft bewust voor deze manier van provoceren gekozen. Ali weigert echter haar eigen verantwoordelijkheid te nemen, en legt de schuld bij moslims die niet tegen kritiek zouden kunnen. Ali heeft niet alleen een probleem aangekaart, ze heeft er tig gecreëerd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |